vauvanko aika?

14weeeee

ollaan poikaystävän kanssa molemmat 14wee, todella ollaan jo kypsiä ja seurusteltu 3kk. Tuntuu kuin elämästä "puuttuisi" jotain, lapsi! Me ollaan ajeteltu et hommataan lapsi nyt, nii eipähän tartte sit vanhana ja väsyneenä vaippoi vaihtaa!

14

2726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä...

jokunen vuosi odottaa ennen lapsen hankintaa. 3kk seurustelu on melko lyhyt aika, itse seurustelin mieheni kanssa melkein 3,5 vuotta ennen vauvaa. Koulut myös kannattaa käydä loppuun, sillä pienen vauvan kanssa se ei ole hirveän helppoa. Itse juuri käyn lukion viimeistä luokkaa kotoa päin ja välillä on tosi raskasta hoitaa vauvaa ja jaksaa vielä lukeakin. =)
      hyvää joulunodotusta!

• vuosi?

Ei, vaan kannattaa kasvaa aikuiseksi.

• minä vaan

olin neljätoista kun tlin raskaaksi.. tavallaan olisin halunnut pitää sen mutta juuri kaikki koulut olisi jäänyt kesken ja poikaystäväni kanssa oltiin oltu 2v yhdessä. mutta päädyin aborttiin kun molemmille se oli parempi..
      vuosi sen jälkeen poikaystäväni jätti minut toisen tytön takia. no nyt kun olen 19v niin minulla ihana 1v poika ja ihana mies jota rakastan paljon .. niin sitä vaan halusin kertoa että kannattaa oikeasti miettiä tarkkaan onko lapsi nyt paras ratkaisu vai odotatko vielä vähän.. vai onko sinulla tarjota pienelle ihmiselle kaikki se mitä se tarvitsee... mutta nämä ovat vain minun omia ajatuksia.. ja sekin että vaikka oli kuinka kauan seurustellut niin minun itseni kohdalla olen monesti joutunut kokemaan sen että ei ihmistä opi tuntemaan edes vuodessa.. mutta näin.. hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta...

• äiti kolmelle

Toivon todella että tämä kirjoitus on ihan vitsi. Eiköhän 14-vuotiaiden elämään kuulu paljon muu kuin lapsi. Voitte ihan rauhassa elää vielä toiset 14vuotta ja sitten katsoa asiaa uudestaan jos vielä olette yhdessä.

• Älkää

hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne tälläisiin täysin selkeisiin provoihin.

• ä20p2i23
        Älkää kirjoitti:

hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne tälläisiin täysin selkeisiin provoihin.

maailmassa tapahtuu kaikenlaista...

• mamma,..

tämä on vitsi,eikö niin?!ehkä kuitenkin lapset jätätte sen lapsen teon aikuisille..

• :::::::::OOOO

Hei hello,,,

Olet kyllä liian nuori tekemään lapsia ja ottamaan siitä vastuun kun aikuinen kun olet vielä itsekkin lapsi. mietis nyt vähän mitä lapsi vaatii. siis kasvatus ja elatus. Ei se elämä niin helppoa ole että tähän vaan lapsia tehdään ja kaikki on niin ruusuista. Suosittelisin odottelemaan ainakin muutaman vuoden ja kasvattaan ajatusta mitä lapsen hoito tuo tullessaan. Voithan mennä jonnekkin lastenvahdiksi sillontällöin niin näet mitä se on.

• ä20p2i23

Tuo lastenhotajana oleminen silloin tällöin lyhkäsinä aikoina. Siinä sitä saa tuta mitä se lasten kasvatus on :)

• vai kuinka?

Toisaalta 14-vuotiailta voi odottaa tällaista 'elämänviisautta'. Lapsiahan ne vielä ovat. Kaikilla ei ole sellaisia vanhempiakaan, jotka pystyvät tai haluavat neuvoa. Lapsekas halu tehdä lapsia liian nuorena kulkee usein perintönä.

Hymistelyn sijasta sanon vain, että jos lapset tekevät lapsia, niin koko porukka eli tämä ns. perhe tulee automaattisesti yhteiskunnan elätettäväksi. On ihmisiä, jotka pitävät elättinä oloa täysin luonnollisena asiana. Sekin kulkee usein suvussa. Minä vain en kannata sitä, että ihmiset ehdoin tahdoin hakeutuvat elämään minunkin verorahoilla.

Näillä palstoilla kirjoittelee monia ihmisiä, jotka katkerasti valittavat, kun yhteiskunta ei elätä tarpeeksi hyvin, koskaan tajuamatta, että hyvään elämiseen tarvitaan omaakin panosta.

Pitää ymmärtää, että useimmissa tapauksissa juuri nuorena tehdään nämä hölmöimmät päätökset oman elämän suhteen, jotka sitten johtavat niukkuuteen ja köyhyyteen. Ei siis lapsia lapsille, vaan koulutusta ja kypsymistä ensin.

Tämä vuodatus ei ollut sitten suunnattu pelkästään teinivanhemmille. Joillakin harvoilla saattaa mennä hyvinkin. Se on niin yksilöllistä ja sattumanvaraista, kuinka se aikuistuminen kehittyy,
      jotkut eivät aikuistu koskaan.

• rosewhite

Jokainen neljätoista vuotias uskoo
      olevansa kypsä, usko pois.
      Itse olen nyt 19 vuotias ja kun ajattelen
      aikaa kun olin 14v luulin olevani vanha ja kokenut.
      En ollut ja jos kuvittelis että minulla nyt olisi
      sen aikaisen poikäystävän kanssa lapsi,
      uskoisin ettei asiat olisi näin hyvin.
      Lapsi on ihminen, lapsella on suuremmat
      tarpeet kuin aikuisella.
      Lapsi tarkoittaa vastuuta.
      Ajatus lapsesta on kaunis ja tiedän mitä
      tarkoitat jonkin puuttumisella.
      Mutta usko pois ei ole oikea aika,
      en sano etteikö sinusta tulisi hyvä äiti.
      Mutta elä nuoruus ja nauti ajasta pojan kanssa,
      kerkeät kyllä saada monta kaunista lasta
      hoivattavaksi ja rakastettavaksi.
      Ei kannata rakentaa maailmasta valmista
      pakettia kun on koulutkin kesken.

En tahdo naputtaa enkä tuomita ketään,
      jokainen toki tekee omat valintansa,
      mutta tämä on minun mielipiteeni.

hyvät jatkot :)

• Alone_

13vuotiaat ja haluatte lapsen?
      Kannattaisiko hiukkasen alkaa miettiä asioita vakavammin? Olette 3kk seurustelleet, luuletko todella että noin nuorena solmittu suhde kestää niin kauan että vauva edes syntyisi?

• Please

Toivon, ettet ollut tosissasi tuon vauva-asian kanssa. Olet iässä, missä kyllä ihminen aikuistuu ja kasvaa, minkä seurauksena usaet ikäisesi ajattelevat olevansa kypsiä ja kokeneita. Kyllä mäkin luulin olevani sun iässäsi kypsä.

Mutta hei... mietis nyt vähän. Miten sä pystyt kasvattaa lasta, kun et ole kuitenkaan aikuinen itsekään?? Monilla aikuisillakin on ongelmia hallita monia tilanteita lapsensa kanssa, miten sitten sinä, keskenkasvuinen, sen osaisit tehdä?

Ja tuo, että olette olleet 3kk yhdessä. Salli mun nauraa... Ei kukaan opi tuntee toista tuossa ajassa, saatikaan hanki lasta noin tuoreen kumppanin kanssa. Jo tästä voi päätellä, ettet todellakaan ole mielestäni kypsä äidiksi.

• idea

joo, kannattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      169
      12833
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      154
      5458
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4780
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3689
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2788
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      120
      1955
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      111
      1706
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      366
      1638
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      108
      1538
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1471
    Aihe