XP ulkoiselle kovalevylle?

C aseman pelastaminen - iso...

Pääsi käymään niin että kone alkoi tuppaan sinistä ruutua ja nyt windows ei käynnisty enää ollenkaa vaan käynnistää koneen uudelleen siinä vaiheessa kun windowsin pitäs aueta. Oon käsittäny et kovalevy on hajoomassa niin onko mitenkään mahdollista saada kone jälleen toimiin ulkosella kovalevyllä siten että pääsis vielä käsiksi varsinaisen kovalevyn tidostoihin? Nyt on hyvät neuvot kalliit..

6

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin tehdä

      sen, että osta uusi sisäinen kiintolevy ja laita vanha slaveksi.
      Sitten asenna winxp uudelle levylle ja kokeile saatko siirrettyä dataa vanhalta kovikselta uudelle kovalevylle tai dvd-levyille tai ulkoiselle kiintolevylle.

    • Borkkas

      Se voi toimia, mutta ei ole suositeltavaa. Ei ole hyvä vaihtoehto laittaa XP ulkoiselle kovikselle koska kaikki tiedonsiirto täytyy mennä USB' piuhan kautta jos ylensää toimii.
      Minkälainen tuo ulkoinen kovis on, kuinka suuri, ***Gt? Onks se boksissa, tai ns. cabinet'tissa jonka voit irroittaa? Silloin sen voi myös vaihtaa sen rikkinäisen paikalle ja kytketä IDE piuhat siihen.

      • Borkkas

        Mulla on 160Gt ulkoisena mutta käytän sitä vaan tallennukseen. Siihen asiaan se toimii hyvin. Mytta onkohan eri asia jos XP ohjelma ja siihen liittyvät kaikki drive'it yhtäaikaasen likenteeseen edes ja takaisin kautta USB'tä ja sitten BIOS'in kautta toiselle kovikselle. En tiedä varmalla jos toimii niin hyvin jos kovis on suorassa yhteyydessa BIOS'in. Vai olenko taas oikeasti väärässä?


      • Emosta
        Borkkas kirjoitti:

        Mulla on 160Gt ulkoisena mutta käytän sitä vaan tallennukseen. Siihen asiaan se toimii hyvin. Mytta onkohan eri asia jos XP ohjelma ja siihen liittyvät kaikki drive'it yhtäaikaasen likenteeseen edes ja takaisin kautta USB'tä ja sitten BIOS'in kautta toiselle kovikselle. En tiedä varmalla jos toimii niin hyvin jos kovis on suorassa yhteyydessa BIOS'in. Vai olenko taas oikeasti väärässä?

        Voipi olla, että kone ei edes löydä koko USB-lvyä ilman käytössäolevaa systeemiä, eli asennuskaan ei ehkä onnistu.
        Windowsia ei ole tarkoitettu siirrettävälle medialle asennettavaksi. Lisenssitkin estää.
        Homma tyssää viimeistään aktivointiin.


      • Borkkas
        Emosta kirjoitti:

        Voipi olla, että kone ei edes löydä koko USB-lvyä ilman käytössäolevaa systeemiä, eli asennuskaan ei ehkä onnistu.
        Windowsia ei ole tarkoitettu siirrettävälle medialle asennettavaksi. Lisenssitkin estää.
        Homma tyssää viimeistään aktivointiin.

        Siirrettävä mediahan se on. Muutoin ohjelmia yleensä pystyisi asentamaan muihin siirrettäviin medioihin esimerkiksi USB kameeraan! siis lue lisää....

        Off topicia: Tiesittekö ett kuvia voi ladata kovalevyltä kameeraan? Toimii hyvin olen kokeillut. Kuvat täytyy vaan olla samaa typpiä ja suurusluokkaa. (he he, kuvia voi ladata kameeraan jotka siinä ei inkinä ole ollut) Olen jopa kuullut että myös dokumenttejä pystyy tällä tavalla siirtämään mutta en sitä ole kokeillut. Kamera olisi siten siirettävää media niin kuin muutkin USB muistiot.


      • on vain serialista kiinni
        Borkkas kirjoitti:

        Siirrettävä mediahan se on. Muutoin ohjelmia yleensä pystyisi asentamaan muihin siirrettäviin medioihin esimerkiksi USB kameeraan! siis lue lisää....

        Off topicia: Tiesittekö ett kuvia voi ladata kovalevyltä kameeraan? Toimii hyvin olen kokeillut. Kuvat täytyy vaan olla samaa typpiä ja suurusluokkaa. (he he, kuvia voi ladata kameeraan jotka siinä ei inkinä ole ollut) Olen jopa kuullut että myös dokumenttejä pystyy tällä tavalla siirtämään mutta en sitä ole kokeillut. Kamera olisi siten siirettävää media niin kuin muutkin USB muistiot.

        Neuvomaan en ala, mutta jos sulla on xp pro, niin tietyillä serial-numberilla voi ohittaa koko per***leen aktivoinnin. Niiden käyttö on ihan laillista, mutta jos sulla ei semmosta ole, niin hankkiminen "ilmaiseksi" on. Mutta siitä en tiedä että miten saat asennettua ulkoiselle kovolle...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      138
      1456
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1203
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1033
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe