elämä?

idiootti

Olen vihdoin ymmärtänyt olevani alkoholisti. Juon koko ajan, ja jos en juo, suunnittelen tulevia juomisiani. Ongelmani on nyt se, että jos lopetan juomisen, mitä keksin tilalle? Mikään ei minusta tunnu hyvältä kumminkaan. Mitä ihmettä järkevät tai selvät ihmiset yleisesti ottaen tekevät elämässään?
Oon ihan pihalla. En tiä i

4

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pimeyden Ruhtinas

Kyllähän sitä voi viihteellä käydä ja kavereiden kanssa iltaa istua, vaikka ei joisikaan. Ei siihen aina viinaa tarvita, että on hauskaa. Tässä meidän yhteiskunnassamme on vaan tapana aina vetää perseet jokapaikassa ja sen takia tuntuu omituiselta pitää hauskaa ilman sitä.
      Itse vähensin juomista, kun huomasin ettei minulla ollut kännissä koskaan sen hauskempaa kuin selvinpäinkään. Nykyään juon illanvietoissa (silloin harvoin...) ehkä yhden tai kaksi ja keskityn enemmän siihen sosialisointiin ja muiden kanssa seukkaamiseen. Viime juhannuksena join vain muutaman olusen, mutta silti oli varmaan hauskin juhannus mitä ikinä. Ei se ollutkaan se viina mikä teki siitä hauskaa, vaan se hyvä porukka ja fiilis mikä siellä oli. Perseet vedän taas silloin kun olen yksin kotona ja oikein alkaa ahdistamaan, mutta seurassa en viinaa tarvitse koska on muutenkin hauskaa.
      Ehkä sinunkin pitäisi keskittyä enemmän siihen muuhun hauskanpitoon ja tiedostaa, ettei se viina tee siitä illasta yhtään sen onnistuneempaa, vaikka se siltä sillä hetkellä saattaa tuntuakkin.

• idiootti

Tekee yleensä pahiten mieli silloin, kun on yksin. Kyllähän sitä seurassa voiskin vaikka juoda, mutta kun ongelmana on juuri se, että seuraa ei ole ja yksin ollessa sitä ei muuta osaa tehdä. Usein olen nöyrtynyt jopa valehtelemaan, että oon muka ollu jossain "pikkujouluissa" vaikka tosiasiassa on yksin vetäny lärvit.

• mulla toimi
        idiootti kirjoitti:

Tekee yleensä pahiten mieli silloin, kun on yksin. Kyllähän sitä seurassa voiskin vaikka juoda, mutta kun ongelmana on juuri se, että seuraa ei ole ja yksin ollessa sitä ei muuta osaa tehdä. Usein olen nöyrtynyt jopa valehtelemaan, että oon muka ollu jossain "pikkujouluissa" vaikka tosiasiassa on yksin vetäny lärvit.

Mulla oli pitkän aikaa sama vika, ja pitkän aikaa mietin kans mitä tilalle. Sitten eräänä päivänä kirjahyllyä siivotessa totesin että hitto soikoon, milloin olen viimeksi lukenut hyvän kirjan, ja vastaus oli helppo... silloin kun olen ollut pidemmän aikaa selvin päin.

Edelleen vedän joskus kotona yksinäni sen sixpackin, ja totean kolmen jälkeen että onpas pahaa, mutta vedän kaikki kuusi pelkästään sen pahan maun takia, huonosti nukutun yön takia, ja seuraavan päivän pöhnäisen olon takia, koska se auttaa muistamaan miksi kirja on sata kertaa parempi kaveri, eikä varmasti tee seuraavana iltana lisää olutta.

Pari kuukautta sitten vaihdoin keppanan kirjaan, ja monta on jo luettu, lähes kaikki aivan ihania elämyksiä jotka olisi jäänyt kokematta jos olisin jatkanut kaljoittelua. Kertaakaan en ole tuota vaihtokauppaa katunut :)

• Pimeyden Ruhtinas
        idiootti kirjoitti:

Mitä jos listaisit ylös kaikki ne huonot puolet mitä juomisessa on ja sitten myös ne "hyvät" puolet tai siis syyt miksi juot. Sitten vertaisit niitä ja tekisit näin selväksi itsellesi, että miksi haluat lopettaa. Näin minä tein kun lopetin tupakoinnin ja aina kun teki mieli polttaa, muistelin niitä syitä miksi halusin lopettaa. Tein siitä siis itselleni sellaisen periaatekysymyksen, että en halua olla tupakoitsija sen ja sen syyn takia. Ja aina jos sorruin polttamaan, tunsin itseni heikkotahtoiseksi "luuseriksi" ja päätin kaksi kertaa voimakkaammin olla polttamatta. Pikkuhiljaa sitä sitten huomasi ettei tehnyt enää mielikään savutella ja pystyi olemaan ilmankin.

Tupakka ja alkoholi on nyt tietenkin eri asioita, mutta samalla tavoin olen ajatellut alkoholistakin, silloin kun on tullut turhan usein tissuteltua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      313
      6116
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3606
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2790
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      225
      2167
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1728
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1182
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1045
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      144
      958
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      928
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      884
    Aihe