Miten on laita sähkölinjojen alaisen metsän raivauksen kanssa? Saako yksityinen ihminen mennä itse raivaamaan puita omalle mökilleen tulevan sähkölinjan alta, vaikka ei tuota maata omistaisikaan?
Kyseessä olisi muutaman sadan metrin matkalta joitakin kymmeniä puita, jotka tuulella ottavat linjaan kiinni, tai jotka ovat kasvaneet muuten jo liian pitkiksi linjan alla.
Pitääkö puut jättää metsään mätänemään, vai saako ne ottaa vaivanpalkaksi?
Sähkölinjojen raivaus
3
3270
Vastaukset
- Risuukko
Jos et omista sähkölinjalla olevaa maata et sinne voi omin luvin mennä puita kaatelemaan. Kysele maanomistajalta lupaa niin eiköhän se siitä ala etenemään.
Ainoastaan sähkölinjan omistaja voi ilman maanomistajan lupaa suorittaa raivausta jos puut ovat kasvaneet liian korkeiksi. Tällaisissakin tapauksissa kaadettu puusto on maanomistajan omaisuutta. - renkinä
Ja aiheuttaa sähkökatkoja niin soita sähkölaitokselle, linjanraivaaja tulee kaatamaan puut, en suosittele muutenkaan itse kaatamaan niitä, yksistään turvallisuuden kannalta, ne kuuluisat viimeiset sanat;)...........
- laurip1
Sähkölaitokselta voi tulla ilmainen neuvoja paikalle, mutta eivät kaada puita, eli ne pitää itse tai palkattu metsuri kaataa. Ainakin Vattenfallilla näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760