Niin olen etsiskellyt tieliikenne käyttöön soveltuvia led polttimoita. Useasta paikkaa löytyy mutta sitten lukeekin "ei tieliikenne käyttöön". Jossain tekniikanmaailmassa oli musitaakseni jokin testi laillisista valoista?
Eli tietääkö kukaan mistä ostaa tai jotain vinkkiä kiitos.
Led kiinnostaa siksi että harrastan auton polttoaineenkulutuksen minimointia.
led valot
7
1410
Vastaukset
- ???
led-polttimot mukamas pienentävät polttoaineen kulutusta?
- on on
no esim takavaloissa vois saaha jonki laisen virran "säästön", eihän led vie virtaa juuri mitään verrattuna hehkuun. ja jos virtaa tarvitaan vähemmän, säästyy pensaa
- jouko957
Tietysti ne pienentää omalta osaltaan polttoaineen kulutusta. Kaikki sähkö laitteet jotka rasittava auton laturia lisää polttoaineen kulutusta. Nythän on joissakin uusissa autoissa led valot takavaloissa ja eipähän tartte vaihtaa polttimoita. Kestävät isältä pojalle. Olisikin mielenkiintoista laittaa led valot auton mittaristoon. Onkohan se mahdollista?
- vaihtaminen
jouko957 kirjoitti:
Tietysti ne pienentää omalta osaltaan polttoaineen kulutusta. Kaikki sähkö laitteet jotka rasittava auton laturia lisää polttoaineen kulutusta. Nythän on joissakin uusissa autoissa led valot takavaloissa ja eipähän tartte vaihtaa polttimoita. Kestävät isältä pojalle. Olisikin mielenkiintoista laittaa led valot auton mittaristoon. Onkohan se mahdollista?
Tuolta itse tilasin:
http://www.xenonled.com/led.htm
Samalla vaihtui väri likaisen vihertävästä komean punaiseksi. :)
- työtahti
saavuttaa huimaakin polttoaineen säästöä?
taitaa säästetyt rahat jäädä aika vähiksi,maksaa ne ledit sen varran paljon/säättetty virran kulutus.- Selailija
niitä jotka harrastaa tipalla pisimälle kilpailuja.
- kylap
Tuskinpa kaverin toiminnassa kyse on rahanpuutteesta. Esim. kyllä itsekin välillä tulee pestyä käsin autoa, ei siksi että se olisi halvempaa vaan ihan harrastuksen vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536445Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483826Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava01310Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard01070- 971025
- 52890
- 56856
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137833- 41830
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9827