Ajattelin vain kysyä, kannattaako teidän lihavien (varsinkaan lihavien) ahtaa kehoonne niin paljon kovaa, huonoa rasvaa, sokeria ja lisäaineita? Mikä järki siinä on??
Itse syön paljon hedelmiä, jotka ovat raikkaita, hyviä ja sisältävät hedelmäsokeria. Kun syö esim hedelmiä paljon, huomaa miten kamalalta ja keinotekoiselta sokeri maistuu! Esimerkkinä sitten karkit, ne ovat oikein lisäaineiden ja sokerin kunkku!! Ei mitään muuta kuin tyhjiä kaloreita, joista ei tule kuin paha olo!! Ja miksette valitse rasvattomia (jos valitsee niin hyvä=) tuotteita ja sitten sellaisia rasvoja jotka ovat hyviä rasvoja?
Itse rakastan suorastaan ruoanlaittoa ja mielestäni on hauskaa valmistaa herkullisia ruokia joissa ei ole lähes lainkaan rasvaa tai sokeria. Hyvällä omalla tunnolla voi syödä, kun syö terveellisesti ja järkevästi. Samoin napostelusta, jos tekee jotain mieli, voi napostella esim kirsikkatomaatteja tai miniporkkanoita, tai hedelmiä..ja niitä voi napostella huoletta!
Turha sitä on itseensä lisäaineita mättää kun niistä tulee vaan väsyneeksi, pää kipeäksi tai muuten huono olo. Eikä ne muutenkaan ole terveellisiä ihmisella sanoi kuka mitä tahansa! Itse voin oikein hyvin ja olen terve kun katson mitä syön, juon riittävästi, liikun ja nukun hyvin. Olo on pirteä ja jaksaa tehdä asioita, ei masenna ja voi pitää itsestään ulkonäöllisestikin kun ei ole hyllyviä kerroksia kerrosten päällä... siinä vähän ajattelemisen aihetta, toivottavasti joku otti positiivisella asenteella iloman että tarvii taas katkeruuttaan alkaa haukkumaan ja etsiä muista syyllistä kuin itsestään. Sinä olet se joka päättää mitä milloin ja miten syö, ei kukaan muu....
Kannattaako?
19
1082
Vastaukset
- !!!!
Niin? Mitä halusit noilla itsestäänselvyyksillä sanoa? Oletko jonkinlainen selvänäkijä, kun luulet tietäväsi, mitä kukakin syö? Tai miten liikkuu? Vai halusitko ainoastaan nostaa itsesi toisten yläpuolelle? Mikä SINUA sitten vaivaa?
- ei vaivaa
mikään, tiedoksi. Paitsi harmittaa, kun on niin paljon itsestäkin kiinni miltä näyttää. Eihän kukaan pakota esim. sinua mättäämään tällaisia myrkkyjä itseesi jos haluat laihtua? Täytyy olla itsekuria sen verran ettei pilaa terveyttään syömällä vapaa ehtoisesti epäterveellisesti. Eri asia on syömishäiriöiset ja siitä aiheestahan onkin täällä jo puhuttu, en ala psykologiksi. Minulla on erittäin hyvä esimerkki:
Olemme kumpikin parturi-kampaajia, eli siis työssä missä olisi työnsaannin kannalta etu näyttää hyvältä. Työskentelemme trendikkäässä kampaamossa ja pukeudumme muodikkaasti, meikkamme ja laitamme usein toistemme hiukset. Kutsun työkaveriani nyt vaikka Jenniksi. Aina ruokatunnilla tulee ongelmia, ja se johtuu ainoastaan ylipainoisesta työkaveristani. Meillä menee muuten hyvin mutta ruoka aiheuttaa närää, ja arvatkaa miksi? Minä tuon työpaikalle omat eväät, milloin salaattia, puuroa, leipää, riisiä ja kanaa yms ja työkaverini hakee ruokansa liikkeemme vieressä sijaitsevasta kebab-ravintolasta. Hän alkoi kitisemään minun ruuistani ivallisesti tyyliin: oletko laihiksella? Miksi syöt tollasta heinää;) Haha, mimmi on tuonut vaihteeks taas omat eväät (nauraa päälle puoli vittuillaakseen ja puolihuumorilla)
No, en koskaan sanonut pahaa sanaa hänelle, mainitsin vain että pidän tällaisesta ruuasta.
Välillä Jenni avautui kuitenkin minulle ja sanoi että haluaisi laihdittaa, näyttää kuulemma hirveältä. Kannustin häntä tuomaan myös omia eväitä kebabin sijaan ja ehdotin että jättäisi ne päivittäisen viisi suklaapatukkaa ja ottaisi tilalle vaikka mandariineja.
Niin hän tulikin töihin kilon säkki mandariineja, ei syönyt muuta. Ehdotin että söisi jotain muutakin ettei iske ahmiminkohtaus myöhemmin. Kerroin nämä koska itse halusi apua.
Hänen epäonnistuttuaan hän alkoi haukkumaan laihoja naisia ja halveerasi kaikin mahdollisin sanoin. En kommentoinut sillä kampaamossamme muutama muu hoikka nainen otti onkeensa. Huomasin eräänä iltapäivänä ennen kun työt loppui, Jenni söi piilossa kauhealla vauhdilla niitä suklaapatukoita. Päivisin näytti kaikille syövänsä normaalia kevyemmin. Ja alkoi selittämään lihavuuttaan huonoilla geeneillä ja aineenvaihdunnalla, sekä kaikenlaisilla kivuilla.
Kyllä minäkin niillä eväillä saisin aineenvaihduntani kuolemaan ja kaikenlaiset kivut ja säryt siihen päälle. Pointtini on, että kokemuksesta voin sanoa, että kun elät edes viikon, mieluiten 2 kevyellä ruokavaliolla, huomaat paremman olon. Iho kirkastuu, turvotus lähtee, mielihalut muuttuvat ja kevenneen olon myötä huomaat haluavasi ihan erilaista ruokaa kuin raskasta ja suolaista paskaa. Se vaan on tosi.
Siihen tarvitaan hieman tahdonvoimaa. Se ei auta että haukuu terveellisiä normaalipainoisia ihmisiä ja jatkaa samalla paskan mättäämisellä. Se ei auta että syöt ihmisten ilmoilla salaattia ja kotona yksin 3 pizzaa. Sinun täytyy oikeasti tietää mitä haluat ja miten tavoitteeseen pääsee. Ilman tukea tai tuen kanssa. Itselleen ei kannata valehdella, siitä tulee vain entistä pahempi olo. Syytön siis minä olen teidän läskeille, yritän sanoa mikä olisi järkevää. Mutta ehkä joku ottaa tämän kirjoituksen enemmän kuin tosissaan mutta sepä kertoo halusta parantaa elämäntapoja. - alkuperäisen
seikat olivat itsestäänselvyyksiä, miksi sitten olette ylipainoisia? Eikö ole itsestään selvää kun syö noin itsestäänselvillä neuvoilla, pitäisi olla normaalimitoissa? Kannattaisko ottaa itsestään selvää?
- saanaa
ei vaivaa kirjoitti:
mikään, tiedoksi. Paitsi harmittaa, kun on niin paljon itsestäkin kiinni miltä näyttää. Eihän kukaan pakota esim. sinua mättäämään tällaisia myrkkyjä itseesi jos haluat laihtua? Täytyy olla itsekuria sen verran ettei pilaa terveyttään syömällä vapaa ehtoisesti epäterveellisesti. Eri asia on syömishäiriöiset ja siitä aiheestahan onkin täällä jo puhuttu, en ala psykologiksi. Minulla on erittäin hyvä esimerkki:
Olemme kumpikin parturi-kampaajia, eli siis työssä missä olisi työnsaannin kannalta etu näyttää hyvältä. Työskentelemme trendikkäässä kampaamossa ja pukeudumme muodikkaasti, meikkamme ja laitamme usein toistemme hiukset. Kutsun työkaveriani nyt vaikka Jenniksi. Aina ruokatunnilla tulee ongelmia, ja se johtuu ainoastaan ylipainoisesta työkaveristani. Meillä menee muuten hyvin mutta ruoka aiheuttaa närää, ja arvatkaa miksi? Minä tuon työpaikalle omat eväät, milloin salaattia, puuroa, leipää, riisiä ja kanaa yms ja työkaverini hakee ruokansa liikkeemme vieressä sijaitsevasta kebab-ravintolasta. Hän alkoi kitisemään minun ruuistani ivallisesti tyyliin: oletko laihiksella? Miksi syöt tollasta heinää;) Haha, mimmi on tuonut vaihteeks taas omat eväät (nauraa päälle puoli vittuillaakseen ja puolihuumorilla)
No, en koskaan sanonut pahaa sanaa hänelle, mainitsin vain että pidän tällaisesta ruuasta.
