Osaako joku sanoa pystyykö salamaa käyttämään ilman että se on myös apuvalona tarkennukseen? Eli kun salama on ylhäällä ja hiukan hämärässä ottaa kuvaa alkaa salama välkkymään jotta tarkennus helpottuisi. Mielestäni toiminto on kuitenkin enemmänkin ärsyttävä kuin apuväline!
E-500 salaman käyttö
2
686
Vastaukset
- XV_yritys
Minulla ei ole Oly-500:sta, mutta luultavasti kamera välkyttää salamaa valotuksenmittauksen, värilämpötilan ja punasilmäisyyden poiston takia. Kamerassa voi käyttää ulkoista salamaa, joka välähtää vain kerran. Veikkaan, että tällainen ulkoinen salama on silloin manuaalisäädöillä.
Toiminto on erittäin ärsyttävä, mutta se on valitettavasti tarpeellinen. - konkelokoipi
Kyllähän sen saa pois päältä. Ohjekirjassakin varmaan lukee miten, mutta koska minulla sattuu olemaan sama kamera, niin voin jelppiä:
Ensin menuun ja sieltä ensimmäinen meisselivälilehti ja sitten naksuttelet ylöspäin, kunnes löytyy "af illuminator". Se sitten vain offille.
Täytyy kuitenkin lisätä, että kyseinen toiminto todella on ärsyttävä ja sokaisee kuvattavat henkilöt totaalisesti, mutta tarkennukselle se on mainio apu - oikeasti. Ostamani lisäsalama FL-36:n punainen valo ei ole läheskään yhtä tehokas tarkennuksen apuvalona.
Rattoisia fotohetkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852173Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4272061Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771412Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101410- 671303
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071045Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811022Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2561000Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266997- 131908