Romssi vaihtoon!!!

Katja Kean

Toivottavasti jokirantaa saadaan taas hivenen ulkonäöllisesti kehitettyä kun Romssin Aarne vihdoin viimein hävisi tarjouskilpailun ravintolapaikasta Timbaalin pojille!

Olen jo vuosia ihmetellyt että miksi Romssi ei kehitä paikkaa ulkonäöllisesti, vaikka asiasta on hänelle mainittu. Nyt vihdoin (toivottavasti) saadaan ne 20 vuotta vanhat tulikuumat vihreät keikkuvat peltipöydät vaihdetuksi ajanmukaisiin ja hienon näköisiin ja toivottavasti myös paikan väritys maisemaan sopivammaksi.

Toivoisin myös pääseväni juopottelemaan lasituopeista. Romssi oli paikkana hyvä, mutta aikansa kutakin. Maailma muuttuu...

18

3163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalta se maistuu

kuule kyllä nyt taisit sohaista pahaan paikkaa kun turpaas aloit piestä Romsin kahvilasta. Tiedätkö että se paikka oli jokirannan tunnetuin kahvila. Tuolla maailmalla kun matkaan työni puolesta niin siellä tulee joka kesä vastaan ihmisiä jotka kysyy et onko romsin aarne jo avannut, ja tulevat kaukaakin vain istumaan iltaa tai päivää romsille. Esim.viimekesänä olin lappia kiertämässä niin sevettijärvellä tuli vanha ukonkäppänä joka kysyi et oliko romsi auki kun lähitte reissuun? nauratti meitä vähän kun ei tarvi kuin sanoa nimi porvoo niin aarne siellä ja täällä tiedetään. Ja mihin se tavis kansa nyt on tervetullut ja saako timbaalin kahvilassa koira vettä tai makkaranpalan kun omistaja istuu tuopillisella. Kyllä kansaa tulee ruokkia. Kyllä ne on duunarit jotka tätäkin kaupunkia yllä pitää eikä herranketkut. Järkätään aarnelle adressi ja vaaditaan paikkaa ja vielä parempaa kuin mikä oli mut niin että tänne tulijat sen löytää. Vaikka sit vihreille muovipöydille ja muovituopeille.

• sulla on

lapselliset puheet.Jos mä istuisin koirani kanssa romsilla,niin mun koiralle ei makkaranpaloja heitellä.On se vaan hyvä että Timbaalin kaveri sai paikan.Paikka siistiytyy.Toivottavasti saa teräviäkin.Kurja oli juoda romsilla kerran pestyistä muovimukeista.HYI.

• siihen makkaraan puutuit
        sulla on kirjoitti:

lapselliset puheet.Jos mä istuisin koirani kanssa romsilla,niin mun koiralle ei makkaranpaloja heitellä.On se vaan hyvä että Timbaalin kaveri sai paikan.Paikka siistiytyy.Toivottavasti saa teräviäkin.Kurja oli juoda romsilla kerran pestyistä muovimukeista.HYI.

ei sitä makkaranpalaa ollutkaan tarkoitus arvostella ymmärtääkseni sillä kirjoittajalla vaan kertoi mitä tai miten siellä palveltiin Romsilla meinaan. Varma on että ei kukaan pääse niihin asiakaslukuihin mitä Romsilla oli. Aina katseltiin kun siellä liikuttiin laivaravintola oli lähes tyhjä ja toisella puolen kuppila muutama hassu istuja ja Romsilla ootettiin paikkoja ja Aarnehan järkkäs tuolin vaikka mistä et jokainen sai mitä tilas.Minun mielestäni se kirjoittaja oli oikeassa kun otti huomioon myös koiranulkoluttajat ja mikä vielä jos oli lapsia niin Aarne huomio lapsetkin.Eli oli kaikkien kaveri.Kansan paikka menetettiin. suru-aika olkoon julistettu tästä alkaen ja jatkukoon ensikesän loppuun . Otetaan juttu sit esille ja katellaan miten kesä meni etanoita syödessä????

• *jossu*
        sulla on kirjoitti:

Btw, jos kerran pestyistä muovimukeista juominen sinusta oli niin kurjaa niin miksi ihmeessä menit Romsille, onhan jokirannassa muitakin terasseja ja jopa sellaisia joista olisit sen kaipaamasi lasituopin saanut...

Arne Romsin terassi kunniaan! Hyvää palvelua sieltä aina sai, eikä siihen olueeseenkaan muovinmaku ehtinyt tarttua kun ei juomista vitkutellut;)

• tainnut
        siihen makkaraan puutuit kirjoitti:

ei sitä makkaranpalaa ollutkaan tarkoitus arvostella ymmärtääkseni sillä kirjoittajalla vaan kertoi mitä tai miten siellä palveltiin Romsilla meinaan. Varma on että ei kukaan pääse niihin asiakaslukuihin mitä Romsilla oli. Aina katseltiin kun siellä liikuttiin laivaravintola oli lähes tyhjä ja toisella puolen kuppila muutama hassu istuja ja Romsilla ootettiin paikkoja ja Aarnehan järkkäs tuolin vaikka mistä et jokainen sai mitä tilas.Minun mielestäni se kirjoittaja oli oikeassa kun otti huomioon myös koiranulkoluttajat ja mikä vielä jos oli lapsia niin Aarne huomio lapsetkin.Eli oli kaikkien kaveri.Kansan paikka menetettiin. suru-aika olkoon julistettu tästä alkaen ja jatkukoon ensikesän loppuun . Otetaan juttu sit esille ja katellaan miten kesä meni etanoita syödessä????

käydä menneenä kesänä kaljalla,kun et huomannut että Romsin asiakkaat väheni,syystä että hinnatkin oli korkeammat kuin naapurissa.Kyllä me saadaan kiva paikka ensi kesänä.Menestystä vaan uudelle yrittäjälle.

• uudestaan!
        *jossu* kirjoitti:

Btw, jos kerran pestyistä muovimukeista juominen sinusta oli niin kurjaa niin miksi ihmeessä menit Romsille, onhan jokirannassa muitakin terasseja ja jopa sellaisia joista olisit sen kaipaamasi lasituopin saanut...

Arne Romsin terassi kunniaan! Hyvää palvelua sieltä aina sai, eikä siihen olueeseenkaan muovinmaku ehtinyt tarttua kun ei juomista vitkutellut;)

kun huomasin huulipunaa mukissa.Enkä ole ainoa jolle näin käynnyt.

• Porvoolainen
        tainnut kirjoitti:

käydä menneenä kesänä kaljalla,kun et huomannut että Romsin asiakkaat väheni,syystä että hinnatkin oli korkeammat kuin naapurissa.Kyllä me saadaan kiva paikka ensi kesänä.Menestystä vaan uudelle yrittäjälle.

Haluaisin tiivistellä noita aikaisempia juttuja ja olen samaa mieltä teidän eri kommenteista. Aarne tunnetaan tosiaan maailmalla asti ja kuppila on toiminut hyvin siinä ja aarne ottaa asiakkaat huomioon. Minunkin mielestä paikkaa saisi modernisoida kyllä. Romsin paikka kokosi porukan yhteen ja sen tiimoiltahan nämä ranta kuppilat on tulleet..hyvä niin että keskitytään joen rantaan. Tosin se minua ihmetyttää näissä porvoon keskustelu sivuissa on se että täällä pitää aina hirveästi ruveta riitelemään ja väittelee kun taas täälläkin on monia silmäpareja jotka varmasti lukevat ja voivat vaikuttaa!!! Eikö voitaisi yhdessä miettiä mitä kaikkea voitais kehittää ja parannella!! Ei ketään pidä heti tyrmätä..ja olisin kyllä soinut romsille jatkoaikaa vielä onhan siinä rannassa vielä tyhjää tilaa..Asiasta toiseen mitä mieltä olette modernista grönmanin paikasta mille saatiin heti erikoislupa pidemmäksi aikaa kun herra istuu kaupungin valtuustos!! Ja oliskohan projektikin alkanut ennenlupia?? Siinä mielessä pidän aarnelle peukkuja!! Mutta Hauskaa joulun odotusta!!

• pitelijä
        Porvoolainen kirjoitti:

Haluaisin tiivistellä noita aikaisempia juttuja ja olen samaa mieltä teidän eri kommenteista. Aarne tunnetaan tosiaan maailmalla asti ja kuppila on toiminut hyvin siinä ja aarne ottaa asiakkaat huomioon. Minunkin mielestä paikkaa saisi modernisoida kyllä. Romsin paikka kokosi porukan yhteen ja sen tiimoiltahan nämä ranta kuppilat on tulleet..hyvä niin että keskitytään joen rantaan. Tosin se minua ihmetyttää näissä porvoon keskustelu sivuissa on se että täällä pitää aina hirveästi ruveta riitelemään ja väittelee kun taas täälläkin on monia silmäpareja jotka varmasti lukevat ja voivat vaikuttaa!!! Eikö voitaisi yhdessä miettiä mitä kaikkea voitais kehittää ja parannella!! Ei ketään pidä heti tyrmätä..ja olisin kyllä soinut romsille jatkoaikaa vielä onhan siinä rannassa vielä tyhjää tilaa..Asiasta toiseen mitä mieltä olette modernista grönmanin paikasta mille saatiin heti erikoislupa pidemmäksi aikaa kun herra istuu kaupungin valtuustos!! Ja oliskohan projektikin alkanut ennenlupia?? Siinä mielessä pidän aarnelle peukkuja!! Mutta Hauskaa joulun odotusta!!

Terassit keskittyvät ehkä vaan jo liikaa jokirantaan, suurin osa on jo siinä kuin "köyhän talon porsaat". Minäkin olisin suonut Romsille vielä jatkoajan. Sitä jokirannan "metroasemaa" ei voi verrata millään tavoin, täydellinen Romsin vastakohta, steriili paikka ilman tunnelmaa ja sympaattista ravintoloitsijaa. Plus ei-niin-positiivinen-julkisuus televisiota myöten. Minun mielestäni.

• olen käynyt siel kans..
        pitelijä kirjoitti:

Terassit keskittyvät ehkä vaan jo liikaa jokirantaan, suurin osa on jo siinä kuin "köyhän talon porsaat". Minäkin olisin suonut Romsille vielä jatkoajan. Sitä jokirannan "metroasemaa" ei voi verrata millään tavoin, täydellinen Romsin vastakohta, steriili paikka ilman tunnelmaa ja sympaattista ravintoloitsijaa. Plus ei-niin-positiivinen-julkisuus televisiota myöten. Minun mielestäni.

joo se toinen paikka oli ihan steriili. Me vaimon kanssa ihmeteltiin sitä miks kaikki istuu siel ku on hieno paikka vieres., noin ulkoasullisesti mutta se selvis kun otettiin ns. metrolla yhdet ja sitten mentiin romsille!! kyllä oli tunnelmaa!! Meistä on mukava käydä paljon eri paikoissa ja täytyy sanoa että suomeenkin rupee tulee näitä mahtailija, teennäisiä baareja tai kuppiloita kokoajan enemmän..Pidän itse tunnelmasta ja juuri tämä romsin paikka oli sellainen..kukin on mitä on ja arvoista viis meininki!! näin se jäi meiän sydämiin!!

• muovituoppi
        *jossu* kirjoitti:

kylläpäs täällä nyt manataan ku ollaan juotu muovituopista!! ei ole kristallia..minusta nuo muovituopit sais jäädä!! vaikka ne ei ole niin hygienisiä kuin lasit mutta inhottaa un joku niitä lasisia aina onnistuu tiputtamaan ja lasia tunteneet ihmiset voivat olla samaa mieltä kanssani että koskaan et poista kaikkea mitä olet tuhonnut..joten jos jotain ärsyttää naarmuset tuopit ni voivoi..olisitte olleet hajottamatta niitä lasisia ni ei olis muovisia keksitty!!

• Grön

Nyt on hyvä tilaisuus äänestää, siis jaloilla.

• Taloustieteilijä

Ja nyt sitten hinnat jokirannan kuppiloissa ylös kun Roms ja Åga on pelattu ulos, vai?

• Ulkonäkö.

Ole häirinnyt asiakaita,kyllä uudet pitäjät
      saavat huomata sen. Taatusti asiakas kato käy.

• samaa mieltä

Koska tuolla paikalla asiakasprofiili ei kestä volyymin oleellisesti kärsimättä kuin 10% korotuksen asikashintoihin. Sitten jos osuu sateinen kesä on tappio ihan selvä

• Juttu Uusimaassa
    • voidaan

Juoda siideri tai olut puhtaasta mukista, ettei ole kertakäyttö tuoppi jonka reunassa on " tehdas asenettuna" huulipuna.

• siksi Romsi

ei ole satsannut asiakkaitten viihtyisyyteen,koska se maksaa.Hinnat on kyllä nousseet viime kesänä.Johtuikohan asiakaskato siitä?

• Romsin

Mutta Romsin paikka on aina ollut ja on aina otettu paikallisräkälänä, ei sinne ole menty skumppaa juomaan. Kuka viitsii muovihäkkyrän alla karjalanpiirakka nenän edessä edes vaatia hopeahaarukkaa ja kristallilaseja? Jos haluaa hienostella joen varrella, eikö Glûcklauf ole sitä varten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe