Pääsi käymään niin että kone alkoi tuppaan sinistä ruutua ja nyt windows ei käynnisty enää ollenkaa vaan käynnistää koneen uudelleen siinä vaiheessa kun windowsin pitäs aueta. Oon käsittäny et kovalevy on hajoomassa niin onko mitenkään mahdollista saada kone jälleen toimiin ulkosella kovalevyllä siten että pääsis vielä käsiksi varsinaisen kovalevyn tidostoihin? Nyt on hyvät neuvot kalliit..
XP ulkoiselle kovalevylle?
6
1019
Vastaukset
- ainakin tehdä
sen, että osta uusi sisäinen kiintolevy ja laita vanha slaveksi.
Sitten asenna winxp uudelle levylle ja kokeile saatko siirrettyä dataa vanhalta kovikselta uudelle kovalevylle tai dvd-levyille tai ulkoiselle kiintolevylle. - Borkkas
Se voi toimia, mutta ei ole suositeltavaa. Ei ole hyvä vaihtoehto laittaa XP ulkoiselle kovikselle koska kaikki tiedonsiirto täytyy mennä USB' piuhan kautta jos ylensää toimii.
Minkälainen tuo ulkoinen kovis on, kuinka suuri, ***Gt? Onks se boksissa, tai ns. cabinet'tissa jonka voit irroittaa? Silloin sen voi myös vaihtaa sen rikkinäisen paikalle ja kytketä IDE piuhat siihen.- Borkkas
Mulla on 160Gt ulkoisena mutta käytän sitä vaan tallennukseen. Siihen asiaan se toimii hyvin. Mytta onkohan eri asia jos XP ohjelma ja siihen liittyvät kaikki drive'it yhtäaikaasen likenteeseen edes ja takaisin kautta USB'tä ja sitten BIOS'in kautta toiselle kovikselle. En tiedä varmalla jos toimii niin hyvin jos kovis on suorassa yhteyydessa BIOS'in. Vai olenko taas oikeasti väärässä?
- Emosta
Borkkas kirjoitti:
Mulla on 160Gt ulkoisena mutta käytän sitä vaan tallennukseen. Siihen asiaan se toimii hyvin. Mytta onkohan eri asia jos XP ohjelma ja siihen liittyvät kaikki drive'it yhtäaikaasen likenteeseen edes ja takaisin kautta USB'tä ja sitten BIOS'in kautta toiselle kovikselle. En tiedä varmalla jos toimii niin hyvin jos kovis on suorassa yhteyydessa BIOS'in. Vai olenko taas oikeasti väärässä?
Voipi olla, että kone ei edes löydä koko USB-lvyä ilman käytössäolevaa systeemiä, eli asennuskaan ei ehkä onnistu.
Windowsia ei ole tarkoitettu siirrettävälle medialle asennettavaksi. Lisenssitkin estää.
Homma tyssää viimeistään aktivointiin. - Borkkas
Emosta kirjoitti:
Voipi olla, että kone ei edes löydä koko USB-lvyä ilman käytössäolevaa systeemiä, eli asennuskaan ei ehkä onnistu.
Windowsia ei ole tarkoitettu siirrettävälle medialle asennettavaksi. Lisenssitkin estää.
Homma tyssää viimeistään aktivointiin.Siirrettävä mediahan se on. Muutoin ohjelmia yleensä pystyisi asentamaan muihin siirrettäviin medioihin esimerkiksi USB kameeraan! siis lue lisää....
Off topicia: Tiesittekö ett kuvia voi ladata kovalevyltä kameeraan? Toimii hyvin olen kokeillut. Kuvat täytyy vaan olla samaa typpiä ja suurusluokkaa. (he he, kuvia voi ladata kameeraan jotka siinä ei inkinä ole ollut) Olen jopa kuullut että myös dokumenttejä pystyy tällä tavalla siirtämään mutta en sitä ole kokeillut. Kamera olisi siten siirettävää media niin kuin muutkin USB muistiot. - on vain serialista kiinni
Borkkas kirjoitti:
Siirrettävä mediahan se on. Muutoin ohjelmia yleensä pystyisi asentamaan muihin siirrettäviin medioihin esimerkiksi USB kameeraan! siis lue lisää....
Off topicia: Tiesittekö ett kuvia voi ladata kovalevyltä kameeraan? Toimii hyvin olen kokeillut. Kuvat täytyy vaan olla samaa typpiä ja suurusluokkaa. (he he, kuvia voi ladata kameeraan jotka siinä ei inkinä ole ollut) Olen jopa kuullut että myös dokumenttejä pystyy tällä tavalla siirtämään mutta en sitä ole kokeillut. Kamera olisi siten siirettävää media niin kuin muutkin USB muistiot.Neuvomaan en ala, mutta jos sulla on xp pro, niin tietyillä serial-numberilla voi ohittaa koko per***leen aktivoinnin. Niiden käyttö on ihan laillista, mutta jos sulla ei semmosta ole, niin hankkiminen "ilmaiseksi" on. Mutta siitä en tiedä että miten saat asennettua ulkoiselle kovolle...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756