ulkomaille muuttavalle läksiäislahjaa??

Ankkuli4665

eräs kaverini joka on nainen on muuttamassa ulkomaille enkä millään keksi mitään lahjaa, jonka voisin antaa hänelle.. sen verran olen keksinyt että se voisi olla jotain suomeen liittyvää :) auttakaa avutonta, hän on nuori nainen eikä käytä alkoholia..

7

8366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ticks

      Aika paljon riippuu siitä, minne päin maailmaa ystäväsi on lähdössä. Rakkaassa naapurissa Ruotsissa kaikella Suomenlipun kuvioisella ja värisellä varmasti muistaa, mistä on kotoisin.

      Mutta jos oma tuttuni olisi muuttamassa johonkin lämpimään maahan, heitetään nyt lonkalta Espanjaan, ostaisin / tekisin hänelle tietenkin jotain mahdollisimman epäkäytännöllistä: villasukat ja -pipon. Aina kun ne jostain kaapinnurkasta tupsahtaisivat nenän eteen, ei voisi olla muistamatta meitä pimeässä ja kylmässä rämpiviä kavereita kotopuolessa.

      • Ankkuli4665

        sinneppä hän on lähdössä :P juurikin espanjaan :) taidanpa antaa villasukat ja pipon tai lapaset :D

        kiitos vinkistä ;)


      • Emma
        Ankkuli4665 kirjoitti:

        sinneppä hän on lähdössä :P juurikin espanjaan :) taidanpa antaa villasukat ja pipon tai lapaset :D

        kiitos vinkistä ;)

        Muutimme tänne ulkomaille 3 vuotta sitten. Läksiäisistä saamistamme lahjoista kaksi tai oikeastaan kolme muistuvat vieläkin mieleen. Saimme tämän kaupungin matkaoppaan, josta on ollut hyötyä todella usein. Ikkunassamme ilahduttaa Aarikan mobile-koriste, joka oli helppo ja keveä kuljettaa tänne ja tuo mieleen Suomen. Kolmantena on sitten kaikki suomalaiset herkut, joita ulkomailla usein kaipaa. Kukaan ei voi ottaa mukaansa tarpeeksi xylitol-purkkaa, salmiakkia tai Fazerin sinistä.


      • Emma
        Emma kirjoitti:

        Muutimme tänne ulkomaille 3 vuotta sitten. Läksiäisistä saamistamme lahjoista kaksi tai oikeastaan kolme muistuvat vieläkin mieleen. Saimme tämän kaupungin matkaoppaan, josta on ollut hyötyä todella usein. Ikkunassamme ilahduttaa Aarikan mobile-koriste, joka oli helppo ja keveä kuljettaa tänne ja tuo mieleen Suomen. Kolmantena on sitten kaikki suomalaiset herkut, joita ulkomailla usein kaipaa. Kukaan ei voi ottaa mukaansa tarpeeksi xylitol-purkkaa, salmiakkia tai Fazerin sinistä.

        Sellainen tuli vielä mieleen, että mielestäni nuo villasukat, pipo yms. mukaan ulkomaille muuttavalle vain siksi, että Suomi tulee mieleen ovat todella huono idea. Ulkomaille muuttaessa pitää raahata niin paljon tavaraa mukanaan, ettei tilaa yksinkertaisesti ole millekään, mitä ei tule tarvitsemaan. Niistä tarpeellisistakin pitää jättää puolet usein pois ellei nyt sitten ihan kontin kanssa muuttoa tee.


      • kokemuksesta...
        Emma kirjoitti:

        Sellainen tuli vielä mieleen, että mielestäni nuo villasukat, pipo yms. mukaan ulkomaille muuttavalle vain siksi, että Suomi tulee mieleen ovat todella huono idea. Ulkomaille muuttaessa pitää raahata niin paljon tavaraa mukanaan, ettei tilaa yksinkertaisesti ole millekään, mitä ei tule tarvitsemaan. Niistä tarpeellisistakin pitää jättää puolet usein pois ellei nyt sitten ihan kontin kanssa muuttoa tee.

        Itse muutin itänaapuriin ja parhaimmiksi läksiäislahjoiksi koin matkaoppaat tulevasta asuinkaupungista, Suomen lippu (aina tulee tilaisuuksia joissa lippua tarvitaan, jalkapallopelejä, lätkämatsejä, itsenäisyyspäivä jne), salmiakkia ja suomalaista suklaata. Lahjaksi saadut villasukat pakkasin myös mukaan ja ystäväni tulevat mieleen joka kerta kun vedän sukkia jalkaan.


      • ..............
        kokemuksesta... kirjoitti:

        Itse muutin itänaapuriin ja parhaimmiksi läksiäislahjoiksi koin matkaoppaat tulevasta asuinkaupungista, Suomen lippu (aina tulee tilaisuuksia joissa lippua tarvitaan, jalkapallopelejä, lätkämatsejä, itsenäisyyspäivä jne), salmiakkia ja suomalaista suklaata. Lahjaksi saadut villasukat pakkasin myös mukaan ja ystäväni tulevat mieleen joka kerta kun vedän sukkia jalkaan.

        sit kiva mun mielest olis kiva saada kehyksissä oleva kuva kaikista kavereista..


    • Anonyymi

      Minun ystäväni ei ole muuttamassa ulkomaille mutta on muuttamassa toiselle puolelle suomea en tiedä mitä voisin ostaa hänelle muutto lahjaksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe