Tallentava kiintolevyllä

vai ilman

Niin,eli onks ton kiintolevyllisen etuina muuta,ku saa esim filmeistä mainoskatkot otettua pois,meinaan ku ne maksaa vissiin noin 400€,kun taas tavallinen tallentava on n.150e.
Digiboksin kanavista esim. TV1000:lla ei tuu mainoksia ja filmit alkaa ja loppuu niinku pitääkin

4

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jibun (Pioneer DVR-433H omi...

      Kyllä tallennusten editointimahdollisuus on lähestulkoon kaikissa DVD-tallentimissa tietyin rajoituksin. Tosin jotkut vanhemmat tallentimet tukevat esimerkiksi vain DVD-RAM-levyjä, jos haluaa editoida, ja niitähän ei pelkästään toistoon kykenevissä laitteissa yleensä pyöritetä. Toiset tallentimet suostuvat puolestaan editoimaan vain plus- tai miinus-standardin uudelleenkirjoitettavia levyjä (DVD RW tai DVD-RW). Nämä levyt pitää sitten finalisoida ("päättää") ennen kuin niitä voi käyttää pelkästään toistoon kykenevissä laitteissa. TV-sarjoja tallennettaessa edellämainituilla menetelmillä ei juuri ole merkitystä, mutta kokonaisia elokuvia pätkittäessä alkaa DVD:t käydä ahtaaksi ja silloin on kiintolevystä hyötyä. Yleensä sitäpaitsi muokkaustoiminnotkin on monipuolisemmat kiintolevyllä kuin DVD:llä.

      Olennaisin kysymys lienee se, haluatko ajastaa sekä digiboksin että dvd-tallentimen aina erikseen? Nimittäin tuolla 400 eurolla ei taida ihan vielä saada digisovitinta integroituna, mutta lähelle päästään (ks. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20363 ). Voin sanoa kokemuksesta, että huolimatta omistamani Pioneer DVR-433:n erinomaisesta kuvanlaadusta ja toimintavarmuudesta, olen monen monituista kertaa kaivannut siihen digiviritintä, että voisin poimia ajastukset suit sait sukkelaan suoraan ohjelmaoppaasta käsin.

      • säästää

        Tuntuu kyllä hienolta laitteelta,tarvis kait vähän säästää ja hankkia sellainen,kiitosta vaan!


      • kiintolevylle

        Hommasin verkkokaupasta tallentavan dvd soittimen kiintolevyllä.
        Innoissani vedin vanhoja kamera vhs nauhoja kovalevylle.
        Hyvin onnistuu.
        Mutta en saa siirrettyä kovalevyltä niitä DVD:lle
        Ilmoitus tulee että kopiotava media ei ole mahdollista kopioida.
        Siis videoleikkeen kohdalla on suora toiminto poltolle mutta ei suostu pelaamaan.

        onko tietoa ja löytyykö apua.


      • Jibun
        kiintolevylle kirjoitti:

        Hommasin verkkokaupasta tallentavan dvd soittimen kiintolevyllä.
        Innoissani vedin vanhoja kamera vhs nauhoja kovalevylle.
        Hyvin onnistuu.
        Mutta en saa siirrettyä kovalevyltä niitä DVD:lle
        Ilmoitus tulee että kopiotava media ei ole mahdollista kopioida.
        Siis videoleikkeen kohdalla on suora toiminto poltolle mutta ei suostu pelaamaan.

        onko tietoa ja löytyykö apua.

        Mulla ensimmäisenä tulee mieleen se, että tallentimesi kirjoittaa oletuksena tallenteet niin sanotussa VR-muodossa, joka sopii paremmin editoitavaksi kuin prässättyjen DVD-levyjen standardi DVD-Video -muoto. Jospa tallennin ei jostain syystä osaa (tai halua?) tehdä muunnosta DVD-VR/DVD VR -> DVD-Video. Tarkistapa voitko (asetuksista tms.) pakottaa tallennusmuodoksi DVD-Video sekä kiintolevylle että poltettavalle aihiolle.

        Semmoinen varoitus vielä että jos yrität kopioida Macrovision -suojattuja VHS-kasetteja niin sikäli kuin olen ymmärtänyt tämä on monasti mahdollista vain VR-muodossa olevalle DVD-aihiolle, koska vain se tukee kopiosuojausta. Isot valmistajat (Sony jne.) haluaa, että yleisö voi kopioida kaupallisesta lähteestä vain yhden "varmuuskopion". VR-muodossa olevalle levylle voidaan merkitä eräänlaisella lipulla, että se on kaupallisen levyn ensimmäinen ja viimeinen kopio. Video-muodossa olevalla aihiolla ei ole tätä ominaisuutta käytettävissä, joten siihen ei tallentimet luota. Eikö ole kätevää :P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe