Metz 45 ct-1 käsisalamasta...?

Hirsitimpuri

Omistan siis Metz 45-ct 1 salamalaitteen, josta on välijohto kameraan rikkoutunut ja nyt jo hukkunutkin. Mistä voisin saada uuden tai ehjän johdon? Salaman "pistorasiassa" viisi metallitappia, joista kaksi äärimäistä yhdistämällä oikosulkeutuu ja salama toimii. Osaako joku sanoa kyseisen laitteen vuosimallia tai valmistusvuosia?

7

1542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka maahntuojalta

Fototekniset Lahdessa myy Metzejä.

Jos Metz 45 ct-5 salaman johdot sopii tuohon ykköseen, olisi mulla joutilas piuha kaapissa...

• Hirsitimpuri

En oikein jaksa uskoa, että ct-5 johto sopisi ct-1.een. Asia olisi tietenkin mukava jotenkin tarkistaa. Itse asun Turun puolessa ja sinä taidat asua Lahden puolessa? Eli välimatkaa on...

• Alvari Raappavaara

Vuosimallia on paha sanoa ja onko sillä niin väliäkään?
      Myyntiin vanha kunnon muusinuija tuli jo 70-luvun lopulla ja samanlaisena säilyi ainakin 15 vuotta.

Synkronointijohtoa voi löytyä myös kamerakorjaamoista, niin suosittu tämä malli oli aikoinaan ammattikäytössä. Silloin muinoin, kun salamaa ei kytketty kameran ttl-mittaukseen tai autofokukseen. Täsmälleen saman näköiseen kuoreen tehtiin myös ct3 ja ct4 malleja, joissa ttl-valmius on.

Tuolla mr-kamerassa näyttäs olevan muutama nelivitonen, joten ei liene mahotonta vaikka tiskinalusromukopassa olis johtojakin. Ainakin ne pojat tietää mitä myyvät, vanhemmastakin tavarasta.

http://www.digipartner.com/mr3/luettelo.txt

Tämän ct-1 mallin varressa olevaan moniliuskaiseen pistokkeeseen yhdistyy erillinen mittakenno, jolla saadaan kapea mittauskulma tai vaihtoehtoisesti tehonsäätö murto-osateholle, jolloin saadaan erittäin lyhyt välähdysaika. Nerokas lisälaite aikoinaan.

Salaman oma mittakennosysteemi on sangen tarkka. Olen sen varaan luottaen kuvannut paljon dioja, sen kummemmin haarukoimatta. Valon värikin on salamoista parhaita ja kelpaa diakuvaukseen ilman korjaussuodatusta. Sitä ei voi likikään kaikista salamoista sanoa.

Fototekniset on sit tällähetkellä oikea osoite ostoksille, ellei lähempää löydy.

Tulipa tätä jorinaa, koita kestää.

• Hirsitimpuri

Hyvistä vinkeistä ja mukavasta tarinasta. Vanha kunnon muusinuija-valotykki on ollut jo pari vuotta pois käytöstä ja olisi mukava saada taas toimimaan.

• Hoo Koo

Metsin mittakenno on ihmeen tarkka, itselläni on kait joku 45-CL4 tai joku sinnepäin.

harmittavana piirteenä siinä on suuri tilantarve kameralaukussa.

• peltza

Minulla on yksi tuollainen tykki atomeina. Eihän tuosta perinnevehkeestä millään olisi raaskinut luopua, mutta kun hajosi ja komponentteja ei saa enää mistään. Laitteessa on kaikki osat tallella, purettuina. Elektroniikka ei toimi, pari tyristoria on palanut ja konkka on sökö. Paristo/akkupidin mulla on ihan uusi, sellainen johon käy normaalit AA-akut. Jos jotakuta kiinnostaa, voisin myydä koko pompsin melko edullisesti. Mailatkaa jos kiinnostaa.

• löytyi

ja valotykki toimii taas. Kiitos Peltzalle ja kaikille vastanneille. Kameraliikkeistä ei löytynyt ja maahantuontikin takkuilee, kerrottiin fototeknisistä.
        Terv. Hirsitimpuri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2340
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      55
      1337
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1276
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      914
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      798
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      57
      582
    Aihe