Miksi vl

Häpeää uskoaan?

Olen usein huomannut että vl häpeää uskoaan? Tietysti on myös niitä avoimia ja uskostaan kiitollisia, mutta entä se toinen puoli? Mistä tämä voisi johtua? Esimerkiksi muihin herätysliikkeisiin ym kuuluvat eivät mielestäni ole niin häpeileviä. Tämä ei tietenkään koske kaikkia vl ihmisiä.

10

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukeneiston edustaja

Miksi kyseenalaistat tämän "Olen usein huomannut että vl häpeää uskoaan?"

Harhaoppeja on syytä hävetä. Itse olen standardikirkkouskovana ihaillut niitä *esim.* vapaakirkollisia, jotka tulevat iloiten kertomaan kadulla omasta uskostaan.

• vl-kristitty

en ainakaan minä, vaikka te yritättekin manipuloida meitä häpeämään uskoamme!:-D

1. Pietarin kirje, 3. luku:

"14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
      15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
      16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat."

• Yritä manipuloida

vaan ihan asiallisesti kysyn vain. Et voi kiistää sitä tosiasiaa että jotkut häpeävät, ei uskossa sinänsä ole häpeämistä vaan vl säännöissä jne. Näin minulle kertoi eräs suht koht nuori henkilö. Itse vain ihmettelen sitä ja osin ymmärränkin, mutta kunnioituksella toivotan vain jaksamista pilkankin keskellä.

• vl-kristitty
        Yritä manipuloida kirjoitti:

vaan ihan asiallisesti kysyn vain. Et voi kiistää sitä tosiasiaa että jotkut häpeävät, ei uskossa sinänsä ole häpeämistä vaan vl säännöissä jne. Näin minulle kertoi eräs suht koht nuori henkilö. Itse vain ihmettelen sitä ja osin ymmärränkin, mutta kunnioituksella toivotan vain jaksamista pilkankin keskellä.

>>Et voi kiistää sitä tosiasiaa että jotkut häpeävät, ei uskossa sinänsä ole häpeämistä vaan vl säännöissä jne.

• Kyllä kestetään !

..kun nille epäuskoisille ei pysty Raamatulla perustelemaan, että

- miksi korvikset on syntiä meille, mutta Venäjän ja Equadorin Vl:lle ei
      - miksi TV on syntiä meille, mutta ei Togon ja Venäjän Vl:ille
      - miksi korkokengät, kuorolaulut sun muut ovat syntiä
      - miksi parta on ollut joskus syntiä

- Sitten sitä on vaikea perustella kun Jeesus käski menemään kaikkeen maailmaan ja tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen, kun meidän puhujat sanoo, että pitää ottaa oikeaa hetkeä ja että tulkaa meidän RY:lle.

- sitten on vielä tällaisiakin asioita;
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000021385363

- on vaikea perustella, miksi me ollaan just se oikea valtakunta. Jehovatkin sanoo ihan samaa.

Mutta silti me kestetään tää maailman pilkka !

• Ad ventisti

Tosi on, että elävä oikea usko kannustaa puhumaan siitä muille. Häpeämistään vl-ihmiset usein perustelevat sanoin 'ei ole tapana puhua'. Kyse on siis jonkinlaisesta kollektiivisesta häpeästä.

• Nimetön

Ihmiset ovat erilaisia. Ehkä siinä suurin syy. Toiset ovat ujompia kertomaan itsestään yhtään mitään,toiset taas,niin kuin minäkin,kertovat mielellään uskostaan.
      Koulu ja työelämässä on usein törmännyt ennakkoluuloihin ja hyvä mieli tuli tuossa vastikään,kun vapaasti uskoani tunnustettuani sain kuulla koulukavereiltani,että heillä on ollut aivan väärä kuva uskovaisista,mutta nyt selvisi,ettemme ole mitään ahdasmielisiä ihmisiä,vaan rauhallisia ja onnellisia. :-)

• Ei ihme

lähde hengellisiä vl-harhaoppeja muille julistamaan. Mieluummin on hiljaa sekä häpeää kotona ja kylillä.

• vl-kristitty

ja hänen oppiaan julistetaan suureen ääneen.

Elävä kristillisyys on taas ollut aina vainottua ja pilkattua.

• osalta niin

moni varmaan vaikenee olevansa vl nykyaikana, jolloin ekumeenisuus on tietyllä tavalla tärkeällä sijalla ajatellen ns.maailmanrauhaa uskontojen kesken. Vl usko ei hyväksy ekumeniaa,varmaan mm.siksi koska vl:t eivät pysty myöntämään että jotkut muutkin voisivat päästä taivaaseen. Toisekseen vl:t opettavat hassusti että Luther olisi ollut muka vl oppinen. Luther opetti, että ehtoollisella saa synnit anteeksi, että kasteessa saa Pyhän Hengen ja syntien anteeksiantamuksen ja että rukoillen saa synnit anteeksi. Mitäpä sitä vl kauheasti mainostamaan että on vl, kun ei löydy Lutherinkaan opeista tukea vl uskolle ja kun ekumeniaan vastahakakoisesti suhtautuminenkin pitäisi pystyä selittämään tarkemmin.

Onhan vl liike tunnettu tietynlaisena ääriliikkeenä, missä kaikenlaiset kiellot ja sen sellaiset ovat tavallaan siksi olemassa, että vl yhteisö pysyisi koossa ja tietynlaisena ja näin saadaan vedettyä välimatkaa muuhun maailmaan. Muu maailma kun on monelle vl:lle paha, syntinen Saatanan vallassa oleva yhteisö ja vain yksi yhteisö maailmassa on oikea ja puhdas eli vl-joukko. Kuka nyt huvikseen alkaisi kertomaan vl uskostaan ainakaan niille, jotka tietävät mitä vl usko todella on?

Niin ja ne hoitokokoukset, kuka niistä haluaa alkaa keskustelemaan.. Onhan se häpeällistä vl:lle kun ainoa oikea joukko on erehtynyt järjestelemään mielivaltaisia hoitokokouksia ja mummoja itketetty yö myöhällä ja osa hoidetuista jopa tappoi itsensä kun sekosivat sen hengellisen väkivallan seurauksena. Häpeällisen aiheesta tekee mm.se että SRK ja johtomiehet vaikenevat, eivätkä edes mieti jos sittenkin olisi hyvä pyytää anteeksi.

Mutta eihän vl seurakunta koskaan erehdy, siksi ei saisi tehdä virheitäkään. Pienet ylilyönnit hoitokokousten suhteen on pieni myönnytys siihen suuntaan, että erehtyviä ollaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe