Kiitos lapsuuden läheiset ihmiset, jotka ette ymmärtäneet. Kiitos siitä että ette huomanneet kuinka paha minulla oli. Olin oikutteleva, varasteleva ja kuriton lapsi, muistan kyllä teidän syyttelevät katseenne. Olin se paha lapsi mummolassa, se joka löi serkkuaan kun se kiusasi. Olin isin tyttö, sen juopon joka teki äitini elämästä muka helvettiä. Kyllä lapsi aistii kun hänestä ei pidetä, kun häntä pidetään huonona, niin minäkin aistin. Isä oli ainut jonka seurassa tunsin itseni ihmisen arvoiseksi, luoja jos isää ei olisi ollut, millainen minusta olisi tullut. Hän oli ainut joka vahvisti itsetuntoani ja keskittyi hyviin ominaisuuksiini. Äidin uusi miesystävä vihasi minua, huusi ja haukkui, olin kuusi kun äiti jätti isän. Sama kuvio toistui, isäpuoli vihasi isää joten hän vihasi minua. He saivat lapsia, rakastin niitä pieniä mutta isäpuoleni teki minusta taas kamalan ihmisen "varokaa lapset sillä on haarukka kädessä, tulkaa pois sieltä läheltä". Nuoruuteni oli vihantäyteistä, itkua ja raivoa. Viiltelin itseäni. Kaikki pitivät minua pahana, jopa naapuritkin.
Rupesin miettimään tätä, nyt aikuisena, omassa kodissa asuvana, kuinka nuo negatiiviset kokemukset ovat jättäneet jälkensä. Minulla on paha olla, se että olen itsekäs ja paha ihminen seuraa joka paikkaan. Lapsena en muiden mielestä pystynyt mihinkään aidosti hyvään, nyt ajattelen itse niin. Olen itsetuhoinen (en viiltele enää), nautin suorastaan siitä että minulla on paha olla. Aiheutan aina itselleni sellaisia tilanteita, en osaa luottaa ihmisiin. Nyt heräsin näihin ajatuksiin sillä olen tavannut miehen josta on lyhyessä ajassa tullut minulle todella tärkeä. Ihminen josta tosissani haluan pitää kiinni. Mutta silti ajan häntä pois, en voi uskoa että joku aidosti välittäisi minusta. Pelkään että hän joku päivä näkee sen pahuuden sisälläni, sen josta itse pidän kiinni. Kaikki näennäisesti hyvä mitä teen toisten eteen, tuntuu ettei kukaan usko sen aitouteen, kaikki on vain minulla oman edun tavoittelua. En halua enää pelätä. En vihata itseäni.
Kuinka voisin muuttaa ajatusmaailmaani, minäkuvaani, ennen kuin tuhoan kaiken tärkeän minulle?
Lapsuuden muistelua
2
250
Vastaukset
- yxi
Käy kirjastossa, lainaat aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Uskoisin että sieltä löydät itsesi. Itse olen sukeltanut syvällä. Ja nuo sinun kertomuksesi tuntuu itsessäni.
Luin, vaikka viimeisillä voimilla. Sain sieltä helpotusta elämääni ja kun minuuteni löysin. Älä pidä kiirettä, elä päivä kerralla ja nauti. Sinulla tulossa rikas elämä, ystävän löytänyt. Panosta itseesi ja elä ja eläkää yhdessä. Rohkeasti eteenpäin................... - hymyile itsellesi
ja sano jotain mukavaa itsestäsi.
Siis joka ikinen aamu.
"Huomenta, kiva kaveri"
"Olen mukava ihminen"
"Kylläpäs sieltä näkyy maailman ihanin ihminen"
tai jotain, keksi itsellesi sopivia.
Think positive and you are.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760