Nyt tärppäsi!

LissukkaXXL

Piti tulla tänne purkamaan tunteitaan...
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta jo pari vuotta ja nyt tärppäsi!! Olen ilmeisesti jo 6. viikolla.

Yritysaikaa pidensi varmaan se, että olen aika reilusti ylipainoinen. Olen 167cm pitkä ja painoa (nolottaa...) 152kg. Aikaa pidensi varmaan myös se, että mulla on PCO. Enkä saanut mitään hoitoja, kun olen niin runsaasti ylipainoinen.

Mutta nyt sitä ollaan raskaana!! Olen tosi onnellinen.

Mulla on neuvola ekan kerran heti joulun jälkeen. Vähän jännittää, että miten suhtautuvat minuun siellä, kun olen kuitenkin ylipainoinen.

Onko muilla kokemuksia, miten neuvolassa on suhtauduttu?

Vaikka en kyllä jaksaisi huolehtia tuollaisista pikku asioista, kun olen niin onnellinen!!!

2

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XL-rouva

Hei!

Myös minä olen ylipainoinen, ennen raskautta BMI:ni oli 48. Nyt on viikoja 35 3 ja painoa on tullut 2kg lisää.

Ihan mukavasti minuun on suhtauduttu neuvolassa. Aina saan kyllä kuulla ruokavinkkejä ja liikuntakehotuksia. Sokerit oli mulla ihan normaalit, muutenkaan ei ole ollut ongelmia. Vauvamasu ei näy juuri ollenkaan. Mutta onneksi vauvalla on kaikki ihan hyvin. Painoarvio on luokkaa 3,6kg. Saattaa olla, että synnytykseni käynnistetään jo heti tammikuun alkupuolella.

Raskauteni ei ole ollut minulle mitenkään raskasta aikaa, koska painoni ei ole juuri noussut ja pystyn hyvin käyttämään samoja vaatteita kuin aiemminkin. Siellä se pikkuinen nytkin potkii, masumakkaroiden takana turvassa...

Odotan jo kovasti, että saisin pienen nyytin syliini!!! :)

• MaalisXXLmamma76

Tosi iloinen uutinen, että on tärpännyt pitkän yrityksen jälkeen!

Meillä ehdittiin kans yrittää melkein kaksi vuotta ennen kuin onnistui. Ehdittiin käymään hoidoissakin. Missä ihmeessä asut, kun hoidot on evätty painon vuoksi? Ajattelin vain, että mulla pituutta ja painoa oli silloin pikkasen vähemmän (162cm/140) Mutta kyllä noillakin mitoilla olis hoidot evätty, jos lääkärit olis halunneet.

Mulla kans jännitti miten neuvolat/lääkärit sanovat, mutta ovat ottaneet vastaan mukavasti. Paino on raskauden aikana vähän tippunut, joten ei ole ollut syytä siitäkään napista. Sokerit verenpaineet ja hemot on ok. Viimeksi neuvolantäti sanoi "jatka vain samaan malliin"..

Masua ei mullakaan voi sanoa näkyvän. Rv on nyt 27 liikkeet on välillä sellaisia, että koko masu tärisee :D Mies tunsi masun läpi potkuja joskus 24viikolla.

Jos haluat, niin naputtele mulle postia.
      os. [email protected] Joka tapauksessa paljon onnea ja iloista joulun odotusta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5220
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      129
      1683
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1600
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1285
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1210
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1110
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe