Jos nainen tulee raskaaksi ja haluaa pitää lapsen, mutta tuleva isä ei lasta halua, niin eikös sitä kauhistella, jos äiti tekee abortin isän pyynnöstä? Ja äidillä on sitten kuitenkin oikeus synnyttää lapsi ja hoitaa lapsi yksin, jos isä ei osallistu.
Jos nainen tulee raskaaksi ja ei halua pitää lasta, mutta tuleva isä haluaa lapsen, niin miksei sitä saa kauhistella, että isä yrittää saada äidin pitämään lapsen? Äiti saa tehdä abortin, isä ei saa hoitaa lastaan yksinkään?
Mies-nainen?
6
521
Vastaukset
- .-.
Minä ainakin ymmärrän kauhistelun, jos nainen tekee abortin ilman miehen suostumusta.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että mies ei saa pakottaa naista uhraamaan omaa vartaloaan yhdeksäksi kuukaudeksi ilman että tämä itse on siihen valmis.
Emmehän me sille mitään voi, että alkiot ja sikiöt eivät kasva miehen sisällä. Tällöin varsinkin näin vapaan aborttilain puitteissa nainen päättää yksin asiasta. - minä vain.
lyhyesti sanottuna siksi, koska naisella on oikeus päättää omasta kehostaan. piste.
- Saara
Toistaiseksi ei olla onnistuttu kehittämään menetelmää, millä sikiö saataisiin istutettua mieheen. Tai ainakaan se ei ole käytössä.
Kauhistellaan kaikki vasta sitten.
Sinulla yksilönä on täysi oikeus pullautella lapsia niitä kaipaaville miehille, siitä vaan. En kauhistele lainkaan, sen lupaan :) - muisku
tapauksen, jossa nainen ei halunnut lasta, mutta mies halusi. Nainen synnytti lapsen. Kun mies tuli katsomaan lasta sairaalaan, nainen totesi, että "Tuossa on lapsesi. Itsehän sitä halusit. Minä en sitä halua". Mies kasvatti lapsen lähes yksin. Asuivat erillään. Lapsi kyllä vieraili säännöllisesti äitinsä luona, mutta ei se nainen lapsestaan oikeastaan välittänyt yhtään.
- sellaisia
tapauksia on pilvin pimein, joissa mies haluaa lasta raskausvaiheessa, mutta lapsen synnyttyä ei perusta enää pätkääkään!
Eli ihan pelkästään miehen tahdon mukaan ei kenenkään naisen kannata tanssia, jos vahinko tulee ja "raskautuu" tahtomattaan!
- miehen hoitohalukkuus ja - ...
Kauhistelu ylipäätään ei auta ketään eikä mitään. Itse olisin valmis perumaan abortin, jos lapsen isä todella olisi valmis hoitamaan lapsen yksin tai edes puoliksi. Ongelma on, miten tämä lapsenhoitohalukkuus todennetaan ja taataan? Järkyttävä osuus isistä kun ei osallistu lapsenhoitoon mitenkään eikä maksa edes elatusmaksuja, ei edes alinta mahdollista summaa. Toinen ongelma olisi raskaus ja synnytys masennus-, psykoosi- ja vammautumisriskeineen. Kuinka moni nainen olisi valmis ottamaan nämä riskit pelkästään miehen suulliseen hoitohalukkuuslupaukseen luottaen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112722Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän171720Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2671608Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271139Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411062Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?831031RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022