Pappi, teologian tri Markku Koivisto naulasi juuri teesit Tampereen tuomiokirkon oveen. Onko Koivisto Tampereen "Luther". Tai Suomen uskonpuhdistaja?.
Koivisto Tampereen "Luther"
94
2096
Vastaukset
- terence.hill
Eikä niissä ollut mitään huomauttamista.
MUTTA
Toiminnassa tuo Nokiamission karismaattisuus menee överiksi ja pelkään, että menee jatkossa yhä pahemmin. Menestysteologian, uskon sanan ym. epäraittiiseen suuntaan... TERVEESEEN KARISMAATTISUUTEEN KUULUU RAITTIUS, JA ILMIÖIDEN ARVIOINTI JA HENKIEN ARVOSTELU. Nokia Missiossa on ilmiöitä ja suuria joukkoja, showta. Kaiken koetaan olevan oikein ja Jumalasta, kun on paljon meininkiä ja paljon ihmisiä liikkuu...
OIKEIN HÄLYTTÄVÄ MERKKI MINULLE ON Chuck Piercen "profetia", jonka Nokia missio muitta mutkitta näyttää hyväksyvän! (Heidän etusivullaan linkki, jossa se kehotetaan lukemaan.) Jos sen luette, eivätkä sisällänne soi hälytyskellot, niin kannattaa huolestua! http://tampere.nokiamissio.fi//index.php?option=com_content&task=view&id=170- öäjaäö
Nokia Missionissa on myös arvohierarkia: on tiettyjä ihmisiä (Koivisto itse) jotka ovat Jumalan silmissä ylimpänä, ja muut ovat alamaisia...
Koko Nokia Missionin arvohierarkia on Raamatun vastainen, sillä UT:ssä on lukuisia kertoja mainittu, että ei tule erotella toisia arvohierarkioiden mukaan. - C. Pierceen liittyen
Minustakin on todella hälyyttävää.
Siis tuo Chuck Piercen juttu.
Tuli mieleen horoskoopit.
Miten tuo teksti eroaa niistä?
Eikö ole aivan kuin lukisi horoskooppeja?
Minulle ainakin tuli mieleen sellainen, kun tuota luki.
Ne ovat vain kristillisyyden nimissä esiteltyjä.
Mitä eroa on horoskooppien ja tuollaisten "ilmoitusten" välillä?
Eihän Jumala ole horoskooppien takana vaan ihminen mielikuvitusten tuotteineen tai itse valheen henki (sielunvihollinen).
Mikä lienee näiden "ilmoitusten" laita?
Kumpi on kyseessä?
Jumalan, Isämme taivaassa, en voi väittää olevan noiden sanojen takana. Uskaltaako joku muu väittää niin? - Jumalan missio
öäjaäö kirjoitti:
Nokia Missionissa on myös arvohierarkia: on tiettyjä ihmisiä (Koivisto itse) jotka ovat Jumalan silmissä ylimpänä, ja muut ovat alamaisia...
Koko Nokia Missionin arvohierarkia on Raamatun vastainen, sillä UT:ssä on lukuisia kertoja mainittu, että ei tule erotella toisia arvohierarkioiden mukaan.Luterialisessa kirkossa ei sitten ole hierarkiaa, jossa on kirkkoherrat, piispat, kappalaiset, diakonit, aina haudankaivajista kanttorin kautta suntioon...Niilläkö EI OLE ERI ARVOA kirkon hirarkiassa. Niinkö??!!! JA tuomiokapituli pitää itseään JUMALAA suurempana elimenä!
- ..........
Jumalan missio kirjoitti:
Luterialisessa kirkossa ei sitten ole hierarkiaa, jossa on kirkkoherrat, piispat, kappalaiset, diakonit, aina haudankaivajista kanttorin kautta suntioon...Niilläkö EI OLE ERI ARVOA kirkon hirarkiassa. Niinkö??!!! JA tuomiokapituli pitää itseään JUMALAA suurempana elimenä!
Aikoinaan kirkossa rahvaat ja ylimystö erotettiin toisista. Ilmeisesti prameisiin kirkkoihin "roskaväellä" ei ollut mitään asiaa mennä.
Onko nykyään rikkailla ja köyhillä eri penkkirivit?
Eräässä kirkossa kutsuvieraat ohjattiin parhaalle paikalle ja me muut jouduttiin tyytymään takariville. Ilmeisesti meidät jaettiin heti kättelyssä vuohiin ja lampaisiin. - Jumalaasi Markku Koivistoa
.......... kirjoitti:
Aikoinaan kirkossa rahvaat ja ylimystö erotettiin toisista. Ilmeisesti prameisiin kirkkoihin "roskaväellä" ei ollut mitään asiaa mennä.
Onko nykyään rikkailla ja köyhillä eri penkkirivit?
Eräässä kirkossa kutsuvieraat ohjattiin parhaalle paikalle ja me muut jouduttiin tyytymään takariville. Ilmeisesti meidät jaettiin heti kättelyssä vuohiin ja lampaisiin.Kyllä on asiat pojalla huonosti....
- ..........
Jumalaasi Markku Koivistoa kirjoitti:
Kyllä on asiat pojalla huonosti....
Minun Jumala on Raamatun mukainen Jumala. En palvo epäjumalia.
- valtaa
tajuntani.Tähän saakka on missiolla näyttänyt menevän kiihtyvällä tahdilla lujaa ,mutta eilinen alkoi jo vähän huolestuttaa.
Luin Chuck Piercen "profetian" ja yhä enemmän hämmennyin .
Uudenvuodenyönä suuret joukot vedetään mukaan.- terence.hill
EI KERTAAKAAN MAINITA JEESUSTA!
Sisältö on kuin jotain ääri-islamilaista pyhän sodan lietsontaa. - on pyydetty mukaan....
terence.hill kirjoitti:
Sisältö on kuin jotain ääri-islamilaista pyhän sodan lietsontaa.Jos en yritä ajatella kovin positiivisesti , niin luettuani tuon "profetian" tuli mieleen , että kokoontunut yleisö tahdotaan saattaa pelon/paniikin valtaan sinä yönä juuri tuon miehen toimesta.
En tunne henkilöä. - alohaopla
terence.hill kirjoitti:
Sisältö on kuin jotain ääri-islamilaista pyhän sodan lietsontaa.Tutustuin TT Markku Koiviston teeseihin ja niissä ei sinänsä ole Raamatun vastaista, mutta painopiste on siirtynyt Sanan ja sakramenttien todistuksesta ulkonaiseen, näkyvään todistukseen. Siis armolahjoista on tullut hyvin merkittävä todistus samalla tavalla kuin vapaasuunnissa on.
- ekp
alohaopla kirjoitti:
Tutustuin TT Markku Koiviston teeseihin ja niissä ei sinänsä ole Raamatun vastaista, mutta painopiste on siirtynyt Sanan ja sakramenttien todistuksesta ulkonaiseen, näkyvään todistukseen. Siis armolahjoista on tullut hyvin merkittävä todistus samalla tavalla kuin vapaasuunnissa on.
Luuk. 16:15-20
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evenkeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat;
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat
uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat
jotain kuolettavaa, ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne
tulevat terveiksi".
Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin
hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan
oikealle puolelle.
Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja
Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti
sanan sitä seuraavien merkkien kautta. - evanlelistaT
ekp kirjoitti:
Luuk. 16:15-20
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evenkeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat;
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat
uusilla kielillä,
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat
jotain kuolettavaa, ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne
tulevat terveiksi".
Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin
hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan
oikealle puolelle.
Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja
Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti
sanan sitä seuraavien merkkien kautta.Katsos kun nämä ei sovi ev.luttien pirtaan, kun ei ole heidän tunnustuskirjojensa ja sakramenttiensa mukaisia.
Halusivat niin mielellään supistaa ja kaventaa Jumalan elävän ja voimallisen sanan , noiden kirjojensa alle! - alohaopla
evanlelistaT kirjoitti:
Katsos kun nämä ei sovi ev.luttien pirtaan, kun ei ole heidän tunnustuskirjojensa ja sakramenttiensa mukaisia.
Halusivat niin mielellään supistaa ja kaventaa Jumalan elävän ja voimallisen sanan , noiden kirjojensa alle!Luukas 10:
17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. - ekp
alohaopla kirjoitti:
Luukas 10:
17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa
ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja
Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä
olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen
teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
Mar. 28:18-20
Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on
se, joka minua rakastaa, mutta joka minua
rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa,
ja minä rakastan häntä ja ilmoitan
itseni hänelle."
Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle:"Herra,
mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille
etkä maailmalle?"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun
sanani ja minun Isäni rakastaa
häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen
tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani:
ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Joh.14:21-24 - kirkossa
alohaopla kirjoitti:
Luukas 10:
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.ei tapahdu mitään näistä. Eikö se ole todistus siitä, että Jeesus ei ole mukana koko tuohussa????
Pelkkiä muotomenoja.
"Sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut.
Minä olen oksentava sinut ulos". - alohaopla
kirkossa kirjoitti:
ei tapahdu mitään näistä. Eikö se ole todistus siitä, että Jeesus ei ole mukana koko tuohussa????
Pelkkiä muotomenoja.
"Sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut.
Minä olen oksentava sinut ulos".>Mutta kun kirkossa ei tapahdu mitään näistä. Eikö se ole todistus siitä, että Jeesus ei ole mukana koko tuohussa????<
Lauseestasi johdan ajatukset. EIKÖ KIRKKO OLE SANAN KIRKKO ? Eikö Sana ja sakramentit olekaan mitään? Siis eikö kirkossa ole yhtään uskovaista? Aika hurja on lauseesi aiheuttama käsitykseni kirkosta. Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat" Luuk.11:28.
Nykyiset karismat eivät ole sinänsä mikään todiste, sillä niin paljon on huu haata niiden kanssa ilmennyt. Todiste on yksin Jumalan Sana. Sana näet on jo vahvistettu sitä seuraavien merkkien kautta. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta Mark.16:20. Meillä on siis vahva profeetallinen sana. ”Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne 2. Piet.1:19. Ethän vain ole horjahtanut Sanan todistuksesta ulkonaiseen näkyvään todistukseen. Muistamme varmaan mitä Jeesus sanoi Tuomaalle. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Joh.20:29.
Jeesus on oman sanansa todistuksella luvannut olla läsnä Sanassa ja kasteessa ja ehtoollisessa. Pyhä Henki niissä vaikuttaa uskon. Nykyinen parantamisajatus liittyy menestysteologiaan, jonka johtavana ajatuksena on, ettei uskovassa ole syntiturmelusta ja Jumala siunaa uskovaiset terveydellä ja ulkonaisella menestyksellä. - teet tyhjäksi
alohaopla kirjoitti:
>Mutta kun kirkossa ei tapahdu mitään näistä. Eikö se ole todistus siitä, että Jeesus ei ole mukana koko tuohussa????<
Lauseestasi johdan ajatukset. EIKÖ KIRKKO OLE SANAN KIRKKO ? Eikö Sana ja sakramentit olekaan mitään? Siis eikö kirkossa ole yhtään uskovaista? Aika hurja on lauseesi aiheuttama käsitykseni kirkosta. Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat" Luuk.11:28.
Nykyiset karismat eivät ole sinänsä mikään todiste, sillä niin paljon on huu haata niiden kanssa ilmennyt. Todiste on yksin Jumalan Sana. Sana näet on jo vahvistettu sitä seuraavien merkkien kautta. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta Mark.16:20. Meillä on siis vahva profeetallinen sana. ”Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne 2. Piet.1:19. Ethän vain ole horjahtanut Sanan todistuksesta ulkonaiseen näkyvään todistukseen. Muistamme varmaan mitä Jeesus sanoi Tuomaalle. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Joh.20:29.
Jeesus on oman sanansa todistuksella luvannut olla läsnä Sanassa ja kasteessa ja ehtoollisessa. Pyhä Henki niissä vaikuttaa uskon. Nykyinen parantamisajatus liittyy menestysteologiaan, jonka johtavana ajatuksena on, ettei uskovassa ole syntiturmelusta ja Jumala siunaa uskovaiset terveydellä ja ulkonaisella menestyksellä.tuon Mark 16:17-18.
Koiviston tilaisuuksissa viljellään Sanaa varmaan
enemmän kuin kirkon menoissa!!!!
Karismaattisuus kuului alkuseurakunnan toimintaan kiinteästi mutta kuollut laitoskirkko ja sen
papit eivät hyväksy niitä, koska silloin pappien
valta heikkenisi, jos joku armolahjoilla varustettu
saisi toimia.
Kuollut järjestys on tärkeämpää kuin elämä, jota
Pyhä-Henki tuo. - alohaopla
teet tyhjäksi kirjoitti:
tuon Mark 16:17-18.
Koiviston tilaisuuksissa viljellään Sanaa varmaan
enemmän kuin kirkon menoissa!!!!
Karismaattisuus kuului alkuseurakunnan toimintaan kiinteästi mutta kuollut laitoskirkko ja sen
papit eivät hyväksy niitä, koska silloin pappien
valta heikkenisi, jos joku armolahjoilla varustettu
saisi toimia.
Kuollut järjestys on tärkeämpää kuin elämä, jota
Pyhä-Henki tuo.En tee tyhjäksi Jumalan toimintaa ja armolahjoja, sillä ne ovat moninaiset, mutta jos perustus horjahtaa siihen, että lain ja evankeliumin julistus ohenee karisman kustannuksella, niin silloin on Sanan todistus jäänyt toisarvoiseksi. Totta minä rukoilen sairaiden puolesta ja pyydän, että Jumala vapauttaisi ahdingon alla olevia. Tapahtuuhan se jo Isä meidän rukouksessakin. No minulle kävi yhdessä rukouskokouksessa, että kun rukoilin Isä meidän rukouksen, niin yksi sanojensa mukaan "hengessä rukoilija" sanoi, että miksi minä luin tuon vanhan fraasin? ”Että sellaista – jupet”. Siis sellaista perustusta en kuitenkaan karismoista tee, että jos jotain erikoista ei ole, että siellä ei Jeesus ole. Lausunto: "Mutta kun kirkossa ei tapahdu mitään näistä. Eikö se ole todistus siitä, että Jeesus ei ole mukana koko tuohussa????" on niin tavattoman hurmahenkinen, etten sellaista allekirjoita, vaan katson sen olevan ilmaus horjahtamisesta Jumalan Sanan keskiöstä sivuun. Ihmeet ja merkitö pelastavat? Ei totta tosiaan! Ihmeillä ja merkeillä Jumala vahvisti sanansa. Meillä on siis vahvistettu sana, eikä se enää tarvitse sellaista vahvistusta, vaan uskossa omistamista.
Minun iankaikkinen pelastukseni ei ole sidoksissa terveyteen, vaan yksin siihen, että Jeesus on sekä tekevällä, että kärsivällä kuuliaisuudella kaikkena kaikessa. En voi siis tunnustaa niin, että vain silloin olen Jeesuksessa, kun olen terve ulkonaisesti. Nimittäin olen kokenut juuri niin, että sairauden kautta Jumala kutsuu ja kuolettaa ja katkoo meissä synnin siteitä sekä lyö matalaksi farisealaista luontoamme ja luuloa, että jotain olemme muuta, kuin tomu ja tuhka. Siitä olkoon raamatullisena argumenttina lause: ”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi” 1.Kor.1:30. - Jumalan Missio
alohaopla kirjoitti:
En tee tyhjäksi Jumalan toimintaa ja armolahjoja, sillä ne ovat moninaiset, mutta jos perustus horjahtaa siihen, että lain ja evankeliumin julistus ohenee karisman kustannuksella, niin silloin on Sanan todistus jäänyt toisarvoiseksi. Totta minä rukoilen sairaiden puolesta ja pyydän, että Jumala vapauttaisi ahdingon alla olevia. Tapahtuuhan se jo Isä meidän rukouksessakin. No minulle kävi yhdessä rukouskokouksessa, että kun rukoilin Isä meidän rukouksen, niin yksi sanojensa mukaan "hengessä rukoilija" sanoi, että miksi minä luin tuon vanhan fraasin? ”Että sellaista – jupet”. Siis sellaista perustusta en kuitenkaan karismoista tee, että jos jotain erikoista ei ole, että siellä ei Jeesus ole. Lausunto: "Mutta kun kirkossa ei tapahdu mitään näistä. Eikö se ole todistus siitä, että Jeesus ei ole mukana koko tuohussa????" on niin tavattoman hurmahenkinen, etten sellaista allekirjoita, vaan katson sen olevan ilmaus horjahtamisesta Jumalan Sanan keskiöstä sivuun. Ihmeet ja merkitö pelastavat? Ei totta tosiaan! Ihmeillä ja merkeillä Jumala vahvisti sanansa. Meillä on siis vahvistettu sana, eikä se enää tarvitse sellaista vahvistusta, vaan uskossa omistamista.
Minun iankaikkinen pelastukseni ei ole sidoksissa terveyteen, vaan yksin siihen, että Jeesus on sekä tekevällä, että kärsivällä kuuliaisuudella kaikkena kaikessa. En voi siis tunnustaa niin, että vain silloin olen Jeesuksessa, kun olen terve ulkonaisesti. Nimittäin olen kokenut juuri niin, että sairauden kautta Jumala kutsuu ja kuolettaa ja katkoo meissä synnin siteitä sekä lyö matalaksi farisealaista luontoamme ja luuloa, että jotain olemme muuta, kuin tomu ja tuhka. Siitä olkoon raamatullisena argumenttina lause: ”Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi” 1.Kor.1:30.Oletko koskaan kuunnellut YHTÄKÄÄN Koiviston saarnaa? Oletko KOSKAAN ollut Nokia Mission tilaisuuksissa? Jos ET ole, niin älä väitä, että Koivisto tai Nokia MIssio on horjahtanut sanan keskiöstä sivuun! Ne, jotka ovat horjahtaneet ON luterialinen papisto ja piispat. Ne ei tunnusta enää YHTÄKÄÄN raamatun keskeistä totuutta! Se ilmenee kirkon tutkimuskeskuksen tekemästä kyselystä papeille: helvettiä ei ole, uskoa ei pelastukseen tarvita, kaste riittää jne. MArkku Koivisto JOS JOKU saarnaa ja opettaa TODELLA puhtaasti raamatun sanan pohjalta!
Vain usko pelastaa, ei piispa, Kirkko, Koivisto, tai Luther! Ei myöskään terveys, sana tai kaste! Vain USKO JEESUKSEEN!!! Sitä ei tunnu ainakaan kirkolla ja sen piispoilla enää olevan!
Mitä farisealiasuuteen tulee niin luterilainen kirkko, tuomiokapituli ja KAIKKI piispat on VÄHINTÄÄN sitä! Ellei jopa satanisteja ja harhaoppisia!
Mitä parantamiseen tulee niin kyllä Jumala on sinua ja minua, koivistoa tai yhtäkään piispaa viisampi siinä, että parantaako hän jonkun vai ei! Ei ole väärin sitä jumalalta pyytää!
MItä sakramentteihin tulee; Jumala ei todellakaan toiminnallaan typisty pelkästään niihin. Eikä ole todellakaan tuomiokapitulin asia tai kirkoan niin myöskään väittää.
Mutta säälin kirkon piispoja, koska jos Koiviston kautta tapahtuvaa JUMALAN työtä väitetaan shamanistiseksi niin SE ON PYHÄN HENGEN PILKKAA ja sitä ei saa anteeksi missään! - alohaopla
Jumalan Missio kirjoitti:
Oletko koskaan kuunnellut YHTÄKÄÄN Koiviston saarnaa? Oletko KOSKAAN ollut Nokia Mission tilaisuuksissa? Jos ET ole, niin älä väitä, että Koivisto tai Nokia MIssio on horjahtanut sanan keskiöstä sivuun! Ne, jotka ovat horjahtaneet ON luterialinen papisto ja piispat. Ne ei tunnusta enää YHTÄKÄÄN raamatun keskeistä totuutta! Se ilmenee kirkon tutkimuskeskuksen tekemästä kyselystä papeille: helvettiä ei ole, uskoa ei pelastukseen tarvita, kaste riittää jne. MArkku Koivisto JOS JOKU saarnaa ja opettaa TODELLA puhtaasti raamatun sanan pohjalta!
Vain usko pelastaa, ei piispa, Kirkko, Koivisto, tai Luther! Ei myöskään terveys, sana tai kaste! Vain USKO JEESUKSEEN!!! Sitä ei tunnu ainakaan kirkolla ja sen piispoilla enää olevan!
Mitä farisealiasuuteen tulee niin luterilainen kirkko, tuomiokapituli ja KAIKKI piispat on VÄHINTÄÄN sitä! Ellei jopa satanisteja ja harhaoppisia!
Mitä parantamiseen tulee niin kyllä Jumala on sinua ja minua, koivistoa tai yhtäkään piispaa viisampi siinä, että parantaako hän jonkun vai ei! Ei ole väärin sitä jumalalta pyytää!
MItä sakramentteihin tulee; Jumala ei todellakaan toiminnallaan typisty pelkästään niihin. Eikä ole todellakaan tuomiokapitulin asia tai kirkoan niin myöskään väittää.
Mutta säälin kirkon piispoja, koska jos Koiviston kautta tapahtuvaa JUMALAN työtä väitetaan shamanistiseksi niin SE ON PYHÄN HENGEN PILKKAA ja sitä ei saa anteeksi missään!Internetistä oon kuunnellu Koiviston puheita useitakin.
Ilmeisesti, et ole lukenut hyökkäyksiäni luterilaista kirkkoa vastaan.
http://www.nic.fi/~aahola/
4. Usko ja rationalismi.
Otsikko 4. pitää sisällänä joitain hyökkäyksiäni liberalismia vastaan. - riittää
alohaopla kirjoitti:
Internetistä oon kuunnellu Koiviston puheita useitakin.
Ilmeisesti, et ole lukenut hyökkäyksiäni luterilaista kirkkoa vastaan.
http://www.nic.fi/~aahola/
4. Usko ja rationalismi.
Otsikko 4. pitää sisällänä joitain hyökkäyksiäni liberalismia vastaan.se, että kirkot kumisevat tyhjyyttään, eivätkä
pappien kuivat saarnat jaksa innostaa muita, niin
tyydy osaasi ja iloitse siitä, että ei tapahdu mitään "yliluonnollista".
Mutta älä tuomitse , jos Pyhä-Henki synnyttää elämää
Se kuplii joskus vähän yli, kuten ensimmäisenä hel-
luntaina, mutta se koskettaa sydämiä!!!!
Mikään ei ole niin kuivaa, kuin kuiva oikeassaoleminen. - alohaopla
riittää kirjoitti:
se, että kirkot kumisevat tyhjyyttään, eivätkä
pappien kuivat saarnat jaksa innostaa muita, niin
tyydy osaasi ja iloitse siitä, että ei tapahdu mitään "yliluonnollista".
Mutta älä tuomitse , jos Pyhä-Henki synnyttää elämää
Se kuplii joskus vähän yli, kuten ensimmäisenä hel-
luntaina, mutta se koskettaa sydämiä!!!!
Mikään ei ole niin kuivaa, kuin kuiva oikeassaoleminen.TT Markku Koivisto antaa ymmärtää, että hän edustaa uskonpuhdistus luterilaisuutta, mutta toisenlaistakin tietoa hänen taustajoukoistaan on. Sitten kysynkin, että oletko luterilainen, vai kuulutko siihen ryhmään, jotka edustavat Nokia Missiossa helluntailaista siipeä?
Liike, Nokia Missio, on kaksijakoinen, siis luterilainen ja helluntailainen. Tämä käy selvästi esille Nokia Mission johdon koostumuksesta.
Tiedoksi sanon: Minulle ei riitä jumalattomien ja järkeisopineiden pappien, sekä piispojen muodollisuus luterilaisessa kirkossa. - on siis tärkeintä
alohaopla kirjoitti:
TT Markku Koivisto antaa ymmärtää, että hän edustaa uskonpuhdistus luterilaisuutta, mutta toisenlaistakin tietoa hänen taustajoukoistaan on. Sitten kysynkin, että oletko luterilainen, vai kuulutko siihen ryhmään, jotka edustavat Nokia Missiossa helluntailaista siipeä?
Liike, Nokia Missio, on kaksijakoinen, siis luterilainen ja helluntailainen. Tämä käy selvästi esille Nokia Mission johdon koostumuksesta.
Tiedoksi sanon: Minulle ei riitä jumalattomien ja järkeisopineiden pappien, sekä piispojen muodollisuus luterilaisessa kirkossa.se oikea luterilaisuus????
Kun Raamattu ei puhu siitä luterilaisuudesta eikä
helluntalaisuudesta mitään!!!!!
Näetkö aina punaista, jos kuulet sanan hellunta-
lainen?
Raamattu vaan todistaa: Siitä teidät tunnetaan
minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen
rakkaus."
Sinulta ainakin tämä puuttu, kun olen lukenut
sinun kirjoituksiasi. Oletko todella sitä mieltä,
että tällä planeetalla on vain yksi henkilö, joka
tietää, mikä on Jumalan tahto.
Karismaattisia kristittyjä on n 600 miljoonaa
ja Suomessa on yksi täydellinen ihminen, joka tie-
tää, että he kaikki ovat väärässä!!!!!! - Mieltä kanssasi
on siis tärkeintä kirjoitti:
se oikea luterilaisuus????
lainen?
rakkaus."
tää, että he kaikki ovat väärässä!!!!!!Helluntalaisissa on Nokia Mission vastustajia vaikka kuinka paljon. Suurin osa karismaatikoista pitää Markku Koivistoa vääränäprofeettana.
- alohaopla
on siis tärkeintä kirjoitti:
se oikea luterilaisuus????
lainen?
rakkaus."
tää, että he kaikki ovat väärässä!!!!!!Kaikki tietävät mikä on Jumalan laki, se kymmenen käskysanan hengellinen laki, jota kuitenkaan ei kukaan lihasta syntynyt kykene täyttämään, vaan jää kuolleeksi, eikä sen pohjalta elämää saavuta. Sitten osa uskovaisiksi itsensä todistavat, kieltävät ettei perisyntiä ole. Minä olen tunnustanut itseni perisynnin alaiseksi, mutta helluntailaiset sen kieltävät. Sitten olen sillä kannalla, että Jumala herättää kuolleen uskoon, mutta helluntailaiset senkin kieltävät ja sanovat, että ihminen vapaassa tahdossaan kykenee tekemään hyvät ratkaisut ja valitsemaan ja antamaan itsensä Jeesukselle. Sitten kun se on niin tehnyt, se elämän valinnut ja ratkaisun tehnyt saa synnit anteesi ja Pyhän Hengen lahjan. Minä en voi tunnustaa asioita helluntailaisten määräämässä järjestyksessä, vaan siinä järjestyksessä, että siis Kolmiyhteinen Jumala toimii ihmisen pelastumiseksi ja uskoon saattamiseksi. Siinä tarvitaan turmeltunee aika ahtaalle vientiä, ennen kuin synteihinsä kuollut herää.
Minulla on muuten usea helluntailainen ystävä, joidenka kanssa käyn hyviä uskoon ja uskovan elämään liittyviä keskusteluja. Että näen siis punaista ja se on Jeesuksen veri. - mielisuosio
alohaopla kirjoitti:
Kaikki tietävät mikä on Jumalan laki, se kymmenen käskysanan hengellinen laki, jota kuitenkaan ei kukaan lihasta syntynyt kykene täyttämään, vaan jää kuolleeksi, eikä sen pohjalta elämää saavuta. Sitten osa uskovaisiksi itsensä todistavat, kieltävät ettei perisyntiä ole. Minä olen tunnustanut itseni perisynnin alaiseksi, mutta helluntailaiset sen kieltävät. Sitten olen sillä kannalla, että Jumala herättää kuolleen uskoon, mutta helluntailaiset senkin kieltävät ja sanovat, että ihminen vapaassa tahdossaan kykenee tekemään hyvät ratkaisut ja valitsemaan ja antamaan itsensä Jeesukselle. Sitten kun se on niin tehnyt, se elämän valinnut ja ratkaisun tehnyt saa synnit anteesi ja Pyhän Hengen lahjan. Minä en voi tunnustaa asioita helluntailaisten määräämässä järjestyksessä, vaan siinä järjestyksessä, että siis Kolmiyhteinen Jumala toimii ihmisen pelastumiseksi ja uskoon saattamiseksi. Siinä tarvitaan turmeltunee aika ahtaalle vientiä, ennen kuin synteihinsä kuollut herää.
Minulla on muuten usea helluntailainen ystävä, joidenka kanssa käyn hyviä uskoon ja uskovan elämään liittyviä keskusteluja. Että näen siis punaista ja se on Jeesuksen veri.sittenkin niiden helluntailaisten puolella, kun Hän
antaa heille armolahjojaan ja Pyhä-Henki toimii
heidän keskuudessaan.
He kokevat aitoa pelastuksen riemua kun taas luterilaiset ovat mykkiä eivätkä useinkaan ole
varmoja pelastuksestaan. Eihän sitä iloa kukaan voi itsestään puristaa vaan Pyhä-Henki synnyttää
rakkautta, rauhaa ja iloa!!!!!!!
Sinun seurakuntasi kumisee tyhjyyttään ja kylmyyt-
tään.
Sinä olet hirttänyt itsesi tuohon epäraamatul-
liseen perisyntioppiisi, että jäät Jumalan siu-
nausten ulkopuolelle.
Jos olet tyytyväinen nykyiseen tilaasi, niin älä
estä toisia kokemasta Pyhän-Hengen uudistusta.
Olet kai niinkuin Laodikean seurakunta: Minä
olen rikas, enkä mitään tarvitse.
Mutta Raamattu lupaa, että tyhjät hän täyttää
Hengellään.. Hallelujaa!!!!!!!!!! - alohaopla
mielisuosio kirjoitti:
sittenkin niiden helluntailaisten puolella, kun Hän
antaa heille armolahjojaan ja Pyhä-Henki toimii
heidän keskuudessaan.
He kokevat aitoa pelastuksen riemua kun taas luterilaiset ovat mykkiä eivätkä useinkaan ole
varmoja pelastuksestaan. Eihän sitä iloa kukaan voi itsestään puristaa vaan Pyhä-Henki synnyttää
rakkautta, rauhaa ja iloa!!!!!!!
Sinun seurakuntasi kumisee tyhjyyttään ja kylmyyt-
tään.
Sinä olet hirttänyt itsesi tuohon epäraamatul-
liseen perisyntioppiisi, että jäät Jumalan siu-
nausten ulkopuolelle.
Jos olet tyytyväinen nykyiseen tilaasi, niin älä
estä toisia kokemasta Pyhän-Hengen uudistusta.
Olet kai niinkuin Laodikean seurakunta: Minä
olen rikas, enkä mitään tarvitse.
Mutta Raamattu lupaa, että tyhjät hän täyttää
Hengellään.. Hallelujaa!!!!!!!!!!Ensinnäkin, voisitko käyttäytyä sillä tavoin, että käyttäisit viesteissäsi samaa nimimerkkiä, että tietäisi, että keskustelee saman henkilön kanssa.
Luuletko tosiaan, että minulta puuttuu pelastusvarmuus Jeesuksen sovintoveressä. Ei puutu, voin vakuutta sen. Olen uskoa tunnustava, mutta en omissa töissäni, vaan vain siten, että Jeesus, Sun on alkamasi työ ja Sinä viet sen päätyökseen iankaikkisessa autuudessa. Minun syntini on Jeesus Golgatalla kuolemantuomiossaan sovittanut ja kasteessa olen päässyt osalliseksi, Jeesuksen vanhurskaudesta, kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Näillä palstoilla helluntailaiset jatkuvasti kieltävät kasteeni I P PH:n nimeen, siinä uudestisyntymisen vedestä ja Hengestä ja sitten päälle päätteeksi kieltävät uskoni Herraani, Vapahtajaani. Että sellaisiin profetioihin helluntailaiset omissa ratkaisuissaan kykenevät.
Olen lukenut toisen profetiasi: - alohaopla
Luther erotettiin
Kirjoitin Todistaja-lehdessä 7 / 1995 aiheesta ”Rooman oppiin tutustumassa” kirjoituksen, johon viittaan. Paavi erotti Martti Lutherin bullalla 15.6.1520 Rooman kirkosta. Luther ei siis ensin itse ollut aktiivinen eroaja, vaan hän on mieluummin erotettu. Luther tiesi bullan sisällön jo ennen sen saamista ja odotti sitä herkeämättä. Bulla julkaistiin Wittenbergissä 10.10.1520 ja 60 päivän määräaika opin peruuttamiseksi täytyi 10.12.1520. Luther ei perunut oppiansa, vaan poltti bullan 10.12.1520 klo 10.00 Wittenbergissä. Paavin lopullinen panna 2.1.1521 sinetöi tilanteen lopullisesti.
”Staupitz vapautti Lutherin munkkikunnalle annetusta uskollisuudenvalasta. Ehkä hän toivoi päästävänsä augustinolaiset vastuusta tai halusi kenties vapauttaa veljen kahleistaan. Mutta Luther tunsi jääneensä oman onnensa nojaan. "Minut on kolmeen kertaan erotettu seurakunnan yhteydestä: ensin sen teki Staupitz, toisella kertaa paavi, kolmannella keisari."” (Tässä seison s. 78).
Luterilaisten tilanne omaan kirkkoon kypsyi osin kuin tilauksesta. Leisnigin (lähempänä Leipzigiä kuin Dresdeniä) seurakunta oli kutsunut itselleen pastorin 1522. Luther laati kirjasen 1523 seurakunnan oikeudesta kutsua itselleen pastorit, joka Leisnigissä tehtyä päätöstä. Lutherin ystävä Johan Staupitz kuoli 28.12.1524. Näin kaikki ystäväsiteetkin Roomaan oli poikki ja Lutherin alkama uskonpuhdistus sai jatkua teologisesti ja myös toiminnallisesti itsenäisesti. Ilmeisesti muuta mahdollisuutta ei ollutkaan. Kaikesta kuitenkin saatetaan huomata, ettei Luther lähtenyt Rooman kirkosta suin päin, vaan luterilaiset hakivat kirkon sisäistä uudistusta vielä Augsburgin 1530 valtiopäivillä.
Paavi joukkoineen oli Jumalan Sanan alle taipumaton, joten luterilaiset opillisesti ja toiminnallisesti eriytyivät paavin alaisuudesta. En ole kuitenkaan löytänyt varsinaista dokumenttia, jolla Luther olisi irtisanoutunut paavin kirkosta, vaikka siihen viittaavia lausumia on useita. Enempi ero tuli esille laajana ja nopeana kansanliikkeenä joka alkoi levitä teesien naulaamisen jälkeen. Sitä vastoin on dokumentteja Lutherein erottamisesta. Taistelun vuodet olivat 1517-1521. Rooman kirkon väärä oppi ja bullassa todettu erottaminen ja Lutherille langettamat tuomiot kypsyttivät Lutherin ikään kuin selkä seinää vasten eroamaan omalta puoleltaan tunnustuksellisesti opillisesti ja toiminnallisesti paavin vallasta. Lutherin sanat Rooman kirkosta, paavista ja kardinaaleista olivat kovia ja periksi antamattomia, sillä olihan kyse hengellisestä sodasta.
Luther ei pitänyt oikeana Böömin veljien kevyttä ja omavaltaista eroa Rooman kirkosta. He itse erosivat, heitä ei erotettu, kuten Luther. Böömiläisten eroon ei liittynyt tarvittavaa perustuksien esiin kaivamista ja opillista taistelua Rooman kirkon kanssa. Näyttääkin siltä, että Böömin veljet eivät koskaan päässeet opilliseen selvyyteen vanhurskauttamisesta ja monesta muustakaan oppikysymyksestä. Tämä piirre käy selvästi esille Lutherin tuotannosta, vaikka hän antoikin myös tunnustusta Böömin veljille molempien aineiden käytöstä ehtoollista nautittaessa. Vaikka kaikki paavista eronneet eivät taistelleet Lutherin rinnalla, niin hän toivoi heiltä parasta ja lausui heille onnentoivotukset. Böömiläisistä ei tullut Lutherin uskonpuhdistuksen vankkumattomia kannattajia. Tiettävästi böömiläisten kasteopetus (lapsen uskon kielto) on ollut arveluttava (WA 15,710-711.A.H).
Alpo Ahola
Lähde:
Koetelkaa kaikki, STLK 1974
Tässä seison, SLEY 1982
JK. 14.12.2006. Yllä oleva kirjoitus on julkaistu Todistaja-lehdessä 1 / 2004. Nyt aiheesta otsikolla "Koivisto Tampereen "Luther"", seuraan mielenkiinnolla ja myös huolestuneena siitä, että saako Markku Koiviston johtamassa liikkeessä karismat määräävän todistusvoiman ja silloin Sana ja sakramentit pakostakin jäävät taka-alalle. Se on kuitenkin totuus, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä siinä tilassa, että on tultu selvästi Raamatun hyljeksimiseen Jumalan Sanana. Aiheeseen muuten sanon, ettei TT Markku Koivisto ole Luther. - Johanna L.
alohaopla kirjoitti:
Luther erotettiin
Kirjoitin Todistaja-lehdessä 7 / 1995 aiheesta ”Rooman oppiin tutustumassa” kirjoituksen, johon viittaan. Paavi erotti Martti Lutherin bullalla 15.6.1520 Rooman kirkosta. Luther ei siis ensin itse ollut aktiivinen eroaja, vaan hän on mieluummin erotettu. Luther tiesi bullan sisällön jo ennen sen saamista ja odotti sitä herkeämättä. Bulla julkaistiin Wittenbergissä 10.10.1520 ja 60 päivän määräaika opin peruuttamiseksi täytyi 10.12.1520. Luther ei perunut oppiansa, vaan poltti bullan 10.12.1520 klo 10.00 Wittenbergissä. Paavin lopullinen panna 2.1.1521 sinetöi tilanteen lopullisesti.
”Staupitz vapautti Lutherin munkkikunnalle annetusta uskollisuudenvalasta. Ehkä hän toivoi päästävänsä augustinolaiset vastuusta tai halusi kenties vapauttaa veljen kahleistaan. Mutta Luther tunsi jääneensä oman onnensa nojaan. "Minut on kolmeen kertaan erotettu seurakunnan yhteydestä: ensin sen teki Staupitz, toisella kertaa paavi, kolmannella keisari."” (Tässä seison s. 78).
Luterilaisten tilanne omaan kirkkoon kypsyi osin kuin tilauksesta. Leisnigin (lähempänä Leipzigiä kuin Dresdeniä) seurakunta oli kutsunut itselleen pastorin 1522. Luther laati kirjasen 1523 seurakunnan oikeudesta kutsua itselleen pastorit, joka Leisnigissä tehtyä päätöstä. Lutherin ystävä Johan Staupitz kuoli 28.12.1524. Näin kaikki ystäväsiteetkin Roomaan oli poikki ja Lutherin alkama uskonpuhdistus sai jatkua teologisesti ja myös toiminnallisesti itsenäisesti. Ilmeisesti muuta mahdollisuutta ei ollutkaan. Kaikesta kuitenkin saatetaan huomata, ettei Luther lähtenyt Rooman kirkosta suin päin, vaan luterilaiset hakivat kirkon sisäistä uudistusta vielä Augsburgin 1530 valtiopäivillä.
Paavi joukkoineen oli Jumalan Sanan alle taipumaton, joten luterilaiset opillisesti ja toiminnallisesti eriytyivät paavin alaisuudesta. En ole kuitenkaan löytänyt varsinaista dokumenttia, jolla Luther olisi irtisanoutunut paavin kirkosta, vaikka siihen viittaavia lausumia on useita. Enempi ero tuli esille laajana ja nopeana kansanliikkeenä joka alkoi levitä teesien naulaamisen jälkeen. Sitä vastoin on dokumentteja Lutherein erottamisesta. Taistelun vuodet olivat 1517-1521. Rooman kirkon väärä oppi ja bullassa todettu erottaminen ja Lutherille langettamat tuomiot kypsyttivät Lutherin ikään kuin selkä seinää vasten eroamaan omalta puoleltaan tunnustuksellisesti opillisesti ja toiminnallisesti paavin vallasta. Lutherin sanat Rooman kirkosta, paavista ja kardinaaleista olivat kovia ja periksi antamattomia, sillä olihan kyse hengellisestä sodasta.
Luther ei pitänyt oikeana Böömin veljien kevyttä ja omavaltaista eroa Rooman kirkosta. He itse erosivat, heitä ei erotettu, kuten Luther. Böömiläisten eroon ei liittynyt tarvittavaa perustuksien esiin kaivamista ja opillista taistelua Rooman kirkon kanssa. Näyttääkin siltä, että Böömin veljet eivät koskaan päässeet opilliseen selvyyteen vanhurskauttamisesta ja monesta muustakaan oppikysymyksestä. Tämä piirre käy selvästi esille Lutherin tuotannosta, vaikka hän antoikin myös tunnustusta Böömin veljille molempien aineiden käytöstä ehtoollista nautittaessa. Vaikka kaikki paavista eronneet eivät taistelleet Lutherin rinnalla, niin hän toivoi heiltä parasta ja lausui heille onnentoivotukset. Böömiläisistä ei tullut Lutherin uskonpuhdistuksen vankkumattomia kannattajia. Tiettävästi böömiläisten kasteopetus (lapsen uskon kielto) on ollut arveluttava (WA 15,710-711.A.H).
Alpo Ahola
Lähde:
Tässä seison, SLEY 1982
JK. 14.12.2006. Yllä oleva kirjoitus on julkaistu Todistaja-lehdessä 1 / 2004. Nyt aiheesta otsikolla "Koivisto Tampereen "Luther"", seuraan mielenkiinnolla ja myös huolestuneena siitä, että saako Markku Koiviston johtamassa liikkeessä karismat määräävän todistusvoiman ja silloin Sana ja sakramentit pakostakin jäävät taka-alalle. Se on kuitenkin totuus, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä siinä tilassa, että on tultu selvästi Raamatun hyljeksimiseen Jumalan Sanana. Aiheeseen muuten sanon, ettei TT Markku Koivisto ole Luther.On yleinen harhaluulo, että katolisesta kirkosta voitaisiin erottaa joku. Ei voida. Sen sijaan katolilainen voidaan sulkea kirkon sakramenttien ulkopuolelle, niin kuin kävi Lutherille, koska hän ei ollut enää uskoltaan katolilainen, vaan julisti harhaoppeja.
Kuten antamistasi päivämääristä käy hyvin ilmi, Lutheriakin varoitettiin monta kertaa, häneen vedottiin - mutta turhaan. Seuraukset hän sai sitten kantaa yksin.
Koivisto ei ole mikään "uusi Luther", paitsi korkeintaan uuden hajaannuksen aiheuttajana ja uusien harhaoppien levittäjän kyseenalaisissa ominaisuuksissa. - manipuloi
alohaopla kirjoitti:
Luther erotettiin
Alpo Ahola
Lähde:
Tässä seison, SLEY 1982
JK. 14.12.2006. Yllä oleva kirjoitus on julkaistu Todistaja-lehdessä 1 / 2004. Nyt aiheesta otsikolla "Koivisto Tampereen "Luther"", seuraan mielenkiinnolla ja myös huolestuneena siitä, että saako Markku Koiviston johtamassa liikkeessä karismat määräävän todistusvoiman ja silloin Sana ja sakramentit pakostakin jäävät taka-alalle. Se on kuitenkin totuus, että luterilainen kirkko on tällä hetkellä siinä tilassa, että on tultu selvästi Raamatun hyljeksimiseen Jumalan Sanana. Aiheeseen muuten sanon, ettei TT Markku Koivisto ole Luther.http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=442&vl
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2757
http://www.sunpoint.net/~patato/v_list.html
- rupusakkia seuraamassa
teesien naulaamsta.
Siitä joukostako Koivisto rahansa ammentaa?
Taitavat äveriäämmät kuulua adventtikirkon oven edessä seisoskeleviin.
Siellä adventistien kellokkaay aina esittelevät kuvia ulkomaanmatkoistaan eivätkä paranna ketään.
Toista se on Koiviston joukoissa. Paranemisia tapahtuu niin paljon, että kohta seudun lääkärit joutuvat kortistoon :))))))))))))))))- ekp
Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole
valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat
köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen
valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut
niille, jotka häntä rakastavat? - ratsastamaan Nokian kaduille
ekp kirjoitti:
Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole
valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat
köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen
valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut
niille, jotka häntä rakastavat?Toiset aasit sitten seuraavat häntä kaatonäytöksiin.
Voi pyhä yksinkertaisuus.
- eisirkuslainen
Kolme ehdotusta siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu:
1
Lyödäänkö veikkaa, että pian Koivisto alkaa julistaa saaneensa kutsumuksen alkaa kansanedustajaksi ja sitten hän alkaa vaalikampanjan herransa nimessä. (Hänellä on loppumaton tarve saada olla julkkis ja tarve saada valtaa)
2
Tai sitten, hän alkaa kerätä missionissaan rahaa entistä ebnemmän: ehkä jäsenten palkkatuloista ei pian enää kymmenykset riittäisi.
3
tai:
Tämän sirkuhuvin jälkeen, jota hän kutsui teesien naulaamiseksi Tampereen kirkon oveen, hän pian keksii jonkin muun sirkushuvin. Jos hän ei keksi tarpeeksi sirkushuveja, niin nokiamissionin ihmiset nääntyvät hengen puutteesta: huvia ja huvitusta ja sirkusta olla pitää koko ajan - muutoin sieltä ihmiset lähtevät pettyneinä pois.- maija m.
hän ilmoitti jo perustavansa oman kirkon.
Taisi olla eilen tv ssä lyhyesti ajankohtainen kakkonen. - se on vaihtoehto
maija m. kirjoitti:
hän ilmoitti jo perustavansa oman kirkon.
Taisi olla eilen tv ssä lyhyesti ajankohtainen kakkonen.Ei hän sanonut, että perustaa kirkon. Hän ilmoitti, että jos hänet erotetaan papin tehtävistä, niin sitten hän perustaa uuden kirkon. Mitään uuden kirkon tarvetta ei ole, mikäli hän saa pitää papin virkansa ja Nokia missio voi toimia edelleen herätysliikkeenä niin kuin muutkin kirkkomme herätysliikkeet.
- maija m.
se on vaihtoehto kirjoitti:
Ei hän sanonut, että perustaa kirkon. Hän ilmoitti, että jos hänet erotetaan papin tehtävistä, niin sitten hän perustaa uuden kirkon. Mitään uuden kirkon tarvetta ei ole, mikäli hän saa pitää papin virkansa ja Nokia missio voi toimia edelleen herätysliikkeenä niin kuin muutkin kirkkomme herätysliikkeet.
mikäli erotetaan papin virasta.
- mutta samoja ajatuksia
Hän ei sanonut olevansa uusi Luther. Toimittaja sitä kyllä kysyi. Hän vain vastasi, että samoja ajatuksia on. Samaa myös oli idea laittaa teesit kirkon oveen.
- Ateisti mies
Jos minä tekisin saman niin saisin varmaan siitä sakot.
os. kuinka moni tietää Lutherin olleen sovinisti?- antisemitisti koska
Kirjoitti teoksen nimeltä Juutalaisista ja heidän valheistaan.
- Jumalasta
Nokia Mission illat ovat shamanistisia, ei kristinuskoon perustuvia. Ihmiset janoavat enemmän kokemuksia ja ilmestyksiä kuin tervettä uskoa ja Kristuksen antamaa rauhaa uskovien sydämissä.
- Onko omakohtaista kokemusta?
Onko sinulla kokemusta niiden toiminnasta? Paukkuiko siellä noitarummut ja oliko sieniä syöty?
Epäilen, että taidat kuitenkin keksiä omiasi. Tuskin olet koko tilaisuudessa edes käynyt. Kunhan vaan huutelet.
- Liisa-Maria
Koiviston Markku on varmaankin jo tuhat kertaa puhunut pahaa katolisesta kirkosta. Koska yleisesti tiedetään, että Kristuksen kirkko on olemassa katolisessa kirkossa, hänen "sanansa" eivät voi olla Pyhän Hengen innoittamia. Pyhä Henki ei taatusti "puhuisi" Kristuksen kirkkoa vastaan.
Markkinointia, rahan huumaa, hajaannusta, sekaannusta, riitelyä, rangaistuksia... miten kukaan voisi koskaan kuvitella, että tuollainen kellariseurakunnan tasoinen liike voisi olla se "alkuperäinen Kristuksen kirkko". Siis, jossakin Nokialla? Voi ihmisparat!
Kristuksen kirkko on aina ollut, on ja tulee aina olemaan katolisessa kirkossa - kunnes Kristus yhtenä päivänä "palaa tuomitsemaan eläviä ja kuolleita eikä hänen valtakunnallaan ole loppua". Vielä toistaiseksi ei ole liian myöhäistä kääntyä!- uutisissa,
kuinka tämän "oikean kirkon" eräs pappi sai tuomion,
kun oli tapattanut 2000 hutua lukitsemalla kirkon
oven, johon nämä pakolaiset olivat kokoontuneet
turvaan, ja maansiirtokoneilla jyrännyt heidät kuo-
liaaksi.
Tämä katolinen kirkko on tappanut n 70 miljoonaa
kerettiläistä: että sellainen Kristuksen kirkko!!!!! - Johanna L.
uutisissa, kirjoitti:
kuinka tämän "oikean kirkon" eräs pappi sai tuomion,
kun oli tapattanut 2000 hutua lukitsemalla kirkon
oven, johon nämä pakolaiset olivat kokoontuneet
turvaan, ja maansiirtokoneilla jyrännyt heidät kuo-
liaaksi.
Tämä katolinen kirkko on tappanut n 70 miljoonaa
kerettiläistä: että sellainen Kristuksen kirkko!!!!!"Juuri sanottiin uutisissa, kuinka tämän "oikean kirkon" eräs pappi sai tuomion,
kun oli tapattanut 2000 hutua..."
Kuulin moisen vasemmistolaisen ja avoimesti anti-kristillisen YLE:n välittämän "uutisen". Suunnilleen sama kuin että majakanvartija olisi tuomittu Estonian uppoamisesta!
"Tämä katolinen kirkko on tappanut n 70 miljoonaa kerettiläistä"
Kiva, että tunnustaudut kerettiläiseksi. Ikävää, että esittelet tuulesta temmattuja lukuja. Katolinen kirkko ei ole koskaan tappanut ketään.
"että sellainen Kristuksen kirkko!!!!!"
Se on niin täynnä pyhiä, että joukkoon mahtuu muutama syntinenkin. - tutustua
Johanna L. kirjoitti:
"Juuri sanottiin uutisissa, kuinka tämän "oikean kirkon" eräs pappi sai tuomion,
Kuulin moisen vasemmistolaisen ja avoimesti anti-kristillisen YLE:n välittämän "uutisen". Suunnilleen sama kuin että majakanvartija olisi tuomittu Estonian uppoamisesta!
Kiva, että tunnustaudut kerettiläiseksi. Ikävää, että esittelet tuulesta temmattuja lukuja. Katolinen kirkko ei ole koskaan tappanut ketään.
Se on niin täynnä pyhiä, että joukkoon mahtuu muutama syntinenkin.kirkkosi veriseen historiaan. Sen rinnalla Hitlerkin
jää toiseksi.
Suomeenkin tuo julma oppi tuotiin miekan avulla:
pää poikki, jos kieltäytyi asteesta.
Että sellainen Kristuksen kirkko.
Sokeahan voi olla, mutte että tyhmä samaan aikaan,
ei oikein vakuuta. - ja tapatti ne
Johanna L. kirjoitti:
"Juuri sanottiin uutisissa, kuinka tämän "oikean kirkon" eräs pappi sai tuomion,
Se on niin täynnä pyhiä, että joukkoon mahtuu muutama syntinenkin.Uutisissa kyl selvästi sanottiin että tää pappi ei päästänyt niitä meneen ja tapatti ne. Vertauksesi ei ole aiheellinen.
- ei-katolilainen
tutustua kirjoitti:
kirkkosi veriseen historiaan. Sen rinnalla Hitlerkin
jää toiseksi.
Suomeenkin tuo julma oppi tuotiin miekan avulla:
pää poikki, jos kieltäytyi asteesta.
Että sellainen Kristuksen kirkko.
Sokeahan voi olla, mutte että tyhmä samaan aikaan,
ei oikein vakuuta.Ei ole yksinkertaisesti historiallisesti totta, että katolisesta uskosta kieltäytyneet olisi tapettu Suomessa 1100-luvun aikana. Maamme historia ei tuollaista tunne, joten nyt kyllä sepität omia satujasi.
Sen sijaan on totta, että uskonpuhdistuksen tultua 1500-luvulla maassamme joitakin katolilaisia tapettiin sen takia, että he kieltäytyivät ottamasta uusia oppeja vastaan.
Uskon verukkeella on aina tehty ja yhä tehdään kaikenlaista, josta eri kristillisiä kirkkoja ei voida vetää vastuuseen. Onko esimerkiksi Markku Koiviston missio evankelis-luterilaisen kirkon puuhaa? Et siis voi noin vain puhua katolisen kirkon "verisestä historiasta", kirkko ei ole ketään tappanut - joskin sen jäsenet uskon nimessä ja uskoaan vääristellen. Paavit ovat tuominneet moiset teot monta kertaa ja pyytäneet niitä anteeksi. - Johanna L.
ja tapatti ne kirjoitti:
Uutisissa kyl selvästi sanottiin että tää pappi ei päästänyt niitä meneen ja tapatti ne. Vertauksesi ei ole aiheellinen.
Suunnilleen sama kuin lukisin iltapäivälehtiä ja joka uutisen kohdalla sanoisin: "Jaahas, taas on luterilainen tappanut vaimonsa".
- kerettiläisvainothan
ei-katolilainen kirjoitti:
Ei ole yksinkertaisesti historiallisesti totta, että katolisesta uskosta kieltäytyneet olisi tapettu Suomessa 1100-luvun aikana. Maamme historia ei tuollaista tunne, joten nyt kyllä sepität omia satujasi.
Sen sijaan on totta, että uskonpuhdistuksen tultua 1500-luvulla maassamme joitakin katolilaisia tapettiin sen takia, että he kieltäytyivät ottamasta uusia oppeja vastaan.
Uskon verukkeella on aina tehty ja yhä tehdään kaikenlaista, josta eri kristillisiä kirkkoja ei voida vetää vastuuseen. Onko esimerkiksi Markku Koiviston missio evankelis-luterilaisen kirkon puuhaa? Et siis voi noin vain puhua katolisen kirkon "verisestä historiasta", kirkko ei ole ketään tappanut - joskin sen jäsenet uskon nimessä ja uskoaan vääristellen. Paavit ovat tuominneet moiset teot monta kertaa ja pyytäneet niitä anteeksi.tehtiin nimenomaa paavien suostumuksella.
Hän palkitsi näitä jesuiitta- ja muita järjestöjä
eikä rankaissut heitä!!!!
Pyysihän edellinen paavi anteeksi KIRKKONSA SUORIT-
TAMIA hirmutekoja!!!!!!!!!
Mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että jos katolinen
kirkko olisi ollut Kristuksen kirkko, niin tällaista
ei olisi tapahtunut.
Suomalaisia ei juuri tapettu, koska nämä alistuivat
miekan alla ja sen jälkeen pesivät "kasteen" pois
Katumusjärvessä. - Jumalan Missio
Johanna L. kirjoitti:
Suunnilleen sama kuin lukisin iltapäivälehtiä ja joka uutisen kohdalla sanoisin: "Jaahas, taas on luterilainen tappanut vaimonsa".
että kummastakohan se imestyskirja puhuu kun puhutaan lopunajan Jumalalle iljettävästä valta/portto kirkosta...Luterilaisista vai katolilaisista? Siitä iljettävyydestä, jonka kanssa TODELLISTEN pelastettujen ei saa olla missään tekemisissä.
Jokainen tunnustuskunta on raamatunvastainen. MÄ en ole täysin samaa mieltä KENENKÄÄN kanssa! Olen vain sitä mieltä mitä raamattu sanoo! Sillä piste! Osaan ihan itse Hengessä rukoillen lukea sanaa ja muodostaa mielipiteeni. En tarvitse KENENKÄÄN pureskelemaan raamattua valmiiksi. Suosittelen muillekin.
Hengen yhteyteen tai Jumalan toimintaam ei tarvita yhtäkään kirkkoa tai sakramenttia tai pyhimysta tai pyhäinjäännöstä. Kyllä Jumala on tarpeeksi suuri timimaan ilman niitäkin. Vain sana ja rukous...Usko Jeesukseen Kristukseen.
Yskikään tunnustuskun ei OMISTA Jumalaa eikä ole arvollinen sanomaan, että vain meillä Jumala käy ja toimii. Eikä ole arvollinen MÄÄRÄÄMÄÄM miten Jumala toimii! Jumala toimii jokaisen kohdalla niin kuin parhaaksi näkee! Jos se on karismaattista se on. JOs ei se ei ole! Jumala on ensimmäinen kirkosta eronnut. Jokaisesta kirkosta eronnut! - Johanna L.
Jumalan Missio kirjoitti:
että kummastakohan se imestyskirja puhuu kun puhutaan lopunajan Jumalalle iljettävästä valta/portto kirkosta...Luterilaisista vai katolilaisista? Siitä iljettävyydestä, jonka kanssa TODELLISTEN pelastettujen ei saa olla missään tekemisissä.
Jokainen tunnustuskunta on raamatunvastainen. MÄ en ole täysin samaa mieltä KENENKÄÄN kanssa! Olen vain sitä mieltä mitä raamattu sanoo! Sillä piste! Osaan ihan itse Hengessä rukoillen lukea sanaa ja muodostaa mielipiteeni. En tarvitse KENENKÄÄN pureskelemaan raamattua valmiiksi. Suosittelen muillekin.
Hengen yhteyteen tai Jumalan toimintaam ei tarvita yhtäkään kirkkoa tai sakramenttia tai pyhimysta tai pyhäinjäännöstä. Kyllä Jumala on tarpeeksi suuri timimaan ilman niitäkin. Vain sana ja rukous...Usko Jeesukseen Kristukseen.
Yskikään tunnustuskun ei OMISTA Jumalaa eikä ole arvollinen sanomaan, että vain meillä Jumala käy ja toimii. Eikä ole arvollinen MÄÄRÄÄMÄÄM miten Jumala toimii! Jumala toimii jokaisen kohdalla niin kuin parhaaksi näkee! Jos se on karismaattista se on. JOs ei se ei ole! Jumala on ensimmäinen kirkosta eronnut. Jokaisesta kirkosta eronnut!"Olen tässä miettinyt että kummastakohan se imestyskirja puhuu kun puhutaan lopunajan Jumalalle iljettävästä valta/portto kirkosta...Luterilaisista vai katolilaisista? Siitä iljettävyydestä, jonka kanssa TODELLISTEN pelastettujen ei saa olla missään tekemisissä."
Luepa enemmän evankeliumeja!
"Jokainen tunnustuskunta on raamatunvastainen."
Minkä ihmeen Raamatun? Tarkoitatko Tuomaan evankeliumiakin? Ai siis sen kirjojen kokoelman, jonka katolinen kirkko paavin auktoriteetillä on vahvistanut Pyhäksi Raamatuksi! Avatessasi Raamatun tulet tunnustaneeksi paavin.
"MÄ en ole täysin samaa mieltä KENENKÄÄN kanssa! Olen vain sitä mieltä mitä raamattu sanoo! Sillä piste!"
Miten katolinen kirkko osasi tietää, että Markuksen evankeliumi on "oikea" ja esimerkiksi Tuomaan evankeliumi "väärä". Tradition avulla, joka yhtä lailla on kristinuskon perusta. Esim. joulusta Raamatussa ei sanota mitään. Miksi sitten vietät joulua? Jos luetaan kuin "piru pelkkää Raamattua", päädytään harhaoppeihin ja hajaannukseen, kun itse kukin tulkitsee sitä omalla tavallaan, mistä pahana todistuksena protestanttien nykytila.
"Osaan ihan itse Hengessä rukoillen lukea sanaa ja muodostaa mielipiteeni. En tarvitse KENENKÄÄN pureskelemaan raamattua valmiiksi. Suosittelen muillekin."
Jeesus ei opettanut noin.
"Hengen yhteyteen tai Jumalan toimintaam ei tarvita yhtäkään kirkkoa tai sakramenttia..."
Jeesus perusti kirkon, joka yhä tänään on olemassa täysin yhtenäisenä: katolisessa kirkossa.
"...tai pyhimysta tai pyhäinjäännöstä."
On inhimillistä kerätä muistoja rakkaista ihmisistä, esim. esivanhemmista. Miksei sitten esimerkillisistä kristityistä?
"Kyllä Jumala on tarpeeksi suuri timimaan ilman niitäkin. Vain sana ja rukous...Usko Jeesukseen Kristukseen."
Unohdit Isä Jumalan ja Pyhän Hengen!
"Yskikään tunnustuskun ei OMISTA Jumalaa eikä ole arvollinen sanomaan, että vain meillä Jumala käy ja toimii. Eikä ole arvollinen MÄÄRÄÄMÄÄM miten Jumala toimii!"
Ei, mutta päinvastoin Jumala omistaa katolisen kirkon ja Pyhän Henkensä kautta määrää miten se toimii.
"Jumala toimii jokaisen kohdalla niin kuin parhaaksi näkee!"
Laiha lohtu jollekin kuolemansairaalle...
"Jos se on karismaattista se on. JOs ei se ei ole! Jumala on ensimmäinen kirkosta eronnut. Jokaisesta kirkosta eronnut!"
Päinvastoin, Jumalan Poika perusti katolisen kirkon. - Johanna L.
kerettiläisvainothan kirjoitti:
tehtiin nimenomaa paavien suostumuksella.
Hän palkitsi näitä jesuiitta- ja muita järjestöjä
eikä rankaissut heitä!!!!
Pyysihän edellinen paavi anteeksi KIRKKONSA SUORIT-
TAMIA hirmutekoja!!!!!!!!!
Mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että jos katolinen
kirkko olisi ollut Kristuksen kirkko, niin tällaista
ei olisi tapahtunut.
Suomalaisia ei juuri tapettu, koska nämä alistuivat
miekan alla ja sen jälkeen pesivät "kasteen" pois
Katumusjärvessä."Nämä kerettiläisvainothan tehtiin nimenomaa paavien suostumuksella."
Mitä Kristus sanoikaan? "Menkää ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni kastamalla heitä..."
"Hän palkitsi näitä jesuiitta- ja muita järjestöjä eikä rankaissut heitä!!!!"
Jesuiitat ovat kovia jätkiä ja toivon, että he tulisivat Suomeen uudestaan evankeliumia julistamaan - mieluiten runsain joukoin.
"Pyysihän edellinen paavi anteeksi KIRKKONSA SUORITTAMIA hirmutekoja!!!!!!!!!"
Oletko kuullut Jukka Paarmalta yhtä kauniita sanoja? Luterilaisessa Suomessa poltettiin noitia vielä 1600-luvun lopulla.
"Mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että jos katolinen kirkko olisi ollut Kristuksen kirkko, niin tällaista ei olisi tapahtunut."
Kyllä Juudas Iskariotkin kavalsi Jeesuksen, silti hän oli Jeesuksen apostoliksi valitsema. Kirkossa on aina ollut syntisiä ja pyhimyksiä.
"Suomalaisia ei juuri tapettu, koska nämä alistuivat miekan alla..."
Edellinen kirjoittaja on oikeassa sen suhteen, ettei mistään "miekkalähetyksestä" voida edes puhua.
"...ja sen jälkeen pesivät "kasteen" pois Katumusjärvessä."
Kansa oli oppimatonta, mutta katolinen kirkko toi koulut, luostarit, sivistyksen. - henkasta
Johanna L. kirjoitti:
"Olen tässä miettinyt että kummastakohan se imestyskirja puhuu kun puhutaan lopunajan Jumalalle iljettävästä valta/portto kirkosta...Luterilaisista vai katolilaisista? Siitä iljettävyydestä, jonka kanssa TODELLISTEN pelastettujen ei saa olla missään tekemisissä."
Minkä ihmeen Raamatun? Tarkoitatko Tuomaan evankeliumiakin? Ai siis sen kirjojen kokoelman, jonka katolinen kirkko paavin auktoriteetillä on vahvistanut Pyhäksi Raamatuksi! Avatessasi Raamatun tulet tunnustaneeksi paavin.
"MÄ en ole täysin samaa mieltä KENENKÄÄN kanssa! Olen vain sitä mieltä mitä raamattu sanoo! Sillä piste!"
Miten katolinen kirkko osasi tietää, että Markuksen evankeliumi on "oikea" ja esimerkiksi Tuomaan evankeliumi "väärä". Tradition avulla, joka yhtä lailla on kristinuskon perusta. Esim. joulusta Raamatussa ei sanota mitään. Miksi sitten vietät joulua? Jos luetaan kuin "piru pelkkää Raamattua", päädytään harhaoppeihin ja hajaannukseen, kun itse kukin tulkitsee sitä omalla tavallaan, mistä pahana todistuksena protestanttien nykytila.
"Osaan ihan itse Hengessä rukoillen lukea sanaa ja muodostaa mielipiteeni. En tarvitse KENENKÄÄN pureskelemaan raamattua valmiiksi. Suosittelen muillekin."
"Hengen yhteyteen tai Jumalan toimintaam ei tarvita yhtäkään kirkkoa tai sakramenttia..."
Jeesus perusti kirkon, joka yhä tänään on olemassa täysin yhtenäisenä: katolisessa kirkossa.
On inhimillistä kerätä muistoja rakkaista ihmisistä, esim. esivanhemmista. Miksei sitten esimerkillisistä kristityistä?
"Kyllä Jumala on tarpeeksi suuri timimaan ilman niitäkin. Vain sana ja rukous...Usko Jeesukseen Kristukseen."
"Yskikään tunnustuskun ei OMISTA Jumalaa eikä ole arvollinen sanomaan, että vain meillä Jumala käy ja toimii. Eikä ole arvollinen MÄÄRÄÄMÄÄM miten Jumala toimii!"
Ei, mutta päinvastoin Jumala omistaa katolisen kirkon ja Pyhän Henkensä kautta määrää miten se toimii.
"Jos se on karismaattista se on. JOs ei se ei ole! Jumala on ensimmäinen kirkosta eronnut. Jokaisesta kirkosta eronnut!"
Päinvastoin, Jumalan Poika perusti katolisen kirkon.>>On inhimillistä kerätä muistoja rakkaista ihmisistä, esim. esivanhemmista. Miksei sitten esimerkillisistä kristityistä?
Keräiletkö luunpalasia esivanhemmistasi? - valitettava tosi asia
Johanna L. kirjoitti:
"Nämä kerettiläisvainothan tehtiin nimenomaa paavien suostumuksella."
Mitä Kristus sanoikaan? "Menkää ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni kastamalla heitä..."
"Hän palkitsi näitä jesuiitta- ja muita järjestöjä eikä rankaissut heitä!!!!"
Jesuiitat ovat kovia jätkiä ja toivon, että he tulisivat Suomeen uudestaan evankeliumia julistamaan - mieluiten runsain joukoin.
"Pyysihän edellinen paavi anteeksi KIRKKONSA SUORITTAMIA hirmutekoja!!!!!!!!!"
Oletko kuullut Jukka Paarmalta yhtä kauniita sanoja? Luterilaisessa Suomessa poltettiin noitia vielä 1600-luvun lopulla.
"Mutta se ei tee tyhjäksi sitä, että jos katolinen kirkko olisi ollut Kristuksen kirkko, niin tällaista ei olisi tapahtunut."
Kyllä Juudas Iskariotkin kavalsi Jeesuksen, silti hän oli Jeesuksen apostoliksi valitsema. Kirkossa on aina ollut syntisiä ja pyhimyksiä.
"Suomalaisia ei juuri tapettu, koska nämä alistuivat miekan alla..."
Edellinen kirjoittaja on oikeassa sen suhteen, ettei mistään "miekkalähetyksestä" voida edes puhua.
"...ja sen jälkeen pesivät "kasteen" pois Katumusjärvessä."
Kansa oli oppimatonta, mutta katolinen kirkko toi koulut, luostarit, sivistyksen.Kyllä historian tuntijana olen hyvin katkera katoliselle kirkolle, että se tuhosi suomalaisten omat uskonnot. Suomalaiset olivat pakanoita, jotka palvoivat Ukkoa ja muita jumalia ja henkiä. Katolinen kirkko hävitti kaikki perinteet pakolla, tuhosi kulttipaikat ja vaihtoi loitsuihin kristillisia asioita tilalle. Moni suomalainen luuli esimerkiksi rukouksia loitsuiksi vielä pitkään.
Kulttuurista hävisi iso pala. Kalevala on säilyttänyt siitä jonkin verran tietoa. Myös ABC-kirian kirjoittajaa saamme kiittää siitä, että hän talletti joitakin tietoja muinaisjumalistamme ja suomalaisesta alkuperäisestä uskonnollisesta käyttäytymisestä. - vertailen kaikkea
Johanna L. kirjoitti:
"Olen tässä miettinyt että kummastakohan se imestyskirja puhuu kun puhutaan lopunajan Jumalalle iljettävästä valta/portto kirkosta...Luterilaisista vai katolilaisista? Siitä iljettävyydestä, jonka kanssa TODELLISTEN pelastettujen ei saa olla missään tekemisissä."
Päinvastoin, Jumalan Poika perusti katolisen kirkon.Luen kaikkia kirjoituksia ja vertailen niitä. En luota katoliseen anekauppakirkkoon pätkääkään enkä sen paaviin. Tuomaan evankeliumikin on ihan hyvää luettavaa. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon ja ymmärryksen, jotta ihminen voi tutkia eri kirjoituksia ja koetella niitä hengellä, mitkä ovat Jumalasta ja mitkä ei.
- terveisiä katkeralle Johann...
Johanna L. kirjoitti:
Älä ole niin katkera. Ei katolisenkaan kirkon pappi ole täydellinen ihminen. Sinä kohauttelet tietty olkapäitäsi kuin muutamia tuhansia ihmisiä on tapettu yhdellä kertaa samaan katoliseen kirkkoon ja vielä katolisen papin suomana. Olkien kohauttelu tullee katkeruudesta...
- tunnustettiin...
Johanna L. kirjoitti:
Päinvastoin, Jumalan Poika perusti katolisen kirkon.1992 Raamatun takana on sellainen historiallinen osio. Siinä sanotaan selvästi, että ei ole muutkaan hyväksyneet tutkimatta Raamattua.
"UT:n Kaanon vahvistettiin Rooman itäisessä kirkossa 300-luvulla. LÄNTISESSÄ kirkossa UT:n kaanon sai vahvistuksen saman vuosisadan LOPUSSA."
Lisäksi siinä selvitetään, että asia tutkittiin, mit otetaan ja mitä jätetään. Eli suorilta ei hyväksytty toisten valitsemia juttuja, vaan ne tutkittiin tarkoin ennen vahvistamista.
"Juutalaiset vahvistivat hepreankielisen VT:n ohjeellisen kokoelman eli kaanonin ensimmäisellä vuosisadalla jkr. -- VT:n kreikankielisen käännös, Septuaginta, joka oli tehty Palestiinan ulkopuolella asuvia juutalaisia varten, sisälsi myös apokryfikirjoitukset. Koska useimat kristilliset seurakunnat käyttivät tätä käännöstä , apokryfikirjat sisältyvät katolisiin, ortodoksisiin ja moniin protestanttisiin raamattulaitoksiin".
Näin täällä Raamatun takatekstissä kerrotaan. - ovat omineet
Johanna L. kirjoitti:
Päinvastoin, Jumalan Poika perusti katolisen kirkon.itselleen kunnian UT:n syntymisestä.
Tosiasiassa UT:n kirjat syntyivät ensimmäisellä
vuosisadalla jolloin katolista kirkkoa ei ollut vielä olemassakaan.
Nämä käsikirjoitukset kiertivät seurakunnissa ja
niitä luettiin, mutta kun katolinen kirkko syntyi,
se kanonisoi nämä jo tunnetut kirjat.
Alkuperäinen seurakunta eli vainottuna erossa
valtiosta 300-luvulle saakka.
Vasta silloin syntyi tuo valtion kanssa liitossa
oleva porttokirkko, josta ilmestyskirja varoittaa.
Sen toiminta oli niin julmaa, että on Jumalanpilk-
kaa väittää sitä Kristuksen kirkoksi.
Paavit olivat todellisia elostelijoita ja hamusivat vain valtaa ja rikkautta itselleen.
Sen piirissä syntyi kaikenlaisia harhaoppeja, ku-
ten Neitsyt Marian palvominen, aneet, kiirastulioppi, paavin erehtymättömyys jne.
Joku on laskenut, että kirkko surmasi n 70 milj. toisuskoista, joten puheet Kristuksen kirkosta
olisi jo syytä lopettaa. - Johanna L.
terveisiä katkeralle Johann... kirjoitti:
Älä ole niin katkera. Ei katolisenkaan kirkon pappi ole täydellinen ihminen. Sinä kohauttelet tietty olkapäitäsi kuin muutamia tuhansia ihmisiä on tapettu yhdellä kertaa samaan katoliseen kirkkoon ja vielä katolisen papin suomana. Olkien kohauttelu tullee katkeruudesta...
En ole katkera. Minua ottaa vain päähän, että vasemmistolaisten ateistien valtaaman YLE:n pitää noutaa "uutisia" ihan Ruandasta asti voidakseen taas kerran kertoa pelkkää negaa kristinuskosta ja varsinkin katolisesta kirkosta.
- Johanna L.
henkasta kirjoitti:
>>On inhimillistä kerätä muistoja rakkaista ihmisistä, esim. esivanhemmista. Miksei sitten esimerkillisistä kristityistä?
Keräiletkö luunpalasia esivanhemmistasi?Luunpalojen kerääminen ei ole mahdollista, sen sijaan joidenkin suomalaistenkin kotona on isovanhempien tuhkauurna. Sitten samat tyypit kritisoivat reliikkejä!
- Johanna L.
tunnustettiin... kirjoitti:
1992 Raamatun takana on sellainen historiallinen osio. Siinä sanotaan selvästi, että ei ole muutkaan hyväksyneet tutkimatta Raamattua.
"UT:n Kaanon vahvistettiin Rooman itäisessä kirkossa 300-luvulla. LÄNTISESSÄ kirkossa UT:n kaanon sai vahvistuksen saman vuosisadan LOPUSSA."
Lisäksi siinä selvitetään, että asia tutkittiin, mit otetaan ja mitä jätetään. Eli suorilta ei hyväksytty toisten valitsemia juttuja, vaan ne tutkittiin tarkoin ennen vahvistamista.
"Juutalaiset vahvistivat hepreankielisen VT:n ohjeellisen kokoelman eli kaanonin ensimmäisellä vuosisadalla jkr. -- VT:n kreikankielisen käännös, Septuaginta, joka oli tehty Palestiinan ulkopuolella asuvia juutalaisia varten, sisälsi myös apokryfikirjoitukset. Koska useimat kristilliset seurakunnat käyttivät tätä käännöstä , apokryfikirjat sisältyvät katolisiin, ortodoksisiin ja moniin protestanttisiin raamattulaitoksiin".
Näin täällä Raamatun takatekstissä kerrotaan.... yhtenäinen aina vuoteen 1054, jolloin ortodoksit siitä erosivat. Ihmeellistä, ettet tunne tietävän moista kirkkohistorian keskeistä vuosilukua.
- katolilaisuudestako
Johanna L. kirjoitti:
En ole katkera. Minua ottaa vain päähän, että vasemmistolaisten ateistien valtaaman YLE:n pitää noutaa "uutisia" ihan Ruandasta asti voidakseen taas kerran kertoa pelkkää negaa kristinuskosta ja varsinkin katolisesta kirkosta.
tässä ketjussa alettiinkin puhua....!!!!
Koivistosta piti keskustella. - totuus sattuu..
Johanna L. kirjoitti:
Sinulla näyttää tuo totuus käyvän tosi kipeää. Sitä paitsi tuo uutinen oli muissakin tiedotusvälineissä kuin Ylessä. Purnaa Ylelle, jos olet katkera sitä kohtaan. Yle uutisoi muuten ihan vasta muslimien tekemisistäkin, samoin juutalaisten, jne. Ei se sen kummemmin valikoi katolisia tappajapappeja uutisiin.
- Johanna L.
katolilaisuudestako kirjoitti:
tässä ketjussa alettiinkin puhua....!!!!
Koivistosta piti keskustella.Tuo pastori Koivisto, alias "uusi Luther" on lukuisia kertoja kovin "aidossa ekumeenisessa hengessä" julistanut katolista kirkkoa vastaan - mikä onkin varma merkki siitä, ettei julistus voi olla Pyhästä Hengestä.
- eri asia
Johanna L. kirjoitti:
... yhtenäinen aina vuoteen 1054, jolloin ortodoksit siitä erosivat. Ihmeellistä, ettet tunne tietävän moista kirkkohistorian keskeistä vuosilukua.
Joo tuon vuosiluvun tiedän. Alkuseurakunnalla ei ollut paaveja eikä anekauppaa.
- tuhkat pesästä pellolle
Johanna L. kirjoitti:
Luunpalojen kerääminen ei ole mahdollista, sen sijaan joidenkin suomalaistenkin kotona on isovanhempien tuhkauurna. Sitten samat tyypit kritisoivat reliikkejä!
Pakanaystävälläni on ruukussa mummonsa tuhkat. Meillä kristityillä viedään tuhkat pellolle uunistakin.
- näin on näppylät
Johanna L. kirjoitti:
Tuo pastori Koivisto, alias "uusi Luther" on lukuisia kertoja kovin "aidossa ekumeenisessa hengessä" julistanut katolista kirkkoa vastaan - mikä onkin varma merkki siitä, ettei julistus voi olla Pyhästä Hengestä.
Markussa juuri se oikea asia mitä julistaa on tuo varottaminen katolisen kirkon harhoista. Marian palvonta on ihan sairasta eikä kuulu kristinuskoon. Jeesusta pitää palvoa, ei Mariaa.
- Johanna L.
eri asia kirjoitti:
Joo tuon vuosiluvun tiedän. Alkuseurakunnalla ei ollut paaveja eikä anekauppaa.
Ihmettelen minkä vuosiluvun tiedät, kun et tiedä edes kirkkohistorian alkeita.
Kristus ei perustanut mitään alkuseurakuntaa, vaan kirkon, sen saman, joka on aina ollut, on ja tulee aikojen loppuun asti olemaan olemassa katolisessa kirkossa.
Ja luepa uudestaan Raamatusta minkä vallan Kristus antoi Pietarille - ja hänen seuraajilleen, paaveille. Kaikki paavit tunnetaan Pietarista aina Benedictus XVI:een. Luettelo on aukoton ja luotettava.
Anekauppaa ei ollut alkuseurakunnassa, mutta se ei olekaan uskon asia. Monet asiat ovat olleet ja menneet (kuten aneet), mutta usko pysyy eikä horju. - Johanna L.
näin on näppylät kirjoitti:
Markussa juuri se oikea asia mitä julistaa on tuo varottaminen katolisen kirkon harhoista. Marian palvonta on ihan sairasta eikä kuulu kristinuskoon. Jeesusta pitää palvoa, ei Mariaa.
About tuhannen kerran tällä foorumilla totean, että me katolilaiset PALVOMME vain ja yksinomaan Kolmiyhteistä Jumalaa, Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
Sen sijaan Neitsyt Mariaa ja muita pyhimyksiä kunnioitetaan ja heiltä pyydetään esirukouksia. Onko tuo nyt niin ihmeellistä? Itse kunnioitan mm. isoäitiäni ja pyydän häntä usein rukoilemaan puolestani. Kotimme seinällä on hänen kuvansakin.
Turhat ennakkoluulot ja väärät tiedot pois! Luepa Katolisen kirkon katekismus - se on nyt ilmestynyt suomeksikin. - Jeesus-uskova
Johanna L. kirjoitti:
Ihmettelen minkä vuosiluvun tiedät, kun et tiedä edes kirkkohistorian alkeita.
Kristus ei perustanut mitään alkuseurakuntaa, vaan kirkon, sen saman, joka on aina ollut, on ja tulee aikojen loppuun asti olemaan olemassa katolisessa kirkossa.
Ja luepa uudestaan Raamatusta minkä vallan Kristus antoi Pietarille - ja hänen seuraajilleen, paaveille. Kaikki paavit tunnetaan Pietarista aina Benedictus XVI:een. Luettelo on aukoton ja luotettava.
Anekauppaa ei ollut alkuseurakunnassa, mutta se ei olekaan uskon asia. Monet asiat ovat olleet ja menneet (kuten aneet), mutta usko pysyy eikä horju.Uskokaa te Pietariin tai Joulupukkiin, me uskotaan Jeesukseen! :) Siinä on paljon eroa.
Yritätsä viitata niihin Pietarin abloy:in? Kyl noi on tiedossa, mutta Pietari ei ole mikään paavi. Tuskin sillä oli sitä pannusuojaa päässään tai jotain kultaista sauvaa.
Jeesus kehotti jättään sauvankin kotiin, kun lähti saarnausmatkalle... Ei evästäkäään saanut ottaa mukaan, piti syödä siellä missä ihmisten kesken liikkui... - Johanna L.
tuhkat pesästä pellolle kirjoitti:
Pakanaystävälläni on ruukussa mummonsa tuhkat. Meillä kristityillä viedään tuhkat pellolle uunistakin.
... kokoelmiinsa Paarma-johtoinen luterilainen kirkkokunta. Mahdolliset valitukset luunpaloista voit lähettää oman kirkkokuntasi nykyjohdolle!
- Raamatussa kielletty
Johanna L. kirjoitti:
About tuhannen kerran tällä foorumilla totean, että me katolilaiset PALVOMME vain ja yksinomaan Kolmiyhteistä Jumalaa, Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
Sen sijaan Neitsyt Mariaa ja muita pyhimyksiä kunnioitetaan ja heiltä pyydetään esirukouksia. Onko tuo nyt niin ihmeellistä? Itse kunnioitan mm. isoäitiäni ja pyydän häntä usein rukoilemaan puolestani. Kotimme seinällä on hänen kuvansakin.
Turhat ennakkoluulot ja väärät tiedot pois! Luepa Katolisen kirkon katekismus - se on nyt ilmestynyt suomeksikin.Raamattu kieltää ottamasta kuolleisiin yhteyttä. Miten sä sille mummollesi sanot, että hei rukoile mun puolesta? Toi on ihan Raamatun vastaista!
Kristitty ei ota yhteyttä kuolleisiin. Kristitty rukoilee Jeesusta, ihan itse tai seurakunnan kanssa, siis elävän seurakunnan kanssa yhdessä. Minun kodissani ei ainakaan liikuskele mitään kuolleita mummoja tai niitten henkiä, enkä juttele kuolleitten kanssa. - En kuulu kirkkoon
Johanna L. kirjoitti:
... kokoelmiinsa Paarma-johtoinen luterilainen kirkkokunta. Mahdolliset valitukset luunpaloista voit lähettää oman kirkkokuntasi nykyjohdolle!
Olen kristitty mutta en kuulu kirkkoon. Sori!
- Johanna L.
Jeesus-uskova kirjoitti:
Uskokaa te Pietariin tai Joulupukkiin, me uskotaan Jeesukseen! :) Siinä on paljon eroa.
Yritätsä viitata niihin Pietarin abloy:in? Kyl noi on tiedossa, mutta Pietari ei ole mikään paavi. Tuskin sillä oli sitä pannusuojaa päässään tai jotain kultaista sauvaa.
Jeesus kehotti jättään sauvankin kotiin, kun lähti saarnausmatkalle... Ei evästäkäään saanut ottaa mukaan, piti syödä siellä missä ihmisten kesken liikkui...Tuo sinun uskosi tuntuu olevan jonkinlainen do-it-yourself -uskonto. Apostolisen kristinuskon kanssa sillä ei ole juuri mitään tekemistä!
- Johanna L.
Raamatussa kielletty kirjoitti:
Raamattu kieltää ottamasta kuolleisiin yhteyttä. Miten sä sille mummollesi sanot, että hei rukoile mun puolesta? Toi on ihan Raamatun vastaista!
Kristitty ei ota yhteyttä kuolleisiin. Kristitty rukoilee Jeesusta, ihan itse tai seurakunnan kanssa, siis elävän seurakunnan kanssa yhdessä. Minun kodissani ei ainakaan liikuskele mitään kuolleita mummoja tai niitten henkiä, enkä juttele kuolleitten kanssa.... voittanut kuoleman!
- hyvää perjantaita
Johanna L. kirjoitti:
Tuo sinun uskosi tuntuu olevan jonkinlainen do-it-yourself -uskonto. Apostolisen kristinuskon kanssa sillä ei ole juuri mitään tekemistä!
Joudun lähtemään nyt töihin, mutta hyvää perjantaita sulle. Kiva todeta, että olet väärässä. Heippa!
- Johanna L.
En kuulu kirkkoon kirjoitti:
Olen kristitty mutta en kuulu kirkkoon. Sori!
Harmi, ettet ole tajunnut vielä edes sitä, ettei kukaan voi olla kristitty kuulumatta kirkkoon.
- Johanna L.
hyvää perjantaita kirjoitti:
Joudun lähtemään nyt töihin, mutta hyvää perjantaita sulle. Kiva todeta, että olet väärässä. Heippa!
Tavataan, kun Kristus palaa takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet eikä hänen valtakunnallaan ole loppua. Rukoilen sen puolesta, että palaat esi-isiesi katoliseen uskoon!
- sinä et määrää
Johanna L. kirjoitti:
Harmi, ettet ole tajunnut vielä edes sitä, ettei kukaan voi olla kristitty kuulumatta kirkkoon.
Olet vallan erehtynyt. Ei kirkko ketään pelasta. Se on vain ihmisen rakentama rakennus ja järjestelmä. Etkö muista, että Jeesuskin sanoi, ettei Herra asu käsin tehdyissä temppeleissä. Tarkistahan, onko Jeesus sydämessäsi. Minulla on.
- sitten loppuu tähän kirjoit...
Johanna L. kirjoitti:
Tavataan, kun Kristus palaa takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet eikä hänen valtakunnallaan ole loppua. Rukoilen sen puolesta, että palaat esi-isiesi katoliseen uskoon!
Esi-isäni oli kuule pakanoita. Rukoile vaan, mutta minä rukoilen, ettei Jumala koskaan johdata minua tuohon anekauppakirkon harhaan, josta suomi24:ssakin on saanut lukea! Siellä vaan huijataan ihmisiä "kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa", vanhat viisaat tietää neuvoa.
- Johanna L.
sitten loppuu tähän kirjoit... kirjoitti:
Esi-isäni oli kuule pakanoita. Rukoile vaan, mutta minä rukoilen, ettei Jumala koskaan johdata minua tuohon anekauppakirkon harhaan, josta suomi24:ssakin on saanut lukea! Siellä vaan huijataan ihmisiä "kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa", vanhat viisaat tietää neuvoa.
... katolisessa kirkossa. Keskiajalla aneita myytiin, mutta jokainen katolilainen tietää, ettei niillä syntejä anteeksi saa. Ne ovat vain "helpotus".
- Johanna L.
sinä et määrää kirjoitti:
Olet vallan erehtynyt. Ei kirkko ketään pelasta. Se on vain ihmisen rakentama rakennus ja järjestelmä. Etkö muista, että Jeesuskin sanoi, ettei Herra asu käsin tehdyissä temppeleissä. Tarkistahan, onko Jeesus sydämessäsi. Minulla on.
Noin opetti kirkkoisä Cyprianus jo 300-luvulla. Mutta sinä kai "tiedät" paremmin.
- mission w
Mikäli Koivistolla itsellään ei ole mitään sitä vastaan, häntä voitaneen sanoa Suomen luterilaisuuden uskonpuhdistajaksi.
- Anonyymi
Minuakin pyydettiin mukaan. En lähtenyt mukaan, kun olin epävarma. Koen vetoa toisenlaiseen hengellisyyteen, mutta niissäkin piireissä on omat mätäpesäkkeensä.
Herätykset eivät ole kauniita katseltavia....
Ajattelen, että jollekin juuri Nokian missio antoi uuden hyvän suunnan elämään, ja siihen että sai vapautua traumoistaan/kuormistaan.
Mikäpä olen tuomitsemaan? Sekulaarimedia tuomitsee ja mässäilee näillä. Lehdistö luo omat kertomuksensa raflaavan seksuaalisen aineiston ja kuvaston kera. Johtajan lankeemus on kaupallinen menestys.
terveisin herne nenässä. - Anonyymi
Paljon herkullisia viestejä ketjussa.
"Oletko koskaan kuunnellut YHTÄKÄÄN Koiviston saarnaa? Oletko KOSKAAN ollut Nokia Mission tilaisuuksissa? Jos ET ole, niin älä väitä, että Koivisto tai Nokia MIssio on horjahtanut sanan keskiöstä sivuun! Ne, jotka ovat horjahtaneet ON luterialinen papisto ja piispat. Ne ei tunnusta enää YHTÄKÄÄN raamatun keskeistä totuutta! Se ilmenee kirkon tutkimuskeskuksen tekemästä kyselystä papeille: helvettiä ei ole, uskoa ei pelastukseen tarvita, kaste riittää jne. MArkku Koivisto JOS JOKU saarnaa ja opettaa TODELLA puhtaasti raamatun sanan pohjalta!
Vain usko pelastaa, ei piispa, Kirkko, Koivisto, tai Luther! Ei myöskään terveys, sana tai kaste! Vain USKO JEESUKSEEN!!! Sitä ei tunnu ainakaan kirkolla ja sen"
😁😁😁 - Anonyymi
Hellarit tartutti Nokian pappiin sen Parhamin hengen.
Ekumenia on pahasta. Luterilaisten kannattaisi pysyä erossa Jenkkilahkoista.
Harhaoppisen lahkolaisen kanssa ei pitäisi edes istua samaan pöytään.
1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!- Anonyymi
Nehän yritti herättää henkiin itsemurhan tehnyttä lahkolaispastoria. Aivotkin oli otettu pois ja täytetty muulla aineella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nehän yritti herättää henkiin itsemurhan tehnyttä lahkolaispastoria. Aivotkin oli otettu pois ja täytetty muulla aineella.
Yrittivät tempaista ylös helvetistä humaaneina uskovaisina.
Itsemurhaan päättyneet nääs joutuvat helvettiin vuosituhantisen kristinuskon käsityksen mukaan.
Markun lähetyssaarnaa-asento eikun asenne oli hienoa!
😁
- Anonyymi
Uskovaisia on helppo huijata totaalisesti, se on kuin joisi lasin vettä.
😁
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202870Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3572537Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262282Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581868Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181399Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121392- 721303
- 551250
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?91229