Helmi ja Maalismasukit????

Kaikki vastaamaan =)

Muutamia kysymyksiä=)

Koska laskettu aika?

Mitä teille kuuluu?

Mikäs on teidän sf-mitta?

Miten olette voinneet?

Kuinka paljon on painoa tullut?

Pelottaako jo tuleva synnytys?

Tiedättekö kumpaa odotatte?

Mitä olette jo ostaneet vauvalle?

Vauveliini varmasti kovasti potkii masussa, minkäslainen on vauvan unirytmi?

Mukavaa odotusta teille kaikille=)

11

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • babyliini

      *LA 31.3.2007

      *hyvää kuuluu,ei mitään negatiivista sanottavaa koko ajasta

      *sf mitta 19

      hyvin on voitu,ei mitään ole ollut

      *painoa tullut 6 kg

      *ei pelota synnytys,en mieti edes,kun ei ole ajankohtasta vielä lähimain

      * ei tietoa kumpaa odotan,kunhan on terve,se on pääasia

      *vauvalla ei ole kuin sänky ja turvaistuin autoon,ehtiihän nuo myöhemminkin,en tykkää hössöttää

      *unirytmi vaihteleva,sillon kun mä nukun,hän ei ja toisinpäin =)

      Iloista odotusta ja joulua toivotellaan myös täältä.. =))

    • äppä-80

      la 22.3.07

      Hyvää kuuluu :)

      Viikolla 23 sf-mitta oli 23

      Hyvin on menny odotus ainakin tähän asti

      Painoa on tullut n. 4 kg

      En ole ajatellut vielä paljoakaan synnytystä, turhaa alkaa etukäteen jännittämään = pelkäämään

      Poikaa odotetaan

      Ollaan ostettu yhdistelmävaunut ja joitakin vaatteita. Äitiyspakkaus tuli viime viikolla.

      Vauva nukkuu aina kun olen liikkeessä, yöt on myös antanut nukkua hyvin. Vauva heräilee siinä seitsemän maissa, niin kuin minäkin! Ja jos yön aikana käännyn sängyssä tai vaihdan muuten asentoa, tulee heti potkuja, että "anna nukkua vielä!"

      Hyviä vointeja myös kaikille muille!

      • isomahainen sellainen

        Laskettu aika 16.3

        Kuuluu ihan hyvää, nivuset hiukan kipeät, kävely sattuu. Ruoka maistuu, liikaakin...

        SF-mitta oli eilen joko 26 tai 24.5, lääkäri unohti mitä mulle sanoi, enkä itsekään enää tarkkaan muistanut. Mutta kuitenkin aika iso, viikkoja siis 26 4.

        Vointi kohtuu hyvä, eilen kyllä hiukan masensi neuvolassa käynti, painoa tullut hiukan liikaa, noin 10 kg, pitäisi syödä vähempi ja unohtaa herkut :(

        Synnytystä en vielä murehdi.

        Ei ole tietoa kumpi tulee.

        Vauvalle ei olla vielä hankittu mitään.

        Potkii kyllä, ja eilen todella kovin, tais suutahtaa lääkärin paineluista. Rytmi ei ole vielä selkiytynyt.

        Hyviä odotuksia kaikille


    • Sipuli

      Laskettu aika on 14.2.2007

      Ihan hyvää kuuluu, vielä pitäisi vajaa kuukausi jaksaa töissä, motivaatio on nollassa, mutta kai loppuajan jaksaa. Väsymys painaa tällä hetkellä, muuten ihan ok olo.

      Sf-mitta eilen rv 30 6 oli 27 cm.

      Viime ajat vointi ihan ok. Selkä on välillä reistaillut ja väsyttää, välillä närästää ja vetää suonta jalasta, nukkuminen on huonoa.

      En tiedä tarkkaan paljon painoa on tullut, kun en käynyt vaa'alla heti raskauden alussa. Mutta ekasta neuvolakäynnistä (vk 10) painoa on tullut lisää n. 10 kg.

      Synnytys ei pelota, kyllä siitä selvitään, kun muutkin on selvinneet.

      Ei tiedetä kumpi tulee, halutaan pitää salaisuutena.

      Vauvalle on ostettu vähän vaatteita (vaikea ostaa, kun ei tiedä kumpi tulee) ja vaunut. Muuta ei ole vielä hankittu. Ehtiihän tässä. Äitiyspakkaus tuli viime viikolla.

      Vauvan liikkeet vähentyneet viimeisen viikon aikana, liekö tila käy ahtaaksi vai mistä lie johtuu. Töissä ei ainakaan tunnu viihtyvän (kuten ei äitinsäkään) koska töissä ei paljon potkiskele. Tuntuu, että vauva nukkuu paljon, myös öisin.

    • 16.3.2007

      Koska laskettu aika?
      16.3

      Mitä teille kuuluu?
      SUPISTELEE NIIN ETTÄ JOS LIIKKEESSÄ OLEN,SE PYSÄYTTÄÄ...

      Mikäs on teidän sf-mitta?
      PARI VIIKKOA SITTEN OLI NEUVOLASSA 24

      Miten olette voinneet?
      TOSI HYVIN.MITÄ NYT TAVANOMAISIA RASKAUSVAIVOJA.

