Pääsi käymään niin että kone alkoi tuppaan sinistä ruutua ja nyt windows ei käynnisty enää ollenkaa vaan käynnistää koneen uudelleen siinä vaiheessa kun windowsin pitäs aueta. Oon käsittäny et kovalevy on hajoomassa niin onko mitenkään mahdollista saada kone jälleen toimiin ulkosella kovalevyllä siten että pääsis vielä käsiksi varsinaisen kovalevyn tidostoihin? Nyt on hyvät neuvot kalliit..
XP ulkoiselle kovalevylle?
6
1025
Vastaukset
- ainakin tehdä
sen, että osta uusi sisäinen kiintolevy ja laita vanha slaveksi.
Sitten asenna winxp uudelle levylle ja kokeile saatko siirrettyä dataa vanhalta kovikselta uudelle kovalevylle tai dvd-levyille tai ulkoiselle kiintolevylle. - Borkkas
Se voi toimia, mutta ei ole suositeltavaa. Ei ole hyvä vaihtoehto laittaa XP ulkoiselle kovikselle koska kaikki tiedonsiirto täytyy mennä USB' piuhan kautta jos ylensää toimii.
Minkälainen tuo ulkoinen kovis on, kuinka suuri, ***Gt? Onks se boksissa, tai ns. cabinet'tissa jonka voit irroittaa? Silloin sen voi myös vaihtaa sen rikkinäisen paikalle ja kytketä IDE piuhat siihen.- Borkkas
Mulla on 160Gt ulkoisena mutta käytän sitä vaan tallennukseen. Siihen asiaan se toimii hyvin. Mytta onkohan eri asia jos XP ohjelma ja siihen liittyvät kaikki drive'it yhtäaikaasen likenteeseen edes ja takaisin kautta USB'tä ja sitten BIOS'in kautta toiselle kovikselle. En tiedä varmalla jos toimii niin hyvin jos kovis on suorassa yhteyydessa BIOS'in. Vai olenko taas oikeasti väärässä?
- Emosta
Borkkas kirjoitti:
Mulla on 160Gt ulkoisena mutta käytän sitä vaan tallennukseen. Siihen asiaan se toimii hyvin. Mytta onkohan eri asia jos XP ohjelma ja siihen liittyvät kaikki drive'it yhtäaikaasen likenteeseen edes ja takaisin kautta USB'tä ja sitten BIOS'in kautta toiselle kovikselle. En tiedä varmalla jos toimii niin hyvin jos kovis on suorassa yhteyydessa BIOS'in. Vai olenko taas oikeasti väärässä?
Voipi olla, että kone ei edes löydä koko USB-lvyä ilman käytössäolevaa systeemiä, eli asennuskaan ei ehkä onnistu.
Windowsia ei ole tarkoitettu siirrettävälle medialle asennettavaksi. Lisenssitkin estää.
Homma tyssää viimeistään aktivointiin. - Borkkas
Emosta kirjoitti:
Voipi olla, että kone ei edes löydä koko USB-lvyä ilman käytössäolevaa systeemiä, eli asennuskaan ei ehkä onnistu.
Windowsia ei ole tarkoitettu siirrettävälle medialle asennettavaksi. Lisenssitkin estää.
Homma tyssää viimeistään aktivointiin.Siirrettävä mediahan se on. Muutoin ohjelmia yleensä pystyisi asentamaan muihin siirrettäviin medioihin esimerkiksi USB kameeraan! siis lue lisää....
Off topicia: Tiesittekö ett kuvia voi ladata kovalevyltä kameeraan? Toimii hyvin olen kokeillut. Kuvat täytyy vaan olla samaa typpiä ja suurusluokkaa. (he he, kuvia voi ladata kameeraan jotka siinä ei inkinä ole ollut) Olen jopa kuullut että myös dokumenttejä pystyy tällä tavalla siirtämään mutta en sitä ole kokeillut. Kamera olisi siten siirettävää media niin kuin muutkin USB muistiot. - on vain serialista kiinni
Borkkas kirjoitti:
Siirrettävä mediahan se on. Muutoin ohjelmia yleensä pystyisi asentamaan muihin siirrettäviin medioihin esimerkiksi USB kameeraan! siis lue lisää....
Off topicia: Tiesittekö ett kuvia voi ladata kovalevyltä kameeraan? Toimii hyvin olen kokeillut. Kuvat täytyy vaan olla samaa typpiä ja suurusluokkaa. (he he, kuvia voi ladata kameeraan jotka siinä ei inkinä ole ollut) Olen jopa kuullut että myös dokumenttejä pystyy tällä tavalla siirtämään mutta en sitä ole kokeillut. Kamera olisi siten siirettävää media niin kuin muutkin USB muistiot.Neuvomaan en ala, mutta jos sulla on xp pro, niin tietyillä serial-numberilla voi ohittaa koko per***leen aktivoinnin. Niiden käyttö on ihan laillista, mutta jos sulla ei semmosta ole, niin hankkiminen "ilmaiseksi" on. Mutta siitä en tiedä että miten saat asennettua ulkoiselle kovolle...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381456
- 1101203
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261033Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644