Olen hiljattain valmistunut matkailun restonomi. Tällä hetkellä ihan toisen alan töissä, mutta koko ajan kattelen oman alan hommia ja toivon että niihin pääsis. Tuntuu vaan aika hankalalta löytää edes sellasia sopivia paikkoja, joita hakea.
Olisin kovasti kiinnostunut Suomen messukeskuksesta, kun täällä pk-seudulla nyt kerta asustellaan. Muutenkin messu-, kokous- ja kongressiala kiinnostaa. Mitenköhän niihinkin hommiin pääsis? Välillä on Suomen messutkin hakenu työntekijöitä, mutta liekö sitten hakijoita paljonkin. Kilpaillaan tradenomien kanssa samoista paikoista vissiin :( Ja tradenomejakin on pilvin pimein. Sitten ne hakee sellasen rekry/konsulttifirman kautta eli aika pitkä tie, jos työpaikkaan onnistuu ponnistamaan.
Välillä kyllä tuntuu, että turhaan sitä haaveilee itseä kiinnostavasta, oman alan työstä. No, täytyy yrittää vaan seurata paikkoja ja jaksaa kirjotella hakemuksia.
Miten matkailualalle
4
683
Vastaukset
- ex-messukeskuslainen
laita vaan hakemuksia avoimiin paikkoihin, vaihtuvuus kyseisessä firmassa on aika suuri. Ihmisiä lähtee ja uusia palkataan koko ajan. laita vaikka myös avoin hakemus, ja rekrytointifirman kautta pääset sisälle firmaan, ja mahdollisuudet mm sisäisessä haussa on sen jälkeen hyvät.
t ex-messukeskuslainen
P.S. se on muuten Helsingin Messukeskus, ja firma on Suomen Messut :)- Gingery*
Sitä tarkotinkin, että firma on nimeltään Suomen messut :) Kiitos vastauksesta. Saanko udella miksi vaihtuvuus sitten on niin suuri siellä? Viihdyitkö itse vai miten kun nyt olet kuitenkin ex-messukeskuslainen? Onhan talo tiesti aika iso..siis että osastoja näyttäs olevan useita ja henkilökuntaakin suht paljon
- ex-messukeskuslainen
Gingery* kirjoitti:
Sitä tarkotinkin, että firma on nimeltään Suomen messut :) Kiitos vastauksesta. Saanko udella miksi vaihtuvuus sitten on niin suuri siellä? Viihdyitkö itse vai miten kun nyt olet kuitenkin ex-messukeskuslainen? Onhan talo tiesti aika iso..siis että osastoja näyttäs olevan useita ja henkilökuntaakin suht paljon
siksi olen nykyisin ex-messukeskuslainen. Vaihtuvuus on suuri mm sen takia, että työntekijöistä on suurin osa nuoria naisia, jotka jää vähän väliä äitiyslomalle, joten tilalle tarvitaan ihmisiä. Ja muutenkin tuntuu ihmisiä koko ajan lähtevän muualle töihin. Itse pääsin aikoinaan rekrytointifirman kautta sisään, ja sain vakkarisopimuksen melkein samantien. Kannattaa sekin tie taloon!
- Gingery*
ex-messukeskuslainen kirjoitti:
siksi olen nykyisin ex-messukeskuslainen. Vaihtuvuus on suuri mm sen takia, että työntekijöistä on suurin osa nuoria naisia, jotka jää vähän väliä äitiyslomalle, joten tilalle tarvitaan ihmisiä. Ja muutenkin tuntuu ihmisiä koko ajan lähtevän muualle töihin. Itse pääsin aikoinaan rekrytointifirman kautta sisään, ja sain vakkarisopimuksen melkein samantien. Kannattaa sekin tie taloon!
Ja vinkistä. Ehkä sitä voisi kysyä sieltä rekryfirmasta... Yrittänyttä ei laiteta. Avoimen hakemuksen olen laittanut ja yhtä paikkaakin kerran hain. Se on tiesti mihin saumaankin aina osuu ja tuskin ne kauheesti plärää niitä avoimia hakemuksia...
Itellä ei oo äitiyslomat mielessä ainakaan vähään aikaan. Mutta tietysti minullakin mieli savolaisena muuttaa takas järvi-Suomen alueelle. Mutta täällähän sitä ois hyvä kokemusta kerätä ja sitä rahaa, nyt valmistuttuani. Kai sitä tietysti vähän joka hommassa on vaihtuvuutta, kun ihmiset haluaa elämänmuutoksia jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi853387Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj983135SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783076- 1562623
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562428Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2092246Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi602217Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142075Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla82045Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li411800