Iltalehdestä:
Rovaniemen käräjäoikeudessa alkaa keskiviikkoaamuna Käsivarren nimismiehen virkarikossyytteiden pääkäsittely.
Nimismies Ossi Hyvösen lisäksi samoilla käräjillä on syytettynä Lapin lääninhallituksen kansliapäällikkö Osmo Kurola.
Valtionsyyttäjä Jukka Rappe syyttää Hyvöstä 18:sta virkavelvollisuuden rikkomisesta ja 16:sta petoksesta, joihin hänen epäillään syyllistyneen vuosina 2001-2005.
Kansliapäällikkö Kurolan epäillään laiminlyöneen nimismies Hyvösen matkamenojen valvonnan. Häntä epäillään seitsemästä tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta. Lisäksi Kurolaa syytetään virkavelvollisuuden rikkomisesta lääninhallituksen sisustus- ja ajoneuvohankinnoissa.
Nimismies Hyvönen on pidätetty virantoimituksesta käräjäoikeuden tuomion antamiseen saakka. Kansliapäällikkö Kurolan kohdalla syyksi luettuja rikoksia ei katsottu perusteeksi virasta pidättämiselle.
...ja sitten Lapin Radion uutisista:
Sisäministeriö tekee erityistilintarkastuksen Lapin lääninhallituksessa. Tarkastus kohdistuu maaherra Hannele Pokan sekä sosiaali- ja terveysosaston jo eläkkeelle jääneen päällikön Aimo Välimäen matkoihin. Molempien matkalaskuista on kannellut kansliapäällikkö Osmo Kurola.
Sota on alkanut isojen hiekkalaatikolla.
5
436
Vastaukset
- näköpiirissä
siitä lukien kun kurola valittiin kansliapäälliköksi.
- vaan siitä lukien
kun lappiin valittiin johtajia, ja virheet vaan toistuu. sama pää aina samaan mäntyyn!= siviilipomoja ja väärillä aloilla.
- sotaherratkin
vaan siitä lukien kirjoitti:
kun lappiin valittiin johtajia, ja virheet vaan toistuu. sama pää aina samaan mäntyyn!= siviilipomoja ja väärillä aloilla.
Kai siellä sotaherratkin kokeili ja papit. Lapin "asinantuntijat" eli omatekoiset piispat ja keisarit.
Käytännössä siellä on "ISOT" rosvot saaneet rauhassa myllätä. Metsähallitus, jokiyhtiö, kemiyhtiö jne.
Konjamiini on auttanut näitä isoja panemaan pienemmät pullistelijat aisoihin. Ja se konjamiini on mennyt näitten virkaherrojen loppasuuhun.
Nämä virkaherrathan sitten on kurmuuttaneet tavallista pullistelijaa ynnä heidän eri oikeuksien tuomarit.
- rauhaan
siinä on mies paikallaan. Syyttää nyt lapin seriffiä mokomista littaroista, eikö parempaa tekemistä löydy!? Jengien murhamiehet saa olla kyllä syyttämättä, kuten taannoin kävi kohdallasi, mutta nyt jokunen littara itkettää.. Sinulle nauretaan jängillä todella makeasti! Kelpaa sitä varmaan siinä "työn lomassa" hieman lapissa Levilläkin poiketa.. Ja mikäs on poiketessa kun valtio maksaa Finnairin liput molempiin suuntiin ja hyvät kulukorvaukset päälle, majoituksineen kaikkineen. Haiskahtaa ajojahdilta.. Syitä sitää vain arvella.
- jäljet kammattaisiin
yhtä tiheällä kammalla kuin taviksen ja romaanin, niin kyllä siinä saatasi ruveta häkki heiluun.
Eipä tartte ihmetellä kun rouva herrakin oli haluamassa uusien haasteiden pariin, kun oli sinne Ouluun johtoon pyrkimässä. Että rotat pyrkii jättään uppoavan laivan. voihan se tuo kepun jäsenyys (aikaisempi) pelastaa monesta. Taitaa olla se sylttytehdas itsessään juuri siellä. Toivottavasti arvostamani Kurola on oikeilla jäljillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181