Välillä Jenni avautui kuitenkin minulle ja sanoi että haluaisi laihdittaa, näyttää kuulemma hirveältä. Kannustin häntä tuomaan myös omia eväitä kebabin sijaan ja ehdotin että jättäisi ne päivittäisen viisi suklaapatukkaa ja ottaisi tilalle vaikka mandariineja.
Niin hän tulikin töihin kilon säkki mandariineja, ei syönyt muuta. Ehdotin että söisi jotain muutakin ettei iske ahmiminkohtaus myöhemmin. Kerroin nämä koska itse halusi apua.
Hänen epäonnistuttuaan hän alkoi haukkumaan laihoja naisia ja halveerasi kaikin mahdollisin sanoin. En kommentoinut sillä kampaamossamme muutama muu hoikka nainen otti onkeensa. Huomasin eräänä iltapäivänä ennen kun työt loppui, Jenni söi piilossa kauhealla vauhdilla niitä suklaapatukoita. Päivisin näytti kaikille syövänsä normaalia kevyemmin. Ja alkoi selittämään lihavuuttaan huonoilla geeneillä ja aineenvaihdunnalla, sekä kaikenlaisilla kivuilla.
Kyllä minäkin niillä eväillä saisin aineenvaihduntani kuolemaan ja kaikenlaiset kivut ja säryt siihen päälle. Pointtini on, että kokemuksesta voin sanoa, että kun elät edes viikon, mieluiten 2 kevyellä ruokavaliolla, huomaat paremman olon. Iho kirkastuu, turvotus lähtee, mielihalut muuttuvat ja kevenneen olon myötä huomaat haluavasi ihan erilaista ruokaa kuin raskasta ja suolaista paskaa. Se vaan on tosi.
Siihen tarvitaan hieman tahdonvoimaa. Se ei auta että haukuu terveellisiä normaalipainoisia ihmisiä ja jatkaa samalla paskan mättäämisellä. Se ei auta että syöt ihmisten ilmoilla salaattia ja kotona yksin 3 pizzaa. Sinun täytyy oikeasti tietää mitä haluat ja miten tavoitteeseen pääsee. Ilman tukea tai tuen kanssa. Itselleen ei kannata valehdella, siitä tulee vain entistä pahempi olo. Syytön siis minä olen teidän läskeille, yritän sanoa mikä olisi järkevää. Mutta ehkä joku ottaa tämän kirjoituksen enemmän kuin tosissaan mutta sepä kertoo halusta parantaa elämäntapoja.että jos normaalipainoinen ihminen syö salaattia jne.. ns. terveellistä ovat heti lihavat kaverit sanomassa oletko laihiksella, mitä heiniä noi on jne. Se todella ärsyttää kun
itse haluaa syödä normaalia terveellistä ruokaa eikä suunnattomia määriä pullia, suklaapatukoita tai jotain pitsaa. Yksi juttu on erityisen hyvin jäänyt mieleen kun lihava kaverini alkoi haukkua minua kun en halunnut ottaa voisilmäpullaa ja ivasi kuinka olen "laihutuskuurilla". Huoh! - ex-punkero
ei vaivaa kirjoitti:
Siihen tarvitaan hieman tahdonvoimaa. Se ei auta että haukuu terveellisiä normaalipainoisia ihmisiä ja jatkaa samalla paskan mättäämisellä. Se ei auta että syöt ihmisten ilmoilla salaattia ja kotona yksin 3 pizzaa. Sinun täytyy oikeasti tietää mitä haluat ja miten tavoitteeseen pääsee. Ilman tukea tai tuen kanssa. Itselleen ei kannata valehdella, siitä tulee vain entistä pahempi olo. Syytön siis minä olen teidän läskeille, yritän sanoa mikä olisi järkevää. Mutta ehkä joku ottaa tämän kirjoituksen enemmän kuin tosissaan mutta sepä kertoo halusta parantaa elämäntapoja.No, kun itse olin ylipainoinen, ja aloin laihduttaa ja kantaa omia eväitäni töihin, monet ylipainoiset, hoikat, laihat ja normaalit työtoverini kommentoivat eväitäni hyristen, ei siis vain ylipainoiset. Heinistä puhuttiin, suureen ääneen kommentoitiin laikkariani, ja monet työtoverini puhuivat selkäni takana, miten naurettavaa on, kun syön "rehuja", vaikka minusta näkyy, etten niitä kyllä syö. Vaikka mukanani olisi ollut ihan normaalia ruokaa.
Tilanne todella paheni vasta, kun laihdutukseni alkoi tuottaa tulosta, silloinpa vasta alkoivat kaikki minusta pahaa puhua, "mitä tuokin kuvittelee nyt itsestään", vaikka ainoa ero oli se, etten enää uskaltanut puhua suurimmalle osaa työtoverestani, joiden tiesin jauhavan minusta sitä itseään minkä kerkesivät. Naisia ja painokilot varmaanin 45-90. Ja omat mittani ovat nyt tosi normaalit, 165/58.
Eli kyllä lihavatkin kokevat samanlaista kohtelua, jos eivät antaudu ns. ylipainoisten safkoille. - te oikein
ex-punkero kirjoitti:
No, kun itse olin ylipainoinen, ja aloin laihduttaa ja kantaa omia eväitäni töihin, monet ylipainoiset, hoikat, laihat ja normaalit työtoverini kommentoivat eväitäni hyristen, ei siis vain ylipainoiset. Heinistä puhuttiin, suureen ääneen kommentoitiin laikkariani, ja monet työtoverini puhuivat selkäni takana, miten naurettavaa on, kun syön "rehuja", vaikka minusta näkyy, etten niitä kyllä syö. Vaikka mukanani olisi ollut ihan normaalia ruokaa.
Tilanne todella paheni vasta, kun laihdutukseni alkoi tuottaa tulosta, silloinpa vasta alkoivat kaikki minusta pahaa puhua, "mitä tuokin kuvittelee nyt itsestään", vaikka ainoa ero oli se, etten enää uskaltanut puhua suurimmalle osaa työtoverestani, joiden tiesin jauhavan minusta sitä itseään minkä kerkesivät. Naisia ja painokilot varmaanin 45-90. Ja omat mittani ovat nyt tosi normaalit, 165/58.
Eli kyllä lihavatkin kokevat samanlaista kohtelua, jos eivät antaudu ns. ylipainoisten safkoille.olette töissä, kun siellä noin sivistymättömästi puututaan toisten syömisiin?
- ex-punkero
te oikein kirjoitti:
olette töissä, kun siellä noin sivistymättömästi puututaan toisten syömisiin?
Äläpä muuta viserrä. Luulen, että kysymys on ainoastaan siitä, että molemmat olemme naisvaltaisella, ei akateemisella alalla töissä- ulkoinen olemus tärkeää ja kilpailuvaltti. Minä tosin olen nyt lähtenyt jo työpaikaltani kiusauksen takia.
En todellakaan käsitä, miten aikuisista ihmisistä tulee kiusaajieni, tahi alkuperäisen kirjoittajan kaltaisia, ihmisiä rankasti jonkin muotoseikan tms. perusteella tuomitsevia. Toki ymmärrän, että hän on joutunut ylipainoisten syrjinnän kohteeksi, mutta pitäisiköhän sitä sitten itse kunkin alkaa inhota kaikkea, mikä on aiheuttanut negatiivisen kokemuksen. -Hitto vie, kaaduin kynnykseen, joten kaikki kynnykset on kusipäitä. Aivotonta lastentarhameininkiä.
Ylipainoiset ihmiset eivät ole mikään järjestäytynyt organisaatio, joka järjestelmällisesti kateuksissaan mollaa hoikempia ihmisiä. Luulen, että useimmin on kyse siitä, että ihminen, joka luonnostaan tuntee jonkinlaista ylemmyydentunnetta lihavia kohtaan, huomaa myös herkemmin tämän tekemät sosiaaliset virheet, ja muutkin viat, koska kokee alunperinkin toisessa olevan jotain vastenmielistä.
Mutta ihan oikeasti, kaikella kunnioituksella: Kasvakaa aikuisiksi! Miehet harvemmin toisistaan tuollaisia puhuvat, naisista tosin, mutta ei hitto soikoon enää tarvitsisi naisten omiaan pommittaa.
Eli Lihavat joilla on antipatioita timmivartaloisia kohtaan: Lakatkaa mollaamasta hoikkia ihmisiä heidän syömisistään: heidän hoikkuuteensa on syynsä. Jos mollaat, älä loukkaannu, jos sama ihminen mollaa sinua paskasyömisistäsi esimerkiksi.
Ja laihat/hoikat/normaalivartaloiset, joilla on jotain kaunaa lihavia kohtaan: Nauttikaa siitä kropastanne, ja jos joku on kateellinen- WHO CARES? Jos mollaat lihavia, tuskinpa voit odottaa, ettei sieltä tulisi panettelua takaisin.
Kannetaan vastuu sanomisistamme, syömisistämme, ja lopetetaan just nyt heti typerä, elopainokiloihin perustuva ihmiskritiikki.
- sää oot
niin ihanan viisas ja täydellinen. Olen niin kateellinen sinulle kun tiedät noin paljon asioista ja osaat niin hyvin neuvoa lihavia ihmisiä.
- hötäkkäinen
Entäs sitten? EVVK
- päästään tähän
että kun se kaikkien lihavien elämä ei tosiaan ole niin kurjaa mitä luulet! en kärsi huonosta olosta, päänsärystä tai muista vaivoista. vietän onnellista perhe-elämää enkä koskaan ole valittanut kilojani. olen samaa mieltä että kilojaan valittavien lihavien olisi syytä laihduttaa, koska asia vaivaa heitä itseään. mutta jättäkää please meidät itsensä hyväksyvät ihmiset rauhaan. sitäpaitsi, en minä jatkuvasti ahda sisääni herkkuja ja syö itseäni ähkyyn! syön normaalia kotiruokaa, ja käytän paljon rasvattomia tuotteita, mutta jos joskus kaupassa mieleni tekee suklaata, ostan patukan. tai jos joskus en ehdi tehdä ruokaa, käymme pizzalla. tai kun käymme kylässä, syön pari leivosta tai pullaa kahvipöydässä ilman omantunnontuskia. vietämme myös mieheni kanssa leffailtoja sipsien ja limun kera. (jostain syystä mieheni on muuten todella hoikka vaikka syö paljon enemmän ja epäterveellisemmin kuin minä eikä liiku lainkaan.) me kaikki emme vain tee elämästämme niin vaikeaa....
- olikin
tarkoitettukin lähinnä niille lihaville, joilla on ongelmia. Jotka haluavat laihtua muttei osaa/välitä, ovat laiskoja tai haukkuvat muita huonon itsetunnon takia. Eli ei siis niille joilla kaikki ok!
alkuperäinen - Tuntematon, muttei sotilas
olikin kirjoitti:
tarkoitettukin lähinnä niille lihaville, joilla on ongelmia. Jotka haluavat laihtua muttei osaa/välitä, ovat laiskoja tai haukkuvat muita huonon itsetunnon takia. Eli ei siis niille joilla kaikki ok!
alkuperäinenTeksteistäsi päätellen et ole itse ollut koskaan lihava. Kyllä lihava useimmiten tajuaa olevansa lihava, tajuaa haluavansa muutosta, mutta asia, tämäkään, ei ole niin yksipuolisen mustavalkoinen.
