Heisan!
Te keillä on ollut kyseinen bakteeri raskauden aikana niin onko vauva ollut terve syntyessään vai saiko jonkun tulehduksen? Annettiinko teille synnytyksen yhteydessä antibiootteja?
Voinkohan vaatia keisarileikkausta tämän bakteerin takia jotta ei tarttuisi lapseen? Mites muut aiotte joilla nyt tämä bakteeri?
sreptokokki-b?
6
410
Vastaukset
- kantaja myös
Ensimmäisen aikana ei streptokokkia koskaan tutkittu, lapsi joutui teholle kahdeksi päiväksi ja vso:lle vielä neljäksi päiväksi tulehduksen vuoksi. Ihan antibioottihoidolla parani. Seuraava oli teholla ihan muista syistä, mutta sai antibioottia "varmuuden vuoksi". Kolmas ei saanut mitään oireita, mutta myös sai heti synnyttyään antibioottia tartunnan ehkäisyyn. Kaikki ovat syntyneet sektiolla, mutta kaksi ensimmäistä vasta pitkän synnytysyrityksen jälkeen. Kolmas syntyi suunnitellulla sektiolla, mutta sai siltikin antibiootin, koska tartunta on teoriassa mahdollinen myöskin sektiolla syntyneille. Joskin riski on kai melko pieni. Mutta siltikin tuon streptokokin hoito on niin helppoa, että sen vuoksi ei kyllä tarvitse mennä sektioon.
- rv 33+5
Esikoista odottelen ja tuo kyseinen bakteeri löytyy...Mulle sanottiin KOKS:issa, et saan synnytyksessä heti tiputuksessa antibioottia ja sit aina parin tunnin välein...
Pitää vain ite viel huolehtia, et huomioivat asian sitte ku synnyttämään menen...
En oo aatellu, et sen takia en alateitse synnyttäisi...Eikä synnytyslääkärikään edes vihjassu et sektio ois tämän takia mahollinen,joten tuskin moiseen on sen takia ryhdyttävä... - kaikki neljä
vauvaa ollut synnytyksen jälkeen tehohoidossa streptokokin takia. multa saaneina. viikon antibioottikuuri suoneen. ei mun mielestä loppujen lopuksi kovin kauheaa. en saanut itse mitään kuuria
- ihmeestä
tämä bakteeri tulee ja miten sitä vois välttää? Kiitos jos vastasitte.
- .........
Se on hyvin yleinen, ja osa ihmisen normaalia bakteerikantaa. Joillakin sitä on, ja joillakin ei. Samalla naisella se voi yhdessä raskaudessa olla positiivinen, mutta seuraavassa ei sitten sitä löydykään.
Jos se aiheuttaa oireita, se on yleensä hyvin helppo hoitaa antibiootilla, joskin vaikutus raskaana ollessa voi olla lyhytaikainen.
Muistaakseni minun lääkärini sanoi, että kolmasosalla odottajista näyte olisi positiivinen. Tuo on kuitenkin arvio, koska sitähän ei tutkita muilta kuin oireilevilta odottajilta.
Turha asialla on panikoida. - rv 33+5
joo eli joillain se vain aktivoituu ja joillain ei...Yllättävän monilta hedelmällisessä iässä olevalta naiselta se löytyy...
Saattaa joskus aktivoitua hetkeksi ja sitten taas hävitä ilman lääkekuuriakin...Tämän takia ei aina heti kuuria määrätä vaan katsotaan viikon kahen päästä uudelleen...Näin minun kohdalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713