No nyt on sitten pulmatilanne päällä.
Työsuhdeautoa päivittäessäni (uusi duunipaikka) tein koeajon A4 Avant 2,0T Quattrolla ja A6 Avant 2,0T:llä. Autothan ovat aivan samanhintaiset työsuhdeautoilijan vinkkelistä, mutta olemuksessa ja tyylissä on mielestäni melkoisesti eroa. Allani on nyt A4 Avant 1,8T (vm -05/11). Molemmat ovat todella hyviä
ja tyylikkäitä värkkejä. Jos olisin lottorikas, niin ottaisin molemmat.
Tilan puolesta A4 riittää 3-henkiselle perheelle
ja auto on muutenkin jees.
A6 on taas sitten matkustajan ja erityisesti takamatkustajan mielestä superjees.
Kuskin paikalta katsottuna A4 sporttinen ja
A6 tyylikäs. Kumpikin passaa.
Anna hemmetissä neuvoa, auto on valittava jo
ensi viikolla.
Vaikea valinta
6
693
Vastaukset
- A6-04
Tuo on tosi vaikea päätös. Meinasin ensin sanoa, että itse ottaisin ilman muuta A6. Perusteluna ihan, että pirun hieno auto niin ulkoa, kuin sisältäkin. A4 myös ok. Sitten huomasin, että a4 on quattro. Melkein menisi A4:n puolella valinta sen takia. Tietenkin riippuu missä asut ja paljonko ajelet talvikeleillä, mutta quattro on mahtava ja sen jälkeen ei mielellään enää vajaavetoiseen vaihda.
Valintani olisi A4. Jos et mielestäsi tarvitse nelivetoa, sitten A6. - verot
Ihan mielenkiinnosta, paljonko noissa on vapaat verotusarvot? Kohta sama ralli edessä nääs:-)
- niin A6
Jos auton sisämelu yhtään merkitsee, niin valinta on selvä eli A6. A4 on nimittäin selvästi meluisampi ja pitempää matkaa on A6:lla paljon mukavampi ajella, kun taas kaupungissa pyörittelyyn A4 on kätevämpi. Vaikka yllättävän ketterä on myös A6, mutta ahtailla parkkipaikoilla tila on usein vähissä. Eli kannattaa miettiä millaiseen ajoon enimmäkseen autoa käyttää ja tehdä valinta sen mukaan.
Itsekin olin jo ostamassa A6 2,0 T-mallia sedanina, mutta kokeilin uutta Volvo S80 ja mukavuus, hiljaisuus ja auton kaikin puolinen käytännöllisyys kallisti valinnan Volvoon. - Juuri tilannut
Itse otin työsuhdeautokseni A6 Avant 2.0 TFSI:n ja valinnan ratkaisi oikeastaan seuraavat pari asiaa:
- A6 on isompi kuin A4 mikä on itselleni tärkeää, varsinkin kun mennään perheen kanssa mökille
- A6 on uudempi malli ja miellytti minun silmääni enemmän
Viimeiset 6,5 vuotta olen ajellut A4 Avant 1.8T Quattrolla ja siihenkin olen ollut tyytyväinen. Uudessa A6:ssani ei siis ole nelivetoa, mutta sitähän ei saa 2.0 TFSI:hin. 2.4 litrainen Quattrona nousee hinnaltaan taas niin korkeaksi että hirvittää ja mielestäni 2.0 TFSI on parempi valinta.
Jokaisella on tietysti omia mieltymyksiä minkä johdosta autonsa valitsee. Itse priorisoin suurempia taka- ja tavaratiloja. Firman autopolitiikassa meillä on myös rajattu merkkivalikoima, mikä rajoittaa valintaa. - No jaa
Itsellä valintaan vaikutti quattro ja sportti- muut vimpaimet, joten vaaka kallistui A4:ään.
- toukokuussa
kyselin kanssa tuota A4 2.0T quattro mallia ja myyjä kertoi että nyt on joku kampanja eli samaan hintaan saa Sport Edition mallin jossa oli tavalliseen verrattuna 20 heppaa lisää mutta ei tullut siltikään ostettua. Oli siinä jotain isompaa vannettakin jne. mukana mutta pointti oli että kannattanee kysyä että vieläkö tuollainen tarjous on voimassa vaikka kieltämättä on jo puoli vuotta mennyt joten aika epätodennäköistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h583611- 413486
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062801Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211409Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801251