Librax

Stressivaivainen

Onko kellään ollut käytössä ärtyneeseen suoleen Librax-nimistä lääkettä?

En tiedä onko stressiä vai mitä mutta yli kolme kuukautta olen tapellut ummetuksen kanssa.

Nyt tuntuisi että Libraxin kanssa "homma" jokatapauksessa sujuu paremmin.

Lekuri teki peräsuolitähystyksen ja veikkasi että kyseessä on ärtynyt suoli tai stressi.

Kuten nimimerkkinikin kertoo, olen kovasti stressivaivainen.

Mistään vatsakivuista en, onneksi, ole kärsinyt, ainoastaan ummetuksesta, ja erinäköisiä ruokavalioita olen kokeillut, mistään ei ole ollut apua, Libraxista on nyt apua ollut, niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin.

4

2224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskomatonta?

On ollut joskus kauan sitten, mutta en muista siitä mitään erikoista, muutakuin että se hellpotti ja ja käytin sitä jonkin aikaa.

Miksi sen tuottama apu on uskomatonta? Ei tarvitse vastata - totean vaan, että lääkeselosteen mukaan se sopinee sinulle stressioireiden aiheuttamiin vatsavaivoihin.

Hyvä, että auttaa ja pääset eroon vaivoista - ei tarvitse koko ajan miettiä vatsan käyttäytymistä. Ehkä jouluruoatkin menevät vaivattomasti - mukavaa joulua sinulle!

• yleensä ensilääke

Aikojen alussa sain myös Libraxia, en muista auttoiko. Hyvä on jos Sinulle on apua.
        Sitten olen syönyt kaikki mahdolliset lääkkeet, viikko sitten aloitin
        Lansoprazol Alternova 30mg kuurin, tuli saatanalliset kivut selkään, ripulia, ((ripuli toisaalta hyvä, olen ummetuksesta kärsinyt yli 20v))
        Enää en ota lansoprazolia ja kivut alkaa helpottamaan,
        on hyvä jos librax auttaa. Tärkein asia on kuitenkin se mitä suuhunsa laittaa, siis ruoka. Lihaa ei pitäisi syödä ollenkaan.

• Stressivaivainen
        yleensä ensilääke kirjoitti:

Aikojen alussa sain myös Libraxia, en muista auttoiko. Hyvä on jos Sinulle on apua.
        Sitten olen syönyt kaikki mahdolliset lääkkeet, viikko sitten aloitin
        Lansoprazol Alternova 30mg kuurin, tuli saatanalliset kivut selkään, ripulia, ((ripuli toisaalta hyvä, olen ummetuksesta kärsinyt yli 20v))
        Enää en ota lansoprazolia ja kivut alkaa helpottamaan,
        on hyvä jos librax auttaa. Tärkein asia on kuitenkin se mitä suuhunsa laittaa, siis ruoka. Lihaa ei pitäisi syödä ollenkaan.

mahdollisia lääkkeitä mitä hiukankin oli tarjolla, mm. Nexiumia, Somacia, Laxoberonia, Levolacia, Agiocuria, Gefilusta jne. Kuitupitoista ruokaa olen syönyt, mutta huomasin pian että kuitupitoinen ruoka pahentaa tilannetta, jos on joku lääke, jossa on jo kuitua, eli tarkkana pitää olla ettei nauti liikaa kuituja. Vihanneksia olen syönyt, samoin hedelmiä, isot ruokavalioremontit tehnyt jne. jne.

Tumma leipä oli minulle täysin myrkkyä, varsinkin näkkileipä. Samoin perunamuusi. Maitotuotteista ei mitään haittaa.

Ummetus oli minulla niin paha että tuli päiviä jolloin ei ollut missään muussa hyvä olla kuin petillä, kun takapuolta pakotti kun ei saanut punnerrettua ulostetta ja sitten kun sai, tuli jotain ihme pipanoita, eikä tullut kaikki. Turhauttavaa!

Librax on huomattavasti helpottanut tilannetta, mutta ei se vieläkään normaali ole. Peräsuolitähystys tehtiin, mutta vähän jäi tietty kaivelemaan se ettei tehty koko tähystystä eli paksusuolta ei tähystetty.

Olen kyllä huomannut sen että tärkeintä on se mitä ruokaa tunkee suuhunsa, mutta vaikka päiväkirjaa olen pitänyt mitä olen minäkin päivänä syönyt niin se ruoka mikä tuntuu tänään hyvältä, ei tunnukkaan sitten taas huomenna hyvältä. Päivät ovat olleet niin erilaisia, välillä vaivatonta ja välillä vaivoja.

Kahvi on minulla auttanut ummetukseen.

Ja stressi tottakai pahentaa tilannetta huomattavasti, ainakin minulla.

• ritul
        Stressivaivainen kirjoitti:

mahdollisia lääkkeitä mitä hiukankin oli tarjolla, mm. Nexiumia, Somacia, Laxoberonia, Levolacia, Agiocuria, Gefilusta jne. Kuitupitoista ruokaa olen syönyt, mutta huomasin pian että kuitupitoinen ruoka pahentaa tilannetta, jos on joku lääke, jossa on jo kuitua, eli tarkkana pitää olla ettei nauti liikaa kuituja. Vihanneksia olen syönyt, samoin hedelmiä, isot ruokavalioremontit tehnyt jne. jne.

Tumma leipä oli minulle täysin myrkkyä, varsinkin näkkileipä. Samoin perunamuusi. Maitotuotteista ei mitään haittaa.

Ummetus oli minulla niin paha että tuli päiviä jolloin ei ollut missään muussa hyvä olla kuin petillä, kun takapuolta pakotti kun ei saanut punnerrettua ulostetta ja sitten kun sai, tuli jotain ihme pipanoita, eikä tullut kaikki. Turhauttavaa!

Librax on huomattavasti helpottanut tilannetta, mutta ei se vieläkään normaali ole. Peräsuolitähystys tehtiin, mutta vähän jäi tietty kaivelemaan se ettei tehty koko tähystystä eli paksusuolta ei tähystetty.

Olen kyllä huomannut sen että tärkeintä on se mitä ruokaa tunkee suuhunsa, mutta vaikka päiväkirjaa olen pitänyt mitä olen minäkin päivänä syönyt niin se ruoka mikä tuntuu tänään hyvältä, ei tunnukkaan sitten taas huomenna hyvältä. Päivät ovat olleet niin erilaisia, välillä vaivatonta ja välillä vaivoja.

Kahvi on minulla auttanut ummetukseen.

Ja stressi tottakai pahentaa tilannetta huomattavasti, ainakin minulla.

kesällä tehtiin gastroscopia, mahan limakalvolla lievää punoitusta, Nexium 40 mg/pv. senkka oli 45.
        Lokakuussa alkoi inhotava etova olo vatsalla, pyysin kirjoittamaan jotakin mahahermoja rauhoittavaa lääkettä. Kun aloin ottamaan 1 tabl/pv Libraxia vaivat katosivat. Vika oli joko korvien välissä, koska aine vaikuttaa keskushermostoon tai mahahermoissa kun stressasin itseäni niiden mahavaivojen pelossa. Minun maksa-arvoni ovat olleet ihanteelliset, mutta viime viikolla ne olivat yläkantissa. Kävin nimittäin 1 kk sitten virossa ja ostin apteekista erittäin voimakkaita vitamiineja, jossa oli Q 10 30 mg/tabl.,epäilen, että ne nostivat arvot.
        Onko muille käynyt näin.
        Olen todennut , Librax auttaa, ummetuksesta en tiedä, mahahermot ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      107
      6902
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      91
      5125
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      112
      3376
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3272
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      31
      2419
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1766
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1411
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1362
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1266
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1034
    Aihe