(hexal), tahtoisin tietää siitä et kuin on auttanu? oliko itsemurha toiveita? nyt on joulu tulossa ja pitäs pysyä kuitenki siinä kunnossa, että voi siivota mökin ja laittaa joulun. onko mahdotonta toivoa et joulu menis hyvissä merkeissä. pelkään et pilaan muiden joulun! en todellakaan haluais alkaa viiltelemään (mitä ei oo ollu 8 vuoteen) tai muuten harkitseen itsaria kun lapset, mies ja vanhemmat juhlii joulua! aloitin sen lääkityksen tänään.
Masennukseen ja paniikkihäiriöiden hoitoon ne sain. tiedän et ne on yksilöllisiä ne sivu oireet, mut haluaisin muiden kokemuksia kuulla silti. en ole niitä nyt vertaamassa kuitenkaan itseeni, mutta jos muilla on kokemuksia tai jotain, miten selvisitte tilanteesta? kuin pitkään meni ennenkuin tunsitte lääkityksen auttavan? olen todella toiveikas paranemiseni suhteen tällä hetkellä. en jaksa enää niitä itku kohtauksia...=(
kellään kokemuksia
4
354
Vastaukset
- hermiitti
Syön Citalopramia 30mg ja kyllä se masennukseen mielestäni auttaa. Lääkityksen tehon huomaa vasta noin neljän viikon jälkeen, joten ole aina kärsivällinen masislääkkeen kanssa. Toivottavasti Citalopram auttaa sinua, vaikka tiedän kyllä sellaisiakin tyyppejä, joille SSRI-lääkkeillä ei ole mitään vaikutusta masennukseen. Sen voin vielä lopuksi sanoa, että lähes aina Citalopram vie kyllä itkuherkkyyden pois.
- kohtuullisesti pelittää...
...citalopram minulla. Synkimmät ajatukset lähtivät ainakin suurimmaksi osaksi veks jo lääkityksen ekan muutaman viikon aikana.
Pieniä tärinöitä käsissä jne. oli aluksi ja annosta nostettaessa, mutta ne menivät onneksi ohi parissa viikossa. Ruokahalu kanssa väheni, mutta siihen taas auttoi annoksen pienentäminen.
Kaikissa noissa masennukseen määrättävissä aineissa lienee enemmän tai vähemmän sivuvaikutuksia, jotka ovat tosiaan yksilöllisiä, eli kannattaa kuunnella kroppaa ja päätä tarkasti ja päättää tilanne kerrallaan haluaako lusia sivuvaikutukset vaiko ottaa yhteyttä lääkäriin ja kysellä annoksen muuttamisesta tai lääkkeen vaihtamisesta toiseen.
Itselläni tuon sopivahkon annostuksen löytäminen on nyt kestänyt pari kuukautta. Lääkettä ei ole kuitenkaan onneksi tarvinnut vaihtaa. Lähinnä ongelmana oli tuo ruokahalun häviäminen.
Tuon lääkityksen toiminnan olet itse käsittänyt niin että itse lääke palauttaa hieman toimintakykyä, jolloin on helpompaa saada asioita tehdyksi ja sen kautta vaihteeksi jotain hyviäkin kokemuksia ja sitä kautta puolestaan hieman parannettua itsetuntoa ja oman itsensä arvostusta - se kun meillä masennusaineiden käyttäjillä lienee yleisestiottaen hieman hukassa :-(
Ota rauhallisesti joulusiivojen kanssa, ettei tule liian stressin vuoksi huonoja meininkejä ja ajattele niin että lapsillesi, miehellesi ja vanhemmillesi on tärkeämpää se, että Sinä vietät heidän seurassaan joulua kuin se, miltä joulunviettopaikka näyttää :-) Voimia paranemiseen !- alkup.kirjoittaja
Niin, no mulla ei tuu olemaan ongelmaa jos ruokahalu vähenee. se näet on mulle ollu ongelma kun söin masennukseen ja kiloja kertyi niin että paino indeksini on sairaalloisen lihava...=( todellakin tekisi hyvää jos saisin itseeni liikettä. itku kohtauksia ei ainakaan ole ollut. eikä tee mieli ahmia ruokaa. sen olen huomannu. mutta tämähän onkin vasta toinen käyttö päivä, että toivottavasti nämä ovat pysyviä muutoksia. =)
mulla lääke väsyttää joten tänään otin sen nyt illasta. - jännittää
Minkälaista annosta nyt syöt Citalopramia? Mulla alkoi masennusoireet ja ensimmäinen oire on juuri se että ruokahalu menee täysin eikä se ole oikein hyvä kun oon muutenkin laiha. Sain lääkkeeksi juuri Citalopramin ja voiko olla että syön ruokahalun puutteeseen lääkettä, joka entisestään vähentää ruokahalua?! Mulla annos on 20 mg päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3015517- 725072
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484176- 513850
- 433504
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893143Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv733016- 422197
- 492138
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272088