muistelisin joskus nähneeni täälä ainakin yhden henkilön jolla on genitaalierpess ja on jo synnyttänyt.. osinkin nyt kysellyt sellaiselta henkilöltä sellaista että kun olette synnyttäneet vauvan niin onko vauva joutunut johonkin erikoiseen tarkkailuun tai tutkittavaksi äidin herpeksen takia vai kohdellaanko vauvaa niinkuin muitakin vauvoja. muistan myös kerran lukeeni erään henkilön kirjoituksen hänen ystävästään joka synnytti ja äidillä oli genitaaliherpes ja vauva joutui eristyksiin muista tartuntavaaran vuoksi, onko asia näin?
herpes
1
178
Vastaukset
- Minna3333
Mulla todettiin 1tyypin herpes genitaaleissa v,1998. Sain muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa siihen estolääkityksen.
Lääkäri täällä Kuopiossa sanoi, että harvoin joudutaan tekemään sektiota synnyttäjille, joilla herpestartunta jo on vanha, siis rakkuloinut jo useampaan kertaan.
Käsittääkseni jos vauva syntyy alateitse, ja äidillä puhjennut just elämänsä ensimmäinen herpes genitaaleihin, tartunta vauvalle on vaarallinen.
Meidän vauvaa ei tutkittu mitenkään syntymän jälkeen, vaikka esikoisen kohdalla en kerennyt estolääkitystä aloittamaankaan (syntyi viikolla 32 ). Nyt tämän raskauden aikana mulla on ollut pari rakkulaa, ja aloitin lääkityksen viikolla 31.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3126108Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483596Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462780"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242161Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001728- 671172
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni144958Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10928Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11874