Nyt kun on taas tämä ihana aika vuodesta elikkäs joulu,niin aiotteko nirsoilla joulu pöydässä vai annatteko vuodessa edes sen yhden päivän luvan syödä? On se varmaan perheestäkin mukavaa.
Mä ainkin annan itseni syödä,oon joutunu jo aloittamaan itelle vakuuttelun et se on sallittua, aah voin kuvitella miltä suklaa maistuikaan,siitä on niin kauan. Aion vieläpä hyvällä omatunnolla :) Miten aiotte pyhät viettää?
kuinkas toimitte
11
1297
Vastaukset
- ei oo
en oikeen tiiä mitä joulusta tulee, koska mulla on syömishäiriö muutenkin.. eli en oo syöny päivässä kun yleensä yhen leivän.. joskus en ees sitäkään.. ja inhoan joulu ruokia.. ne on jotenkin vaan ällöttävän makusia..
- **Murmeli
Olen melko epätoivoinen asiasta. En tiedä, podenko syömishäiriötä (luultavasti jonkinlaista), mutta olen käytännössä ikuisella dieetillä. Hui kamalaa, kun miksi juuri tänä jouluna meidän pitää syödä sukulaisten kanssa!!!
Jos olisin vain perheen kanssa, ongelma olisi pienempi. Suklaaseen en varmasti koske! Tulee kyllä olemaan vaikeaa, sillä sitä tyrkytetään varmasti joka suunnasta.
Olen epätoivoissani päätynyt seuraavanlaiseen menetelmään jouluaattona:
En syö lainkaan aamupalaa (ta no, ehkä 1 omena) ja tuo ''juhla-ateria'' tulee olemaan ainut sen päivän aikana nauttimani ruoka.
Sitä pyrin ottamaan niin vähän kuin mahdollista, välttäen pahansuopia katseita ja herranjestas-päivittelyjä.
SAAMARIN JOULU!!! - Sazzy
en usko, että pystyn jouluna syömään oikeen mitään. Ei tee mieli syödä, enkä muutenkaan halua, kun tiedän, että siitä seuraisi vain suunnatonta ahdistusta ja itseinhoa. Harmittaa jo etukäteen kaikki vanhempieni ja sisaruksien kommentit syömättömyydestäni.
- -carmen-
Voi teitä, menee joulukin pilalle.. mutta oma on ongelmanne.
Mä ainakin aion kaikesta huolimatta syödä kunnolla, enkä aio tuntee siitä syyllisyyttä.
Ja uuden vuoden lupaus vois olla että yritän parantua! :) - ja minähän koetan syyä :)
-carmen- kirjoitti:
Voi teitä, menee joulukin pilalle.. mutta oma on ongelmanne.
Mä ainakin aion kaikesta huolimatta syödä kunnolla, enkä aio tuntee siitä syyllisyyttä.
Ja uuden vuoden lupaus vois olla että yritän parantua! :)Niinpä! Oon ajatellu ihan samanlaista lupausta :) vaikka on tässä tullu lupailtua ennenki, eikä oo paljo auttanu :S
Mutta minä ainaskin yritän syödä paremmin jouluna! Jos en oman itseni takia, niin ainakin perheeni takia. Tiedän, että se on vanhemmille ja sisaruksille hieno joululahja!
- hiddenbutterfly
Jouluna yritän syödä vähän paremmin, mutta hankala sitten joulupöydässä yrittää syödä enemmän kuin normaalisti, koska ei yksinkertaisesti jaksa ^^ Kun nytkin olen koko ajan täynnä, vaikka en kello kuuteen mennessä illalla ole juonut kuin pullon kokis zeroa... Mutta joulutortut ja suklaa saavat luvan jäädä. Siinä joulutorttu taikinassakin on ihan saamaristi rasvaa :/ Mutta porkkanalaatikkoa on odotettu koko vuosi. se on se ainut jouluruoka joka menee kunnolla alas. Yrittäkää kaikki nyt nauttia kun kerran vuodessa siihen on hyvä syy. Itsekkin sitä parhaani mukaan yritän ^^
- jen_
Juu, joulu tulee. On tosi ihanaa,kun saa olla perheen ja ystävien kanssa. Opiskelija kun olen, niin on ihana mennä kotiin ja viettää joulua..mutta tosiaan se ruoka..Olen jonkin verran laihtunut ja en todellakaan tahdo lihoa jouluna. Mä ajattelin etten syö ite tai siis yksinäni paljoa, mutta pakko syödä muitten seurassa. Toisaalta tällä tavalla ei liho. Kotona kuitenkin saa syödä ite aamupalat ja muut, ni jättää sillon pois kaiken, ku kukaan ei tiedä. Mut esim. joulupäivät on yhteiset ateriat, ni syön sitten..mut en ahda itteeni täyteen. Syön rosollia, kalkkunaa, kalaa ja porkkana sekä lanttulaatikkoa, mutta kinkkuun en koske..ja suklaata pitää ehkä hieman maistaa..ei joulutorttuja. Pitää urheilla!saa nähä..toivon tosiaan etten lihoisi. En tiedä edes onko mulla mitään ongelmaa..ehkä on.Ajattelen ehkä hieman liikaa painoa ja laihuttamista. Olen 170cm ja alle 50kg, mut en tiedä oonko kovinkaan laiha...:(liikun paljon, käyn jumpassa/salilla ja juoksen ym. ja syön lähinnä hedelmiä, vihanneksia ja rahkaa/jogurttia/raejuustoa. koulussa otan joskus salaatin (esim. tonnikalasalaatin ilman kastikkeita)..ja joskus jopa syön hieman karkkia esim. lakuja..ehkä syön liikaa....toisaalta, mulla ei oo menkkoja ja haluisin ne takas kyllä..en tiedä itsekään olenko ok vai en...stubid me...
- :)))))))))))
mulla sama juttu kun jollain edellisillä kirjoittajilla. olen sairaalasta päässyt kotiin ja haluankin parantua. ja haluan syödä jouluna hyvin itseni ja sukulaisteni iloksi. minulla on ruokalistat missä on 2000 kcal päivälle (en liho sillä). aattohan on sunnuntaina, niin aloitan torstaina että jätän joka päivä 1000 kcal pois. to, pe,la ja sunnuntaina en syö aamupäivällä mitään enkä päivällä, ja illalla on se juhlaateria :) syön sillon normaalisti, itseni kylläiseksi. en suklaita enkä torttuja. mutta sitten maanantaina annan itseni luvan herkutella ja lihoa takaisin sen minkä laihduin edellisellä viikolla (1-2 kg)
rakastan joulua enkä halua tämän helvetin pilaavan sitä ! en jaksa laskea kaloreita niin varman päälle pelaan, ja paastoan pari edellista päivää :) lahjaksi saan varmasti suklaata ja maanantaina syön sitä niiiiiiin paljon kun tekee mieli. oikeastaan PAKKOKIN lihoa takaisin etten joutuisi sairaalaan taas.
suosittelen siis että vaikka paastoaatte ennen ja jälkeen joulun pari päivää, mutta NAUTTIKAA joulusta ja syökää hyvällä omallatunnolla. jos se vaatii paaston, niin paastotkaa.
hyvää joulua kaikille !- lisbetti
Kun sulla on se 2000 kcal, etkä liho, niin liikutko paljon?
- :))))))))))))))))))))))
lisbetti kirjoitti:
Kun sulla on se 2000 kcal, etkä liho, niin liikutko paljon?
en harrasta mitään varsinaista liikuntaa. joka päivä olen kavereiden kanssa ulkona tms kyllä siinä jonkunverran tulee liikuttua, mutta ei mitenkään normaalia enemmän.
usko pois, vaikka kuinka hassulta se tuntuukin, voit syödä AINAKIN 1500 kcal liikkumatta, muttet silti liho! :)
- esiska
haluan et nyt tulis sellainen kunnon lähtölaukaus parantumiseen,isi ja äiti on saanu maksaa ittensä kipeiksi mun sairaalareissujen takia joten nyt lupaan yrittää. Varmaan tulee elettyä tosi niukalla ruualla nämä viikot ennen joulua niin voipahan hyvällä omatunnolla mussutella, vaikka terveellisesti kylläkin, pala kaks tummaa suklaata ei varmaan maailmaa mullista. Onneks tortuista ja kekseistä en edes tykkää,enkä muutenkaan leivoksistä,jäätelöstä tai karkeista, tuo suklaa vaan houkuttais kokeilla:) Oikeeta ruokaa!!!
Tää on niin hyvä sauma näyttää et pystyn siihen.
Nautinnollista joulua kaikille!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16712501
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454680Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1453670Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392768Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1081671Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1031524Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461