kannustalo/teritalo vai betonielementtitalo

vaikea päätös

olemme saaneet tarjouksen kannustalolta, 158 neliön rauhala pohjaratkaisusta..hinta ilman pystytystä ja rahtia 79000e.Kysymys 2 krs.talosta lasikuisteineen.Hinta tuntuu silti suurelta.Vaihtoehona on betonielementtitalo,jonka elementit saisimme 80 e neliöhinnalla ja pystytyksen saisimme halvalla,suhteiden kautta.Teritalon hinta oli sama, mutta kuuluu pystytys hintaan.Mitä tehdä?Mielipiteitä, kiitos!Onko kokemusta kumpi voisi tulla kalliimmaksi betonielementti vai kannus/puutalo?BetoniElementissäkin etunsa..mutta todennäköisesti emme rakentaisi samanlaista (aivan)kuin kannustalo 2krs.Mutta jos teoriassa ajttelis , miten hinnat asettuisi jos samanlaiset talot olisi kyseessä?

15

11248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

      Onko kysenen Kannus mansardi-kattoinen? Se tuo heti lisää hintaa.
      En kyllä ole ennen kuullut, että suostuvat Kannukselta antamaan tarjouksen ilman pystytystä. Meille ainakin sanottiin, että sellaisen tarjouksen saaminen ei ole mahdollista, koska tulevien reklamaatioiden määrä oletettavasti kasvaisi huimasti ja talotehdas ei ota vastuuta/vastaa mistään pystytykseen liittyvistä asioista, jos pystytys tulee muuta kautta.
      Onko paketeissasi muuten sama sisältö? Kannuksella perus tarjous sisältää listat, puiset sisäkatot, terassien ja parvekkeiden materiaalit, eristeet(myös väliseiniin), portaat, saunan puu materiaalit ym, ellei erikseen toisin ole sovittu. Ainakin meidän saamamme alkuperäinen tarjous sisälsi nuo kaikki. Ja onko Kannustalossasi katto asennukset miten pitkälle? Ne ovat kalliita talotehtaan kautta..

    • Jalmari

      Meille tuli Teripaketti,nyt jo katettunakin..
      Erittäin laadukas,hyvä ostos.
      Myynnin ja suunnittelun voisi tehdä toisin,asiakas läheisemmin..
      Malli on Caroline ja asennusporukka pätevää, kuuluu talotehtaan omiin miehiin,ei villejä yrittäjiä!

    • Tuira

      Teimme tarjouskyselyn Teritaloilta, Kannustaloilta, Jokeritaloilta ja Tikkaselta mittatilaustyönä talopaketin piirustusta muutettiin pikkuisen ja rakennusliike teki valmiiksi 20% halvemmalla kun olisi maksanut paketti ja työt. Eli hintoja kannattaa kysyä muiltakin kun talopaketti myyjiltä.

      • tällainen rakennusfirma

        Tikkanen vaikuttaa?


      • Peitsi
        tällainen rakennusfirma kirjoitti:

        Tikkanen vaikuttaa?

        Uudellamaalla ja toimialue kattaa muistaakseni aika laajan alueen.


      • joopajoo...m

        kaveri mainostaa omaa firmaansa...joka puolella täällä. ei kannata tähän ansaan langeta.


      • Jalmari

        ..ja veikkaan,että jos sisäkorkeus on 280 alhaalla kuten paketissa ja ylhäällä 260..ja kun vertaa materiaalia senissä ja rakenteissa,niin tiukka pitää olla rakennusporukka,jos tekee halvemalla ja paremmin..


    • Kannusrakentaja

      Betonielementeistä en pysty sanomaan mitään mutta Kannustalo on kalliimpi kuin Teri. Kannus on myös työläisempi rakentaa, elikkä Terin elementit on enemmän viimeistelty.

      • sisko ja sen mies

        Itse muutaman talon pitkästä puutavarasta rakentaneena, ja nyt sivusta seuranneena erästä kannustaloprojektia(rauhala) voin vain ihmetellä. Kamala pakettihinta, suunnittelijoiden ajatus katkennut täysin, tai sitten yläkerran ja alakerran on suunnitellut eri henkilö.Pystytysporukka latoi kattotuolit miten sattuu(jako heittää tuuma tolkulla)ja lisäksi ne on vinossa.Äärimmäisen monimutkaisia ratkaisuja. Kannustalon rakentaminen ei sovi minun mielestäni sellaisille rakentamista haalveileville, joilla ei ole kokemusta rakentamisesta. Mitä enemmän on kulmia ja kuisteja ynnämuita pokkauksia rakenteissa,sitä vaikeammaksi homma menee.Ja muistakaa hyvät ihmiset, talotekniikka pitää ottaa huomioon hyvissä ajoin. Ilmastoinnille vesijohdoille viemäreille ja muille hilppeille pitää varata omat reittinsä ja tilansa.(talotehtaan ja muiden suunnittelijoiden risteilypalaveri) Tässä projektissa mitä olen sivusta seurannut näin ei ole tehty.Homman vaikeusastetta lisää vielä se, ettei ole vinttitiloja johon iv-kanavat voisi sijoittaa. Mansardi tyylinen katto kulmineen ja kuisteinee tuotti jo isoja vaikeuksia tuossa projektissa, ja se on osin kesken vieläkin. Järki käteen ja suuret unelmat roskiin. Esitteissä on hienoja kuvia kalliiseen hintaan. Eräs vaihtoehto paketille, on teettää ammattiporukalla runko pystyyn samaan vaiheeseen kuin talotehdas toimittaa paketin. Tarpeen vaatiessa työn edetessä voi vielä muuttaa jotain. Esim ulkoseinille tulevia sähkörasioita jne.Ja luulempa että on halvempi ratkaisu vielä tänäkin päivänä.


