masentuneen vierellä

edelleen

Sain edellisessä viestiketjussa paljon ( enimmäkseen ) positiivista palautetta, rohkaisua ja voimia.
Nyt jäin miettimään, että olenko itsekäs kun päivän parhaimpia hetkiä on se, kun mieheni ottaa rauhoittavan lääkkeen ja menee nukkumaan.
- kokonainen ilta itselleni.
Päivisin hoidan hänen asioitaan, kuuntelen, otan vastaan kiukuttelun, hoidan huushollin jne. Niin ja käyn jossain välissä töissäkin.
Tällainen hetki, kun hän on mennyt nukkumaan, on lepohetkeni. Saan olla rauhassa, saan syödä mitä haluan, kuunnella mitä haluan...

Tiedän, että nyt tulee vastauksia: teet ihan oikein, nauti vapaa-ajastasi jne.
Mutta, onko tämä avioliittoa?

5

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunut123

siis olen itse sairastunut masennukseen-se että perheeni on kestänyt myös ne vaikeat ajat lujittaa perhettä-koska..eihän se vaikein aika ole aina-siis jatkuvaa-tulee aikoja jolloin on paremmin asiat.silloin tietää että on luja koti-vaikka se välillä horjuiskin...niinhän se horjuu parempi osaisillakin -siis tarkoitan "terveitä"perheitä.heilläkin jollain on kova taakka pitää kulissit pystyssä.sinulla on oikeus nauttia-omasta ajasta-elämä koostuu pienistä hyvistä hetkistä!t.ison perheen emäntä.

• aloittaja

Niin, tässä velloo itselläänkin niin sekavat ajatukset. Olenko hyvä vaimo jos nautin siitä että saan olla yksin. Onko perhe-elämää se, että nukumme eri huoneissa, emme keskustele juuri lainkaan, emme syö samaan aikaan...
        Toisaalta: meillä on eri rytmi, emme myöskään riitele, teen joka päivä lämpimän ruuan jonka mieheni syö silloin kun maistuu...jne.

Lisäksi. mikä on juuri nyt parasta miehelleni. Miten saan itse voimia kestää tämän kaiken?

Kaikki te masentuneet: kertokaa mitä te toivoitte puolisoltanne masennuksen keskellä?

Kaikki te masentuneiden puolisot. miten te itse jaksoitte?

• masentunut123
        aloittaja kirjoitti:

Niin, tässä velloo itselläänkin niin sekavat ajatukset. Olenko hyvä vaimo jos nautin siitä että saan olla yksin. Onko perhe-elämää se, että nukumme eri huoneissa, emme keskustele juuri lainkaan, emme syö samaan aikaan...
        Toisaalta: meillä on eri rytmi, emme myöskään riitele, teen joka päivä lämpimän ruuan jonka mieheni syö silloin kun maistuu...jne.

Lisäksi. mikä on juuri nyt parasta miehelleni. Miten saan itse voimia kestää tämän kaiken?

Kaikki te masentuneet: kertokaa mitä te toivoitte puolisoltanne masennuksen keskellä?

Kaikki te masentuneiden puolisot. miten te itse jaksoitte?

tuli mieleeni että kannattaa olla varovainen että ei itse masennu vierellä-sekin voi olla mahdollista.mutta kun pitää itsestää huolta -käy myös kodin ulkopuolella niin ei pääse mökkiytyy..nyt se ukko huutaa -viekkuun -on se mäntävä-mutta palataan.ja voimia sulle!!!

• masis- masis

Siitä, että jaksat olla masentuneen miehesi tukena.

Kaikilla ei ole yhtä hyvin.
      Oma masennukseni etenee pitkin harppauksin, mutta jostain syystä se ei tule noteeratuksi eikä minulla ole ainoatakaan omaista tai ystävää tukemassa.
      Minua hämmästyttää, että alan ammattilainenkaan ei sitä huomannut, kun olin vastaanotolla.
      Tiedän oireet edellisestä vaikeasta jaksosta, mm. aikaiset aamuiset heräämiset ja sen, kun en tahdo saada otetta elämästä, vaikka kuinka yrittän. Masennukseni laukaisi oma virheratkaisuni ja niin kauan kunnes tilanne kääntyy parempaan suuntaan, en tuota virhettä kykene korjaamaan.

Kyllä minusta sinulle on oikeutettua nauttia siitä vapaa-ajasta, joka jää omaan käyttöösi.
      Ei masennus ole parantumaton tila varsinkaan nykyaikana, kun on tehokkaita lääkkeitä.
      Tsemppiä!

• aloittaja

tänään lääkärissä: miehelläni todella paha työuupumus, kuulemma ime ettei sydän ole jo pettänyt!
      Nyt lepoa, stressitöntä elämää, iloa elämään!
      - kumpa lääkäri olisi määrännyt samaa minulle!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      116
      2768
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      24
      1761
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1744
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      272
      1638
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      15
      1594
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      28
      1291
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      28
      1164
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      97
      1098
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1082
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1032
    Aihe