Mä sain tänään sen mun akvan 40l ja kasvit jne...
No joka tapauksessa! Ostin tätä TetraAgua Bactozym kapseleita, ja ne on 1per 100l miten mä saan ne muka pantuu vaan puolet, kun nehän on sellasii jauhetta sisällä juttuja!?! HELP ME!!!!
ggg
5
194
Vastaukset
- RRR
Tota noin nii.....Itse kypsyttelin ja moni muukin multaympillä ammoniakilla mutta ihan kuinka vaan jokainen saa tehdä omalla tavallaan ;OD
Kasveja ei suositella ennen kun allas kypsä koska ne saattaa ottaa nokkiinsa ja joudut hommaan uudet nooh asiaan ......
Elikkä väännät vaan sen kapselin auki ja NAPS sulla on kaksi annosta käsissäs,sitten voit kaataa jauheen sinne ja jättää sen kapselin laittamatta nii ei tarvi niitä rääneitä siivoilla....MUTTA LAITAN KUMMINKIN PARI LINKKIÄ SULLE LUETTAVAKSI
http://aquahoito.info/suomi/kypsytys/kalaton.php
http://www.akvaariopalsta.net/keskustelu/arkisto4.php?sid=79c9f1b5cebcb07fdccae4e6b0d1ddc4 - fish KING
Otappa siihen mukaan nyt kukkamulta ymppi ja käy ostamassa akvaliikkeestä kaikista halvinta kala ruokaa (hiutaleita tai pohja pellettejä).
Hanki NO2 ja NO3 tippamitat ja ala ruokkia akvaariota päivittäin, pienellä ruoka määrällä.
Viikon päästä saattaa nitriitti alkaa nousta ja muutamassa viikossa on tästä on nitraattikin nousussa. Vettä vaihtamalla nitraatti alas ja kalat sekä kasvit akvaarioon, asenna!- Ms.x
Ehdottomasti osta NO2 eli nitriittitesti ja NO3 nitraattitesti ! Pidä kirjaa noista vesiarvoista. Varmaan suositeltavaa mitata jokapäivä nyt kypsytyksen alusta asti, koska käytät tuota bakteerivalmistettakin. Siinä näkee sitten senkin mahdollisen toimivuuden tai toimimattomuuden. Näistä tippatesteistä on sulle hyötyä myös myöhemmin, joten älä ihmeessä jätä hankkimatta.
Nitriitti alkaa kypsytyksen edetessä pikkuhiljaa nousta eli tekee ns.nitriittipiikin. Mulla kesti viikon päivät, ennenkuin nitriittiä alkoi näkymään, mutta sun pienessä akvaariossa saattaa se alkaa jo aikaisemminkin. Samalla nitrAAtti alkaa näkyä (akvaariossa kasvavat tärkeät hyvät bakteerit alkaa muuttaa nitriittimyrkkyä nitraatiksi, joka on vähemmän haitallista, mutta korkeina pitoisuuksina jo sekin pahasta) ja nousee sekin huimasti kypsytyksen edetessä. Jos et ole selvillä kalojen hankinnan aikaan, onko nitriittipiikki tullut (ja onko nitrAAttilukema kohtuullinen), kalasi joutuvat kypsyttäjiksi ja todennäköisesti kuolevat. NitrIIttiä ei saa siis olla ollenkaan akvaariossasi kun se on kypsä. Vasta kun nitrIIttiarvo on laskenut takaisin nollaan, silloin teet runsaita vedenvaihtoja nitrAAtin saamiseksi matalaan arvoon n.5mg. Eli vaikka nitriitti on häipynyt kypsässä akvaariossa: nitraattia on niin paljon, että se täytyy saada vedenvaihdoilla alemmas.
Osta siis ne tippatestit. Esim.Seralla on aika edulliset ja hyvät. JBL on kalliimpi ainakin täällä Turkkuses.
Kysele vaan mitä mieleesi juolahtaa ja koita myös itse lukea oppaita yms.
Ja konkarit, jos neuvoin häntä väärin niin oikaiskaa... :) - ggg
juujuu!!! tiiän kyl et se ei kyspy pelkästään sillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948