Olen yritänyt saada scr3310 usb lukijaa toimimaan suse10.0:ssa sekä opensuse 10.1:ssä.
Olen asentanut "kaikki" tarvittavat ohjelmat.
pcsc-lite, pcsc-ccid, openct, sekä scr3xxx ajurin scm:n sivuilta.
pcscd daemon päällä ja muutenkin reagoi kun lykkää kortin lukijaan eli antaa lokiin ilmoituksen atr -numerosarjasta.
Eli tähän asti:
testpcsc ilmoittaa että kortti toimii
opensc-tool -a ilmoittaa atr tiedot
opensc-tool -l ilmoittaa että käyttää
pcsc-driveriä
muissa kohdissa on openct ei laitetta
Henkilökortin luku
opensc-tool -n ilmoittelee että
Unidentified card
Ja tähän loppuu mun tietämys
Kun yritän listata kortin sisältöä niin ei tule mitään.
pkcs15-tool -c ei toimi ollenkaan
Olen saanut jopa firefoxiin näkymään turvallisuuslaitteissa ton kortinlukijan mutta ongelma on varmaan toi
opensc-tool -n eli ei osaa ladata oikeaa ajuria
Kun yritän henkilökortilla tonne vrk:n testipalveluun niin ei toimi kuten pitäisi.
(Toimii kyllä tuolla xp:n puolella.)
Olen käyttänyt pelkästään susen 10.0 pakettihallintaa, jotta systeemi pysyy kasassa eli en ole kääntänyt, kuin ton scm scr3310 ajurin tonne kerneliin moduulina.
Voisko joku vääntää rautalangasta mistä ryhtyisin vikaa selvittämään.
Ongelma kun en ymmärrä noita
driver-middleware-ohjelma -tasoja.
Onko toi scr3xxx moduuli driver, kun se näkyy lsmod-komennolla. ja sitten toi pcsc "driver" middleware vai onko noi kummatkin samalla tasolla.
Olen jo kuukauden päivät ratkonut googletuksella, mutta nyt tuntuu että ei ymmärrä kun toi englanti ei ole vahvin ala.
Tavoite olisi siis päästä henkilökortilla tuonne vrk:n testipalveluun tai katsomaan tuolta omia tietojaan. Firefoxilla varmaan pitäisi onnistua, kun opensc-pkcs11.so on käytössä, ja ilmoittaa iloisesti ton usb scr3310 laitteen. Niin ja kaikki juuripalvelimen sertifikaatit on asennettu.
Niin ja tuolla opensuse10.1 en saa sitä toimimaan edes näin pitkälle, siellä ei opensc-tool -l näytä mitään vain driver openct ja laite kohta tyhjä
ja samat ohjelmat asennettu,
testpcsc toimii kyllä.
kummassakin on päällä scr3xxx moduli, openct ja pcscd daemonit tasolla 3 ja 5. Käynnistys taso on 5 eli graaffinen.
pkcs15-tool -c tai joku muu millä saisi listattu sisällön kortilta olisi kiva/must.
Itse olen epäillyt että opensc.conf tiedostoa pitäisi muokata mutta miten?
SCM SCR3310 henkilökortinlukija
Suseen
0
596
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855