Suut suppuun Suomessa

Ruuneperi

Suomen televisio vähentää asiaohjelmia. Useat asiaohjelmien toimittajat ja ilmeisesti myös tuottajat saavat lopputilin.

Olisihan kohtuutonta jos totuudet kansalle selviäisi.

Vaipukaamme siis tähän meille määrättyyn yleiseen tyytyväisyyden tilaan.

15

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "suppusellainen"

      Poistitko itse kylvössä tarvittavien
      siementen hintojen kalleutta koskevan viestisi?

    • Catleija2

      Noita tutkivia journalisteja tarvitaan. Valaiseva oli eilinen MOT, jossa kerrottiin se minkä "kansa on jo tietänyt", että mammuttibyrokratiassa pyörivät mepit eivät itsekään tiedä miten siellä Brysselissä asioita junaillaan ja onko lobbaus tasapuolista asioita valmisteltaessa.
      Ja tämä "avoimmuus", joka nyt on tullut näkyviin noissa Eu-tukien jaossa, saadaan esiin vasta oikeuslaitokseen vetoamalla. Jaakob Södermannin arvelut virkavirheistä ja jopa rikoksista tulisi nyt perinpohjin selvittää.
      Plussaa ylelle maataloustukilistasta.
      Suomessahan arvosteltiin Välimeren maiden väärinkäytöksiä olemattomista oliiviviljelmistä ja niiden tuista.Muita osoitellaan, itse ollaan samanlaisia.
      Alkaa tympimään tuon Vanhasen mitäänsanomattomat puheet ja asioiden vähättelyt.

      • jyväjemmari

        Mutta Cat hyvä,

        Onhan ne niin kalliita ne siemenet,
        että tukkee tarvitaan.

        Pittää ihan pankki myydä,
        sitten kylvetään rahhoo?

        Ja mitäs se kasvaakaan? :)


      • Catleija2
        jyväjemmari kirjoitti:

        Mutta Cat hyvä,

        Onhan ne niin kalliita ne siemenet,
        että tukkee tarvitaan.

        Pittää ihan pankki myydä,
        sitten kylvetään rahhoo?

        Ja mitäs se kasvaakaan? :)

        Meille on kerrottu, että loppujen lopuksi ne tuet on kuluttajien tukemista ruoan hinnan alhaalla pitämiseksi. Tosiasia on sekin, että maatalouden tuottajahinnat ovat laskeneet. Esimerkkinä on ollut kai reikäleipä, jossa viljan hinnan osuus on tosi pieni.(nykyään tosin ruistakin tuodaan)Mutta leipä senkun kallistuu.
        Mutta suurin tuki helpiviljelmälle(valtion)ei kai kuitenkaan tue ruoan hintaa.
        Minulla ei ole tietoa maatalouden kustannuksista, veloista ja tuotannon kannattavaisuudesta, mutta tämä salamyhkäisyys se tässä on kun pistää silmään. Että jos ne lakisääteiset tuet eivät menekään oikeudenmukaisesti. Jos vilppiä löytyy, niin siinä se asian ydin on. Silloin pyykki on pestävä.


      • Kamut

        Ota huomioon maatalous ei yksin ole tukien saaja.
        Myös muut yrittäjät saavat tukia ja sossun luukulla asioivat myös.
        Olisi järkevintä ottaa ensin selville, katä kaikkia ammattiyhdistysliiketä, puoolueita ym kuuluvat eriasteisten tukien saajiin.
        Nyt on vain niin että Yle haluaa ideologiaansa nojautuen mustamaalata maatalouden yksin tukien saajaksi.


      • beataB*
        Kamut kirjoitti:

        Ota huomioon maatalous ei yksin ole tukien saaja.
        Myös muut yrittäjät saavat tukia ja sossun luukulla asioivat myös.
        Olisi järkevintä ottaa ensin selville, katä kaikkia ammattiyhdistysliiketä, puoolueita ym kuuluvat eriasteisten tukien saajiin.
        Nyt on vain niin että Yle haluaa ideologiaansa nojautuen mustamaalata maatalouden yksin tukien saajaksi.

        Joo, kaikki tuet julkisiksi

        Kyllä oikea maanviljelijä tukensa ansaitsee.

        Jos olisi halvempia asuntoja, poistuisi asumistuki

        Jos olisi kansalaispalkka, ei tarvittaisi toimeentulotukea.


        Puoluetuki tuntuu kaikkein turhimmalta, miksei ne kannata itse itseään,
        jos ovat kerran niin hyviä kuin sanovat olevansa?

        Sitoutumattomana en voi liittyä mihinkään eläkeläisjärjestöön,
        tai sitten liityn kaikkiin?

        suppusuu bB*


      • Catleija2
        beataB* kirjoitti:

        Joo, kaikki tuet julkisiksi

        Kyllä oikea maanviljelijä tukensa ansaitsee.

        Jos olisi halvempia asuntoja, poistuisi asumistuki

        Jos olisi kansalaispalkka, ei tarvittaisi toimeentulotukea.


        Puoluetuki tuntuu kaikkein turhimmalta, miksei ne kannata itse itseään,
        jos ovat kerran niin hyviä kuin sanovat olevansa?

        Sitoutumattomana en voi liittyä mihinkään eläkeläisjärjestöön,
        tai sitten liityn kaikkiin?

        suppusuu bB*

        Minulla oli mielessä alkuun vain nuo Eu-tuet ja niiden jaon julkisuus. Ja olen ainakin luullut, että maatalouden osuus tuista on niitä suurimpia joka maassa. Joku tietävämpi voisi valistaa, mikä osuus maataloustuissa on Eu:lta saatua ja paljonko maksetaan kansallisia tukia.
        Jos verovaroista maksetaan maatalouden tuet, niin silloin tietysti muutkin tuet ovat vertailtavissa ja julkisia.
        Entäs yksityisyyden suoja sitten. Jos maataloustuen saajan nimen (viljelijä) voi julkistaa, niin pitäisikö muidenkin tukia saavien yksityishenkilöiden nimet olla julkisia?


      • beataB* kirjoitti:

        Joo, kaikki tuet julkisiksi

        Kyllä oikea maanviljelijä tukensa ansaitsee.

        Jos olisi halvempia asuntoja, poistuisi asumistuki

        Jos olisi kansalaispalkka, ei tarvittaisi toimeentulotukea.


        Puoluetuki tuntuu kaikkein turhimmalta, miksei ne kannata itse itseään,
        jos ovat kerran niin hyviä kuin sanovat olevansa?

        Sitoutumattomana en voi liittyä mihinkään eläkeläisjärjestöön,
        tai sitten liityn kaikkiin?

        suppusuu bB*

        Aikanaan maksettiin mt-tukea runsaasti suurille ja vähän pienemmillekin. Yhtenä perusteena oli elintervikeomavaraisuus. Tukikin tuli ainakin osin takaisin elintarvikkeiden halvempina hintoina.

        Eu ei moisiin korvauksiin suostunut ainakaan Suomessa. Omilla tuilla on aukko täytetty, ainakin osin, verovaroilla. Eu muuten tukee vain pohjoisempia viljelijöitä, jossa maatalous on ainakin rajallisempaa.

        Suurinta vihaa herättää harrasteviljelijöiden saamat suuret tuet. Ylituotantokin korvataan.

        Etelän viinimaat ovat olleet suuria tukien väärinkäyttäjiä, oikeita kähmijöitä, suomalaiset sitten perässä.

        Kyllä sosiaalituetkin ovat kokonaisuudessa suuret, euromiljoonia niissäkin. Sosiaalituet tekevät vain n. kuukauden mutkan köyhän taskun kautta, Alko ja liike-elämä hyötyvät.

        Kyllähäm mt-tuilla on ylläpidetty maaseudun elinkelpoisuutta. Suurempi ostovoima on hyödyttänyt maatalouskoneiden valmistajia j.n.e.

        Ne ylisuuret tuet harrastelijoille ovat kyllä, sanonko mistä?


      • Silminnäkijä
        Ruuneperi kirjoitti:

        Aikanaan maksettiin mt-tukea runsaasti suurille ja vähän pienemmillekin. Yhtenä perusteena oli elintervikeomavaraisuus. Tukikin tuli ainakin osin takaisin elintarvikkeiden halvempina hintoina.

        Eu ei moisiin korvauksiin suostunut ainakaan Suomessa. Omilla tuilla on aukko täytetty, ainakin osin, verovaroilla. Eu muuten tukee vain pohjoisempia viljelijöitä, jossa maatalous on ainakin rajallisempaa.

        Suurinta vihaa herättää harrasteviljelijöiden saamat suuret tuet. Ylituotantokin korvataan.

        Etelän viinimaat ovat olleet suuria tukien väärinkäyttäjiä, oikeita kähmijöitä, suomalaiset sitten perässä.

        Kyllä sosiaalituetkin ovat kokonaisuudessa suuret, euromiljoonia niissäkin. Sosiaalituet tekevät vain n. kuukauden mutkan köyhän taskun kautta, Alko ja liike-elämä hyötyvät.

        Kyllähäm mt-tuilla on ylläpidetty maaseudun elinkelpoisuutta. Suurempi ostovoima on hyödyttänyt maatalouskoneiden valmistajia j.n.e.

        Ne ylisuuret tuet harrastelijoille ovat kyllä, sanonko mistä?

        Mitä tiedämme suurteollisuuden saamista tuista? Kirkkonummen Herlin on paitsi maatalous- myös suuri teollisuustuen saaja, entä Nokia, telakkateollisuus ym.? Kuinka moni tukien saaja on vienyt tutantoaan halpamaihin?

        Ts. Ylen toimet asiaohjelmien vähentämiseksi palvelee ainoastaan hämärätoimintaa. Nyt on helppo kiinnittää huomio Euroviisurälläkkään, mutta entäpä jos lordi, tämä belsebuubi symboloikin EU:ta?


    • Aarre

      ,,,

      • Totuuden torvi

        On se hurjaa, että tukia maksetaan myös niille , joilla jo ennestäänkinon oaljon, on maata, on koneet, on laitteen, on velat.
        Sitten vielä tukia!
        Kohtuus olisi, että tukia maksettaisiin vain köyhille.
        Pianhan ne isotkin tilat myytäisiin palstoiksi, ja kaikki rupeaisivat taas olemaan tukien piirissä.
        Oikea sen politiikan pitäisi olla tietenkin.

        Karpo asialle, pian.


      • Atolfia
        Totuuden torvi kirjoitti:

        On se hurjaa, että tukia maksetaan myös niille , joilla jo ennestäänkinon oaljon, on maata, on koneet, on laitteen, on velat.
        Sitten vielä tukia!
        Kohtuus olisi, että tukia maksettaisiin vain köyhille.
        Pianhan ne isotkin tilat myytäisiin palstoiksi, ja kaikki rupeaisivat taas olemaan tukien piirissä.
        Oikea sen politiikan pitäisi olla tietenkin.

        Karpo asialle, pian.

        että raha menee rahan luokse ja jos ei mene, niin pannaan menemään.

        Niille annetaan, joilla ennestäänkin on ja niiltä otetaan pois viimeinenkin, joilla vähän on.

        Aika humoristista tämä maailman meno. Että ilkeävätkin viedä eläkeläisiltä korkean veron muodossa ja puolitetulla indeksillä tuloja, jotka eivät ole muutenkaan suuren suuria.


      • Atolfia
        Totuuden torvi kirjoitti:

        On se hurjaa, että tukia maksetaan myös niille , joilla jo ennestäänkinon oaljon, on maata, on koneet, on laitteen, on velat.
        Sitten vielä tukia!
        Kohtuus olisi, että tukia maksettaisiin vain köyhille.
        Pianhan ne isotkin tilat myytäisiin palstoiksi, ja kaikki rupeaisivat taas olemaan tukien piirissä.
        Oikea sen politiikan pitäisi olla tietenkin.

        Karpo asialle, pian.

        on, että raha menee rahan luo ja jos ei mene,niin pannaan menemään.
        Niillä joilla on, lisää jaetaan. Niiltä, joilla on vähän, otetaan loputkin pois.

        Tuonhan ovat todistaneet viimeaikaiset uutiset ja lehtijutut.

        Pienituloisilta eläkeläisiltä lypsetään korkean veron ja puolitetun indeksin myötä viimeisetkin pennoset.
        Ei riittänyt, että kansaneläke vietiin ja joiltakin kaksin kerroin.

        Humoristista tämä maailman meno.


      • viime vuonna
        Atolfia kirjoitti:

        on, että raha menee rahan luo ja jos ei mene,niin pannaan menemään.
        Niillä joilla on, lisää jaetaan. Niiltä, joilla on vähän, otetaan loputkin pois.

        Tuonhan ovat todistaneet viimeaikaiset uutiset ja lehtijutut.

        Pienituloisilta eläkeläisiltä lypsetään korkean veron ja puolitetun indeksin myötä viimeisetkin pennoset.
        Ei riittänyt, että kansaneläke vietiin ja joiltakin kaksin kerroin.

        Humoristista tämä maailman meno.

        ja taas sama tänä vuonna.

        Kyllä on nyt Suomen johto heikoissa kantimissa.

        Meiltä vietiin i t s e säästetyt kansaneläkkeet ja pohjaosatkin kahteen kertaan valtiovallan toimesta!

        EI mitään tolkkua.


      • viime vuonna kirjoitti:

        ja taas sama tänä vuonna.

        Kyllä on nyt Suomen johto heikoissa kantimissa.

        Meiltä vietiin i t s e säästetyt kansaneläkkeet ja pohjaosatkin kahteen kertaan valtiovallan toimesta!

        EI mitään tolkkua.

        on vielä huonompi palvelus päättäjien taholta.

        Onkohan päättäjät pystyneet vaikuttamaan mitenkään tähän että kansa köyhtyy vaikka on kuulemma paras tuotto ollut tänä vuonna.Mitään niistä voitoista ei tule tavallisen kansan helpotukseksi.

        Poistettaisi vaikka autovero joka piti olla väliaikainen.
        Tekisivät asunnoottomille asuntoja ettei ulkona tartteisi asua.Edes simänlumeeksi.
        Lopetettaisi kuntien köyhdyttäminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe