....rajoittaa tupakointia tai alkoholin käyttöä niin tyhmällä konstilla kuin hinnalla? Se, joka juo tai polttaa, tekee sen joka tapauksessa. Vähävaraiset turvautuvat erittäin myrkylliseen sätkätupakkaan ja alkoholistit korvikeaineisiin, ja terveys vaarantuu monta kertaa enemmän kuin jos saisivat ostaa parempilaatuisia myrkkyjä edullisemmin. Näistä aiheutuvat sairaskulut tulevat veronmaksajille paljon kalliimmaksi kuin jos esim. "malluaskin" saisi vaikkapa 1 eurolla ja kossupullon 3 eurolla. JÄRKI HOI, ÄLÄ JÄTÄ!!
Miksi ihmeessä yritetään..
8
722
Vastaukset
- lopettamassa
Jos minun nuoruudessani tupakan hinta olisi ollut suurempi, en olisi voinut aloittaa tätä melkein 40v kestänyttä riippuvaisuutta tupakasta. Minun mielestäni tupakan myyminenkin olisi kiellettävä. Sehän on myrkkyä. Siitähän ei kärsisi loppujen lopuksi kuin ne jotka vielä polttavat. Yhä harvempi aloittaisi salakuljetetulla tupakalla. Seuraava sukupolvi vapaa riippuvaisuudesta tupakkaan. Alkoholi myös syyniin, pakkohoitoon suurkuluttajat, joiden perhe kärsii ja yhteiskunta osallistuu perheen kuluihin alkoholin oston takia. Siinä minun mielipide.
- tutustunut
moniin keuhkosyöpätapauksiin lähipiirissäni ja tullut seuraavan tulokseen:Keuhkosyövän suurimpia aiheuttajia on:Liikenteen pienhiukkaset,vielä 80-luvulle jatkuneet pakolliset röntgenkuvaukset,asbesti,bensasytyttimet(taas muodissa koska ovat usalaisia).Tupakointi voi edesauttaa taudin puhkeamista mutta ei missään tapauksessa ole pääsyy.
- informaatiota
tutustunut kirjoitti:
moniin keuhkosyöpätapauksiin lähipiirissäni ja tullut seuraavan tulokseen:Keuhkosyövän suurimpia aiheuttajia on:Liikenteen pienhiukkaset,vielä 80-luvulle jatkuneet pakolliset röntgenkuvaukset,asbesti,bensasytyttimet(taas muodissa koska ovat usalaisia).Tupakointi voi edesauttaa taudin puhkeamista mutta ei missään tapauksessa ole pääsyy.
ELI disinformaatio,eli väitetään,vaikka se ei olisi tottakaan,vaikka totuus on ,se että tupakointi aiheuttaa SYÖPÄÄ.Ennen kaikkea haluan esittää kysymyksen mihin ihminen tarvitsee riippuvuutta aiheuttavien myrkyllisten savujen vetämistä keuhkoihin.Olin itse koukussa lähes 28 vuotta,ja nyt yli 2 vuotta VAPAA:
- keuhkosyöpä
informaatiota kirjoitti:
ELI disinformaatio,eli väitetään,vaikka se ei olisi tottakaan,vaikka totuus on ,se että tupakointi aiheuttaa SYÖPÄÄ.Ennen kaikkea haluan esittää kysymyksen mihin ihminen tarvitsee riippuvuutta aiheuttavien myrkyllisten savujen vetämistä keuhkoihin.Olin itse koukussa lähes 28 vuotta,ja nyt yli 2 vuotta VAPAA:
Tutkitustikin E-vitamiinin puutostila aiheuttaa keuhkosyöpää, ja tupakoitsijoilla E-vitamiinia on säännönmukaisesti poikkeuksellisen vähän elimistössään.
Jos työttömän rahat riittäisivät tupakan lisäksi kunnolliseen ruokaankin, voisivat korrelaatiotutkimukset näyttää aika erilaisilta kuin mitä ne terveysfasistisessa yhteiskunnassa ovat.
- Röökaaja
Sen oon huomannu et viimeiset rahat sijoitetaan aina röökeihin vaikka ruokaan ei olisikaan rahaa.
Toi hinnan nosto on jostain muusta pois. Jos on niin kova polttaja ettei pysty vähentämään röökaamista niin ei ne rahat tupakasta ole pois. - murhaverot alas
Monet sairaudet, jotka tilastollisesti näyttäisivät yhdistyvän alkoholiin ja tupakointiin, johtuvatkin itseasiassa vaarallisista vitamiinien ja ravintoaineiden puutostiloista joihin korkeat tuoteverot johtavat, kun kyse on työttömistä ja vähävaraisista nautintoaineiden käyttäjistä. Jos kahvistakin joutuisi maksamaan yhtä karseat tuoteverot, niin varmasti pelkkää kahvia käyttävät vähävaraiset sairastaisivat aivan yhtä paljon kuin tupakoitsijat ja alkoholin kuluttajat.
Eivät ne nautintoaineet vaarallisia ole, mutta päihdepolitiikka on täysin absurdia ja murhanhimoista holhousta. - yliverotuksella
Ei varmastikaan ihmisoikeudet Suomessa toteudu millään tavoin, kun kansalaiset imetään tyhjiin essentiaalisista ravintoaineista karseilla tupakointiveroilla.
-----
25. artikla
(1) Jokaisella on oikeus elintasoon, joka on riittävä turvaamaan hänen ja hänen perheensä terveyden ja hyvinvoinnin, ravinnon, vaatetuksen, asunnon, lääkintähuollon ja välttämättömän yhteiskunnallisen huollon osalta. Jokaisella on myös oikeus turvaan työttömyyden, sairauden, tapaturman, leskeyden tai vanhuuden sekä muun hänen tahdostaan riippumatta tapahtuneen toimeentulon menetyksen varalta.- kieltolakiko?
Sitäkin Suomessa kokeiltiin -20 luvulla huonolla menestyksellä.... Jos tupakan ja alkoholin myyminen kiellettäisiin, ihan varmasti jälleen Viron rannikolle ajaisivat "aavelaivat" Junnu Vainiota lainatakseni ja vanhat "Laitiset" työllistyisivät jälleen sekä ennestäänkin täyteen ahdetut ja vartijapulaa potevat vankilat saisivat valtavasti uusia asiakkaita. On se kumma että holhousyhteiskunnasta ei koskaan meillä päästä eroon. Olen asunut useissa Euroopan maissa joissa viinaa myydään läpi vuorokauden ja tupakka on edullista verrattuna Suomen hintoihin ja kokemusteni perusteella voin vain sääliä päättäjiemme lyhytnäköisyyttä/kaksinaismoraalia/tyhmyyttä/jne....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4326158- 875470
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest514467- 543986
- 743934
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33606SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1923541Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1213264Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713251- 432299