onko teillä suunnilleen saman ikäiset "keksineet" pään heilutuksen puolelta toiselle, siis ihan hereillä ollessaan. Meillä on pientä nuhaa ja tuo päänheilutus vähän väliä, joten mietin tässä, että onko "uusi juttu" vaiko korvavaivaa...? Miten ootte näin pienten korvatulehduksen huomanneet? Meillä muutaman päivän pientä nuhaa, ei kuumetta ei mitään korvien hieromista eikä mitään, muuta ku tää pään heilutus....kiitos.
korvatulehdus-päänheilutus
5
4071
Vastaukset
- leikkihuone
Meidän pojalla oli 10,5kk:n ikäisenä eka korvatulehdus enkä edes tiennyt sitä (poika rassailee muutenkin kovasti korviaan niin en osannut siihenkään yhdistää),
mutta vein kamalan yskän takia poitsua lääkärille niin siellähän selvisi et oikeessa korvassa oli tulehdus.
Nyt kun luin kirjoituksesi niin tajusin et samoihin aikoihin kun eka korvatulehdus on tod.näk. alkanut poika alkoi vimmatusti heilutella päätään puolelta toiselle.
Melkein heti ekan tulehduksen perään tuli toinen tulehdus ja nyt siihen sitten syödään lääkekuuria.
Sama pään heilutus on myös jatkunut.
Elikkäs suoranaisesti en osaa kyllä kysymykseesi vastata mutta koska päänheilutuksesta kysäisit niin ehdottaisinkin et käytät pienokaistasi lääkärissä niin ainakin selviää onko tulehdus. P.S. Meillä siis ei ainakaan 5kk:n kehitysvaiheeseen kuulunut et oppi pyöritteleen päätään, alkoi vasta kun tulehdus tuli...:)
Jos päätät viedä vaavin lääkäriin niin tulehan kertomaan tänne sit oliko tulehdusta, ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää voisiko heilutus tosiaan johtua korvatulehduksesta... - Sone
Tässä jotain oireita meiän korvatulehdus kierteistä..
-harominen
-levoton, KATKEILEVA uni
-huutoa kun vauva on pitkällään, paine koskee
-ei maistu ruoka
-ei suostu imemään tuttipullosta tai rinnasta
-pitkittynyt nuha, kuume
-voi olla ripuliakin
-jatkuva kiukuttelu
tuossa nyt joitain mitä tuli mieleen!
Monesti tein silleen että käänsin vauvan pään lattiaa kohden, jos tuli huuto heti niin se oli tulehdus. Korvatulehduksesta aiheutuva paine usein koskee kun on pitkällään tai pää lattiaa kohden. Tällein tuli monta "kotidiagnoosia" ja lääkärille reseptin hakuun. - Marianni
Meidän pojalla on ollut monta tollaista päänheilutus vaihetta, mutta ei yhtään korvatulehdusta. En nyt kyllä muista, oliko 5kk ikäisenä sellaista. Itse olen ajatellut, että saattaa liittyä nuhaan. Silloin kun on tukkoinen nenä, tuntuu tekevän tuota. Toinen korviin liittyvä, mitä epäilin, oli hampaiden puhkeamiseen liityvä korvakipu. Kuulemma se kipu voi säteillä leukaperistä korvaan asti, ja monet kerrat olen epäillyt korvatulehdusta, kun kaivaa korviaan ja heiluttelee päätään, mutta lääkärillä ei ole sitten korvatulehdusta kuitenkaan löytynyt. Mutta voihan teillä olla siitiä kyse. Lääkärillähän se selviää.
- alkuperäine
kiitos asiallisista ja hyvistä vinkeistänne, koko ajan sitä oppii uutta :)
Ei vielä eilen käyty lääkärissä, nyt aamulla nuha oli vähän pahentunut ja päänheilutus jatkuu,mut ei kyllä ole yhtään itkuisa, ehkä vielä katsotaan tämä päivä mihin tuo tilanne kehittyy...- että..
Tarkennusta, tarkoitatteko pään heilutusta vatsallaan tai sylissä ollessa edestakaisin eteen ja taakse, vai siis oikealle ja vasemmalle...? Meillä on tuota pään viskomista eteen ja taakse, mutta en ole ajatellut korvatulehdusta, vaikka pientä nuhaa on ollut. Selällään ei kyllä tykkää olla, 7kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779