Hei!
Itsellä testipäivä 22.12 ja sitä miettii miten tämän ajan jaksaa, ikinä en ole näin paljon edes lapsena joulua odottanut :) Meillä siirrettiin IVF:ssä kaksi 8 soluista alkiota ja onneksi 6 saatiin pakkaseenkin. Auttaisikohan vertaistuki tämänkin ajan kestämisessä, liittykää seuraan piinailemaan!
Ja kaikille rutkasti onnea matkaan, sitä tarvitaan!
Joulunajan piinailijat!
26
2277
Vastaukset
- Nipsu24
Mulle tehtiin toinen inssi 5.12..nyt siis pp 7...Testipäivä olisi 21.12, vaikka tuskin sinne saakka tarvitsee odottaa...Ensimmäisestä inssistä tuli varhainen keskenmeno ja silloin oli oireita jo tässä vaiheessa, nyt siis ei mitään...joten kovin pessimistinen olo on mulla..=(
Mutta palaillaan, tsemppiä sinne kovasti=)- jellona-77
Toivotan teille kaikille voimia ja jaksamista odottaa siihen testipäivään asti. Tiedän kokemuksesta se on piinaavan pitkä aika ja varsinkin kun on niitä pettymyksiä kaikilla jo takana päin. Mutta Nipsu24 äläs ole noin pessimistinen... itse odottelin 7 vuotta joka kuukausi että nyt olen raskaana ja oireet on selvät yms. Mutta sitten kun oikeesti olin raskaana oireita ollut lainkaan... mut se oli tietty mitä mulle kävi, mut pisti vaan silmään ku sä sanoit et nyt ei tunnu eikä ole oireita... et toivoa on oli oireita tai ei...=)) Kaikkee hyvää teille ja toivotaan kovasti että saatte maailman ihanimman joululahjan!!!
- Nipsu24
jellona-77 kirjoitti:
Toivotan teille kaikille voimia ja jaksamista odottaa siihen testipäivään asti. Tiedän kokemuksesta se on piinaavan pitkä aika ja varsinkin kun on niitä pettymyksiä kaikilla jo takana päin. Mutta Nipsu24 äläs ole noin pessimistinen... itse odottelin 7 vuotta joka kuukausi että nyt olen raskaana ja oireet on selvät yms. Mutta sitten kun oikeesti olin raskaana oireita ollut lainkaan... mut se oli tietty mitä mulle kävi, mut pisti vaan silmään ku sä sanoit et nyt ei tunnu eikä ole oireita... et toivoa on oli oireita tai ei...=)) Kaikkee hyvää teille ja toivotaan kovasti että saatte maailman ihanimman joululahjan!!!
Yötä=)
Täällä töissä olen...pakko vastata sulle, oli niin kannustava viesti sinulla, kiitos siitä=) Toivon todella, että olisi onnistunut tällä kertaa...ja koitan olla kuulostelematta oireitani, mutta vaikeaa on... Päivä kerrallaan=)
- ...
Meillä oli neljäs inssi 8.12 ja testipäivä on 22.12. Plussasin syksyllä kolmannen inssin jälkeen, mutta se meni kesken. Tää neljäs on meille "kerta kiellon päälle" yritys. Ajateltiin varmistaa ettei tarvitse miettiä; mitä jos..
- inkutinku
piinailijoiden joukkoon. Mulle tehtiin inssi maanantaina 11.12., joten tulos alkaa olla näkyvissä sitten joulun aikaan.
Mulla ei ole mitään sen kummempaa seurantaa tässä hommassa, kuin itse vain sitten totean raskauden tai sen alkamattomuuden, kunhan alkaa olla kuukautisten aika... Jos normaalirytmissä mennään, niin niiden pitäisi alkaa just 24.-25. päivä. "Kiva" joululahja, jos alkavat!
Mulla vuorottelee toivo ja epätoivo keskenään. Toisaalta en usko yhtään, että inssi auttaa meidän tapauksessa, koska siittiöt on joka tapauksessa olleet hyviä. Syytä raskauden alkamattomuuteen ei ole oikein löytynyt, ja nyt vaan sitten kokeillaan. Tämä oli eka inssi, joka mulle tehtiin.
Välillä olen tosi toiveikas, koska lääkäri kehu sperman laatua ja sanoi, että mulla oli tosi hyvät kohdunkaulan limat yms.
