Hei!
Joulu tulee ja nurkissani pyörii kaikenlaista tavaraa, lähinnä vanhoja vaatteita ja kirjoja. Ajattelin viedä ne Pelastusarmeijan joulupataan, kunnes huomasin, että k.o. järjestö levittää sivuillaan homovastaista P:tä.
Minne voisin antaa kamani? Pitääkö kukaan muu hyväntekeväisyyskeräyksiä ja -kirpputoreja kuin homoja syrjivät kristilliset järjestöt? En tiedä haluanko tukea niiden toimintaa...
Hyväntekeväisyysjärjestöjä?
14
1026
Vastaukset
- neuvoa
järjestöistä, mutta jos et löydä ihanteellista (ihan hyvin voi löytyäkin), niin voithan kai viedä niille Kristillisillekin/SPR:lle.
Sellaista perustelua ajattelin, että vaikka he eivät homoutta arvostakaan, niin eivät he siinä avustustyössään kuitenkaan asiakkaiden s-suuntausta ja muita asioita kysele, vaan kohtelevat avuntarvitsijoita tasa-arvoisesti.- Mirella'
huonoja kokemuksia. Naiset siellä jotenkin menettelee, mutta yx mies, pakettiautokuski oli tosi tökerö ja töykeä. Kuin ...pä lusikkakoris! Olen päättänyt, etten koskaan edes k....kaan sinnepäin!
- kodittomille eläimille
Mirella' kirjoitti:
huonoja kokemuksia. Naiset siellä jotenkin menettelee, mutta yx mies, pakettiautokuski oli tosi tökerö ja töykeä. Kuin ...pä lusikkakoris! Olen päättänyt, etten koskaan edes k....kaan sinnepäin!
ottaa vastaan kaikenlaista tavaraa itä-pakilan kirppikselle. eläinten hoitolaan kelpaa huonommassakin kunnossa olevat vaatteet/pyyhkeet/peitteet yms. yms.
23.12. asti tavaraa ja rahalahjoituksia otetaan vastaan myös lasipalatsin kulmalla ja itäkeskuksessa tallinnan aukiolla!
joulumieltä! - on hyvä
Mirella' kirjoitti:
Olen itse punaisen ristin jäsen ja vapaaehtoistyöntekijä. Mielestäni punainen risti on hyvä kansainvälinen järjestö, jolla ei ole mitään uskonnollista eikä poliittista kantaa. Myöskin SPR:llä (=suomen punainen risti) työskentelee paljon homoseksuaaleja, kuten itsekin, enkä ole koskaan kohdannut mitään vihamielisyyttä edes ulkomailla toimiessani.
- veri
on hyvä kirjoitti:
Olen itse punaisen ristin jäsen ja vapaaehtoistyöntekijä. Mielestäni punainen risti on hyvä kansainvälinen järjestö, jolla ei ole mitään uskonnollista eikä poliittista kantaa. Myöskin SPR:llä (=suomen punainen risti) työskentelee paljon homoseksuaaleja, kuten itsekin, enkä ole koskaan kohdannut mitään vihamielisyyttä edes ulkomailla toimiessani.
No Punainen Ristihän ei ota homojen luovuttamaa verta vastaan. Eikös näin ole?
- lesbolta
veri kirjoitti:
No Punainen Ristihän ei ota homojen luovuttamaa verta vastaan. Eikös näin ole?
on veri kelvannut=)
- en luovuta
lesbolta kirjoitti:
on veri kelvannut=)
ennen kuin homojen veri kelpaa.
- puhtaita
Mirella' kirjoitti:
hyviä vaatteita lahjoituksena SPR:n kirpputorille. Yx sarvinenäinen äijä spr:n punaises virka asus tokaisi het ovella kovalla äänellä kaikkien kuullen jotta älä tua tänne kaatopaikan tavaraa, viä pois heti.
Jos ei sinne hyvä tavara kelpaa, niin vois sen sanoa hiljaisella äänellä vähän nätimminkin.
Sillä hetkellä päätin, etten koskaan kusekkaan sinnepäin. Jos SPR:n kerjäläinen tulee joskus ovelleni olemaan jotakin vailla niin minä kyllä tokaisen, että ei teille mikään kelpaa, painu he....tin kuuseen!
Ne "kelpaamattomat" tavarat vein toisen järjestön keräyspisteeseen. Siellä kovasti kiiteltiin, että hyvää tavaraa.
