Terve kaikki huhtimammat! Paljonko teillä on paino noussut tähän mennessä? Minulla vain 5kg yhteensä, mutta viime neuvolakäynnistä (3 vk sitten) melkein 3 kg!! Hirvittää ajatella miten nämä kaikki jouluherkut ovat nyt jo vaikuttaneet näin paljon. Nyt täytyy taas alkaa tarkkailemaan mitä suuhunsa pistää:)
Painonnousu huhtimammoilla
15
751
Vastaukset
- minulla
minulla paino noussut n. 5 kg eli hyvin maltillisesti. Nyt kun viime neuvolakäynnin (3 vk sitten) ekaa kertaa vaa'alla, paino noussut myös melkein 3 kg! NYt vaan tarttis kait liikkua vähän enemmän. Olen yrittänyt saada pidettyä paino kurissa, koska olen jo muutenkin ylipainoinen. Nyt vähän pelottaa, että kun lapsi ja maha kasvaa (kohtu, nesteet etc.), että musta tulee jätti.
- tuleva mamma
mulla tähän asti tullu 5kg,3vkn aikana 3kg=)
itekkin vähän säikähdin kun niin nopeesti..mutta tässä vaiheessahan niitä vasta alkaakin tulemaan! - Vappumami
kertynyt kiloja. Taitaa olla ainakin kilon ensimmäisen neuvolan punnituksen lukemaa vähemmän. Mutta kerkiää niitä vielä. Joulu vähän hirvittää kyllä;)
- kauhistunut odottelija
"vappumami" onko sinunkin laskettu aika joskus vapun tienoilla? Mulla olis 1.5.07, eka tulossa, ja pelottaa ihan kamalasti! Miten sinulla?? Hyvinkö menee?
Täällä n.3.5 kiloa tullut lisää...mutta kun pelottaa niin kamalasti se synnytys. - Vappumami
kauhistunut odottelija kirjoitti:
"vappumami" onko sinunkin laskettu aika joskus vapun tienoilla? Mulla olis 1.5.07, eka tulossa, ja pelottaa ihan kamalasti! Miten sinulla?? Hyvinkö menee?
Täällä n.3.5 kiloa tullut lisää...mutta kun pelottaa niin kamalasti se synnytys.on 26.4. Mä en o sitä synnytystä niin vielä miettinyt. Ehkä luotan liikaakin siihen että äidillä ja siskolla tosi helpot synnytykset. Kai se nyt jollain tavalla periytyy;)
Pelkopolilla kannattaa käydä kuulemma keskustelemassa ja otta asia ainakin neuvolassa puheeksi,niin ovat tietoisia asiasta ja voit saada jotain apuakin.
Muuten kaikki ihan ok,mutta kantakalvontulehduksen takia sairaslomalla olin pari viikkoa. Ensi viikolla pitäisi yrittää töihin.
Tsemppiä:) Kyllä se siitä ja hae tosiaan pelkoosi apua,niin olo ehkä helpottuu.
- la22.4
mulla on paino noussu ihan alusta pari kiloa ja "mahan näkymisestä" ei tietoakaan =)
- minäx
..puolitoistakiloa kun viimeksi kävin neuvolassa, nyt tullut lisää tietty, maha on todella iso ja pyöreä pallo. La 16.4.
- rv 21+5
tähän mennessä 2kg. Neuvolassa olivat huolissaan, kuinka jaksan, jos ei nousua rupee kohta tulemaan. La 20.4.07 eikä mahaa juurikaan näy.
eikä paino ole noussut vielä edes lähtöpainon tasalle(kotona punnittuna,torstaina vasta seuraava neuvola)...edellisellä neuvolakerralla olin noin 5kg lähtöpainon alle eikä ne silloin olleet minusta kyllä yhtään huolissaan. Mulla oli kyllä ennen raskautta paino yläkanttiin mut ei silti mikään älytön.
- "possu"
La on 29.3 ja nyt lähtöpainoon tullu noin 11kg lisää että tuo teijän painonnousunne on melkos pikkuista,tai sitten kuulun johonkin kummalliseen joukkoon jos muilla vaan paino alenee tai ei nouse juuri lainkaan=) Nii ja lähtötilanne on ollu ihan normaalipainosta, en yli enkä alipainoinen ennen raskautta. Jouluherkkujen odotusta!
- +tiipi+
AUTS, mikä kysymys :D
eli kyllä, painoa on tullut reippaasti (omasta mielestä ainakin).
omien punnitusten mukaan (aamupaino ennen aamupalaa siis) melko tarkkaan 5kg. mutta veikkaan, että ensi viikolla neuvolan vaaka näyttää vielä tuostakin pari kiloa enemmän!
rv tällä hetkellä 21 0. - heitura
heippa! Paino on noussu 8-9 kiloa ja maha pullottaa..Eilen oli rakenne ultra ja kaikki oli POJALLA hyvin ja hän painoi melkein 400g :)
- ja nyt
painoa tullut n.5kiloa lisää...viimeksi kun kävin neuvolassa rv oli sillon muistaakseni 15 niin painoa oli tullut kuukauden sisällä n.400g=)
Mut saapa nähä nyt sitten kun tää joulukin tässä...=/ Maha kyl näkyy jo ja kauas=) ei voi enään erehtyä!!=DD - pepper79
LA 7.4.2006 vaik vaava ollukkii 2-4 päivää isompi ultrissa.. Painoa tullut jo ainakin 7 kg!!!! SF-mittakin oli rv23 3 23cm ja oon pienikokonen ihminen... On vaavalla ainakin kohdussa tilaa liikkua!!! :)
- katjuli
Eli kotivaaka näyttää nyt 6kg alkutilanteeseen nähden. Huomenna on neuvolassa virallinen punnitus, mutta eiköhän se aika samana pysy. Edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna (olikohan se rv 21) on nousua tullut "vain" 1,5 kg.. Ja siis nyt mennään rv 24.
Ihan ok kai tuo on alkutilanteeseen lähdettynä. Mulla kyllä heti huomasi painossa kun jätin työmatka muut pyöräilyt pois ja siirryin auton käyttöön (kun oli muka nuo liukkaat kelitkin...). Nyt on tällä viikolla taas otettu fillari käyttöön (ei voi käyttää luiukkautta enää tekosyynä), josko sitä ei ihan älyttömäksi tankiksi tulisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse303972SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2633915Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1343461Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky873460Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222317Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341833Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575591708- 371640
- 321521
- 931475