Olin syyskuussa isän kanssa nostamassa venettä telakalle ja venäytin(?)siinä selkäni. Kipu on edelleen kova alaselässä ja pahenee aina kun sillä tekee jotain (esim. tänään oli kuntotesti, joka ei todellakaan helpottanut oloa). Kun menen mahalleni, tuntuu etten pääse siitä millään ylös. Minulla on myös outoja "turtumisia" vasemmassa pakarassa, jolloin tuntuu että alkaa vetämään suonesta, mutta "kipu" loppuukin n.3 sekunnin kuluttua. Siis toisin sanoen perse puutuu hetkittäin :) Olen 17 tyttö ja keski vartalon lihakset pitäis olla melko hyvässä kunnossa, mutta ihmetyttää mistä tämä kipu on peräisin. Villi veikkaus, mutta voisiko se olla välilevyn pullistuma?
Selkä
5
772
Vastaukset
- hoidettu
Voisihan se sekin olla, mutta yleensä se on kyllä tämä, varsinkin naisilla:
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/turunen/turunen.html- muuten vaan
voihan se olla lihas vetoa jonka seurauksena on lantiokori vähän keturallaan. käyppä ensin hierojalla ja heti perään kansanparantajalla se stekkaa perseet kohdilleen
- hoidettu
muuten vaan kirjoitti:
voihan se olla lihas vetoa jonka seurauksena on lantiokori vähän keturallaan. käyppä ensin hierojalla ja heti perään kansanparantajalla se stekkaa perseet kohdilleen
Akuutteihin lihaskramppeihin ei kyllä hierontaa yleensä suositella. Lihas voi tulehtua...
- kuvauttaa selkäranka
Syyskuusta tänne asti jatkunut kipu on kyllä jo kroonistunut eli ei ole kyseessä akuutti kipu.
En suosittele hierontaa ennen kuvausta. Ja muista mainita lääkärille tuo syyskuinen tapaturma, jotta ottaa sinut tosissaan vaikka olet noin nuori.
Välilevyn ongelmat eivät ole mahdottomia missään iässä. Mikäli sinulle tulee yhtäkkisesti virtsan- tai ulosteen pidätyskyvyttömyyttä tai virtsaumpi, on välittömän leikkauksen paikka!
Kyseeseen voisi tulla ehkä myös ns.piriformisoireyhtymä, jolloin kipu ja puutumisoireet johtuvat iskiashermon puristuksesta
em. piriformislihaksen välissä.
Älä missään tapauksessa mene millekään "niksauttajalle" ainakaan ennen kuvauksia.
Jos kyseessä on välilevyn pullistuma, seuraukset olisi vakavat!- sairaanhoitajatar
elikkä lekurille ja oitis. Täällä ei kannata arvuutella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3136126Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483616Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1472799"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2252167Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001728- 671192
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni144958Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10928Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11884