Mitään oireita ei ole ainakaan vielä ollut, enkä niihin kyllä enää uskokaan, koska lasta on yritetty 2,5 vuotta, ja tosiaan joka toinen kuukausi vähintään olen ollut oireiden takia 100% varma, että nyt olen raskaana... - Ella-77
Koetetaan jaksaa uskoa siihen, että ihmeitä tapahtuu.. Itse haluan uskoa siihen ja myös että elämä ei anna ihmiselle enemmän murhetta ja surua kuin ihminen jaksaa kantaa. Nämä ajatukset ovat auttaneet minua vaikeiden aikojen yli, ja auttavat nytkin.. Jospa kaikella on oikea aikansa ja paikkansa, vaikka kaikki välillä toivottomalta ja sattumanvaraiselta tuntuukin..
- Kovaonni potkii
Hei Ella,
ajattelet kauniisti, ettei elämä anna ihmiselle enemmän murhetta ja surua kuin ihminen jaksaa kantaa. Itse en enää jaksa tuohon uskoa, kolmen keskenmenon ja 4 enkelilapsen jälkeen. En ole näin vahva - enkä jaksa tätä taakkaa kantaa, aikakaan täysjärkisenä - mutta tämä on minun osani tässä elämässä.
Tulevasta on paha mennä sanomaan, ehkäpä osanani on kokea vielä pari keskenmenoa... en usko, että olen tätä surua ansainnut vain siksi, että olen vahvempi kuin joku toinen.
Tsemppiä sinulle ja onnea hoitoihin & paljon, paljon plussasäteitä :-)! - Ella-77
Kovaonni potkii kirjoitti:
Hei Ella,
ajattelet kauniisti, ettei elämä anna ihmiselle enemmän murhetta ja surua kuin ihminen jaksaa kantaa. Itse en enää jaksa tuohon uskoa, kolmen keskenmenon ja 4 enkelilapsen jälkeen. En ole näin vahva - enkä jaksa tätä taakkaa kantaa, aikakaan täysjärkisenä - mutta tämä on minun osani tässä elämässä.
Tulevasta on paha mennä sanomaan, ehkäpä osanani on kokea vielä pari keskenmenoa... en usko, että olen tätä surua ansainnut vain siksi, että olen vahvempi kuin joku toinen.
Tsemppiä sinulle ja onnea hoitoihin & paljon, paljon plussasäteitä :-)!Ymmärrän ettet enää jaksa uskoa etkä taakkaasi kantaa, en minäkään kaiken kokemasi jälkeen varmaan enää pystyisi, en osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu.. Surusi on varmasti pohjaton, toivon elämääsi kaikkea hyvää ja niitä pieniä ihmeitä..
- ekakertalainen
"Meille" tehtiin ensimmäinen inssi 12.12. ja tapaninpäivänä olis testipäivä!! 4 vuotta kotikonstein yritty eikä pienintäkään merkkiä missään vaiheessa, toiveajatteluja kylläkin!
Mitä "oireita" teillä on ollut? Tai mitä olisi odotettavissa? Kun ei oo minkäänlaista hajua mitkä on normaaleja merkkejä, mitkä kuvitelmaa tai pahan enteitä!?!
Jaksamista joulun ajaksi, ei se ole kuin kaksi viikkoa ;)- Jemmi
Eilisestä asti tullut vähän punertavaa vuotoa.. Mitä tämä merkitsee?? Rinnat kipeät sivuilta.. Hermot todella kireänä.. Ja öisin ollut pahoinvointia, päänsärkyä ja mahakipua niin paljon ettei unta saa..
- elmeri77
Jemmi kirjoitti:
Eilisestä asti tullut vähän punertavaa vuotoa.. Mitä tämä merkitsee?? Rinnat kipeät sivuilta.. Hermot todella kireänä.. Ja öisin ollut pahoinvointia, päänsärkyä ja mahakipua niin paljon ettei unta saa..
aika huolestuttavalta, joten ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin ja kysyisin häneltä mitä kannattaisi tehdä. Toisaalta minulla oli myös viime perjantaina todella kovat vatsa ja selkäkivut, mutta ne ei onneksi ollut mitään vakavaa kuitenkaan. Kohdun limakalvon kasvu voi kuulemma aiheuttaa kramppeja. Kannattaa silti kysyä lekurilta.
- Jemmi
elmeri77 kirjoitti:
aika huolestuttavalta, joten ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin ja kysyisin häneltä mitä kannattaisi tehdä. Toisaalta minulla oli myös viime perjantaina todella kovat vatsa ja selkäkivut, mutta ne ei onneksi ollut mitään vakavaa kuitenkaan. Kohdun limakalvon kasvu voi kuulemma aiheuttaa kramppeja. Kannattaa silti kysyä lekurilta.
Pahimmat oireet kadonneet vain pientä menkkakipua ja rintojen arkuutta jäljellä. Pitääkin ottaa tuo särkyjen yö lääkärin kanssa puheeksi kun sinne taas pääsee. Mites muilla menee on ollut kovin hiljasta täällä?
- Nipsu24
Jemmi kirjoitti:
Pahimmat oireet kadonneet vain pientä menkkakipua ja rintojen arkuutta jäljellä. Pitääkin ottaa tuo särkyjen yö lääkärin kanssa puheeksi kun sinne taas pääsee. Mites muilla menee on ollut kovin hiljasta täällä?
Heippa!
Mulla ei mitään, ei siis mitään oireita...taisi mennä ihan ketuille tämäkin yritys...testipäivä olisi torstaina, mutta luulenpa, ettei sinne saakka tarvitse odottaa=( No seuraavaa yritystä kohti.. sitten vaihdetaankin jo Puregon-pistoksiin, kun nuo Clomit ei enää oikein tehoa...=( Tsemppiä sinne, palailen, jos on jotain kerrottavaa=)
Mukavaa joulunodotusta kaikille!! - elmeri77
Jemmi kirjoitti:
jos pahimmat oireet ovat kadonneet. Milloin sinulla on muuten testipäivä? Ehkä olet kirjoittanut sen, mutta nyt en muista. Ilmoittele miten kävi.
- Ella-77
Jemmi kirjoitti:
Hei,
meillä ei tainnut olla onnea matkassa, eilen alkoivat polttelevat vatsakivut, tuntuvat kylläkin ylävatsassa eivätkä niinkään kohdun seutuvilla, mutta eiköhän ne kuukautisia enteile. Rinnat on kipeät ja turvoksissa ja välillä etoo, mutta lugethan nuo oireet todennäköisesti aiheuttaa. Fiilikset on aikas maassa.. - Sohvi
Ella-77 kirjoitti:
Hei,
meillä ei tainnut olla onnea matkassa, eilen alkoivat polttelevat vatsakivut, tuntuvat kylläkin ylävatsassa eivätkä niinkään kohdun seutuvilla, mutta eiköhän ne kuukautisia enteile. Rinnat on kipeät ja turvoksissa ja välillä etoo, mutta lugethan nuo oireet todennäköisesti aiheuttaa. Fiilikset on aikas maassa..Jospa sittenkin se on jotain muuta...Toivotaan ainakin...Mulla tänään takana 5 ivf-hoito (siis siirto tänään) siirrettiin 2 alkiota, ja onneksi pakkaseenkin jäi 3 kpl. Tää on sit viimenen yritys.Tsemppiä!
- Nipsu24
Nipsu24 kirjoitti:
Heippa!
Mulla ei mitään, ei siis mitään oireita...taisi mennä ihan ketuille tämäkin yritys...testipäivä olisi torstaina, mutta luulenpa, ettei sinne saakka tarvitse odottaa=( No seuraavaa yritystä kohti.. sitten vaihdetaankin jo Puregon-pistoksiin, kun nuo Clomit ei enää oikein tehoa...=( Tsemppiä sinne, palailen, jos on jotain kerrottavaa=)
Mukavaa joulunodotusta kaikille!!Heipsan keikkaa..täällä mennään vielä viimeisiä hetkiä pp 13, huomenna siis tasan kaksi viikkoa inseminaatiosta...Edelleenkään ei kummempia oireita..välillä vatsassa nipistelee, voi olla menkkakipua yhtälailla kuin sitä toivottuakin...muuten ei mitään ihmeellistä...viimeksi kun sain plussan, niin se oli pp14..en tosin vielä huomenna uskalla testailla, kun testipäivä on sitten vasta torstaina...ja ettei se vuoto sitten ala, niin kuin kävi viimeksi...=(Humomenna on sitten 16 pvää Pregnylistä...kauanko se voi vaikuttaa raskaustestiin??
Tajusin tuossa jälleen kerran, että kaiken tämän epätoivon ja odotuksen keskellä täytyy muistaa nauttia niistä elämän pienistä asioista..Oli aivan ihanaa olla koirien kanssa lenkillä, kun saatiin taas lumipeite tänne lounaiseen Suomeen..oi sitä koirien temmellystä=)
Oikein lämmintä joulunodotusta kaikille, toivottavasti meistä mahdollisimman moni saisi sen parhaan joululahjan=) Öitä! - jaja
Nipsu24 kirjoitti:
Heipsan keikkaa..täällä mennään vielä viimeisiä hetkiä pp 13, huomenna siis tasan kaksi viikkoa inseminaatiosta...Edelleenkään ei kummempia oireita..välillä vatsassa nipistelee, voi olla menkkakipua yhtälailla kuin sitä toivottuakin...muuten ei mitään ihmeellistä...viimeksi kun sain plussan, niin se oli pp14..en tosin vielä huomenna uskalla testailla, kun testipäivä on sitten vasta torstaina...ja ettei se vuoto sitten ala, niin kuin kävi viimeksi...=(Humomenna on sitten 16 pvää Pregnylistä...kauanko se voi vaikuttaa raskaustestiin??
Tajusin tuossa jälleen kerran, että kaiken tämän epätoivon ja odotuksen keskellä täytyy muistaa nauttia niistä elämän pienistä asioista..Oli aivan ihanaa olla koirien kanssa lenkillä, kun saatiin taas lumipeite tänne lounaiseen Suomeen..oi sitä koirien temmellystä=)
Oikein lämmintä joulunodotusta kaikille, toivottavasti meistä mahdollisimman moni saisi sen parhaan joululahjan=) Öitä!justiinsa nipsu! sama juttu täällä, eli koirien kanssa lumen keskellä lenkkeily on nyt piristänyt kovasti ja antanut uutta puhtia. Eihän ilman noita ruttania jaksaisi muutenkaan..kivaa kun täällä on muitakin koiraihmisiä.
mulla kp 3 eli jouluajan piinailu jäi siihen mutta seuraava mahdollinen ovis osuukin varmaan uudenvuoden kohdalle. Jos vaikka toisi uusi vuosi onnea mukanaan!
- Katti
PP13 ja 23.12 ois testipäivä.Jännittää ihan kauheasti, että kuinkahan tässä käy.Eka inssi tehtiin 7.12....
- Nipsu24
pp17, eilen kävin verikokeella, negatiivinenhan se taas oli..vaikka kyllähän mä sen arvasin...alkais nyt se vit.. vuoto...tä on kaikkein paskamaisinta, kun tietää ettei raskaana ole, mutta sitten ei myöskään vuoda...nyt tulee sitten taas kuukauden paussi, kun on tää hemmetin joulu tässä välissä..ei ole oikein joulufiilistä...tänään pitäisi mennä "juhliin", joissa on yksi raskaana oleva kaverini...jouluna näkee pikkusiskon, joka on kuudennella kuukaudella raskaana, edellisviikolla sain tietää yhden kaverini odottavan vauvaa kahden kuukauden yrittämisen jälkeen ja yksi entinen koulukaverini sai muutama viikko sitten poikavauvan...on tä vaan niin epäreilua...sattuu ihan helvetisti...!!! No toivottavasti joku palailee tänne parempien uutisten kera...
Hyvää joulua ja onnea vuodelle 2007!- elmeri77
todella pahoillani. On varmasti todella raskasta kohdata noi kaikki raskaana olevat ystävät ja tuttusi. Sure rauhassa, sillä pahempaa on se, että ei niitä tunteita käy läpi. Toivon, että jonain päivänä saisitte vahvan plussan! Voimia sinulle ja miehellesi.
- katti
metsään tämä eka inssi.Tänään pp15 ja tein testin, NEGAhan sieltä tuli. Menkkaoireita ei ole, mutta Luget on vielä sunnuntaihin asti käytössä...
Hyvää joulua kaikille ja plussatuulia..- Jemmi
En ole vielä testiä tehny joulun jälkeen sitten..
- Jemmi
Jemmi kirjoitti:
En ole vielä testiä tehny joulun jälkeen sitten..
Plussa :)
- elmeri77
Jemmi kirjoitti:
Plussa :)
Paljon onnea!
- katti
inssipiinailusta... :( Sitä niin kovasti toivo jo, että testissä olis se toinenki viiva näkyny.Seuraavaksi on varattava aika lekurille ja meille tehdään IVF, josta jo alunperinkin sanottiin, että se on meidän vaihtoehto.Minkälaisia kokemuksia IVF:stä? monesko IVF on tärpännyt?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837