SPR on "kunkku" joka saa omasta mielestään käyttäytyä miten tahtoo.
- kamiska
hei, eikös UFF:lla ole vaatekeräyspisteitä sielä sun täällä. Ainakin vaatteista ja kengistä yms. pääsee sitä kautta eroon. Sen ei pitäisi olla mitenkään uskonnollinen järjestö....Vähä infoa asiasta.
U-landshjälp från Folk till Folk i Finland rf (UFF) on yksityinen, vuonna 1987 perustettu yleishyödyllinen yhdistys. Yhdistyksen pääasiallinen tarkoitus on kehitysyhteistyöprojektien tukeminen ja sitä kautta ihmisten elinolojen parantaminen kehitysmaissa. Pääsääntöisesti UFF tukee koulutukseen ja terveysvalistukseen liittyviä hankkeita. Tuhannet mosambikilaiset ja malawilaiset lapset ja nuoret saavat vuosittain opetusta, uusia luokkahuoneita, koulutiloja, asuntoloita ja tätä kautta edellistä sukupolvea paremmat edellytykset itsensä ja oman maansa kehittämiseen!
UFF-yhdistys harjoittaa vaatekierrätystä, mikä on tällä hetkellä koko avustustoiminnan perusta.
Ja kirjoja voi viedä divareihin. Ne ei kyllä ole mitään hyväntekeväisyyttä, mutta varmaan monet köyhemmät saavat sieltä hyviä joululahjoja tms. halvalla. - kierrättäjä
Eli siis, jos haluat eroon kirjoistasi ja haluat niitä hyväänkin tarkoitukseen, niin viepä ne kierrätyskeskukseen. Sieltä ne lähtevät edelleen niitä tarvitseville.
MATKALUKEMISTA MAKSUTTA KAMPISSA
Kierrätyskeskus jakaa maksutta matkalukemista linja-automatkustajille. Kampin matkakeskuksen katutasossa, Pika-suutarin, tavarasäilytyksen ja löytötavarapisteen edestä löytyy kirjahylly, josta saa ottaa mukaansa matkalukemista arkisin klo 9-21, lauantaisin klo 9-18.
Matkalukemiseksi on tarjolla muun muassa pokkareita, kirjalyhennelmiä sekä sarjakuva- ja aikakauslehtiä. Luetut kirjat voi palauttaa takaisin tai kierrättää vaikka naapurille.
Kirjojen lahjoittamisella matkustajille Kierrätyskeskus haluaa tuoda palvelunsa lähemmäs ihmisiä. Kirjoja tulee ajoittain runsaasti ja niitä jaetaan maksutta muutenkin Kierrätyskeskuksen toimipisteissä. Samalla halutaan muistuttaa kirjojen ja lehtien kierrätyksestä – esimerkiksi aikakauslehdet päätyvät usein suoraan paperinkeräykseen, vaikka niitä voisi kierrättää esimerkiksi naapureiden kesken.
Uutinen lisätty: 18.9.2006 - ainakin
ottaa sun vaatteet? =)
- en lahjoita
spr:lle mitään. Niillä menee hallinnollisiin kuluihin niin iso osuus rahalahjoituksista ettei varmaan millään muulla järjestöllä mene lähellekään sellasta osuutta. Sen vuoksi boikotoin koko spr:ä.
- UFFELLA.ym.
en lahjoita kirjoitti:
spr:lle mitään. Niillä menee hallinnollisiin kuluihin niin iso osuus rahalahjoituksista ettei varmaan millään muulla järjestöllä mene lähellekään sellasta osuutta. Sen vuoksi boikotoin koko spr:ä.
Vien_HeSy:yn!
- pyyteetöntä
toimintaa, jossa järjestöt vain kanava antajan ja lahjan tai avun saajan välillä.
Sitä en tiedä ottavatko jotkut järjestöt tms. palkkion välistä toimintansa pyörittämiseen eli käyvätkö kauppaa lahjoituksina saamillaan tavaroilla.
Esittämäsi kysymyksen mukaan pitäisi ajatella koko avustusketjusta kaikkien osallistujien suhtautuminen gbl-ihmisiin. Miten järjestö suhtautuu? Miten esimerkiksi vaatepaketin saaja suhtautuu meihin? Miten esim. SPR tai Veripalvelu suhtautuu homoihin toisaalta verenluovutuksessa ja sitten muun avun keräämisessä?
Monimutkaista! Helpompaa vain antaa antamisen ilosta. Tai jättää antamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760