VASTATKAA!
Onko normaalia, että on pahoinvointia, jos on raskaana?
Onko normaalia, että mahani ei ole vieläkään "kasvanut" vaikka olen jo 8.viikolla?
Onko normaalia, että väsyttääpi, jos ei ole nukkunut viime yönä?
Tämä on kauheaa, kun en tiedä...
Onko normaalia
5
1118
Vastaukset
- tuo aika
Epä normaalilta kuullostaa. Pahoinvoinnin pitäisi alkaa jo siinä vaiheessa, kun kuumeilet vauvaa. Mahasi pitäisi olla 8. viikolla jo lähes yhtä suuri, kuin mitä se on kun synnytät. Väsyttäminenkään ei kuullosta normaalilta, raskaana ollessa olet yli-ihminen, etkä tarvitse unta lainkaan. Toivottavasti nyt ei ole niin kauheaa, kun tiedät.
- huhtimamma
Heippa.
Onnea vain odotuksesta! Jokaisella odottajalla vaivat ovat hieman erilaisia, mutta ihan normaalilta kuulostaa! Itselläni pahoinointi alkoi jo siinä viidennen raskausviikon tietämillä ja masu kasvaa jokaisella ihan omia aikojaan. Kyllä se varmasti sinullakin alkaa näkyä. Huomaat sen aivan yllättäen kun vanhat suosikkihuosut eivät enää mene kiinni:) Unettomuus ja väsymys voivat johtua raskaudesta (hemglobiinin laskemisesta) tai ihan vaikka vain joulukiireestä. Nauti raikkaasta ilmasta ulkoilemalla ja syö monipuolisesti. Olethan jo ottanut yhteyttä neuvolaan? Siellä auttavat ja neuvovat sinua kaikessa! Onnea vielä kerran! - ,.,.,.,.,.,.
juu oon itte ajatellu ihan samaa..mutta kun oon paksuna ja maha kasvaa onko normaalia?ja sitt tuol mahas joku möyrästää ihan kamalasti..vaikka viikkoja on vasta 32 joko sen pitää nuin kovasti hillua?jasitt ku maha menee oikee kovaks välillä en tiiä mitä ne on!söin tuos just aura juustoa ja päälle lakuja...apuuuuva!aiheutinkohan vauvalle ny jotain??? auttakaa auttakaa
- Maisa81
Hih, noihin sun oireisiin auttaa kun laitat puolikkaan valkosipulinkynnen käsilaukkuusi (muovipussin sisään) :-)
- Maisa81
*Onko normaalia, että on pahoinvointia, jos on raskaana?
On. On sekin normaalia jos ei tule pahoinvointia.
*Onko normaalia, että mahani ei ole vieläkään "kasvanut" vaikka olen jo 8.viikolla?
Masun kasvu on yksilöllistä. Varsinkin jos kohtu on taaksepäin kallellaan, raskaus näkyy myöhemmin kuin jos kohtu sojottaa eteenpäin.
*Onko normaalia, että väsyttääpi, jos ei ole nukkunut viime yönä?
Toisia väsyttää, toisia ei ;-)
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3486399Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483806- 971005
- 52880
- 56846
- 41830
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137823Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8813- 68810
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14761