      • kannus pian valmis
        sisko ja sen mies kirjoitti:

        Itse muutaman talon pitkästä puutavarasta rakentaneena, ja nyt sivusta seuranneena erästä kannustaloprojektia(rauhala) voin vain ihmetellä. Kamala pakettihinta, suunnittelijoiden ajatus katkennut täysin, tai sitten yläkerran ja alakerran on suunnitellut eri henkilö.Pystytysporukka latoi kattotuolit miten sattuu(jako heittää tuuma tolkulla)ja lisäksi ne on vinossa.Äärimmäisen monimutkaisia ratkaisuja. Kannustalon rakentaminen ei sovi minun mielestäni sellaisille rakentamista haalveileville, joilla ei ole kokemusta rakentamisesta. Mitä enemmän on kulmia ja kuisteja ynnämuita pokkauksia rakenteissa,sitä vaikeammaksi homma menee.Ja muistakaa hyvät ihmiset, talotekniikka pitää ottaa huomioon hyvissä ajoin. Ilmastoinnille vesijohdoille viemäreille ja muille hilppeille pitää varata omat reittinsä ja tilansa.(talotehtaan ja muiden suunnittelijoiden risteilypalaveri) Tässä projektissa mitä olen sivusta seurannut näin ei ole tehty.Homman vaikeusastetta lisää vielä se, ettei ole vinttitiloja johon iv-kanavat voisi sijoittaa. Mansardi tyylinen katto kulmineen ja kuisteinee tuotti jo isoja vaikeuksia tuossa projektissa, ja se on osin kesken vieläkin. Järki käteen ja suuret unelmat roskiin. Esitteissä on hienoja kuvia kalliiseen hintaan. Eräs vaihtoehto paketille, on teettää ammattiporukalla runko pystyyn samaan vaiheeseen kuin talotehdas toimittaa paketin. Tarpeen vaatiessa työn edetessä voi vielä muuttaa jotain. Esim ulkoseinille tulevia sähkörasioita jne.Ja luulempa että on halvempi ratkaisu vielä tänäkin päivänä.

        Ei se Kannuksesta vaan ole kiinni miten ihmiset osaavat asioita ottaa huomioon. Monesti asiakas haluaa mitä haluaa ja sitten sitä saa mitä tilaa vaikka kuinka kerrotaan eri asioiden vaikutuksia.

        Itse osasin huomioida kaiken tarvittavan ja suunnitella talopakettia lvi -ja sähköurakoitsijan kanssa. Ei silloin Kannus ole yhtään sen kummempi kuin mikään muukaan talopaketti. On vain osattava itse viedä asioita rinnakkain. Olen siitä samaa mieltä, että harva osaa huomioida asioita etukäteen hyvin. Olen yllättynyt itse, että hieman asioihin perehtyen ja vaivaa etukäteen nähden (suunnittelu on puolet työstä..) olemme saamassa itsellemme todella hyvän kodin.

        Kannus on työläs terasseineen jne. olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että erilaiset kulmat (erkkerit) ja ihmeellisyydet tuottavat varmasti yllättävän paljon vaivaa. Ei kuitenkaan ole paljon vaadittu ihmisiltä, että perusasiana tajuaisi kaikkien nurkkien maksavan aina erikseen aika lailla enemmän...

        Siinä mielessä rakentamisessa elää perusajatukset edelleen: Kulma maksaa ja kikkailujen osalta on tapana aina tapahtua potenssiinlaskuun siirtyminen.

        Kannus hyvä perusratkaisuiltaan ja toimitussisällöltään (itse laskenut vaivan palkan monelle asialle -Ei tarvi hypätä rautakaupassa koko ajan ja kilpailuttaa ja kilpailuttaa...) Kaikki ajattelevat omalla laillaan -näin minä. Olen aivan varma, että joku moittii asennusvalmiutta, mutta kyllä sitä saa mitä tilaa ja ammattiporukat auttaa eteenpäin. Eikä tarvitse maksaa sittenkään itseään kipeäksi.


      • Kannus_Rauhala
        sisko ja sen mies kirjoitti:

        Itse muutaman talon pitkästä puutavarasta rakentaneena, ja nyt sivusta seuranneena erästä kannustaloprojektia(rauhala) voin vain ihmetellä. Kamala pakettihinta, suunnittelijoiden ajatus katkennut täysin, tai sitten yläkerran ja alakerran on suunnitellut eri henkilö.Pystytysporukka latoi kattotuolit miten sattuu(jako heittää tuuma tolkulla)ja lisäksi ne on vinossa.Äärimmäisen monimutkaisia ratkaisuja. Kannustalon rakentaminen ei sovi minun mielestäni sellaisille rakentamista haalveileville, joilla ei ole kokemusta rakentamisesta. Mitä enemmän on kulmia ja kuisteja ynnämuita pokkauksia rakenteissa,sitä vaikeammaksi homma menee.Ja muistakaa hyvät ihmiset, talotekniikka pitää ottaa huomioon hyvissä ajoin. Ilmastoinnille vesijohdoille viemäreille ja muille hilppeille pitää varata omat reittinsä ja tilansa.(talotehtaan ja muiden suunnittelijoiden risteilypalaveri) Tässä projektissa mitä olen sivusta seurannut näin ei ole tehty.Homman vaikeusastetta lisää vielä se, ettei ole vinttitiloja johon iv-kanavat voisi sijoittaa. Mansardi tyylinen katto kulmineen ja kuisteinee tuotti jo isoja vaikeuksia tuossa projektissa, ja se on osin kesken vieläkin. Järki käteen ja suuret unelmat roskiin. Esitteissä on hienoja kuvia kalliiseen hintaan. Eräs vaihtoehto paketille, on teettää ammattiporukalla runko pystyyn samaan vaiheeseen kuin talotehdas toimittaa paketin. Tarpeen vaatiessa työn edetessä voi vielä muuttaa jotain. Esim ulkoseinille tulevia sähkörasioita jne.Ja luulempa että on halvempi ratkaisu vielä tänäkin päivänä.

        Uskallan Rauhalarakentajana sanoa että kuulostaa tutulta. Meillä myös tehtiin pystytys melko huolettomasti. Omassa suunnittelussa tuli myös tehtyä virheitä, esim. talotekniikka. Rauhalan parveke/terassin rakenneratkaisut ei ole ihan valmiiksi suunniteltuja. Jne...

        Unelmasta maksettiin, mutta todellisuus oli jotain ihan muuta. Mutta elämä on...


    • ????

      Meidän tutut rakensivat Terin pohjakuvien mukaan Kannustalon. Kai paketti oli näin edullisempi. Tyytyväisiä ovat olleet (lue: kaikki ei mennyt ihan putkeen, koskapa menisi), sillä kovasti kehuvat valintaansa ja hieno talo onkin. Itse mietittiin juuri talopakettia ja siellä käynnin jälkeen valittiin kyllä Kannus. Kannattaa koittaa päästä näkeen livenä sekä sisältä että ulkoa noita sun vaihtoehtoja, kyllä se sitten aukeaa mikä on teidän juttu.

    • skaala teillä

      Hieman asian sivusta....

      Miten olette päätyneet noihin vaihtoehtoihin? Yleensä betonielementtitalot ovat tyyliltään lähes vastakohta kannustaloille. Mitkä ovat teillä perusvaatimukset/perusajatus talolle?

    • lamellihirsitalo

      omatalo on miltei puolet edukkaampi tai 200m2 mammuttihirsipaketti maksaa n. 99te, joka on jo puolivalmis pystytettynä ja valmistuu nopeten jättäen loppukustannukset edulliseksi.

      • Lada mersun tilalle?

        Et kai ihan tosissasi ajattele, että henkilö, joka harkitsee Kannustaloa, pitäisi Omataloa vaihtoehtona? Sehän olisi sama kuin Mersun ostaja päätyisikin Ladaan kun hinta on niin paljon halvempi... Kummallekin talomerkille on ostajansa, mutta puhutaan kyllä laadullisesti ja imagollisesti ihan eri tuotteista. Omatalo on tietyillä vakiomalleillaan todella halpa, mutta itse henkilökohtaisesti en kyllä pienelementistä suostuisi rakentamaan. Mutta se on vain minun (=todella tarkka rakentaja) henkilökohtainen kantani, eikä tarkoita, että Omatalo olisi huono valinta. Valinnan hyvyys ja huonous on kiinni siitä, mitä kuvittelee ostavansa, ja mitä sitten todellisuudessa ostaa. Kannustalo puolestaan on onnistunut rakentamaan imagonsa niin hyvin, että pystyy sillä tarvittaessa rahastamaan enemmän kuin toimitussisältö yms. edellyttää, joten asenteella "me ollaan ajateltu ostaa Kannustalo" ei kannata myyjän pakeille mennä, ellei sitten ihan ehdottomasti halua maksaa ylihintaa. Sama pätee myös muihin talomerkkeihin, mutta korostuu kun puhutaan nk. "vahvoista brändeistä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe