mistä saa suse10.2 asennuslähteen mikä päivittää järjestelmää, niikuin suse10ssä ,missä se oli vakiona.(YOU).
mistä repo
7
608
Vastaukset
- osoitteesta
http://www.kotoistaminen.novell.fi/forum
ja tuolta vaikka tällainen ketju
http://www.kotoistaminen.novell.fi/forum/index.php?topic=148.20- ettei yast toimi:
tutki kuitenkin miten Smart -ohjelma asennetaan SuSe 10.2 -systeemiin:
http://susewiki.org/index.php?title=Smart
se toimii suhteellinen varmasti. varmaankin johtuen mikkisoftan kanssa tekemistään kaupoista, Novell ei edes halua tarjota päivitysrepojaan. - toimii
ettei yast toimi: kirjoitti:
tutki kuitenkin miten Smart -ohjelma asennetaan SuSe 10.2 -systeemiin:
http://susewiki.org/index.php?title=Smart
se toimii suhteellinen varmasti. varmaankin johtuen mikkisoftan kanssa tekemistään kaupoista, Novell ei edes halua tarjota päivitysrepojaan.ei tarvetta smartille.
Kun et tiedä niin älä kommentoi. ;-)
Päivitys repot toimivat kyllä.
En tiedä miten tuon Microsoft sopimuksen tähän mukaan sait sopimaan. - olen käytin SuSEa
toimii kirjoitti:
ei tarvetta smartille.
Kun et tiedä niin älä kommentoi. ;-)
Päivitys repot toimivat kyllä.
En tiedä miten tuon Microsoft sopimuksen tähän mukaan sait sopimaan.monta vuotta - aina SuSe 10.1 -versioon saakka, kunnes luovuin koko systeemistä. SuSe:ssa repot eivät todellanaan toimi - ellei niitä erikseen aseta. Siis nämä viralliset repot.
Luulisin, että sinä itse et tiedä, jos nyt joku ei jotakin tiedä. Jos päivitysrepot toimivatkin, niin se koskee VAIN komponentteja, jotka on valittu systeemiin asennuksessa. Jos haluat lisätä komponentteja joita systeemissä ei ole, se ei onnistu ilman, että repoja lisätään, ja SE EI TAPAHDU AUTOMAATTISESTI. Jos esimerkiksi haluaisit asentaa Rosegarden4 -ohjelman, ei se onnistu muutoin kuin repoja täydentämällä.
Microsoftin sopimus liityy tähän sillä tavalla, että kun aiemmin jo SuSe:n asennuksen yhteydessä tarjottiin multimediakilkkeiden lisäämistä, niin tämä toiminto on poistettu. On tosin muistakin distroja, joista ne puuttuvat, mutta niiden lisäys on merittävästi helpompaa. Olisikin mielenkiintoista vertailla mitä SINÄ olet systeemiisi onnistunut asentamaan, ja mitä taas minä. Luulisin, että minun ohjelmaluetteloni on paljon pidempi.
Minä en kuitenkaan tule koskaan enää asentamaan SuSe -systeemiä millekään omista koneistani, mutta se taas ei kuulu sinuun millään tavalla. näsäviisas.
Smartin avulla nämä SuSe:sta puuttuvat multimediakilkkeet on kaikkein HELPOINTA asentaa SuSeen. Smart toimii melkein jokaisessa distrossa, joten sen käytön opettelusta ei ole ainakaan haittaa kenellekään.
Virallisilta repoilta ei kaikkea tarvittavaa löydy, vain tiedätkö tämänkin asian jotenkin paremmin? Tuskinpa. Smartin avulla työpöydän päivityskin on helppoa, jos nyt sitä haluaa, mutta tietenkin jokainen saa käyttää mitä repoa mielii.
Käytä sinä vaikka Kettu Repolaista. - suuri Guru
olen käytin SuSEa kirjoitti:
monta vuotta - aina SuSe 10.1 -versioon saakka, kunnes luovuin koko systeemistä. SuSe:ssa repot eivät todellanaan toimi - ellei niitä erikseen aseta. Siis nämä viralliset repot.
Luulisin, että sinä itse et tiedä, jos nyt joku ei jotakin tiedä. Jos päivitysrepot toimivatkin, niin se koskee VAIN komponentteja, jotka on valittu systeemiin asennuksessa. Jos haluat lisätä komponentteja joita systeemissä ei ole, se ei onnistu ilman, että repoja lisätään, ja SE EI TAPAHDU AUTOMAATTISESTI. Jos esimerkiksi haluaisit asentaa Rosegarden4 -ohjelman, ei se onnistu muutoin kuin repoja täydentämällä.
Microsoftin sopimus liityy tähän sillä tavalla, että kun aiemmin jo SuSe:n asennuksen yhteydessä tarjottiin multimediakilkkeiden lisäämistä, niin tämä toiminto on poistettu. On tosin muistakin distroja, joista ne puuttuvat, mutta niiden lisäys on merittävästi helpompaa. Olisikin mielenkiintoista vertailla mitä SINÄ olet systeemiisi onnistunut asentamaan, ja mitä taas minä. Luulisin, että minun ohjelmaluetteloni on paljon pidempi.
Minä en kuitenkaan tule koskaan enää asentamaan SuSe -systeemiä millekään omista koneistani, mutta se taas ei kuulu sinuun millään tavalla. näsäviisas.
Smartin avulla nämä SuSe:sta puuttuvat multimediakilkkeet on kaikkein HELPOINTA asentaa SuSeen. Smart toimii melkein jokaisessa distrossa, joten sen käytön opettelusta ei ole ainakaan haittaa kenellekään.
Virallisilta repoilta ei kaikkea tarvittavaa löydy, vain tiedätkö tämänkin asian jotenkin paremmin? Tuskinpa. Smartin avulla työpöydän päivityskin on helppoa, jos nyt sitä haluaa, mutta tietenkin jokainen saa käyttää mitä repoa mielii.
Käytä sinä vaikka Kettu Repolaista.> SuSe:ssa repot eivät todellanaan toimi - ellei niitä erikseen aseta. Siis nämä viralliset repot.
Ihan oikeasti, olisikohan nyt niin että et vain osaa.
Kannattaa otta selvää mistä puhuu.
Asennuksen aikana openSUSEn oma asennuslähteet lisätään, jos käyttäjä tämän haluaa tapahtuvan.
> Jos päivitysrepot toimivatkin, niin se koskee VAIN komponentteja, jotka on valittu systeemiin asennuksessa.
Ei kai järjestelmän tarvitse osata päivittää paketteja jotka eivät asennukseen kuulu.
Lisää kolmannen osapuolen paketteja löytyy Packmaniltä, Gurulta tai sitten build-servicestä.
> Jos haluat lisätä komponentteja joita systeemissä ei ole, se ei onnistu ilman, että repoja lisätään, ja SE EI TAPAHDU AUTOMAATTISESTI. Jos esimerkiksi haluaisit asentaa Rosegarden4 -ohjelman, ei se onnistu muutoin kuin repoja täydentämällä.
No kerro mikä jakelu tekee sen suoraan. Jokaiseen jakeluun pitää lisätä tarvittavat pakettivarastot. Osa jakeluiden kokoajista tekee tämän oletus arvoisesti. Osa ei.
Novell/SUSE ei tue kolmannen osapuolen pakettivarastoja. Ilmeisesti sinun mielestäsi pitäisi tukea.
> Microsoftin sopimus liityy tähän sillä tavalla, että kun aiemmin jo SuSe:n asennuksen yhteydessä tarjottiin multimediakilkkeiden lisäämistä, niin tämä toiminto on poistettu.
SUSEssa ei ole koskaan kysytty _ylimääräisten_ jakelun ulkopuolisten multimedia pakettien asennuksesta. MP3 jne. tuki on mukana ihan SUSEn omien asennuslähteiden toimesta.
Packman ja Guru eivät ole virallisia paketti varastoja, ihan vain tiedoksi.
> On tosin muistakin distroja, joista ne puuttuvat, mutta niiden lisäys on merittävästi helpompaa. Olisikin mielenkiintoista vertailla mitä SINÄ olet systeemiisi onnistunut asentamaan, ja mitä taas minä. Luulisin, että minun ohjelmaluetteloni on paljon pidempi.
"zypper sh" auttaa.
Kyse ei ole ohjelmien määrästä, vaan siitä kuinka niitä käyttää. Mutta tiesithän sinä toki tämän.
> Minä en kuitenkaan tule koskaan enää asentamaan SuSe -systeemiä millekään omista koneistani, mutta se taas ei kuulu sinuun millään tavalla. näsäviisas.
Ihan hyvä juttu. Kiitos tiedosta. Mutta jos selität jotain ota asioista selvää ennen perättömien tietojen levittämistä.
> Smartin avulla nämä SuSe:sta puuttuvat multimediakilkkeet on kaikkein HELPOINTA asentaa SuSeen. Smart toimii melkein jokaisessa distrossa, joten sen käytön opettelusta ei ole ainakaan haittaa kenellekään.
Smart on Gurun versiona ihan käytettävä.
> Virallisilta repoilta ei kaikkea tarvittavaa löydy, vain tiedätkö tämänkin asian jotenkin paremmin? Tuskinpa.
Jos jotain et löydä, voit sen itse builservicessä tehdä. Sieltä löytyy yllättävän paljon erilaisia ohjelmia jotka eivät ole mukana virallisessa jakelussa. Mutta ilmeisesti olen sen verran valistuneempi käyttäjä, että en itke täällä kun en jotain osaa. ;-)
- jotain...
Eikös se asennus vaiheessa jo kysy että lisätäänkö lähteisiin ne muutama repo.
tässä olisi muutama
http://mirrors.kernel.org/opensuse/distribution/10.2/repo/oss/
http://mirrors.kernel.org/opensuse/distribution/10.2/repo/non-oss/- kun läppäriin
asensin ja ei toimi toi nettiyhteys ennenkuin ndiswrapperin asentaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756