Miksi ihmeessä yritetään..

HÄH?

....rajoittaa tupakointia tai alkoholin käyttöä niin tyhmällä konstilla kuin hinnalla? Se, joka juo tai polttaa, tekee sen joka tapauksessa. Vähävaraiset turvautuvat erittäin myrkylliseen sätkätupakkaan ja alkoholistit korvikeaineisiin, ja terveys vaarantuu monta kertaa enemmän kuin jos saisivat ostaa parempilaatuisia myrkkyjä edullisemmin. Näistä aiheutuvat sairaskulut tulevat veronmaksajille paljon kalliimmaksi kuin jos esim. "malluaskin" saisi vaikkapa 1 eurolla ja kossupullon 3 eurolla. JÄRKI HOI, ÄLÄ JÄTÄ!!

8

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopettamassa

Jos minun nuoruudessani tupakan hinta olisi ollut suurempi, en olisi voinut aloittaa tätä melkein 40v kestänyttä riippuvaisuutta tupakasta. Minun mielestäni tupakan myyminenkin olisi kiellettävä. Sehän on myrkkyä. Siitähän ei kärsisi loppujen lopuksi kuin ne jotka vielä polttavat. Yhä harvempi aloittaisi salakuljetetulla tupakalla. Seuraava sukupolvi vapaa riippuvaisuudesta tupakkaan. Alkoholi myös syyniin, pakkohoitoon suurkuluttajat, joiden perhe kärsii ja yhteiskunta osallistuu perheen kuluihin alkoholin oston takia. Siinä minun mielipide.

• tutustunut

moniin keuhkosyöpätapauksiin lähipiirissäni ja tullut seuraavan tulokseen:Keuhkosyövän suurimpia aiheuttajia on:Liikenteen pienhiukkaset,vielä 80-luvulle jatkuneet pakolliset röntgenkuvaukset,asbesti,bensasytyttimet(taas muodissa koska ovat usalaisia).Tupakointi voi edesauttaa taudin puhkeamista mutta ei missään tapauksessa ole pääsyy.

• informaatiota
        tutustunut kirjoitti:

moniin keuhkosyöpätapauksiin lähipiirissäni ja tullut seuraavan tulokseen:Keuhkosyövän suurimpia aiheuttajia on:Liikenteen pienhiukkaset,vielä 80-luvulle jatkuneet pakolliset röntgenkuvaukset,asbesti,bensasytyttimet(taas muodissa koska ovat usalaisia).Tupakointi voi edesauttaa taudin puhkeamista mutta ei missään tapauksessa ole pääsyy.

ELI disinformaatio,eli väitetään,vaikka se ei olisi tottakaan,vaikka totuus on ,se että tupakointi aiheuttaa SYÖPÄÄ.Ennen kaikkea haluan esittää kysymyksen mihin ihminen tarvitsee riippuvuutta aiheuttavien myrkyllisten savujen vetämistä keuhkoihin.Olin itse koukussa lähes 28 vuotta,ja nyt yli 2 vuotta VAPAA:

• keuhkosyöpä
        informaatiota kirjoitti:

ELI disinformaatio,eli väitetään,vaikka se ei olisi tottakaan,vaikka totuus on ,se että tupakointi aiheuttaa SYÖPÄÄ.Ennen kaikkea haluan esittää kysymyksen mihin ihminen tarvitsee riippuvuutta aiheuttavien myrkyllisten savujen vetämistä keuhkoihin.Olin itse koukussa lähes 28 vuotta,ja nyt yli 2 vuotta VAPAA:

Tutkitustikin E-vitamiinin puutostila aiheuttaa keuhkosyöpää, ja tupakoitsijoilla E-vitamiinia on säännönmukaisesti poikkeuksellisen vähän elimistössään.
        Jos työttömän rahat riittäisivät tupakan lisäksi kunnolliseen ruokaankin, voisivat korrelaatiotutkimukset näyttää aika erilaisilta kuin mitä ne terveysfasistisessa yhteiskunnassa ovat.

• Röökaaja

Sen oon huomannu et viimeiset rahat sijoitetaan aina röökeihin vaikka ruokaan ei olisikaan rahaa.
      Toi hinnan nosto on jostain muusta pois. Jos on niin kova polttaja ettei pysty vähentämään röökaamista niin ei ne rahat tupakasta ole pois.

• murhaverot alas

Monet sairaudet, jotka tilastollisesti näyttäisivät yhdistyvän alkoholiin ja tupakointiin, johtuvatkin itseasiassa vaarallisista vitamiinien ja ravintoaineiden puutostiloista joihin korkeat tuoteverot johtavat, kun kyse on työttömistä ja vähävaraisista nautintoaineiden käyttäjistä. Jos kahvistakin joutuisi maksamaan yhtä karseat tuoteverot, niin varmasti pelkkää kahvia käyttävät vähävaraiset sairastaisivat aivan yhtä paljon kuin tupakoitsijat ja alkoholin kuluttajat.

Eivät ne nautintoaineet vaarallisia ole, mutta päihdepolitiikka on täysin absurdia ja murhanhimoista holhousta.

• yliverotuksella

Ei varmastikaan ihmisoikeudet Suomessa toteudu millään tavoin, kun kansalaiset imetään tyhjiin essentiaalisista ravintoaineista karseilla tupakointiveroilla.

-----
      25. artikla
      (1) Jokaisella on oikeus elintasoon, joka on riittävä turvaamaan hänen ja hänen perheensä terveyden ja hyvinvoinnin, ravinnon, vaatetuksen, asunnon, lääkintähuollon ja välttämättömän yhteiskunnallisen huollon osalta. Jokaisella on myös oikeus turvaan työttömyyden, sairauden, tapaturman, leskeyden tai vanhuuden sekä muun hänen tahdostaan riippumatta tapahtuneen toimeentulon menetyksen varalta.

• kieltolakiko?

Sitäkin Suomessa kokeiltiin -20 luvulla huonolla menestyksellä.... Jos tupakan ja alkoholin myyminen kiellettäisiin, ihan varmasti jälleen Viron rannikolle ajaisivat "aavelaivat" Junnu Vainiota lainatakseni ja vanhat "Laitiset" työllistyisivät jälleen sekä ennestäänkin täyteen ahdetut ja vartijapulaa potevat vankilat saisivat valtavasti uusia asiakkaita. On se kumma että holhousyhteiskunnasta ei koskaan meillä päästä eroon. Olen asunut useissa Euroopan maissa joissa viinaa myydään läpi vuorokauden ja tupakka on edullista verrattuna Suomen hintoihin ja kokemusteni perusteella voin vain sääliä päättäjiemme lyhytnäköisyyttä/kaksinaismoraalia/tyhmyyttä/jne....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      774
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe