ggg

ggg

Mä sain tänään sen mun akvan 40l ja kasvit jne...
No joka tapauksessa! Ostin tätä TetraAgua Bactozym kapseleita, ja ne on 1per 100l miten mä saan ne muka pantuu vaan puolet, kun nehän on sellasii jauhetta sisällä juttuja!?! HELP ME!!!!

5

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Tota noin nii.....Itse kypsyttelin ja moni muukin multaympillä ammoniakilla mutta ihan kuinka vaan jokainen saa tehdä omalla tavallaan ;OD
      Kasveja ei suositella ennen kun allas kypsä koska ne saattaa ottaa nokkiinsa ja joudut hommaan uudet nooh asiaan ......
      Elikkä väännät vaan sen kapselin auki ja NAPS sulla on kaksi annosta käsissäs,sitten voit kaataa jauheen sinne ja jättää sen kapselin laittamatta nii ei tarvi niitä rääneitä siivoilla....MUTTA LAITAN KUMMINKIN PARI LINKKIÄ SULLE LUETTAVAKSI
      http://aquahoito.info/suomi/kypsytys/kalaton.php

http://www.akvaariopalsta.net/keskustelu/arkisto4.php?sid=79c9f1b5cebcb07fdccae4e6b0d1ddc4

• fish KING

Otappa siihen mukaan nyt kukkamulta ymppi ja käy ostamassa akvaliikkeestä kaikista halvinta kala ruokaa (hiutaleita tai pohja pellettejä).

Hanki NO2 ja NO3 tippamitat ja ala ruokkia akvaariota päivittäin, pienellä ruoka määrällä.
      Viikon päästä saattaa nitriitti alkaa nousta ja muutamassa viikossa on tästä on nitraattikin nousussa. Vettä vaihtamalla nitraatti alas ja kalat sekä kasvit akvaarioon, asenna!

• Ms.x

Ehdottomasti osta NO2 eli nitriittitesti ja NO3 nitraattitesti ! Pidä kirjaa noista vesiarvoista. Varmaan suositeltavaa mitata jokapäivä nyt kypsytyksen alusta asti, koska käytät tuota bakteerivalmistettakin. Siinä näkee sitten senkin mahdollisen toimivuuden tai toimimattomuuden. Näistä tippatesteistä on sulle hyötyä myös myöhemmin, joten älä ihmeessä jätä hankkimatta.

Nitriitti alkaa kypsytyksen edetessä pikkuhiljaa nousta eli tekee ns.nitriittipiikin. Mulla kesti viikon päivät, ennenkuin nitriittiä alkoi näkymään, mutta sun pienessä akvaariossa saattaa se alkaa jo aikaisemminkin. Samalla nitrAAtti alkaa näkyä (akvaariossa kasvavat tärkeät hyvät bakteerit alkaa muuttaa nitriittimyrkkyä nitraatiksi, joka on vähemmän haitallista, mutta korkeina pitoisuuksina jo sekin pahasta) ja nousee sekin huimasti kypsytyksen edetessä. Jos et ole selvillä kalojen hankinnan aikaan, onko nitriittipiikki tullut (ja onko nitrAAttilukema kohtuullinen), kalasi joutuvat kypsyttäjiksi ja todennäköisesti kuolevat. NitrIIttiä ei saa siis olla ollenkaan akvaariossasi kun se on kypsä. Vasta kun nitrIIttiarvo on laskenut takaisin nollaan, silloin teet runsaita vedenvaihtoja nitrAAtin saamiseksi matalaan arvoon n.5mg. Eli vaikka nitriitti on häipynyt kypsässä akvaariossa: nitraattia on niin paljon, että se täytyy saada vedenvaihdoilla alemmas.

Osta siis ne tippatestit. Esim.Seralla on aika edulliset ja hyvät. JBL on kalliimpi ainakin täällä Turkkuses.

Kysele vaan mitä mieleesi juolahtaa ja koita myös itse lukea oppaita yms.

Ja konkarit, jos neuvoin häntä väärin niin oikaiskaa... :)

• ggg

juujuu!!! tiiän kyl et se ei kyspy pelkästään sillä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      340
      6365
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3796
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      953
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      870
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      826
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      820
    7. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      803
    8. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      800
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      135
      792
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      711
    Aihe