Hyvät karvakorvien omistajat. Olkaapa sen verran fiksuja, että pidätte koirat taajamassa kytkettynä. Olkoot kyseessä pentu taikka aikuinen koira. Lukekaapa vielä, mitä Finlex sanoo koirien ulkoiluttamisesta pururadoilla.
Tänään meinasin kompastua PURURADALLA irti jolkottavaan pentukoiraan. Omistaja vain väitti, että pentukoiran saa pitää irti. Mitä, jos olisin kompastunut koiraan niin, että se olisi jäänyt alleni ja loukkaantunut pahasti? Toinen tapahtuma sattui muutaman minuutin jälkeen edellisestä - kaksi koiraa irti ja molemmat puhaltavat kohti. Omistaja vain tuumaili, että ottaa kiinni, jos tulevat luokse. Onko koskaan juolahtanut mieleen, että osa ihmisistä pelkää koiria?
koirat kiinni
46
3212
Vastaukset
- pururadoilla
ole kiellettyä, ainakin Vimpelissä on kielletty, on oikein kylttikin siitä kertomassa.
- ...
Pururadalla saa pitää koiraa mukana,kytkettynä. hiihtoladuilla ei saa pitää koiraa..
- Etkö ymmärrä!
... kirjoitti:
Pururadalla saa pitää koiraa mukana,kytkettynä. hiihtoladuilla ei saa pitää koiraa..
Jos koiran ulkoiluttaminen pururadalla on kielletty kieltomerkein niin mistä vielä kiikastaa!!?!
- Haiseva sonni
... kirjoitti:
Koiraa ei saa viedä pururadalle edes kytkettynä siihen dorkaan omistajaansa.
- siinä
Etkö ymmärrä! kirjoitti:
Jos koiran ulkoiluttaminen pururadalla on kielletty kieltomerkein niin mistä vielä kiikastaa!!?!
hauskaa onkin, että kun pururata muuttuu hiihtoladuksi, niin silloin ei enää saa koiraa kuljettaa hiihtoladulla. Eipä taida kaupunki kesäksi kieltoa pois ottaa. Järjestysäännöistä tietävä kuitenkin tietää, että Kajaanin kaupungissa koiria saa ulkoiluttaa kytkettynä pururadalla.
Että ymmärrätkö SINÄ nyt? - ovat kyllä
siinä kirjoitti:
hauskaa onkin, että kun pururata muuttuu hiihtoladuksi, niin silloin ei enää saa koiraa kuljettaa hiihtoladulla. Eipä taida kaupunki kesäksi kieltoa pois ottaa. Järjestysäännöistä tietävä kuitenkin tietää, että Kajaanin kaupungissa koiria saa ulkoiluttaa kytkettynä pururadalla.
Että ymmärrätkö SINÄ nyt?yleisohjeita, ja niiden mukaan mennään normaalisti, mutta jos viranomaisten asettamin kieltomerkein tai muin ohjein toisin osoitetaan niin niitä määräyksiä tulee kaikkien noudattaman!!!!
- ...
ovat kyllä kirjoitti:
yleisohjeita, ja niiden mukaan mennään normaalisti, mutta jos viranomaisten asettamin kieltomerkein tai muin ohjein toisin osoitetaan niin niitä määräyksiä tulee kaikkien noudattaman!!!!
Kyllä se vaan niin on, että jos koiran kanssa olet pururadalla niin sinua ei sakoteta siitä. Mutta jos joku haluaa ilmoittaa viranomaisille hiihtoladulla olevasta koirasta niin sakot siitä saat!Kieltomerkkien edes takainen irrottaminen ja takaisin laitto kuluttaa köyhää kuntaamme, niin luultavasti tässäkin asiassa vaan säästetään ja annetaan kieltomerkkien olla paikoillaan vuoden ympäri..
- Jos merkkejä pidetään aina
... kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että jos koiran kanssa olet pururadalla niin sinua ei sakoteta siitä. Mutta jos joku haluaa ilmoittaa viranomaisille hiihtoladulla olevasta koirasta niin sakot siitä saat!Kieltomerkkien edes takainen irrottaminen ja takaisin laitto kuluttaa köyhää kuntaamme, niin luultavasti tässäkin asiassa vaan säästetään ja annetaan kieltomerkkien olla paikoillaan vuoden ympäri..
mutta jokainen voi päätellä itse noudattaako niitä vai ei. Kyllä se on niin, että jos merkki on paikallaan niin silloin silloin sitä tulee noudattaa. Sellaista oikeuslaitosta ei ainakaan tässä maassa ole joka kumoaisi tämän. Aivan sama on liikenteessä, jos liikennemerkki on paikallaan eikä sitä ole peitetty niin sitä tulee noudattaa, eihän sen noudattaminen mitään veikkaamista voi olla.
Ja yleensäkin mielestäni koirien vieminen pururadoille osoittaa täydellistä piittaamattomuutta muista liikkujista, olipa sitten kesä tai talvi. Esim. koiran ulkoilutuksessa nykyisin käytettävät pitkät flexihihinat ovat selvä vaaratekijä juoksevalle lenkkeilijälle. - eikä hiihtoladulla saa
... kirjoitti:
pitää koiraa irti eikä hihnassa.
- !!!
Haiseva sonni kirjoitti:
Koiraa ei saa viedä pururadalle edes kytkettynä siihen dorkaan omistajaansa.
Silloin kun laki säädettiin, että koira pitää olla kytkettynä taajamassa niin silloin säädettiin nämä muutkin lait, kuten koiran ulkoilutus pururadalla, koirien pitäminen toreilla toriaikaan jne. TÄLLÖIN JULKAISTU LAKI SALLII KOIRAN ULKOILUTTAMISEN PURURADALLA PISTE!
- jos sitä
!!! kirjoitti:
Silloin kun laki säädettiin, että koira pitää olla kytkettynä taajamassa niin silloin säädettiin nämä muutkin lait, kuten koiran ulkoilutus pururadalla, koirien pitäminen toreilla toriaikaan jne. TÄLLÖIN JULKAISTU LAKI SALLII KOIRAN ULKOILUTTAMISEN PURURADALLA PISTE!
ei ole erikseen kielletty, kuten vimpelissä on.
- tulemme
Jos merkkejä pidetään aina kirjoitti:
mutta jokainen voi päätellä itse noudattaako niitä vai ei. Kyllä se on niin, että jos merkki on paikallaan niin silloin silloin sitä tulee noudattaa. Sellaista oikeuslaitosta ei ainakaan tässä maassa ole joka kumoaisi tämän. Aivan sama on liikenteessä, jos liikennemerkki on paikallaan eikä sitä ole peitetty niin sitä tulee noudattaa, eihän sen noudattaminen mitään veikkaamista voi olla.
Ja yleensäkin mielestäni koirien vieminen pururadoille osoittaa täydellistä piittaamattomuutta muista liikkujista, olipa sitten kesä tai talvi. Esim. koiran ulkoilutuksessa nykyisin käytettävät pitkät flexihihinat ovat selvä vaaratekijä juoksevalle lenkkeilijälle.siihen täysin normaaliin tilanteeseen, että koiran omistaja on vastuussa koirastaan ja sen tekemisistä. Omistan koiran ja ulkoilutat sitä noudattaen hyvää koirakuria.
- Cutteripuru
Jos merkkejä pidetään aina kirjoitti:
Ja yleensäkin mielestäni koirien vieminen pururadoille osoittaa täydellistä piittaamattomuutta muista liikkujista, olipa sitten kesä tai talvi. Esim. koiran ulkoilutuksessa nykyisin käytettävät pitkät flexihihinat ovat selvä vaaratekijä juoksevalle lenkkeilijälle.Pururadalla on koko ajan koiranpaskaa eli niitä ei ainakaan kukaan kerää siellä pois, Ja talvella
on ladut keltasena kusesta.
Mun mielestä pitäs olla rankkuri joka vetää
sääntöjen rikkojat tilille, koirat pois niiltä jotka ei pelaa sääntöjen mukaan. Koirat on syyttömiä edelleen.
Oikeastaan niitä rikkureita pitäs panna nimet ja kuvat lehtiin viikottain.
- koiranomistajat
yleensä sellaista ajattele, allergisia ihmisiä on paljon ja jotkut pelkää koiria, olipa koira iso tai pieni, eikä koirien paikka ole pururadalla...AJATTELUA KOIRANOMISTAJAT !
- seinille...
Noista alla olevista koiranomistajien kommentteista voinee päätellä että heitä on turha kehottaa ajattelemaan, taitaa olla täysin tuntematon toiminto heille. Pääasia että he saavat tehdä mitä huvittaa ja missä huvittaa, mitäpäs sitä säännöistä tai muista ihmisistä välittämään...
- kiusa on pienikin kiusa
seinille... kirjoitti:
Noista alla olevista koiranomistajien kommentteista voinee päätellä että heitä on turha kehottaa ajattelemaan, taitaa olla täysin tuntematon toiminto heille. Pääasia että he saavat tehdä mitä huvittaa ja missä huvittaa, mitäpäs sitä säännöistä tai muista ihmisistä välittämään...
..on iänkaiken käytetty toisia ihmisiä kiusaamaan...ne on joillekkin ihmisille välineitä ja tehokkaaksi huomattu sellainen.
Näihin ei puututa koska ei uskalleta.
- ..mitä..
..sanotte, minun koira juoksee missä juoksee. Ja jos sinne sattuu samaan aikaan joku lenkkeilijä joka koiria pelkää niin vaihtakoon suuntaa! Ja jos vielä sattuu olemaan allerginen niin kannattaisi jäädä kokonaan kotiin ettei vaan lennä karva koukkunokkaan!!! Kyttääjäkyylät..
- ...
Juuri tämän asenteen omaavat ihmiset saattavat meidät koiraihmiset huonoon valoon. Koiran irtipito taajamassa on ihan laissa kielletty, en ihan ymmärrä miksi sitä ei voida noudattaa. Koirapuistot on irtipitämistä varten. Oma koirani on AINA remmissä täällä kaupungissa ja on todella ärsyttävää kun vastaan tulee kytkemätön koira. Liian usein käy niin että tämä kytkemätön koira hönkii oman koiran päälle, ja vaikka se ei vihainen olisikaan, menee siinä kumminkin ohitusharjoitukset oman koiran kanssa taas ihan överiksi.
Suuresti ihmettelen myös sitä, miten jotkut ihmiset näytästävät saavan jotain tyydytystä siitä, että joku vieras sitä omaa koiraa pelkää.Liian usein koira on pelkkä omantunnon pönkitysväline. Onko todella näin että koiranomistajat eivät enää osaa muita ihmisiä ajatella? Miksi aiheuttaa turhaan ylimääräisiä sydämentykytyksiä sille vieraalle ihmiselle, joka voi pelätä koiria todella paljon, pitämällä koiraa irti? mikä siinä on niin vaikeaa ottaa se koira remmiin?
Jos olen oman koirani kanssa lenkillä, ja vastaan tulee koira joka on irti, en lähde sitä ohittamaan ellei ole pakko, koska jotkut valopäät eivät ota koiraa kiinni edes ohitustilanteissa. Ja minä kyllä huomautan kun nään että koira on kytkemätön.
Flexi tuli myös kieltää lailla ihmisiltä, jotka eivät sitä osaa käyttää. On todella outoa että koira lasketaan flexissä vieraan koiran luo enempiä kyselemättä. Oma koirani ei ole vihainen toisille koirille, mutta se kumminkin on vain koira, johon en voi 100% luottaa, joten en halua että mitään koiraa lasketaan omani lähelle ilman lupaani. Monet taluttavat koiriaan myös niin että koira kävelee toista laitaa tiestä ja taluttaja toista, tämä ei ole myöskään kovin fiksua, muita ihmisiä ajatellen.
Tässäpä hieman asioita joita nousi mieleeni. Itse koiranomistajan yritä olla mahdollisimman vähäksi haitaksi toisille.
ps. Sinä valopää joka pidät koiraa talon pihalla purolassa irti, mietippäs vähän, eilen se oli jo lähdössä seuraamaan minua. Ei koiranpentua jätetä pihalle ilman valvontaa! - urmas
luulet. Kyllä koiralle kuri löytyy ,niinkuin löytyy omistajalleki saat olla varma.Toivottavasti satut samalle reitille, niin tulet katumaan kun koiras on irti.
- itsellä ei enään lemmikkiä
... kirjoitti:
Juuri tämän asenteen omaavat ihmiset saattavat meidät koiraihmiset huonoon valoon. Koiran irtipito taajamassa on ihan laissa kielletty, en ihan ymmärrä miksi sitä ei voida noudattaa. Koirapuistot on irtipitämistä varten. Oma koirani on AINA remmissä täällä kaupungissa ja on todella ärsyttävää kun vastaan tulee kytkemätön koira. Liian usein käy niin että tämä kytkemätön koira hönkii oman koiran päälle, ja vaikka se ei vihainen olisikaan, menee siinä kumminkin ohitusharjoitukset oman koiran kanssa taas ihan överiksi.
Suuresti ihmettelen myös sitä, miten jotkut ihmiset näytästävät saavan jotain tyydytystä siitä, että joku vieras sitä omaa koiraa pelkää.Liian usein koira on pelkkä omantunnon pönkitysväline. Onko todella näin että koiranomistajat eivät enää osaa muita ihmisiä ajatella? Miksi aiheuttaa turhaan ylimääräisiä sydämentykytyksiä sille vieraalle ihmiselle, joka voi pelätä koiria todella paljon, pitämällä koiraa irti? mikä siinä on niin vaikeaa ottaa se koira remmiin?
Jos olen oman koirani kanssa lenkillä, ja vastaan tulee koira joka on irti, en lähde sitä ohittamaan ellei ole pakko, koska jotkut valopäät eivät ota koiraa kiinni edes ohitustilanteissa. Ja minä kyllä huomautan kun nään että koira on kytkemätön.
Flexi tuli myös kieltää lailla ihmisiltä, jotka eivät sitä osaa käyttää. On todella outoa että koira lasketaan flexissä vieraan koiran luo enempiä kyselemättä. Oma koirani ei ole vihainen toisille koirille, mutta se kumminkin on vain koira, johon en voi 100% luottaa, joten en halua että mitään koiraa lasketaan omani lähelle ilman lupaani. Monet taluttavat koiriaan myös niin että koira kävelee toista laitaa tiestä ja taluttaja toista, tämä ei ole myöskään kovin fiksua, muita ihmisiä ajatellen.
Tässäpä hieman asioita joita nousi mieleeni. Itse koiranomistajan yritä olla mahdollisimman vähäksi haitaksi toisille.
ps. Sinä valopää joka pidät koiraa talon pihalla purolassa irti, mietippäs vähän, eilen se oli jo lähdössä seuraamaan minua. Ei koiranpentua jätetä pihalle ilman valvontaa!..irti pitävät koiria.Ei tarvi käydä niin pitkää lenkkiä kun koira hönkii ja sinkoilee sinne tänne.
Koiralaki on niin löyhä jotta sitä ei viittitä noudattaa...kunnon sanktiot niin alkaa remmi kelpaan.
Toinen on nämä kissa ihmiset, jotka itse noudattaa lakia niidenkin lemmikkien osalta ja käyttää kissaakin lenkillä hihnalla..ompa kiva kun irti ollut koira hyökää kissan kimppuun.
Ei ole ihme,että kissoja yöllä sitten lasketaan irti "lenkkeileen" ja paskoon naapurin pihat ja leikki-kentät.
Tämän ongelman vuoksi myös narttu-koirien omistajat on hätää kärsimässä kun on lemmikkinsä kiimassa...yhtäkkiä on irtohurttia isä ehdokkaaksi tyrkyllä...ei todellakaan kiva:( - :D
urmas kirjoitti:
luulet. Kyllä koiralle kuri löytyy ,niinkuin löytyy omistajalleki saat olla varma.Toivottavasti satut samalle reitille, niin tulet katumaan kun koiras on irti.
Veikkaan että myös itse tulet katumaan jos satutaan samalle reitille...
- tympääntynyt
..on erikseen kielto- merkki ja siinä näytetään:
Ei koirille!
Jotkut ihmiset ne luulee ettei heitä koske lait ja asetukset. - karhukoiran paska
Olen muutamia kertoja maininnut irtiolevista
koirista puistoissa ja poluilla ja saanut nokkavia vastauksia. Miksi ottaa koira jos ette
kerran pidä niitä OIKEIN?? Väärä käytös ei ole koiran syy vaan omistajien. Ja on typerää yleensäkin ottaa kaupunkialueelle suuri koira
ellei jatkuva paskankerääminen innosta.
Kannattaa ilmoittaa kaikki koiruudet poliisille,
kyllä ne siihen puuttuvat kun taroeekis aihetta ilmenee. - ehdottomasti
En ole eläintenvihaaja. Mutten pidä irtiolevista isoista koirista varsinkaan.
Jos kimppuun tulevat, kävelysauvasta kirsuun saavat.
Naapurin kissat ovat kivoja, mutta miksi keväällä pihani on täynnä kissanpaskaa?
Kysyy tyttö Puistolasta - Koiran myrkky
Koiran omistajat ovat todellakin sitä tyhmintä ihmiskuntaa mitä olla vaan voi. He eivät eroita oikeaa tai vasenta laitaa ulkoilessa, vaikka heidän lemmikkinsä kyllä tunnistaa. Voisi jopa luulla, että koira osaa lukea, mutta omistajansa taas ei. En uskalla kyllä koiraa ottaa itselleni jos tulen yhtä tyhmäksi kun mitä muutkin koiranomistajat on. Koira paskoo sinne minne oma omistajansakkin.
- eräs koiranomistaja
Olen yksi lukuisista koiranomistajista. Pidän monestikin koiraani irti, koska tiedän että voin luottaa siihen. Koirani kulkee tarvittaessa minun vierellä. Mielestäni näitä sääntöjä " taajama-alueella koiran tulee olla kiinni" voidaan soveltaa niin kuin voidaan soveltaa monia muitakin sääntöjä. Ei anneta elämän olla kaikkiin sääntöhin naulittuja - Elämästä pitää pystyä nauttimaan niin KOIRAN kuin IHMISENKI!!!
- Koirista pitävä
Asiasta voi olla montaa mieltä se on aivan totta!
Oletko ajatellut koskaan, että säännöt ei ole tehty rikottaviksi tai, että niitä sovellettas. Yhteiset pelisäännöt ja niitä noudatetaan niin lemmikkien omistajat kuin joilla ei ole lemmikkejä. Jos monet on allergisia koirille se ei tee heistä koirien vihaajia. "Elämästä pitää pystyä nauttimaan niin KOIRAN kuin IHMISENKI!!!"
Se pitää paikkaansa joten annetaan kaikkien ihmisten nauttia elämästä jopa meidän allergistenkin. - ...
Väitätkö nyt ihan tosissasi että voit luottaa koiraasi 100% ? Koira on kumminkin vain koira, eläin jolla vietit voivat viedä voiton. Ei kai kukaan nyt ihan oikeasti sano että eläimeen voi luottaa 100%? On vastaan tullut moniakin näitä "kyllä mun koira pysyy hanskassa" ihmisiä, vaan kuinka on käynytkään, koira pökäsee omani luokse.. Edelleenkään, vastaantulija ei voi tietää pysyykö juuri SINUN koirasi vierelläsi, irti olevan koiran ohitus on monelle koirapelkoiselle ihmiselle kova paikka, en myöskään itse tykkää ohittaa koiria jotka ovat irti, varsinkaan jos omani on mukana.
En ymmärrä varsinkaan sitä, että koiria pidetään yleisillä pyöräteillä/pururadoilla irti, joissa liikkuu muitakin kuin koiranomistajat koirineen.. Metsäähän täältä ihan varmasti löytyy, jotka soveltuvat paremmin koirien irtipitoon, kuin myös koirapuistoja (tosin kaikkia koiriahan ei näihin puistoihin voi viedä).. - -!?-
... kirjoitti:
Väitätkö nyt ihan tosissasi että voit luottaa koiraasi 100% ? Koira on kumminkin vain koira, eläin jolla vietit voivat viedä voiton. Ei kai kukaan nyt ihan oikeasti sano että eläimeen voi luottaa 100%? On vastaan tullut moniakin näitä "kyllä mun koira pysyy hanskassa" ihmisiä, vaan kuinka on käynytkään, koira pökäsee omani luokse.. Edelleenkään, vastaantulija ei voi tietää pysyykö juuri SINUN koirasi vierelläsi, irti olevan koiran ohitus on monelle koirapelkoiselle ihmiselle kova paikka, en myöskään itse tykkää ohittaa koiria jotka ovat irti, varsinkaan jos omani on mukana.
En ymmärrä varsinkaan sitä, että koiria pidetään yleisillä pyöräteillä/pururadoilla irti, joissa liikkuu muitakin kuin koiranomistajat koirineen.. Metsäähän täältä ihan varmasti löytyy, jotka soveltuvat paremmin koirien irtipitoon, kuin myös koirapuistoja (tosin kaikkia koiriahan ei näihin puistoihin voi viedä)..Kuka tässä mistään 100% on väittänytkään?
Voiko ylipäätänsä mihinkään luottaa 100%? - ...
-!?- kirjoitti:
Kuka tässä mistään 100% on väittänytkään?
Voiko ylipäätänsä mihinkään luottaa 100%?Noh, jos ei 100% luota, miksi sitten pitää se koira irti? käsitin nyt vaan että kirjoittaja sen 100% luottaa. nii-n, mihinkään kun ei voi 100% luottaa..
- kazzu85
Aika hassua on että olet koiraihminen mutta luotat lemmikkiin 100%. Sinä saatatkin luottaa mutta ajatteletko niitä ihmisiä jotka eivät tunne koiraasi tai pelkäävät niitä? Olen itse koiran omistaja, ja olishan se kiva päästää irti, mutta ikinä ei tiedä mitä koira saa päähänsä:vainun tai toisen koiran ja sitten mennään. En halua yleistää, koiran omistajat eivät ole tahallaan yleensä ilkeitä, meitä vain yleistetään liikaa. Mielestäni on oikein ettei koiria saa päästää irti missä tahansa, mutta se että koiria ei saisi lenkityttää pururadalla on tyhmää. Ulosteet on paljon mukavampi kerätä siellä kuin mitä keskellä asfalttia muun liikenteen haittana. Se että lenkkeilijät häiriintyvät tästä ilmiöstä on itsekästä, sillä ollaanhan me koiran ulkoiluttajat myös lenkkeilijöitä. Ja jo sallergisuus vaivaa, samalla lailla se tulee häiritsemään pururadalla kuin että koirat tulee vastaan kadulla, ei mielestäni paikalla ole mitään eroa ulkoilmassa, ellei sit oo koiratarhassa.
- taskussa
kazzu85 kirjoitti:
Aika hassua on että olet koiraihminen mutta luotat lemmikkiin 100%. Sinä saatatkin luottaa mutta ajatteletko niitä ihmisiä jotka eivät tunne koiraasi tai pelkäävät niitä? Olen itse koiran omistaja, ja olishan se kiva päästää irti, mutta ikinä ei tiedä mitä koira saa päähänsä:vainun tai toisen koiran ja sitten mennään. En halua yleistää, koiran omistajat eivät ole tahallaan yleensä ilkeitä, meitä vain yleistetään liikaa. Mielestäni on oikein ettei koiria saa päästää irti missä tahansa, mutta se että koiria ei saisi lenkityttää pururadalla on tyhmää. Ulosteet on paljon mukavampi kerätä siellä kuin mitä keskellä asfalttia muun liikenteen haittana. Se että lenkkeilijät häiriintyvät tästä ilmiöstä on itsekästä, sillä ollaanhan me koiran ulkoiluttajat myös lenkkeilijöitä. Ja jo sallergisuus vaivaa, samalla lailla se tulee häiritsemään pururadalla kuin että koirat tulee vastaan kadulla, ei mielestäni paikalla ole mitään eroa ulkoilmassa, ellei sit oo koiratarhassa.
Kajaanissa on täysin luvallista lenkkeillä koiran kanssa pururadalla, ne kieltomerkit on latua varten, kerrottiin kun soitin ja kysyin asiaa.
- ...
... kirjoitti:
Noh, jos ei 100% luota, miksi sitten pitää se koira irti? käsitin nyt vaan että kirjoittaja sen 100% luottaa. nii-n, mihinkään kun ei voi 100% luottaa..
Kun koiranne on irti, kävelevätkö ne kokoajan vieressänne, vai annatteko niitten hölmyillä ihan mitenpäin vaan ja missä vaan?
- koirasi kanssa
vastaani, kun ulkoilutan kissaani, joka on valjaissa. Pysyykö silloin vieressäsi? Kyllä on niin moni koira saanut kissaltani kynnet naamariinsa, kun eivät ole pysyneet ihmisen rinnalla ilman hihnaa. Ja vika ei ole silloin minun.
- sama mitä kirjoitat
kazzu85 kirjoitti:
mutta koirat ei kuulu hiihtoladulle eikä pururadalla, koska se on kielletty
- Pohdiskeltavaa...??
Koirista pitävä kirjoitti:
Asiasta voi olla montaa mieltä se on aivan totta!
Oletko ajatellut koskaan, että säännöt ei ole tehty rikottaviksi tai, että niitä sovellettas. Yhteiset pelisäännöt ja niitä noudatetaan niin lemmikkien omistajat kuin joilla ei ole lemmikkejä. Jos monet on allergisia koirille se ei tee heistä koirien vihaajia. "Elämästä pitää pystyä nauttimaan niin KOIRAN kuin IHMISENKI!!!"
Se pitää paikkaansa joten annetaan kaikkien ihmisten nauttia elämästä jopa meidän allergistenkin.Miten tämä ALLERGIA nyt liittyy tähän aiheeseen??? ei minusta millään tavalla..
Kun ainakaan minun tietääkseni allergista reaktiota ei tule tälläisessa tapauksessa jos ei ole samassa huoneessa/suljetussa tilassa koiran kanssa mikäli on sille allerginen.. tai ei mene rapsuttelemaan ja lääppimään itse lähemmin sitä toisen vieraan ihmisen koiraa.. ja niitä allergisia reaktioitakin varten on allergialääkkeet... tai ainakin itselläni on niihin allergioihin mitä sattuu olemaan..
Mutta sitten kun aina syrjitään koiran omistajia että ne on typeriä jne. mutta mites on sitten nämä kissojen omistajat jotka päästää taajamassa niitä kissojaan ulkoilemaan päivin ja öin vapaaksi.. mitäs ne saavatkaan aikaan.. kusevat ja paskovat nekin samoin kaikki lähinaapuruston pihat, lastenleikkikentät jne. keväisin ne syö sitten linnun pesistä linnunpoikasia jne. sekös sitten oikein on kysympähän vain.. mutta ehkä sitä asiaa ei nosteta niin esille kun ne on niin SÖPÖJÄ ja VIATTOMIA... tai ainakin niin luullaan...
Samallahan voitaisiin kieltää jos viitataan nuihin allergioihin niin kaupunki/taajama alueelta kaikki puistot ja muut viheralueet kun niistähän joutuu leikkaamaan nurmikkoa ja se voi aiheuttaa jollekkin hengen ahdistuksia... laitetaan vaikka asfalttia tilalle. samoin katujen hiekoitus talvella kun keväisin nousee kauheasti hiekkapölyä keväisin kun kaupungin sedät putsailee katuja.. Kieltolistallehan päätyisi myös kaikki hajuvedet ja voimakas tuoksuiset deodorantit julkisissa paikoissa.. siis työntekijöiltäjän sitä on ilmeisesti jo jollakin tapaa rajoitettukin.. mutta samoin voisi rajoittaa asiakkailta.. samoin tälle kieltolistalle päätyisi aikas paljon muitakin asioita mistä ihmiset jaksaavat aina valittaa.. se listahan on aivan loputon oikeasti.. mutta harvon kaikkia voi miellyttää..
Minun mielestäni voitaisiin samalla kieltää myös sitten sellainen asia kun.. tehdä sellaisia vaate- ja ruokakauppoja, ruokaravintoloita, kuntosaleja ja muita vastaavia palveluita.. jotka olisivat kiellettyjä esim. alle 16 vuotiailta lapsilta... koska jo jossain päin maailmaahan on jo onneksi sellaisia hotelleja joissa on lapset kielletty.. ja ne on tarkoitettu vain aikuisille.. Niin ja tähänkin sitten vielä tarkennus... ITSELLÄNI ON LAPSI... mutta haluan siitä huolimatta joskus aikaa myös aikuisten kesken ja muuallakin kuin baareissa ja silloin ei välttämättä aina jaksa kuunnella sitä lasten kiukuttelua ja kitinää..
Niin ja tuohon koira kieltoon missä saa ja missä ei saa lenkittää.. jne. siis jotenkin olen saanut sen kuvan että aina koirattomia ihmisiä ne häiritsevät... noh.. miksei voisi myös järjestää sellaisia asuinalueita mitkä on suunniteltu koirattomille tai lapsettomille ihmisille ja sama toisin päin...jonne olisi myös järjestetty kuntoilumahdollisuuksia ja muita palveluita... kun sittenhän kaikilla oisi kaikki hyvin kun naapurissa asuisi mukavia ihania ihmisiä jotka kaikki ajattelevat samalla tavalla.. ja joutavan päiväiset kiukuttelut ja kitinät ja valituksethan loppuisi siihe... eiköstä vain..
Mutta ainahan taitaa loytyä joku asia mikä ärsyttää millon ketäkin ja milloinkin.. josta on aivan pakko valittaa.. :D
Niin ja laitetaan nyt vielä tänne ettei tule kenellekkään epäselväksi että..
itselläni on ollut kissoja.. mutta ne ovat olleet puhtaasti sisäkissoja tai jos ne ovat ulos päässeet ovat päässeet vain hihnassa... :)
ja tällähetkellä omistan myös koiran.. :D jota ulkoiluta taajama alueella vain hihnassa.. vaikka luotankin koiraani 99% (aina pitää olla 1%:n mahdollisuus epäonnistua) niin en pidä itsekkään siitä että koirani lähelle änkee toiset koirat ilman lupaani.. olivatpa ne sitten vapaana tai hihnassa... :)
tämä ei nyt sitten liity millään tavalla tähän juttuun tai edes minuun henkilökohtaisesti mutta nyt on kyllä myös pakko laittaa tämä selitys mitä kuulee myös aika monelta vanhemmalta koiran omistajalta että " mitäpä se haittaa jos ne nuuskii jne... kun ei minun koirani ole koskaan ollut vihainen kenellekkään" ja samalla päästetään koira toisen tuntemattoman koiran luokse... kysymättä oikeasti edes lupaa siihen... noh.. olettekos ajatelleet että se vieras tuntematon koira voi olla vihainen tai se ei vain muuten vain tykkää luokseen tunkevan koiran väristä.. ja saattaa tulla murinaa tai jopa pahimmassa tapauksessa pienimuotoinen koirien välinen välien selvittely..
Että semmosta..
- luomakunnan tyhmin..
Ei voi edes verrata eläimiin, sillä eläimet ovat maapallon viisaimpia luojan luomia tapauksia.
Harmi vaan, kun moni eläiraukka joutuu kusipäitten omistajien armoille kyykytettäväksi ja alistettavaksi. Eritoten koirien omistajat ovat sellaista sakkia(eivät kaikki), jotka ottavat sen koiran käskyläisekseen ja omien alistamishalujen takia. Kyllä olisi mukavaa, kun tulisi vedenpaisumus ja täyttäisi tämän paskamaan kokonaan. Sen jälkeen ihmiskunta olisi lopullisesti pyyhkäisty koko maailmakaikkeudesta.- samaa.....
mieltä, varsinkin nämä saksanpaimenkoiran, dobermannin....mitä näitä verikoiria muita olikaan, niin ottavat koiran oman itsetunnon korvikkeeksi ( ei kaikki, ei saa yleistää ), unohtavat kouluttaa niitä, koska nuo rodut vaativat omistajiltaan paljon, yleensä käy niin, että koira on isäntä, eikä päinvastoin, pitää muistaa, ettei koira ole mikään lelu, vaan viisas, mutta huonosti koulutettuna aika vaarallinen.
- on tosiaan
samaa..... kirjoitti:
mieltä, varsinkin nämä saksanpaimenkoiran, dobermannin....mitä näitä verikoiria muita olikaan, niin ottavat koiran oman itsetunnon korvikkeeksi ( ei kaikki, ei saa yleistää ), unohtavat kouluttaa niitä, koska nuo rodut vaativat omistajiltaan paljon, yleensä käy niin, että koira on isäntä, eikä päinvastoin, pitää muistaa, ettei koira ole mikään lelu, vaan viisas, mutta huonosti koulutettuna aika vaarallinen.
ja lisäksi se, että monet julmat ja mieleltään häiriintyneet ihmiset ovat tosi raakalaismaisia lemmikeilleen ja eritoten koirille. Koira, joka on uskollisin(ehkä)kaikista ihmisen lemmikeistä, niin tällaiset julmat ja pahat ihmiset tekevät tosi pahoja asioita niille ja koira sen kun on uskollinen ja luottavainen ja alistuu kaikkeen.Kun se koiraparka ei muutakaan voi.
- koiran omistaja
on tosiaan kirjoitti:
ja lisäksi se, että monet julmat ja mieleltään häiriintyneet ihmiset ovat tosi raakalaismaisia lemmikeilleen ja eritoten koirille. Koira, joka on uskollisin(ehkä)kaikista ihmisen lemmikeistä, niin tällaiset julmat ja pahat ihmiset tekevät tosi pahoja asioita niille ja koira sen kun on uskollinen ja luottavainen ja alistuu kaikkeen.Kun se koiraparka ei muutakaan voi.
Kävin pari vuotta sitten ihan kaupungintalolta kysymässä tästä asiasta ja kaupungin työntekijän kans netistä vielä tulostettiin kaupungin säännöt eli pururadalla saa koiraa ulkoiluttaa kytkettynä. Siihen ei ole kenelläkään rutisemista!
- paskakenkä jatkuvasti
koiranomistajat jotka lenkitätte niitä koirianne pururadalla. PASKAT TÄYTYY KERÄTÄ MUKAAN.
- Muitakin eläimiä...
Koiran omistaja olen itsekin ja tästä mielipiteeni asiasta. Kajaanissa ulkoilureitit ovat todella surkeita ellei asfaltilla halua kulkea. Toki hyvin pieniä alueita on hiekkateitä, mutta niin vähän että kaikki reitit kuljettu ja niistä lenkkien pituudeksi saa vajaat puolituntia ja isolle koiralle tunti olisi hyvä aika. Siksi tykkään kulkea itsekin pururadoilla koiran kanssa, koska silloin on koiralle ja itselleni kivempi kulkea, kun on vähän *pehmeämpi maaperä. Eikö kukaan sitten välitä vapaana kulkevista kissoista? Nehän kulkevat ja ulostavat omalle pihallenikin. Yhtälailla olen allerginen kissoille ja niiden omistajat antavat kulkea niiden vapaana minnesattuu ja ihmisten omille pihoille. Joten mikä kauhea kohu jos kiltti koira kulkee irrallaan, jos omistaja on kuitenkin yhä matkassa? Ilkeät koirat on sitten eri juttu ja jos ne kakkivat, ne eivät sentään kaki omalle pihamaallesi!
- Sessuja2
Minäkin koiranomistajana tykkään liikkua koirani kanssa luonnossa ja pehmeillä pururadoilla. Itseasiassa lääkäri on jopa kieltänyt minua asfaltilla lenkkeilyn selkävian vuoksi.
Mutta pidän ehdottoman tärkeänä ja ns. päivän selvänä asiana sen, että koira on KYTKETTYNÄ. Ja vastuullisena koiranomistajana kakitan koirani jonnekin muualle kuin pururadalle ja harrastan myös sitä kakkojen keräämistä pussiin.
Niin ja talvella en tietenkään mene koiran kanssa hiihtolatuja sotkemaan..
- uft-xxx
Koirattomat kanssaihmiset ovat mielestään kaikkitietaviä koiran kasvattajia, samoin kuin vanhat-piiat mielestään parhaita lastenkasvattajia..
- hah hah
Koiranomistajat on niin saatanan tyhmiä,paskaa pää niillä on täynnä , saman näköisiä kuin omat koiransa sehän on tukittu juttu.
- hoskilämo
Voi kumpa olisinkin yhtä komea kuin koirani, enkä lihava, kalju ja läski!
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475365Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612086Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181760Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381723- 161473
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301417Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4130081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771058Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se205905