Onko kukaan ottanu kissaa

Virosta?

Onko kukaan teistä ottanu kissaa Virosta esim. rekku rescuen kautta? Millasia kokemuksia? Oliko kissa terve?

5

326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullollaan

vailla kotia olevia kissoja, eläinsuojeluvalvoja Leyser on todella huolissaan kissojen tuonnista Virosta, koska Suomessa joudutaan päivittäin lopettamaan satoja kissoja, joilla ei ole kotia, miksi niitä pitäisi tänne raahata lisää?
      Suomi on vielä rabies vapaa maa, mutta tätä menoa ei ole kauan.
      Suomesta löydät itsellesi kivan ja terveen kissan.

• saija

Edellisen viestin kirjoittajalla on varmasti osin hyvä pointti, että Suomessakin riittää kodittomia kissoja. Itse olen varannut Virosta kissanpennun, koska siellä eläinsuojeluyhdistyksiä on todella vähän, ja niidenkin suojissa eläinten olot eivät ole hyvät. Tosin, oman tietämykseni mukaan, olot ovat lähiaikoina parantuneet.

Virossa kissoihin suhtaudutaan hyvin välinpitämättömästi ja kaduilla liikkuu tuhansia kodittomia kissoja. Kaikki Suomeen tuotavat kissat testataan ja ne saavat myös rabies-rokotteen. Rekku Rescue ja Pelastetaan koirat -yhdistyksen Kissapartio tekevät mielestäni upeaa työtä auttaessaan myös virolaisia kissoja. (kts. esim. www.rekkurescue.com) Tietenkin myös koirien auttaminen on upeaa työtä.

Suomessa eläinsuojia on lähes joka kaupungissa ja niissä kissoilla on hyvät oltavat. Itse en näe kissojen asemaa millään tavoin kansallisena kysymyksenä, ja mielestäni virolainen kissa on kissa mikä kissa, eihän heillä nyt mitään kansallisuutta ole..

Toki jokainen tekee itse valintansa. Suomessa on paljon kodittomia kissoja, jotka tarvitsevat oman lämpimän kodin. Kaikki apu on yhtä hyvää, ja tärkeintä mielestäni on, että kissa saa kodin.

• rekuista

Meillä on kisu Rekkujen kautta. Aivan ihana tapaus! Sosiaalisin kissa mikä minulla ikinä on ollut.
      Pikkuista häikkää terveyden kanssa on ollut. Mm. pientä flunssan poikasta aluksi ja masu sekaisin. Flunssa meni ohi ja masu saatiin kuntoon kunnon ruokavaliolla. Edelleen sillä on aika herkkä että saa olla tarkkana mitä ruokaa tarjoaa. Ei mitään ylitsepääsemätöntä siis.

Totta että myös Suomessa on löytökissoja. Ja totta tuo rabies-asiakin. Edelliseen sanoisin että koditon löytökissa on koditon löytökissa maasta riippumatta. Ja jälkimmäiseen että kannatan muutaman kuukauden karanteeniaikaa. Rabies itää pääsääntöiseti muutaman viikon, ehkä kuukauden.

• prosessi on juuri

käynnissä. Ja voin hyvin yhtyä edellisiin.Keskustelin juuri erään työntekijän kanssa ja hän sanoi että välillä häntä itseääkin harmittaa kun ei suomalaisia kissoja niinkään auta,mutta sanoi myös että Virossa kissoja "hoidetaan" paljon huonommin.Polttavat elävältä,heittävät ikkunasta,hukuttavat.

Minulle sanottiin että voi olla että joudun nyt kuukaudenkin päivät odottamaan ennekuin tuovat seuraavan satsin,mutta ei minua haittaa.

Kaveri joka meille tulee on kuulemma yliseurallinen ja sillä on pieni lelu äitinään.heh.

• Enemmän kuin tyytyväinen

Pitkän harkinnan jälkeen päädyin Helsingin Eläinsuojeluyhdistyksen kissataloon, josta löytyi unelmieni ystävä! Ensitapaamisesta on nyt vuosi ja hyvin on mennyt ilman minkäänlaisia ongelmia. Mindy oli alunpitäenkin terve, joskin hieman ylipainoinen, mutta nyt sekin on ruokavalion avulla parantunut. Oma kokemukseni on oli todella hyvä, unelmatapaus niin sanoakseni. Toivottavasti löydät itsellesi ihanan kaverin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe