Kalanaisen kyky ylläpitää suhteita

Tutkijasielu

Jälleen ihmetyttää ja mietityttää Kalanaisen toiminta.

Ovatko Kalanaiset haluttomia, laiskoja vai liian kiireisiä hoitaakseen suhteitaan muihin ihmisiin? Onko suhteiden laiminlyönti kalanaiselle perusominaisuus vai odottaako/edellyttääkö kalanainen, että toinen osapuoli ylläpitää yhteyksiä.

Normaalisti ymmärretään hiljaa oleminen vinkiksi, ettei suhteen ylläpitäminen kiinnosta enää. Miten tulkita sellaista tilannetta, kun kalanainen vastatessaan yhteydenottoihin kuitenkin ilmaisee ikäväänsä ja toivoisi toisen lähelleen piristämään ankeaa päivää tai ilmoittaa pitäneensä erittäin paljon romanttisesta kirjeestä.

13

4461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän Kalanaisetkin ovat joskus kiireisiä, kuten ketkä tahansa ihmiset. Tapausta sen tarkempaa tietämättä on vaikeaa mennä sanomaan onko kyse Kalanaisen "ominaisuudesta" vai todellisesta kiireestä...

      Kalanainen ei kauaa katsele suhdetta jos hän ei tunne itseään rakastetuksi ja hyväksytyksi. Tällöin hän mitä luultavimmin karkaa - joko henkisesti tai fyysisesti - kauas. Se ei kuitenkaan tarkoita, että hän unohtaisi asioita. Kalat muistaa aika hyvinkin itseensä kohdistuneita pahoja asioita. Kalat olettaa suhteessa, oli se sitten ihan kaveripohjalla tai enemmän, että molemmat pitävät tasapuolisesti yhteyttä. Jos hän huomaa, että toinen ei pidäkään enää niin yhteyttä kuin ennen niin miksi hänenkään pitäisi vaivautua. Kuten aiemmin olen jossain kirjoituksessa sanonut, Kalat ei unohda asioita. Hän alkaa katsella ympärilleen jos ei saa vastakaikua. Mutta jos sitä vastakaikua ei tule muualtakaan, hän alkaa miettiä aiempia suhteitaan ja niiden hyviä hetkiä. Tällöin - kuten esim. sinä - jos joku osoittaa tunteitaan häntä kohtaan hän tarttuu siihen kirjaimellisesti kalana koukkuun.

      Kuten sanoin, asiaa sen tarkempaa tietämättä, en voi siis sanoa onko kyse kiireestä/unohtamisesta vai tunteiden kylmenemisestä.

      • tutkijasielu

        jos lyhyesti yrittäisi kuvailla tätä tapausta niin kalanainen tuntuu toivovan toisen osapuolen pitävän ja ottavan yhteyttä.

        Eli olenkin pohtinut, että onko tämä kalanaisen tapa tuntea itsensä vieläkin enemmän halutuksi, kun häneen otetaan yhteyttä eikä toisin päin.

        Vaikka tässä onkin kysymys kalanaisesta, tunnen muutamia kalamiehiä, jotka ns. laiminlyövät "suhteiden" hoidon ystäväpiiriinsä. He voivat olla hyvinkin sosiaalisia ollessaan muiden kanssa, mutta yhteydenotto tai yhteydenpitäminen on retuperällä.

        Kysymys on jollain tapaa aloitteen tekemisestä.


      • resnev
        tutkijasielu kirjoitti:

        jos lyhyesti yrittäisi kuvailla tätä tapausta niin kalanainen tuntuu toivovan toisen osapuolen pitävän ja ottavan yhteyttä.

        Eli olenkin pohtinut, että onko tämä kalanaisen tapa tuntea itsensä vieläkin enemmän halutuksi, kun häneen otetaan yhteyttä eikä toisin päin.

        Vaikka tässä onkin kysymys kalanaisesta, tunnen muutamia kalamiehiä, jotka ns. laiminlyövät "suhteiden" hoidon ystäväpiiriinsä. He voivat olla hyvinkin sosiaalisia ollessaan muiden kanssa, mutta yhteydenotto tai yhteydenpitäminen on retuperällä.

        Kysymys on jollain tapaa aloitteen tekemisestä.

        Moi. Minä olen Kala nainen ja minulla on sähköposti ja minulla on myös sähköposti ystäviä mutta yksikään ystävä joita sain kun laitoin ilmoituksen mielentervys yhdistys taimen kirjeenvaihto sivuille niin sain usean vastauksen vieseihini mutta kun aloin ystäksi niin silloin heti akikki loppui eikä kukaan niistä ihmisitä ole minulle sähköpostia laittanut ei ole laittanut minulle sähköpostia kolmeen kuukauteen. Joten minäkin olen automaattisesti pitänyt lopettaa sen sähköposti ystävyyden kun ei niin ei eli se niistä ystävistä kyllä niitä vastauksia tuli silloin siihen ilmoitukseen mutta eipä sitten sen enenpää olen kyllä kirjoittanut muutamille mutta kun ne ei minulle enää vastanut niin päätin sitten lopettaa sen kirjoittelun kokonaan.En kyllä enää ystäviä etsi kirjeenvaihto ilmoitksella se on ihan varma asia kun ne ei edes tahdo minulle kukaan vastailla eikä pitää minkäänlaista yhteyttä.


      • mirkku_74

        Täytyy sanoa että aikas oikeaan meni. Olen itse tyypillinen kalat ja teksti osui kyllä oikeaan. On aika turhauttavaa suhteessakin kun haluaisi itse yhteyttä useammin mutta toinen osa puoli taas ei. Sitten kun en lähetä ja anna kuulua itsestäni eipä kuulu sieltäkään suunnalta. Sitten sitä alkaa miettiä taas että onko tää nyt sitä oikeaa kemiaa. Kalat on niin tai ainakin itse, että haluaa tulla huomioduksi, mutta haluaa kyllä hoivata ja huolehtia muista. Liika huomio joka menee sairaanloiseksi alkaa ahdistaa ja kalat ottaa pyrstön nopeaan käyttöön ja ui nopeasti kotivesille.


    • kalaN

      "Ovatko Kalanaiset haluttomia, laiskoja vai liian kiireisiä hoitaakseen suhteitaan muihin ihmisiin?"

      Ovat, liian laiskoja. Monet kalat, minä mukaanlukien, olen melko yksinäinen susi ja haluan välillä erakoitua. Kaikki ystäväni tietävät tämän, eivätkä siis suutu, jos minusta ei kuulu puoleen vuoteen mitään. Tosin en kyllä odota yhteydenottojakaan. Haluan olla yksin.

      Kalat peilaavat itseään aina muihin ihmisiin ja menettävät siinä helposti itsensä, siksi pitää välillä kerätä voimia ja tutkiskella kuka minä olen ja mitä minä tahdon.

      Kalat rakastavat ystäviään paljon ja ovat harvoin vihaisia kenellekään. Eli ole huoleti. Kyllä se kala sieltä taas ui luoksesi, kun sen aika on!

      • juuri samoin sanoin

        GalaX


      • Blue-dog

        Juupa juu!! Kyllä täällä ainakin on yksi tosi erakko Kalat-nainen.Joskus ajattelen,että onnneksi olen töissä missä näen pakosta ihmisiä.Jos tekisin esim.etätyötä kotoa käsin, asuisin maalla(keskellä korpea kuten haluaisinkin kovasti,mies ei ikävä kyllä...), minä olisin alta aikayksikön erakko!Enkä edes kärsisi siitä itse.Monta kertaa lomat sujuu niin, että kartan ihmisiä-käyn kaupassa kun siellä on hiljaista( ja huom.pikkukaupassa), koiran kanssa kuljen kaikki metsät ja pellot läpi ja kartan ihmisiä...Että silleen, hyvät joulut vaan täältäkin!


      • antaa

        paitsi kuvauksen kaloista myös selityksen sille, miksi Kalat ja Kauriit tulevat yleensä erinomaisesti keskenään toimeen.

        (Kauris tosin harvoin peilaa itseään muihin, mutta sehän on ainakin omissa kauris-kalasuhteissani -kyseessä vankat ystävyyssuhteet-vain hyväksi todettu seikka.)


    • yks naisfisu vaan

      Kalanainen on kaksijakoinen - toisaalta sosiaalinen ja ihmisistä pitävä (melkein kaikista) ja toisaalta on lähes erakko. Joskus on pakko olla itsekseen, miettiä niitä näitä. Samanaikaisesti voi kaivata ihmisiä ja läheisiä ympärilleen, mutta välillä (minusta tuntuu) muut vievät kaiken energian...

      Hiljaa olo - joskus ei löydä oikeita sanoja, joskus vaan on omassa maailmassaan eikä jaksa jutella (ainakaan niitä näitä). Hengenheimolaisen tunnistaa siitä, ettei ole pakonomaista tarvetta puhua.

      Ja joo, ollaan tosi huonoja pitämään yhteyttä ihmisiin - ei paljon soitella eikä viestitellä - toinen voi silti merkitä paljon. Sorry, elo meidän kanssa voi olla varsin raskasta. Mutta osataan kyllä ilmaista tunteita ja välittämistä varsin hyvin ja monella lailla...

      • Fishmale

        Pätee tuntemiini kaloihin, ainakin minuun 100%.

        Toi "hengenheimolainen" aika mielenkiintoinen idea.. mutta olen siitäkin samaa mieltä :)

        Aika tyypillisesti taitaa pitää toisten ihmisten ongelmien ratkaisusta tai ainakin yleisestä jeesustelusta. Itse ainakin ottanut tuntemattomankin kaverin yöksi kun ei se kunnon höpökännissä oikein tiennyt minne ois menossa. Ja kaikkien pikkuhuolista pitää aina kysellä..


    • mävain31

      Kyllä mä kalanaisena odotan että mies ottaa yhteyttä ja osoittaa siten kiinnostusta..

    • timanttimies

      sillä yleensä kalat syntyy rikkinäisiin perheisiin

      • Joutsenet

        Rikkinäisyys onkin Kaloille se pahin asia. Luottamuspula kuin myös ihmiset jotka eivät oikeasti ymmärrä herkkää Kalaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe