Miten on laita sähkölinjojen alaisen metsän raivauksen kanssa? Saako yksityinen ihminen mennä itse raivaamaan puita omalle mökilleen tulevan sähkölinjan alta, vaikka ei tuota maata omistaisikaan?
Kyseessä olisi muutaman sadan metrin matkalta joitakin kymmeniä puita, jotka tuulella ottavat linjaan kiinni, tai jotka ovat kasvaneet muuten jo liian pitkiksi linjan alla.
Pitääkö puut jättää metsään mätänemään, vai saako ne ottaa vaivanpalkaksi?
Sähkölinjojen raivaus
3
3123
Vastaukset
- Risuukko
Jos et omista sähkölinjalla olevaa maata et sinne voi omin luvin mennä puita kaatelemaan. Kysele maanomistajalta lupaa niin eiköhän se siitä ala etenemään.
Ainoastaan sähkölinjan omistaja voi ilman maanomistajan lupaa suorittaa raivausta jos puut ovat kasvaneet liian korkeiksi. Tällaisissakin tapauksissa kaadettu puusto on maanomistajan omaisuutta. - renkinä
Ja aiheuttaa sähkökatkoja niin soita sähkölaitokselle, linjanraivaaja tulee kaatamaan puut, en suosittele muutenkaan itse kaatamaan niitä, yksistään turvallisuuden kannalta, ne kuuluisat viimeiset sanat;)...........
- laurip1
Sähkölaitokselta voi tulla ilmainen neuvoja paikalle, mutta eivät kaada puita, eli ne pitää itse tai palkattu metsuri kaataa. Ainakin Vattenfallilla näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351