on kuollut tai kokonaan hylännyt, ja isä mennyt uusiin naimisiin. Huom! NAIMISIIN. Ja alaikäiset lapset asuvat heidän kanssaan.
Jos lapset ovat aikuisia, nimitys ei ole käytössä, koska lapset eivät enää taritse äitiä tai äidin sijaista!
Tyttöystävä tai avoliitossa oleva nainen ei voi käyttää itsestään sitä nimitystä.
Sama pätee miehiin.
Äitipuoli on lapselle ihminen
16
1459
Vastaukset
- kantaan,
ainakaan minun lähipiirissäni yksikään mies ei käytä itsestään nimitystä äitipuoli.
Juuri tuollaisella tekstillä se äidin merkitys parhaiten latistuu, lapset kun eivät yleensä ole yhtä yksinkertaisia kuin vanhempansa. Ainakaan siinä tapauksessa, jos saavat elämässään tuekseen hyvän ja viisaan aikuisen, jonka kanssa voidaan keskustella äidin huonosta itsetunnosta.. Siis kokonaisen sellaisen, ei mitään puolikkaita.- eikö ymmärrys riitä?
vaiko eikö tajunnan virta kohtaa älykkyyden pistettä???? Lapsikin ymmärtää enemmän kuin sinä, vai tahallasiko leikit tyhmää???
- etteivät ihmiset
eikö ymmärrys riitä? kirjoitti:
vaiko eikö tajunnan virta kohtaa älykkyyden pistettä???? Lapsikin ymmärtää enemmän kuin sinä, vai tahallasiko leikit tyhmää???
naura itseään tärviölle lukiessaan viestejäsi, pyri selkeämpään ilmaisuun. Niin ainakin itse tekisin.
"Äitipuoli on lapselle ihminen jonka oma äiti on kuollut tai kokonaan hylännyt"
- minusta kyllä äitipuolen äiti voi olla vahvasti hengissä, ei vaikuttane asiaan? Ja jos äitipuolen äiti on hänet hylännyt, hänhän todennäköisesti näillä kokemuksilla on ihan huippuhyvä äitipuoli.
"... ja isä mennyt uusiin naimisiin. Huom! NAIMISIIN. Ja alaikäiset lapset asuvat heidän kanssaan. "
Aika harvalla äitipuolella on alaikäisiä sisaruksia isän uudesta avioliitosta, mutta varmaan näitäkin on.
Mutta kiitos kuitenkin, kiva että humoristejakin palstalla!
- Samaa mieltä
mitään lisäämättä!
- äitipuoli
ON AINA OLLUT ÄITI! En ikinä ole äitiäni kutsunut etunimellä tai äitipuoleksi! Hän se minut vei ensimmäisen kerran koulutielle, hän se lohdutti kun minulla oli paha olla. Hän se leipoi minulle syntymäpäivä kakut. Hän oli läsnä kun kaipasin!
Tunnen oikeankin äitini, mutta häntä kutsun etunimellä, en osaa (enkä haluakaan) kutsua häntä äidikseni. Hittojako lähti! Ei hän ollut tukena silloin kun äitiä eniten tarvitsin vaan hän oli ruotsissa huo*aamassa. En halua edes enää pitää yhteyttä oikeaan äitiini! Minulla on ÄITI, se äiti"puoli", ja hän riittää, häntä minä rakastan!- äiti isolla Ä:llä
Sama meillä, mieheni lapset kutsuvat minua äidiksi ja omaa äitiään etunimellä. Ihan omasta tahdostaan.
- kaikille naapureiden
äiti isolla Ä:llä kirjoitti:
Sama meillä, mieheni lapset kutsuvat minua äidiksi ja omaa äitiään etunimellä. Ihan omasta tahdostaan.
lapsille ja lastemme koulukavereille äiti, isolla Ä:llä, ja omaa äitiään he kutsuvat vain omalla nimellään, ihan omasta tahdostaan.
- äiti1/2
kaikille naapureiden kirjoitti:
lapsille ja lastemme koulukavereille äiti, isolla Ä:llä, ja omaa äitiään he kutsuvat vain omalla nimellään, ihan omasta tahdostaan.
että on tuollaisia lapsia muillakin!
- viisaammat,
äiti1/2 kirjoitti:
että on tuollaisia lapsia muillakin!
mitä tehdä lapsettomana avionyxänä tilanteessa, kun lapsi alkaa kutsua äidiksi?
Ikävä kyllä miehen ex on hankalaa sorttia, ja olen yrittänyt luovia siihen asti, kun lapsi on täysi-ikäinen. Haluan välttää vastakkainasettelua, jossa lapsi joutuisi vertaamaan äitiään ja minua.
Yhä enemmän tulee kuitenkin tilanteita, joissa lapsi kutsuu minua "ohimennen" äidiksi ja jää selvästi seuraamaan reaktiotani. Mieheni on sitä mieltä, että minun pitäisi antaa tämän kutsua minua äidiksi jos niin haluaa ja on asiasta mielissään. Itse pelkään, että lapsen äiti asiasta kuultuaan vetää kauheat hepulit ja lähtee pitkälle ja katkeralle kostoretkelle.
Tiedän, että lapsi on pohjaton kaivo mitä välittämiseen ja rakkauteen tulee. Ilomielin olisin hänelle äiti. Mutta kuitenkin olen huolestunut exän tempuista. Ne, mitä olen jo nähnyt, ovat olleet enemmän kuin tarpeeksi.
Isiä lapsella on kaksi, exän nyxä siis toinen. Ex on myös näppärästi yhdistellyt suvut, kaikki ovat kaikkien serkkuja ja mummoja ja tätejä. Exän järjestelemässä maailmassa ei ole muita vääriä elementtejä kuin minä. Heh.
Sanonko exälle hasta la vista ja vastaan lapsen tunteisiin, tuli mitä tuli? - todella lapsesta
viisaammat, kirjoitti:
mitä tehdä lapsettomana avionyxänä tilanteessa, kun lapsi alkaa kutsua äidiksi?
Ikävä kyllä miehen ex on hankalaa sorttia, ja olen yrittänyt luovia siihen asti, kun lapsi on täysi-ikäinen. Haluan välttää vastakkainasettelua, jossa lapsi joutuisi vertaamaan äitiään ja minua.
Yhä enemmän tulee kuitenkin tilanteita, joissa lapsi kutsuu minua "ohimennen" äidiksi ja jää selvästi seuraamaan reaktiotani. Mieheni on sitä mieltä, että minun pitäisi antaa tämän kutsua minua äidiksi jos niin haluaa ja on asiasta mielissään. Itse pelkään, että lapsen äiti asiasta kuultuaan vetää kauheat hepulit ja lähtee pitkälle ja katkeralle kostoretkelle.
Tiedän, että lapsi on pohjaton kaivo mitä välittämiseen ja rakkauteen tulee. Ilomielin olisin hänelle äiti. Mutta kuitenkin olen huolestunut exän tempuista. Ne, mitä olen jo nähnyt, ovat olleet enemmän kuin tarpeeksi.
Isiä lapsella on kaksi, exän nyxä siis toinen. Ex on myös näppärästi yhdistellyt suvut, kaikki ovat kaikkien serkkuja ja mummoja ja tätejä. Exän järjestelemässä maailmassa ei ole muita vääriä elementtejä kuin minä. Heh.
Sanonko exälle hasta la vista ja vastaan lapsen tunteisiin, tuli mitä tuli?niin anna kutsua vaan. Mitä sitten, jos exä kimpoilee. Niin se on meilläkin ja antaa olla vaan. Ole sinä se aikuisempi "äiti".
- on nainen joka
asuu lapsen/lapsien ja heidän isänsä kanssa. ÄITIPUOLI on myös vastuussa lapsen syömisistä, pesuista ja vaatteista. Isän TYTTÖYSTÄVÄLLÄ ei ole kyseistä vastuuta. Tyttöystävä/lapsen kaveri saa omasta tahdostaan "leikkiä äitiä" ja ostaa lapselle ruokaa, leluja ja vaatteita. Tyttöystävältä ei pidä odottaa täysin sitoutumista perheen elämään ja teettää esim. kotiaskareita, jos hän ei itse halua. Äitipuolen kuuluu tehdä näitä asioita. Näin se on!
- sineraalia
ENEMMÄN KUIN LASTEN OMA ÄITI. ELÄN HEIDÄN KANSSAAN ARJEN, SURUT, ILOT, SAIRAUDETKIN, KAIKEN SEN JOTA EN ANTAISI KOSKAAN KENENKÄÄN MUUN SIJASTANI KOKEA.. OLEN HUOLISSANI, ARJESTA, KOULUSTA, TERVEYDESTÄ YSTÄVYYDESTÄ. ONNELLISUUDESTA. KYSYN AINAKIN 2 VKON VÄLEIN LAPSILTA KAIKILTA 9LTÄ ETTÄ OLETKO ONNELLINEN VAIVAAKO JOKU SURETTAAKO TAI ONKO JOTAKIN JOKA PAINAA MIELTÄSI.. SE ON VAAN OSA MINUA. OLEN ELÄNYT TÄMÄN PERHEEN KANSSA NYT YLI 5KK. OLEN ONNELLINEN. SITOO MUTTA SITOKOOT. OLEN TARPEELLINEN RAKASTETTU JA NIINEDELLEEN.. EI HILJAISUUTTA EI TYHJIÄ KATSEITA.. ON HARRASTUKSIA PYYKKIÄ, RUOKAA,,KAUPASSAKÄYNTIÄ PERUSJUTTUJA..=PALJON AIKAA.
YHDESSÄOLOA JA TURVALLINEN RAITIS KOTI. RAKKAUTTA YLLINKYLLIN JA RIITTÄMIIN KAIKILLE ANTAA. EI EROTTELUA VAAN YKSI ISO TÄYSI PERHE.
JOKU KÄY NIIN SANOTTU "ÄITI" SOTKEMASSA MEIDÄN HYVÄN SÄÄNNÖLLISEN RYTMIN LÄSSYTTÄMÄLLÄ 1KRT-3VKOON TÄÄLLÄ. ME LÄHDEMME POIS KOTOAMME OSA PORUKASTA JA OSA JÄÄ.SEKOITTAA KAAPIT JA LASTEN PÄÄT. LUPAILEE OLEMATTOMIA JA PALAA VALMIIN RUUAN JA VIIKONLOPUN SOTKEMISEN JÄLKEEN LOMALTA KOTIINSA..JATKAAN DOKUILUA.. HUIPPULÄSSYTTÄJÄ.SOSSUILLE...
LAPSET IKÄVÖI TOISIAAN JA ME NIITÄ JA NE MEITÄ..
PERS...STÄ!
TOSI ÄITI!!!
JA SITTEN PUHUTAAN LASTENOIKEUKSISTA... JOO EPÄSELVÄÄN ELÄMÄÄN.. TAATUSTI TURVALLISTA
T. OMASTA TAHDOSTA ÄITI 3 OMIEN LISÄKSI 6 - älä edes itsellesi uskottele
sineraalia kirjoitti:
ENEMMÄN KUIN LASTEN OMA ÄITI. ELÄN HEIDÄN KANSSAAN ARJEN, SURUT, ILOT, SAIRAUDETKIN, KAIKEN SEN JOTA EN ANTAISI KOSKAAN KENENKÄÄN MUUN SIJASTANI KOKEA.. OLEN HUOLISSANI, ARJESTA, KOULUSTA, TERVEYDESTÄ YSTÄVYYDESTÄ. ONNELLISUUDESTA. KYSYN AINAKIN 2 VKON VÄLEIN LAPSILTA KAIKILTA 9LTÄ ETTÄ OLETKO ONNELLINEN VAIVAAKO JOKU SURETTAAKO TAI ONKO JOTAKIN JOKA PAINAA MIELTÄSI.. SE ON VAAN OSA MINUA. OLEN ELÄNYT TÄMÄN PERHEEN KANSSA NYT YLI 5KK. OLEN ONNELLINEN. SITOO MUTTA SITOKOOT. OLEN TARPEELLINEN RAKASTETTU JA NIINEDELLEEN.. EI HILJAISUUTTA EI TYHJIÄ KATSEITA.. ON HARRASTUKSIA PYYKKIÄ, RUOKAA,,KAUPASSAKÄYNTIÄ PERUSJUTTUJA..=PALJON AIKAA.
YHDESSÄOLOA JA TURVALLINEN RAITIS KOTI. RAKKAUTTA YLLINKYLLIN JA RIITTÄMIIN KAIKILLE ANTAA. EI EROTTELUA VAAN YKSI ISO TÄYSI PERHE.
JOKU KÄY NIIN SANOTTU "ÄITI" SOTKEMASSA MEIDÄN HYVÄN SÄÄNNÖLLISEN RYTMIN LÄSSYTTÄMÄLLÄ 1KRT-3VKOON TÄÄLLÄ. ME LÄHDEMME POIS KOTOAMME OSA PORUKASTA JA OSA JÄÄ.SEKOITTAA KAAPIT JA LASTEN PÄÄT. LUPAILEE OLEMATTOMIA JA PALAA VALMIIN RUUAN JA VIIKONLOPUN SOTKEMISEN JÄLKEEN LOMALTA KOTIINSA..JATKAAN DOKUILUA.. HUIPPULÄSSYTTÄJÄ.SOSSUILLE...
LAPSET IKÄVÖI TOISIAAN JA ME NIITÄ JA NE MEITÄ..
PERS...STÄ!
TOSI ÄITI!!!
JA SITTEN PUHUTAAN LASTENOIKEUKSISTA... JOO EPÄSELVÄÄN ELÄMÄÄN.. TAATUSTI TURVALLISTA
T. OMASTA TAHDOSTA ÄITI 3 OMIEN LISÄKSI 6asiita joita ei ole olemassa, helpottaa sunkin elämää. Ei äidiksi ryhdytä, vaan äidiksi tullaan, kun synnytetään! niin se on.
- sineraalia
älä edes itsellesi uskottele kirjoitti:
asiita joita ei ole olemassa, helpottaa sunkin elämää. Ei äidiksi ryhdytä, vaan äidiksi tullaan, kun synnytetään! niin se on.
omalehmä ojassa... mulla ei onneksi ole lehmiä
=) omapa on perheeni.. huolehdi sinä omastasi
- tarkennus
- onko tämän ketjun aloittaja se kuuluisa Lissu? Olen kirjoitellut tänne vasta vähän aikaa, ja ajattelin tarkistaa sensorini. ;)
- jestas..
sentään, minä en ainakaan halua että minua sanotaan äitipuoleksi, olen sen ehdottomasti kieltänyt. Minä olen vain äiti omalle lapselleni, en puolikas kenellekään. Lapsilla todellakin on oma äiti olemassa ja hän äitinä toimikoon omille lapsilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874148Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283087No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760