kävin koeajamassa tänään tuollaista -89 mallista kaasarikoneista 1.7 litrasta renua.Omalla tavallaan se oli aika "makee"aikaisenpia kokemuksia ei renuista ole mut kovasti tyytyväisiä tuntuvat täällä omistajat olevan.Nyt kysynkin onko jollain jäänyt jotain hampaankoloon kyseistä automallia kohtaan?Nämä lahot etukelkat ja muut on tiedossa ja hesarin vikalista on luettu tarkkaan.Niin tällä autolla oli mittarin mukaan ajettu jotain 230 000 mut oli pelleiltään helvetin hyvässä kunnossa,jos ei muuta yllättäkää edes mua ostamaan se kun itse ei osaa sanoa mitään renusta...
renault 21 koeajo
8
1123
Vastaukset
- Nevada
Mä ostin v.-89 uuden 21GTS h-auton.Ajoin sillä n.140tkm.Ainoa korjaus sinä aikana oli oikea etupyörän laakeri,jonka merkkikorjaamo vaihtoi takuuseen.Siispä kun tuli ajankohtaiseksi hankkia perheeseen kakkosauto niin hankinta oli 21 Nevada GTS 7:lle rekisteröitynä.Auto oli meillä n.2 1/2 vuotta,mutta on nyt korjaamon pihalla nokkakolarin seurauksena(ei oma syy).Tänä aikana ei mitään vikoja,ajettu n,265tkm.Ainoa moite hidas lämpeneminen huippukovilla pakkasilla.Lähti muuten käyntiin -31 pakkasella,ilman lohkolämmitintä.Suosittelen vilpittömästi.
- rellutelija
21 rellu kun on gts ja 1.7 litranen kone ja gtx on 2.0 litranen ruiskukone .
21 ei ruostu kovin helposti pelleiltään muuta kuin takaoven alla olevasta pyöränkaaresta ja gts apurungosta ja gtx hammastangon kiinikeestä (sisälokasuojan alta)- Jekku
Veit sanat suustani. Eli ei voi olla gtx tai 1.7.
Ja noita ruostepaikkoja ei tosiaan juuri muita ole jos autoa on jotenkin pidetty. GTX:ää hakiassa havaitsi kyllä senkin että osa oli läpimätiä lähes kaikkialta. Eli kun Galvanointi pettää se on menoa jollei sinkkiä paikata sinkkimaalilla. - renu21
Jekku kirjoitti:
Veit sanat suustani. Eli ei voi olla gtx tai 1.7.
Ja noita ruostepaikkoja ei tosiaan juuri muita ole jos autoa on jotenkin pidetty. GTX:ää hakiassa havaitsi kyllä senkin että osa oli läpimätiä lähes kaikkialta. Eli kun Galvanointi pettää se on menoa jollei sinkkiä paikata sinkkimaalilla.Joo sorry piti olla GTS mut mistäs näistä muistaa...
- RenooJKL
Tietysti pikku tutkinnan jälkeen... Oikea hinta tollaselle -89 jolla ajettu reilut 200 tkm on haarukassa 1000 - 1500 €. Eli hinta-laatusuhde on
varmasti enemmän kuin kohdallaan!
Itselläni ollut 2 kpl juuri -89 mallisia 21 GTS:ää
Eka meni lunastukseen kun tuli yksi nutipää kolmion takaa alle. Vauhtia oli mulla noin 70 km/h
jäällä joten jarrutus ei paljon auttanut. Mutta tulipa kolarikestävyyskin testattua. Vastapuolen
Toyota Corolla= repsikan puoleinen kylki sisällä,
takarengas taittui alle ja jaappanin pojan riisikuppi jäi siihen. Rellu 21: Nokka jokseenkin
karmean näköinen säleinä, mutta edes nesteet eivät tulleet syylarista pihalle. Ajoin auton heti kolarin jälkeen vakuutustarkastajalle 45 km!
Eikä mitään... paitsi että lunastukseen meni.
Tällä yksilöllä oli mittarissa 320 tkm. Toimi moitteettomasti.
Toinen samanlainen Rellu 21 GTS oli ostaessani 220
tkm ajettu, ja kun möin pois oli mittarissa 340 tkm. Ainoat viat olivat: jäähdytin vaihtoon, 2 kpl
pyöränlaakereita virranjakajan kansi vaihtoon.
Kun viitsii vähän huoltaa eli öljyjä yms. vaihtelee niin ei mitään suurempia ongelmia pitäisi tulla elikkä suosittelen...!!!
Nykyinen onkin sitten helmi: Ostin joulun alla
-90 mallinen 21 GTX, mittarissa 130 tkm... varmat
kilometrit, tosi rouhee vehje. Saas nähdä kuinka
tää 2-litranen ruisku sitten kestää verrattuna
1,7 GTS:ään... Palaillaan - ari
Mulla oli -88 GTX, ja sen ainoa ongelma (ja lopulta luopumisen syy) oli ruoste. Kori oli siisti, ei oikeastaan edes ruostekukkia, mutta pohja palkit ruostuivat kauttaaltaan. Joku kertoi että vuoden -88 jälkeen tehdyt kestävät paremmin ruostetta, tiedä sitten onko totta?
Teknisesti auto oli varmaan vahvin mulla koskaan olleista, vaikka se oli jo ostettaessa melkein 10-vuotias ja yli 200tkm ajettu. Myydessä mittarissa oli yli 350tkm, ja renix-ruiskukin toimi edelleen kuin uudessa autossa.
Kertaakaan autoa ei tarvinnut korjaamolle hinata.
Ainoat korjaukset olivat yksi takapyöränlaakeri, bensapumppu (laakerit loppu) , vesipumppu (alkoi vuotaa) ja puhaltimen moottorin laakerit. Ja ainoa jatkuva harmi oli toisaikainen keskuslukon kaukosäädin.
Eli ihan kelpo peli, nopeaa ruostumista lukuunottamatta. Ja aika nopea kiva ajaakin se oli...- Anssi
itselläni on -89 GTX, keskuslukon kaukosäätö reistailee niin mikä siinä mahtaa olla vikana?
- Jallu
Jouduin autonostoon entisen Accordin jouduttua pitkäkyntiselle, ja päädyin 21 Nevadaan -90:een. Vaihtoehtoina oli Corolla, Galant tai Subaru. Ylivoimainen hinta-laatusuhde Nevadaan, sekä monipuoliset kuljetusmahdollisuudet. Ainoastaan Rellun "vanha" maine sai epäröimään. Koeajon jälkeen olin täysin myyty ja kaupat tehtiin heti. Accordiin verrattuna ylivoimainen ajomukavuus, hiljaisuus ja ajon vaivattomuus. Olen ajanut nyt n. 3000 km. ilman minkäänlaisia harmeja, Accordiin sai olla joka kuukausi laittamassa jotain paikkaa kuntoon. Loistava auto, kunhan viitsii ottaa selville auton nk. "luonteeseen" kuuluvat viat; esim. tukkeutuva lämmityslaitteen kenno, tietyt öljyvuodot, takertekeva vaihteisto (mitkä öljyt laatikossa) ym. pientä. Näitähän on joka autossa. Jos ei auton "statuksella" ole väliä, suosittelen erittäin lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077746
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1105997- 835177
- 1394546
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552977
- 582938
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056