Ei lihavuus ole synonyymi laiskuudelle, osaamatomuudelle tai välinpitämättömyydelle. Eivätkä kaikki lihavat hauku muita huonon itsetunnon vuoksi tai minkään muunkaan asian vuoksi. Tämä on taas sitä, että niputetaan kaikki lihavat samaan nippuun aivan kuin heissä ei olisi mitään eroja. Jokainen lihava on oma persoonansa niin kuin kuka tahansa muukin. Ei sen ymmärtäminen pitäisi olla niin kovin vaikeaa.
Yhtä asiaa kysyisin ihan uteliaisuudesta. Miten sellaiseen hienoon trendikampaamoon, jossa kaikki muut on niin fiinejä ja hoikkia, on otettu lihava, laiska, osaamaton ja välinpitämätön kampaaja? Eikö se karkoita teiltä asiakkaita? - teksti oli
Tuntematon, muttei sotilas kirjoitti:
Teksteistäsi päätellen et ole itse ollut koskaan lihava. Kyllä lihava useimmiten tajuaa olevansa lihava, tajuaa haluavansa muutosta, mutta asia, tämäkään, ei ole niin yksipuolisen mustavalkoinen.
Ei lihavuus ole synonyymi laiskuudelle, osaamatomuudelle tai välinpitämättömyydelle. Eivätkä kaikki lihavat hauku muita huonon itsetunnon vuoksi tai minkään muunkaan asian vuoksi. Tämä on taas sitä, että niputetaan kaikki lihavat samaan nippuun aivan kuin heissä ei olisi mitään eroja. Jokainen lihava on oma persoonansa niin kuin kuka tahansa muukin. Ei sen ymmärtäminen pitäisi olla niin kovin vaikeaa.
Yhtä asiaa kysyisin ihan uteliaisuudesta. Miten sellaiseen hienoon trendikampaamoon, jossa kaikki muut on niin fiinejä ja hoikkia, on otettu lihava, laiska, osaamaton ja välinpitämätön kampaaja? Eikö se karkoita teiltä asiakkaita?tarkoitettu lihaville joilla on ongelmia. En sanonutkaan että kaikilla olisi. Sinullakin siis tuntuu olevan kun vedit herneen nenään vaikka kirjoitus ei koskenut mitenkään sinua, vaan lihavia jotka eivät jaksa laihduttaa vaikka haluaisivat, haukkuvat muita ja vähättelevät muiden terveellisiä elämäntapoja. Teksti ei kosketa sinua jos et ole tällainen. Lue vaikka uudestaan jos et ymmärrä.
Eli siis myöskään kaikki lihavat eivät ole laiskoja, vaan tekstissä puhutaan lihavasta, joka oli laiska. Ja lihavista jotka ovat laiskoja, sillä niitä on, vaikkei kaikki olekaan. - edelliseen tekstiini
teksti oli kirjoitti:
tarkoitettu lihaville joilla on ongelmia. En sanonutkaan että kaikilla olisi. Sinullakin siis tuntuu olevan kun vedit herneen nenään vaikka kirjoitus ei koskenut mitenkään sinua, vaan lihavia jotka eivät jaksa laihduttaa vaikka haluaisivat, haukkuvat muita ja vähättelevät muiden terveellisiä elämäntapoja. Teksti ei kosketa sinua jos et ole tällainen. Lue vaikka uudestaan jos et ymmärrä.
Eli siis myöskään kaikki lihavat eivät ole laiskoja, vaan tekstissä puhutaan lihavasta, joka oli laiska. Ja lihavista jotka ovat laiskoja, sillä niitä on, vaikkei kaikki olekaan.sanoit:
"Miten sellaiseen hienoon trendikampaamoon, jossa kaikki muut on niin fiinejä ja hoikkia, on otettu lihava, laiska, osaamaton ja välinpitämätön kampaaja? Eikö se karkoita teiltä asiakkaita?"
En väittänyt missään kohtaa että tämä tyttö/nainen olisi osaamaton ja välinpitämätön kampaaja.
Kerroinhan että me kaikki pukeudumme, meikkaamme ja laitamme hiuksiamme, en sanonut koskaan että hän olisi ruma. Hän otti itse asian esille kun ilmeisesti minun terveelliset elämäntapani häiritsivät häntä. Kun pyysi apua ja kerroin joitakin vinkkejä, ei nekään kelvanneet, vaan koska epäonnistui laihdutuksessaan, alkoi haukkumaan hoikkia rumiksi. Eli takana on itseensä vittuuntunut nainen joka yritti syyllistää ongelmillaan muita.
Hän oli loistava työssään ja näytti hyvältä, luonne ja käytös pilasi kokonaisuuden
t. alkuperäinen - Ihme ja kumma
edelliseen tekstiini kirjoitti:
sanoit:
"Miten sellaiseen hienoon trendikampaamoon, jossa kaikki muut on niin fiinejä ja hoikkia, on otettu lihava, laiska, osaamaton ja välinpitämätön kampaaja? Eikö se karkoita teiltä asiakkaita?"
En väittänyt missään kohtaa että tämä tyttö/nainen olisi osaamaton ja välinpitämätön kampaaja.
Kerroinhan että me kaikki pukeudumme, meikkaamme ja laitamme hiuksiamme, en sanonut koskaan että hän olisi ruma. Hän otti itse asian esille kun ilmeisesti minun terveelliset elämäntapani häiritsivät häntä. Kun pyysi apua ja kerroin joitakin vinkkejä, ei nekään kelvanneet, vaan koska epäonnistui laihdutuksessaan, alkoi haukkumaan hoikkia rumiksi. Eli takana on itseensä vittuuntunut nainen joka yritti syyllistää ongelmillaan muita.
Hän oli loistava työssään ja näytti hyvältä, luonne ja käytös pilasi kokonaisuuden
t. alkuperäinen"Hän oli loistava työssään ja näytti hyvältä, luonne ja käytös pilasi kokonaisuuden"
"Oli loistava"? Mitä hänelle sitten tapahtui? Eikö ole enää samassa kampaamossa kuin sinä?
"Näytti hyvältä"? Mutta eikös hän ollut lihava? - homma on niin
Ihme ja kumma kirjoitti:
"Hän oli loistava työssään ja näytti hyvältä, luonne ja käytös pilasi kokonaisuuden"
"Oli loistava"? Mitä hänelle sitten tapahtui? Eikö ole enää samassa kampaamossa kuin sinä?
"Näytti hyvältä"? Mutta eikös hän ollut lihava?että emme ole enää tekemisissä.. joten on varmasti edelleen teki mitä hyvänsä.
Ja näytti hyvältä lihavana - osasi pukeutua, kauniit kasvot, paksu pitkä tukka... tottakai oli kaunis. Olenko sanonut että lihava on ruma?
Hänestä tuli inhottava, ilkeä ihminen käyttäytymällä niin kuin käyttäytyi. Autoin häntä kilojen tiputussuunnitelmissa niin paljon kuin pystyin, mutta hänen epäonnistuttuaan, inhosi laihoja, ihan kuin se olisi meidän vikamme? Miksi syö paskaa ja valittaa? Kun voisi syödä terveellisesti ja voida paljon paremmin. Ja vaikka epäonnistuisikin, ei se muita syyttelemällä onnistu. Sellaista porukka tuntuu olevan että kun epäonnistuu, tarvii syyllinen löytää jostain. Tässä tapauksessa MINÄ olin kamala ihminen kun toin omat eväät töihin enkä piitannut aluksi hänen kommenteistaan. Sama kuin olisin haukkunut häntä! Mutta minun ei tarvinnut alentua siihen... varsinkaan kun hänellä tuntui olevan ongelma asian kanssa. Et semmosta taas. - alkuperaiselle!!
homma on niin kirjoitti:
että emme ole enää tekemisissä.. joten on varmasti edelleen teki mitä hyvänsä.
Ja näytti hyvältä lihavana - osasi pukeutua, kauniit kasvot, paksu pitkä tukka... tottakai oli kaunis. Olenko sanonut että lihava on ruma?
Hänestä tuli inhottava, ilkeä ihminen käyttäytymällä niin kuin käyttäytyi. Autoin häntä kilojen tiputussuunnitelmissa niin paljon kuin pystyin, mutta hänen epäonnistuttuaan, inhosi laihoja, ihan kuin se olisi meidän vikamme? Miksi syö paskaa ja valittaa? Kun voisi syödä terveellisesti ja voida paljon paremmin. Ja vaikka epäonnistuisikin, ei se muita syyttelemällä onnistu. Sellaista porukka tuntuu olevan että kun epäonnistuu, tarvii syyllinen löytää jostain. Tässä tapauksessa MINÄ olin kamala ihminen kun toin omat eväät töihin enkä piitannut aluksi hänen kommenteistaan. Sama kuin olisin haukkunut häntä! Mutta minun ei tarvinnut alentua siihen... varsinkaan kun hänellä tuntui olevan ongelma asian kanssa. Et semmosta taas.Mä ainakin ymmärrän sua vallan mainiosti! Sen sun työkaverin käytöshän johtui pelkästä kateudesta ja omasta turhautumisesta. Jos itse ei onnistu, ei kukaan muukaan saisi onnistua tai olla tyytyväinen itseensä. Pakkohan sen oli yrittää sullekin edes vähän "pahaa oloa" jostain järjestää! Ja se on monesti koettua, että lihavampi ihmettelee ja piilovittuilee jos hoikempi ottaa murto-osan siitä kakkupalasta minkä tämä aikoo itse mättää. Ja tämäkään toteamus ei koske niitä jotka ovat sinut itsensä kanssa ja tyytyväisiä elämäänsä!!!!
- ja..
alkuperaiselle!! kirjoitti:
Mä ainakin ymmärrän sua vallan mainiosti! Sen sun työkaverin käytöshän johtui pelkästä kateudesta ja omasta turhautumisesta. Jos itse ei onnistu, ei kukaan muukaan saisi onnistua tai olla tyytyväinen itseensä. Pakkohan sen oli yrittää sullekin edes vähän "pahaa oloa" jostain järjestää! Ja se on monesti koettua, että lihavampi ihmettelee ja piilovittuilee jos hoikempi ottaa murto-osan siitä kakkupalasta minkä tämä aikoo itse mättää. Ja tämäkään toteamus ei koske niitä jotka ovat sinut itsensä kanssa ja tyytyväisiä elämäänsä!!!!
sitä ei näköjään moni hyväksy tosiasiana. Onhan laihatkin naiset helposti jo keskenäänkin kateellisia toisilleen, joten miksi lihava ei voisi olla.
- esimerkki:
ja.. kirjoitti:
sitä ei näköjään moni hyväksy tosiasiana. Onhan laihatkin naiset helposti jo keskenäänkin kateellisia toisilleen, joten miksi lihava ei voisi olla.
Tuttavapiiristä löytyy yksi huomattavasti ylipainoinen "kaveri". Itse olen onnistunut laihtumaan toisin kuin tää toinen, jolla jo pelkkä lähtötilanne oli ihan eri luokkaa. Nyt tää toinen kyselee muilta yhteisiltä tuttavilta että olenkohan kenties laihtunut lisää. Oishan se nyt varmaan kauheaa sille jos toinen vaan hoikistuu ku oma paino junnaa paikallaan!!! Ois ollu varmaan onnesta soikeena jos ois kuullu mun lihoneen kymmenen kiloa! Pakko verrata koko ajan toisten onnistumista omaansa. Ja sit tietty tää tyyppi piikittelee mua milloin mistäkin, kuten esim. vaatevalinnoista jne....Pakko purkaa omaa turhautumistaan ja yrittää saada mullekin edes jostain paska olo. Mut onneks tiedän mistä kaikki johtuu nii ei tartte ottaa henkilökohtaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286