Hiiri ei toimi!!

_Mira_

Apua! Nettiaddikti on vaikeuksissa, kun hiiri lopetti toimintansa eilen. Yhtäkkiä kun tulin koneelle, mitään ei tapahtunut hiirtä käytettäessä, vaikka hiiren valo palaa normaalisti. Tätä ennen ei mitään ongelmia.

Lisäksi koneen toiminta on mielestäni ollut hieman outoa. Viruksia ei löytynyt (Sonera Tietoturva), mutta jotain ohjelmia junnaa koko ajan, mm. rlvknlg.exe, joka vaikuttaa epäilyttävältä eikä suostu sammumaan.

Välillä hiiri liikahtaa kokeillessa aivan vähän, mutta "myöhässä", ja sitten jumittaa taas.

Voiko olla kyse viruksesta? Vai onko piuha vain irti? (En ole katsonut, koska ei tunnu todennäköiseltä ja se on niin hankalassa paikassa, ettei oikein huvittaisi yrittää...) Miten ongelman voisi saada ratkaistua, kun buuttaaminen ei auta?

Käyttis Windows XP ja hiiri tuollainen onko se nyt sitten optinen vai mikä, siis ei rullaa vaan valo palaa pohjassa :)

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eewim

      kurkkaa nyt kumminkin se hiiren johto, josko se olisi päässyt hieman löystymään. Se olisi se kaikkein helpoin ja toivotuin syy tähän ongelmaasi.
      Saattaa tietenkin olla, että koneesi hidastelu johtuu jostakin haittaohjelmasta ja siksipä kannattaa ladata tuolta esim tuo ad aware se ja ajaa se läpi koneellasi.

    • _Mira_

      AdAwarea on kokeiltu joskus, mutta Soneran Tietoturva herjaa ettei saa olla päällekkäin sen kanssa... Niinpä niin. AdAware on hyvä ohjelma, tiedän. Ja Soneran kanssa kävi aiemmin töissä ollessani niin, ettei löytänyt edes kaikkia _viruksia_ ja matoja mitä koneessa oli, joten siihen en 100 % luota.

      Katson sitten sitä johtoa... Äh... Laiskottaa :)

      • _Mira_

        NYT )#Q%/(A/%& menee hermot!! Ei onnistu kerta kaikkiaan ilman hiirtä edes tuo SpyBotin asentaminen! Siihen tulee joku ylimääräinen ikoni päälle, joku Wizard, ja sen alla näkyy tuo varsinainen Spybotin ohjelma, jossa voisi suorittaa skannauksen. Mutta kun tämä idiootti Wizard on siinä päällä, en pysty näkemään, millä pikakomennolla skannataan kone. Tätä toista Wizard-ruutua ei sitten MILLÄÄN saa siitä päältä pois häiritsemästä.

        Että voi olla vaikeaa. Mikrotukihenkilöksi en ikimaailmassa alkaisi opiskelemaan, hermot eivät kestä kyllä yhtään...


    • haittaa pukkaa

      rlvknlg.exe on spywarea ja se pitää poistaa, kokeile sammuttaa se prosesseista ja tuhoa se tai aja joku skanneri mikä saattaa sen poistaa.

      • _Mira_

        Yritin eilen poistaa tuota .exe -tiedostoa prosesseista, siis sammuttaa sen, mutta aina se vaan uudelleen oli päällä. Ja kun tuo Sonera ei löydä sitä ilmeisesti, niin milläs poistat...

        Ilman hiirtä on mahdotonta ladata mitään muuta poisto-ohjelmaa, eikä se edes onnistuisi, koska Sonerahan ei siitä pidä ollenkaan.

        Ottaa päähän, koska sähköpostit esim. näen inboxista mutta en pääse niihin sisälle... Ei voi oikein muuta tehdä kuin hankalasti selailla nettiä.

        Tuo hiiren johto kyllä tuntui olevan aivan normaalisti kiinni. En saa kurkattua taakse, koska vieressä painava hylly, jota ei yksin saa siirrettyä. Huoh. Tämä on Soneran vuokrakone, eli jos ei muuten ratkea, täytyy viedä huoltoon sitten...


      • psyware-ohjelmaa
        _Mira_ kirjoitti:

        Yritin eilen poistaa tuota .exe -tiedostoa prosesseista, siis sammuttaa sen, mutta aina se vaan uudelleen oli päällä. Ja kun tuo Sonera ei löydä sitä ilmeisesti, niin milläs poistat...

        Ilman hiirtä on mahdotonta ladata mitään muuta poisto-ohjelmaa, eikä se edes onnistuisi, koska Sonerahan ei siitä pidä ollenkaan.

        Ottaa päähän, koska sähköpostit esim. näen inboxista mutta en pääse niihin sisälle... Ei voi oikein muuta tehdä kuin hankalasti selailla nettiä.

        Tuo hiiren johto kyllä tuntui olevan aivan normaalisti kiinni. En saa kurkattua taakse, koska vieressä painava hylly, jota ei yksin saa siirrettyä. Huoh. Tämä on Soneran vuokrakone, eli jos ei muuten ratkea, täytyy viedä huoltoon sitten...

        kele unohtu... tais olla spybot tai vastaava. Itel se on poistan hyvin, eikä oo niin raskas kuin ad-aware.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe