Mikä kirja äidille?

Suositelkaa...

Äidille pitäisi vielä keksiä hyvä kirja joululahjaksi. Itse en osaa ostaa hyvää ja tuuriin en viitsisi luottaa. Kirja saisi olla koskettava, muttei liian apea ja mieluummin jokin hiljattain ilmestynyt. Vanhempiakin saa toki ehdottaa. Tällä hetkellä hänen lempikirjansa on Waltarin Sinuhe Egyptiläinen.

Katselin tälläisiä netissä:
http://www.uudetkirjat.fi/uk/index.jsp?c=page&id=12325
Olisiko tuossa joukossa joku helmi?

6

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elisantti

      Ensimmäisenä tuli mieleen Amy Tan ja hänen kirjoistaan "Ilon ja onnen tarinat", "Keittiöjumalan vaimo" ja "Sata salattua asiaa". Ne ovat aina hyviä ja suositeltavia kirjoja naisille, jotka ajattelevat ja tuntevat.

      Liitän mukaan myös muutaman muun kirjalistan, josko sieltä löytyisi myös ehdotuksia ja vinkkejä:

      http://www.suurikuu.fi/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=291&sn_type=3&sn_camp=ukkirj

      http://www.melankolia.net/kirjavinkit/

      Melankolia.netin kautta pystyt hakemaan hakusanoin, niiden asiayhteyksien kautta, joiden tiedät kiinnostavan äitiäisi. =)

      Hyvää joulua teille molemmille!

    • Äiti itsekin

      PS. Rakastan sinua on koskettava, täsmää kuvaukseen. Kirjan nimi toimii tietenkin ihanana joululahjana, kun se tulee sinulta äidillesi...

      • kirjailijan uusin

        ovat varsinaista hömpän hömppää. Ja jos äitisi ei ole kolmekymppinen, niin en ainakaan tuota Rakastan sinua-kirjaa hänelle antaisi.
        Anna mielummin vaikka lahjakortti, hän saa itse valita.
        Ja jos äitisi pitää tosiaan mainitsemanlaisestasi kirjallisuudesta niin tämä Rakastan sinua on kyllä siitämahd.kaukana...


    • H. Lettu

      Ahernin kirja ei kyllä sovellu kypsälle naiselle, siis keski-iässä tai sen yli. Kirja on kyllä sujuva ja mukavasti kirjoitettu, mutta kyllä se äkkiä alkoi tämänikäistä (reilusti yli 40-v.) tökkiä...

      Äitisi ikäiselle suosittelisin esim. kanadalaisen Carol Shieldsin kirjoja, kauniisti ja sujuvasti kirjoitettuja tarinoita elämästä, parisuhteista ja lapsista. Oma ehdoton suosikkini on "Larryn juhlat", mutta eivät "Kivipäiväkirjat" tai "Sattumankauppaa" myöskään huonoja ole. Saman kirjailijan viimeiseksi jäänyt "Ellei" ei omasta mielestäni yllä edellisten tasolle.

      Toinen suositus on Sarah Dunant. En tiedä, kumpaa hänen suomennetuista teoksistaan kehuisin enemmän, "Venuksen syntymää" vai "Kurtisaanin vuoteessa" -kirjaa. Ne ovat historiallisia romaaneja, kertovat molemmat ympäristönsä asettamiin kaavoihin sopimattomista, omasta elämästä unelmoivista naisita - ja siitä, miten se toteutetaan.

      Kotimaisia, helppolukuisia kirjailijoita ovat esim. Pirjo Rissanen ja Regina Rask.

      Waltarille ei ole helppo keksiä "samanvertaista" (ja tuskin löytyykään), mutta klassikoita löytyy kirjakaupasta runsaaasti. Myyjät kyllä auttavat!

    • niin pitää tästäkin :)

      Sinuhe on ollut vuosia mun suosikkini! Hiljattain sen rinnalle nousi Paulo Coelhon Alkemisti.

      • Ei "Alkemistia", jos pitää Sinuhesta. Jotakin eeppistä. Dickensin "Kolea talo" on nyt hitti, mutta maksaa suolaisesti, koska tulee televisiosta sarjana.

        Sarah Watersin "Silmänkääntäjä" on rehevä historiallinen romaani, mutta siinä on lesbosävyjä, jotka eivät kaikkia miellytä. Historiallinen, mutta kevyempi on Kate Mossen "Labyrintti". Elisabeth Kostovan "Historiantutkija" sisältää vampyyriaiheen, mutta muuten hyvä.

        Varttuneempien naisten kirjoja ovat Anne Tyler ja Alice Munro. Orhan Pamuk on kiinnostava ja tällä hetkellä esillä Nobel-palkinnon vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe