Onko kukaan teistä ottanu kissaa Virosta esim. rekku rescuen kautta? Millasia kokemuksia? Oliko kissa terve?
Onko kukaan ottanu kissaa
5
324
Vastaukset
- pullollaan
vailla kotia olevia kissoja, eläinsuojeluvalvoja Leyser on todella huolissaan kissojen tuonnista Virosta, koska Suomessa joudutaan päivittäin lopettamaan satoja kissoja, joilla ei ole kotia, miksi niitä pitäisi tänne raahata lisää?
Suomi on vielä rabies vapaa maa, mutta tätä menoa ei ole kauan.
Suomesta löydät itsellesi kivan ja terveen kissan.- saija
Edellisen viestin kirjoittajalla on varmasti osin hyvä pointti, että Suomessakin riittää kodittomia kissoja. Itse olen varannut Virosta kissanpennun, koska siellä eläinsuojeluyhdistyksiä on todella vähän, ja niidenkin suojissa eläinten olot eivät ole hyvät. Tosin, oman tietämykseni mukaan, olot ovat lähiaikoina parantuneet.
Virossa kissoihin suhtaudutaan hyvin välinpitämättömästi ja kaduilla liikkuu tuhansia kodittomia kissoja. Kaikki Suomeen tuotavat kissat testataan ja ne saavat myös rabies-rokotteen. Rekku Rescue ja Pelastetaan koirat -yhdistyksen Kissapartio tekevät mielestäni upeaa työtä auttaessaan myös virolaisia kissoja. (kts. esim. www.rekkurescue.com) Tietenkin myös koirien auttaminen on upeaa työtä.
Suomessa eläinsuojia on lähes joka kaupungissa ja niissä kissoilla on hyvät oltavat. Itse en näe kissojen asemaa millään tavoin kansallisena kysymyksenä, ja mielestäni virolainen kissa on kissa mikä kissa, eihän heillä nyt mitään kansallisuutta ole..
Toki jokainen tekee itse valintansa. Suomessa on paljon kodittomia kissoja, jotka tarvitsevat oman lämpimän kodin. Kaikki apu on yhtä hyvää, ja tärkeintä mielestäni on, että kissa saa kodin.
- rekuista
Meillä on kisu Rekkujen kautta. Aivan ihana tapaus! Sosiaalisin kissa mikä minulla ikinä on ollut.
Pikkuista häikkää terveyden kanssa on ollut. Mm. pientä flunssan poikasta aluksi ja masu sekaisin. Flunssa meni ohi ja masu saatiin kuntoon kunnon ruokavaliolla. Edelleen sillä on aika herkkä että saa olla tarkkana mitä ruokaa tarjoaa. Ei mitään ylitsepääsemätöntä siis.
Totta että myös Suomessa on löytökissoja. Ja totta tuo rabies-asiakin. Edelliseen sanoisin että koditon löytökissa on koditon löytökissa maasta riippumatta. Ja jälkimmäiseen että kannatan muutaman kuukauden karanteeniaikaa. Rabies itää pääsääntöiseti muutaman viikon, ehkä kuukauden. - prosessi on juuri
käynnissä. Ja voin hyvin yhtyä edellisiin.Keskustelin juuri erään työntekijän kanssa ja hän sanoi että välillä häntä itseääkin harmittaa kun ei suomalaisia kissoja niinkään auta,mutta sanoi myös että Virossa kissoja "hoidetaan" paljon huonommin.Polttavat elävältä,heittävät ikkunasta,hukuttavat.
Minulle sanottiin että voi olla että joudun nyt kuukaudenkin päivät odottamaan ennekuin tuovat seuraavan satsin,mutta ei minua haittaa.
Kaveri joka meille tulee on kuulemma yliseurallinen ja sillä on pieni lelu äitinään.heh. - Enemmän kuin tyytyväinen
Pitkän harkinnan jälkeen päädyin Helsingin Eläinsuojeluyhdistyksen kissataloon, josta löytyi unelmieni ystävä! Ensitapaamisesta on nyt vuosi ja hyvin on mennyt ilman minkäänlaisia ongelmia. Mindy oli alunpitäenkin terve, joskin hieman ylipainoinen, mutta nyt sekin on ruokavalion avulla parantunut. Oma kokemukseni on oli todella hyvä, unelmatapaus niin sanoakseni. Toivottavasti löydät itsellesi ihanan kaverin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770