      Kuinka paljon on painoa tullut?
      VIIMEKSI NEUVOLASSA VAIN 2100G

      Pelottaako jo tuleva synnytys?
      PIKKUSEN PELOTTAA.ON OLLU KAKSI TODELLA NOPEAA JA KIVULIASTA KOKEMUSTA...

      Tiedättekö kumpaa odotatte?
      KOLMAS POIKA ON TULOSSA

      Mitä olette jo ostaneet vauvalle?
      TURVAKAUKALON,VAUNUT,VAATTEITA PALJON...SEN ON OLTAVA POIKA!

      Vauveliini varmasti kovasti potkii masussa, minkäslainen on vauvan unirytmi?
      EN OLE TUOLLALAILLA AJATELLUT ASIAA...POTKIIHAN TUO.

    • äiti 10/2005

      *laskettu aika 26.2.2007
      *ihan hyvää kuuluu, kaveri masussa potkii tälläkin hetkellä tosin kylkiluita tuusannuuskaks mutta muuten kaikki hyvin... :)
      *viime viikolla (silloin rv 28) sf-mitta 26 cm
      *hyvin olen voinut, hb oli tippunut alas mutta voinnissa en sitä ole huomannut.
      *ei pelota
      *en tiedä, toisaalta tekis mieli ottaa vielä selville..
      *tälle kakkoselle en ole ostanut vielä mitään. kun esikoiselta on niin paljon tavaraa. Tuplarattaat olis seuraava hankinta.
      *Yöllä tuntuu kovasti olevan hereillä ja aamupäivällä taas tuntuu nukkuvan.

      • äiti 10/2005

        ja painoa tullut 5-6 kiloa


    • MaalisXXLmamma76

      la: 13.3.07
      Hyvää kuuluu.
      sf: 24cm
      Vointi: on ollut ihan hyvä. Vähän liitos kipuja, mutta nekin ovat hellittäneet nyt.

      Paino: -6kg
      Synnytys: ei vielä pelota. Mietityttää kyllä vähän kuinka se tulee menemään, mutta en ole ennenkään osannut pelätä asioita joihin en oikein voi vaikuttaa.

      Sukupuoli: ei tiedossa
      Vauva ostokset: Ei vielä mitään.

      Unirytmi: vaihtelee. Aamulla herää kun kello soi, tai vähän ennen. Päivällä potkiskelee 14-17 välillä ja illalla miten sattuu. Yleensä muutama potku kun menen nukkumaan.

      Mukavaa joulun odotusta kaikille!

    • Maalisvauva

      Laskettu aika 19.3

      Hyvää kuuluu, hieman liitoskipujen kanssa ongelmia, mut tukivyö on auttanut.

      Sf- mitta 23, muutama viikko sitten et varmasti tullu mittaa lisää..

      Hyvin olemme voineet.

      Painoa on tullut noin 6 kg.

      Synnytys ei vielä pelota ja toivottavasti ei alakkaan. Nykypäivänä kun saa sairaaloissa niin hyvää hoitoa.

      Vauvan sukupuoli vielä arvoitus.

      Äitiypakkaus tuli eilen ja lisäksi vaunut, hoitopöytä sekä turvakaukalo ostettuna.

      Vauva nukkuu enimmäkseen kun olen liikkeellä ja illalla sitten nukkumaan menessä alkaa melskaamaan.

      Hauskaa odotusta kaikkille sekä jouluja!

    • vielä yli kuukausi - eiiiih...

      Koska laskettu aika?
      6.2.

      Mitä teille kuuluu?
      Ihan ok. Jännittää jo loppusuora.

      Mikäs on teidän sf-mitta?
      29,5

      Miten olette voinneet?
      Mieliala vaihtelee: itkettää ja kiukuttaa, alavatsaa ja nivusia särkee, supistelee liikunnan yhteydessä, suonenveto oli välillä ongelmana ja nukuttaa kaiken aikaa! Yöllä sen sijaan pitkiä unia on turha odottaakaan, vessassa juoksuttaa sen verran tiheään.

      Kuinka paljon on painoa tullut?

      noin 8 kg

      Pelottaako jo tuleva synnytys?
      Kyllä.

      Tiedättekö kumpaa odotatte?
      Ei tiiä, neuvolan hoitaja veikkaa sydänäänien perusteella poikaa.

      Mitä olette jo ostaneet vauvalle?
      Lähes kaikki on hankittu. Sellainen "jumppasali" vielä hankkimatta.

      Vauveliini varmasti kovasti potkii masussa, minkäslainen on vauvan unirytmi?
      Valvoo yöt ja nukkuu aamulla pitkään. Minäkin herään yöllä syömään aika usein, silloin on pikkuinenkin hereillä.

      Samoin, mukavaa odotusta!

    • aurinkoinen mami...

      3.3.07 laskettu aika, hyvin kuuluu, tänää neuvolassa kävin, ja sf-mitta nyt 26, hyvin on voitu!
      painoa tullut 6kg, vähä jännittää tuleva synnytys sillain., eikä tietoa kumpi tulossa.
      vauvalle ollaan saatu ilmaiseksi vaatteita ja äitiyspakkauski saatu ajat siiten., turvakaukalo on ja iha vauunut, mut pitäis hommata erilaiset vaunut jossa voi laittaa istumaanki.
      no viimeyönä vauva heräs ja rupe riehuun masussa aamuyöllä 3.15-04.00 aikaan... muuten välillä rauhallista välillä riehuu päivisinki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      251
      2053
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1238
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1055
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      122
      779
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe