Maailman tylsin tyttö

Harmaa lumi

Olen maailman tylsin tyttö. Tai nainen, kohta 30-v. Elämäni on arkista ja tasapaksua, mutta olen niin tylsä, että en edes valita siitä. Puhumattakaan, että yrittäisin tehdä jotakin asian eteen.

Elämänurani: peruskoulusta lähimpään lukioon, lukiosta lähimpään yliopistoon, eikä millekään seksikkäälle alalle, ja yliopistosta töihin. Olen edelleen ensimmäisessä työpaikassani. En ole pätkätyöläinen, mutta en edes haaveile tätä hienommasta tai rahakkaammasta työstä. Arvostan minulle sopivaa vähän pysähtynyttä työilmapiiriä paljon enemmän kuin jatkuvia haasteita.

Olen käynyt ulkomailla peräti kahdesti: Tukholmassa ja Tallinnassa. En ole siis vähänkään kiinnostava tai nykyaikainen. Lukiossa kirjoitin kolmesta kielestä laudaturin, mutta en ole puhunut sanaakaan niitä ainakaan vuoteen. En edes englantia.

Yliopiston tutkintotodistuksessani on yli 250 opintoviikkoa, kaikista aineista erinomaiset tiedot ja gradusta laudatur. En koskaan haaveillut tieteellisestä urasta. Olisin mennyt johonkin ammattikurssikeskukseen hankkimaan lähihoitajan tai merkantin ammatin, jos en olisi päässyt heti töihin.

Viihdyn kotona. Luen, siivoilen, kokkaan, ompelen, piirrän, leikin kissan kanssa. Minulla on kavereita, mutta ei ystäviä. Käydään jumpassa ja lenkillä ja harrastetaan kaikenlaista, mistä tulee hyvä mieli, mutta ei mitään erikoisempaa kuitenkaan. Minun on vaikea päästää ihmisiä lähelle ja lähestyä heitä. Mutta en osaa kärsiä siitäkään.

Pukeudun mielelläni tuulipukuun tai farkkuihin ja collegeen. Letitän hiukseni enkä juuri meikkaa. Minulla on silmälasit ja näytän pikkutytöltä, kuulemma. Olenhan lauta. Ulkonäkönikin puolesta olen näkymätön. Varsinkin miehille. Mutta ei se minua haittaa.

Vain nimettömällä nettipalstalla saan sanotuksi, että on aikoja, kun itken itseni uneen yö toisensa jälkeen siksi, että haluaisin niin valtavasti toisen ihmisen lähelle. Tajuan hyvin, että ei minulla ole oikeutta tehdä niin. Olen niin tylsä, kunnianhimoton ja saamaton, että ei minun ole lupa toivoa keneltäkään kiinnostusta. Minun pitäisi kokeilla bodypumpia ja laskuvarjohyppyä, matkustaa Balille ja Alpeille, käydä baareissa ja yökerhoissa, edetä uralla tai ainakin jatko-opiskella, muutakin kuin pajutyökurssia työväenopistossa. Tai ainakin minun pitäisi osata hävetä, että olen tällainen… aivan kohta 30-vuotias ja - tunnustetaan nyt kaikki kerralla - neitsyt myös horoskoopiltani.

En kaipaa viihdyttäjää tai touhusetää. Menestyjän tai muuten aktiivisen rinnalla kokisin valtavaa huonommuutta. En arvioi ihmisiä koulutuksen, ammatin tai ulkonäön mukaan. Pidän itseänikin aivan ulkopuolisena sellaiseen arvomaailmaan nähden. Mutta siitä huolimatta – tai juuri siksi – olen varma, että yksinäiset itkuiset yöt tulevat jatkumaan.

Anteeksi tämä turha tilitys. En kerjää sääliä enkä tsemppausta. En myöskään ”ota itseäsi niskasta kiinni” –kommentteja. Kunhan kirjoitin.

50

7671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen30..

joku löytyy.Ei kyse ole siitä että pitäisi olla jotenkin kiinnostava ihminen. Jokaisessa on jotain hyvää ja huonoa, ehkei ne (sinun mielestäsi) kiinostavat ihmiset omaa jotain mitä sinulla on. Nyt meni vähän alemmuuskompleksin puolelle tuo sinun juttusi. Kyllä ne on tavallisetkin ihmiset naimisissa hei eikä vain laskuvarjohyppääjät.

• sympatiaa...

t: tylsä mies

• AjatuksenVirta74

on pokkaa pohtia ja kirjoittaa itsestäsi tuolla tavalla olet vähemmän tylsä kuin ihmiset yleensä. Ainakin siellä missä se tylsyys todella merkitsee eli päänsisällä. Suuri osa meistä peittää tylsyytensä ulkoisilla aktiviteeteilla, mutta useasti se pinta taitaa kätkeä sisäänsä tyhjyyttään kumisevan sisuksen. Elämäsi näyttää myös soljuvan totutun tavanomaisen kaavan mukaisesti johonkin suuntaan (en sano eteenpäin:=))... ts. se tekee ihan sitä samaa kuin useimpien meidän muidenkin elämä. Sinä sentään tiedostat sen.

Synnymme kaikki jokseenkin samalla tavalla, elämme pienillä variaatioilla samaa biologian elämänkäsikirjoitusta likipitäen
      samoilla odotuksilla ja aikanaan kuolemme kuka mihinkin. Tuota käsikirjoitusta taas onnistumme näyttelemään enemmän tai vähemmän orjallisesti ja silloin, kun tunnemme poikkeavamme käsikirjoituksen ohjaamalta polulta alamme ahdistua ja epäillä että jokin on pielessä. Toisin sanoen silloin, kun juuri olemme erikoisia kehitämme siitä traumoja itsellemme.

• eräs mies

Ainakin Olet hyvä kirjoittaja. Viestistäsi saa helposti tulkittua tunteitasi. Minä kuitenkin tulkitsen ne niin, että teeskentelet kirjoittessasi ihan täysillä. Jos todellakin kärsisit siitä, mistä nyt kirjoitat niin tuskin kykenisit vuodattamaan noin johdonmukaisesti etenevää tarinaa. Näin tulkitsee itseoppinut elämässä jo lähes kaiken nähnyt mies. Anteeksi vaan...

• luettavaa

Harvoin nettipalstoilla on näin mielenkiintoista luettavaa,minuun ainakin upposi kuin veitsi sulaan voihin.

T,mies joka alkoi jälleen toivomaan,että löytyis jo viimmeinkin joku kaltaisesi tyttö.

• ....

luulemassa että se oli joku seuranhakuilmoitus???

• kohtuutonta
        .... kirjoitti:

Onhan se aivan kauhea ajatus, että joku erehtyy sinkut palstalla kuvittelemaan moista. :)

• mä luullut
        .... kirjoitti:

mitään sellaista T,klo.14,46 kirjoittanut.

• niin ja näin

Aivan kuin olisin lukenut omasta elämästäni kootun analoogin sillä poikkeuksella että olen mies ja elän liitossa mutta yksin, ei edes lapsia. Olen siis kypsään ikään ehtinyt viiskymppinen mies jonka sielu vaikertaa.

Elämäni on tosi tylsää. Ainoat valopilkut näen näissä keskusteluissa. Aika monilla on nykyään kurjaa ja kun heidän kertomuksiaan lukee saa kummaa virtaa. Toivottavasti se ei ole heiltä pois!

En pysty luomaan ystävyyssuhteita omaan sukupuoleeni. Aivan kuin otsassani olisi leima joka torjuu kaikki lähestyjät. En muuta kaipaisi elämääni kuin kaverin jonka kanssa voisi luottamuksellisesti keskustella mistä hyvänsä. Naiset koenkin pelastavina enkeleinä mutta heidän kanssaan joutuu aina jossain vaiheessa miettimään heidän suhtautumistaan ja miksi he haluavat olla kanssani ystäviä.

Pärjään kyllä kuten sinäkin mutta teestäni puuttuu hunaja!

• aloittelijatar

naisen kanssa, jonka kanssa olet yksinäinen? Eikö juuri hän ole paras ystäväsi?

• hmmm..

Mitä se sitten mahtaa olla? Minusta olet tasapainoinen rauhallinen nainen. Sopisit hyvin äidiksi.

• myös tylsä sinkku

Hyvä kirjoitus! Mulla on semmoinen tuntuma, että meitä epäseksikkäitä tylsimys-sinkkuja on enemmänkin. Ei kaikki kaipaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita, pahoja poikia/tyttöjä, ns. haasteita - vaan tavallista rauhallista elämää pienine iloineen ja ennen kaikkea juuri sitä toisen läheisyyttä ja yhdessä tekemistä ja jakamista!

Eli perustakaamme tylsien sinkkujen oma treffipalsta!

• edellinen
        myös tylsä sinkku kirjoitti:

Hyvä kirjoitus! Mulla on semmoinen tuntuma, että meitä epäseksikkäitä tylsimys-sinkkuja on enemmänkin. Ei kaikki kaipaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita, pahoja poikia/tyttöjä, ns. haasteita - vaan tavallista rauhallista elämää pienine iloineen ja ennen kaikkea juuri sitä toisen läheisyyttä ja yhdessä tekemistä ja jakamista!

...alkuperäiselle kirjoittajalle, mutta tietty kaikille muillekin...

• chattipalsta
        myös tylsä sinkku kirjoitti:

Harmaat Hiirulaiset tai jotain. Ei ehkä noin alentava nimi. Arjen ahertajat tms.

• painajat
        chattipalsta kirjoitti:

Harmaat Hiirulaiset tai jotain. Ei ehkä noin alentava nimi. Arjen ahertajat tms.

se olisi

• Tylsimys

Alkuperäiselle haluaisin kertoa, että
      minustakin tuntuu myös välillä siltä, että minulla on tylsä elämä. Elämäni on kuitenkin enimmäkseen tavallista arkea. Työtä ja harrastuksia. Pyykkiä ja tiskaamista.

Valmistuin ammattikorkeakoulusta jo 22-vuotiaana joten työelämässä olen aika nuori muihin verrattuna. Vakityön saan ensi vuoden alusta. Samanikäisiä työkavereita ei juurikaan ole. Muita kavereita onneksi minulla jonkin verran on.

En ole minäkään kovin paljoa matkustellut, mutta harrastuksia minulla on ollut aika paljon. Laskuvarjohyppäämistä, karatea, potkunyrkkeilyä, japanin opiskelua, SPR jne. olen jo kokeillut.

Elämäni tuntuu välillä vuoristoradalta ja suhdetta en ole ikinä helposti saanut aikaiseksi. Yksi avoliitto takana. En halua ehkä vielä jäädä kiinni yhteen ihmiseen tai paikkaan. En ehkä sovi normaalin parisuhteen muottiin. Vaikka suhdetta kaipaankin ja elämän ja ajatusten jakamista jonkun kanssa.

• väliaika

...mutta joiltain osin hieman ristiriitaista.

Ensin kirjoitat: "Minun on vaikea päästää ihmisiä lähelle ja lähestyä heitä. Mutta en osaa kärsiä siitäkään."

Sitten taas: "...on aikoja, kun itken itseni uneen yö toisensa jälkeen siksi, että haluaisin niin valtavasti toisen ihmisen lähelle."

Eikös tuossa ole selvä ristiriita? Ainakin minun mielestäni on. Ensin et osaa kärsiä ja sitten itket itsesi uneen.

Minun mielestä sinulla on kuitenkin vielä toivoa, jos tosissasi itket joskus iltaisin tilannettasi. Sitten kun huomaat, että et enää välitä, tiedät että toivosi on mennyttä.

t. kokemuksen ääni

• LK.

Etkö sitten tykkää yhtään edes vähän kaunistautua? Pitää hiukset vapaana, meikata, käyttää siistejä ja kivannäköisiä vaatteita? Ei sitä aina kannata tuulipuku päällä kulkea tuolla. Luuletko että kaikki miehet ei sitten ole tylsiä ja tavanomaisia? Niitä kuule löytyy vaikka millä mitalla.

• Jyre^^

Tämän kirjoituksen perään kun olisit vielä lisännyt sähköpostiosoitteesi, niin veikkaan että olisit saanut kasapäin poistia ns. tylsiltä tavis miehiltä, jotka etsii just sun tapaista naista. pari kuukautta tästä eteenpäin, niin sä varmaan seurusteletkin jo..heh. Meinaan noin helppoa se on naiselle saada seuraa.

• seuraa...

jos haluaa, miesten kuuluu tappaa ittensä

• Huuhaata
        seuraa... kirjoitti:

jos haluaa, miesten kuuluu tappaa ittensä

SEKSISEURAA PISTE

• seksiseurakin on!
        Huuhaata kirjoitti:

SEKSISEURAA PISTE

Ja miehet eivät nimenomaan saa sitä helpolla, vaikka nimenomaan sitä haluavatkin. Mutta yleistäen nainen saa mitä tahansa seuraa helpommin kuin miehet. Joten älä valita.

• vato retro

No pistä deitti-nettiin tai johonkin tuo kirjoitus, niin alkaa tapahtumaan. Oli meinaan tosi hienosti kirjoitettu. Mukavan kuulonen neiti.

• kaikista tylsin mies

Sinunlaista naista olen kaipaillut tylsässä päässäni jo pitemmän aikaa.
      Tätähän tämä on,kun ei kohtaa sitä mitä
      kaipaa.

• vaan

Malttia pojat. Olette kuinka kilttejä, tylsiä, tavallisia tahansa niin aloittajaneiti kertoi omaavansa 250 ov maisterin (tai vast.) tutkinnon EHT-arvosanoilla ja laudaturin gradusta. Ei todellakaan mikään peruskaisa tai tavistiina. Mitähän annettavaa perusnettimiehellä tuommoiselle olisi...

• kaikista tylsin mies

ainakin, no ehkä tuota jotta niin, mitähän
        sitä muuta ?
        Olet kyllä oikeilla jäljillä.

• Inxj

...aika suuri osa meistä miehistä itseasiassa karsastaa sitä normaalia naisten tapaa odottaa että me veisimme heitä milloin mihinkin reissuun ja jännitykseen, kun oikeesti halutaan vaan olla ja elää rauhassa. Hyvää ruokaa ja nainen jonka kanssa on hyvä elää toimii kuule aika monelle; ongelma on vaan siinä, että nämä "aika monet" eivät itsekään yleensä ilmottele itsestään, koska oletusarvoisesti naisia kiinnostaa vain miehet jotka reissaa Balille tms. ja hyppää laskuvarjolla, jne...

• Luulet vaan

"koska oletusarvoisesti naisia kiinnostaa vain miehet
        jotka reissaa Balille tms. ja hyppää laskuvarjolla, jne."

Tämä luulo taitaa olla ihan omassa päässäsi. On toki niitäkin
        naisia, jotka haluavat vain hetken hurmaa ja jännitystä,
        mutta kyllä useimmalle naiselle riittä vaikkapa se kutsu
        kahville, elokuviin tai kävely rannalla kahdestaan.

Kyse on enemmänkin siitä, miten teillä naisen kanssa synkkaa.
        Jos tulette hyvin toimeen, niin ei siinä mitään Balin reissuja
        tarvita, vaikka olisi siellä Balillakin tietysti mukava
        päästä joskus käymään.

• M26.

Mutta juuri sinunlaista naistahan varmaan puolet 25-35 vuotiaista miehistä etsii. Jokainen mies, joka on elämässään ehtinyt joutua jonkun hullun bilehile sekopäänaisen käsiin, osaa todelllakin arvostaa sinunlaistasi naista, jonka kanssa voisi rakastaa rauhassa ja elää yhteistä elämää. :)

Kysymys on ilmeisesti vain kohtaanto-ongelmasta; sama juttu kuin työvoiman kanssa, osapuolet eivät jostain syystä kohtaa. Sinun täytyy keksiä, miten löydät ne miehet, jotka myisivät vaikka mummonsa, jos saisivat tutustua sinuun.

• kuitenkin!

Minusta et kuulosta ollenkaan tylsältä. Ihmettelen miksi sinulla on huono itsetunto kun olet kuitenkin lahjakas ja varmasti ahkerakin ihminen ja menestynyt opinnoissasi. Kyllä minusta siinä on kyse kunnianhimosta, jos haluaa menestyä opinnoissaan, eikö sinusta? Et taida olla aivan tyytyväinen itseesi kun kerran arvostelet itseäsi negatiiviseen sävyyn. Tulevatko "vaatimukset" ulkoapäin vai tuntuuko itsestäsi siltä että haluaisit muuttua? Miksi et tekisi elämässäsi sellaisia asioita, joista nauttisit, esim. matkustaisit ulkomaille? Mikä estää? Miksi et voisi meikata ja laittautua kauniiksi? Sinulla on mukavia harrastuksia ja olet varmasti mukava ihminen, kyllä sinäkin voit elämänkumppanin löytää. Hyvä olisi kuitenkin tarttua tuohon huonoon itsetuntoon, tehdä sille jotakin, jotta et tuntisi huonommuutta silloin kun satut löytämään elämäsi miehen. Hyvä itsetunto on myös puoleensa vetävää. Toteuta itseäsi ja nauti elämästä! Sinullahan on vasta elämä edessäsi kun on vielä noin paljon asioita kokematta. :)

• Cartwright

Miten niin maailman tylsin tyttö ? Ethän sinä sen kummempi olet, haluat vaan nauttia elämästä omalla tavallasi. Olet vähnään tyytyväinen, osaat nauttia paljon pienistäkin asioista et vaadi paljoa mut voit saada paljon.

Et tarvitsisi muuta kuin vastaavanlaisen miehen rinnallesi jotta tuntisit elämäsi olevan sinulle sopiva ei se muuta vaadi jos vaan siihen olet itse valmis. Mitä sen eteen sit pitäisi tehdä ? No ainakin täällä kirjoittelemalla sitä toista ei ainakaan löydä eikä hän kotoakaan tule hakemaan.

• Harmaa lumi

Kiitos ihanista vastauksista! Nettipalstoilla, täälläkin, saa joskus käsityksen, että enemmistön mielestä parisuhde on mahdollinen vasta, kun omassa elämässä kaikki on tiukimpienkin kriteerien mukaan täydellistä. Että parisuhde tulee ansaita suorittamalla ja olemalla jotakin lähes yliluonnollista. Sellainen kuva ainakin minulle on jäänyt, kun joku yksinäinen on joskus erehtynyt tunnustamaan kaipuunsa toisen ihmisen lähelle ja hänelle vastataan, miten hänen on ensin pantava oma elämänsä kuntoon. Minusta kun oma elämäni on kaikin puolin kunnossa. Ehkä olen vähään tyytyväinen, kuten eräs arveli. Mutta ei kai se paha asia ole tässä kulutuskeskeisessä maailmassa?

Tätä taustaa vasten kirjoitin ajatukseni laskuvarjohypyistä tai Balin matkoista asioina, jonka tyyppiset eivät minua millään tavoin innosta ja joiden edelle olen valmis asettamaan koti-illan teekupin ja kirjan ääressä milloin tahansa, mutta joiden pelkäsin olevan juuri sitä suorittamista, joka tekisi ihmisestä parisuhdekelpoisen.

Tiedän, että vaikutan ristiriitaiselta, kun ensin kirjoitan minulle olevan vaikeaa päästää ihmistä lähelleni ja heti perään, miten kaipaan toisen kosketusta niin sydämessäni kuin vartalollani. Tänä päivänä on varmasti todella epämuodikasta tunnustaa olevansa parisuhdeihminen. Tai mistä minä tiedän, olenko, kun en ole koskaan seurustellut. Mutta uskon olevani. Uskon, että jos löytäisin sen oikean - sellaisen joka malttaisi lähestyä rauhassa ja antaisi niin itselleen kuin minullekin aikaa kuunnella sydämen ääntä, sellaisen joka antaisi rakkaudelle aikaa kasvaa rauhassa ja vahvistua – olisin valmis päästämään hänet niin lähelle kuin mahdollista, päästämään osaksi itseäni ja tulla itse osaksi häntä.

Mutta nykyään syvä rakastuminen ja kiintyminen yhteen ihmiseen nähdään melkein aina läheisriippuvuutena tai jonakin muuna kielteisenä asiana. Sellaistakin varmasti on olemassa, mutta eikö voi olla muutakin? Ei kai vielä se tee ihmisestä läheisriippuvaa, jos hän uskoo, että on kykenevä päästämään lähelle vain sellaisen, jonka kanssa todella kokee sydänten yhteyttä ja on valmis jakamaan elämässä kaiken?

Tämä kuulostaa varmasti enemmän 14-vuotiaan kuin kolmekymppisen kirjoittelulta, mutta puolustuksekseni sanon, että käytännön kokemukseni näistä asioista ovat tuskin edes tämän päivän keskiverron teini-ikäisen tasolla. Saatan elätellä liian romanttisia käsityksiä. Mutta en olisi niistä valmis ihan helposti luopumaan. Arkisen sammakonkin sisällä asuu pieni prinsessa.

Miksi sitten en ryhdy meikkaamaan ja pukeutumaan näyttävämmin? En ole koskaan ollut kovin kiinnostunut sellaisesta. Tämä tyylini tuntuu omalta. Pikku prinsessa sisälläni kyllä vaatettaisi vartensa mieluusti liehuviin helmoihin – itseään paljastelevaksi bilehileeksi minusta ei ikinä olisi – mutta pelkään tekeväni itsestäni naurettavan. Olisinkin parikymppinen tai nuorempi, niin sallisin tyylin muutoksen itselleni kaikin mokomin. Tätä paljon painavampi syy on kuitenkin se, että kaikessa naiiviudessani haluaisin, että se oikea rakastuisi minussa siihen, mitä on kuoren alla eikä siihen, minkä silmät näkevät ja mikä vääjäämättä lakastuu vuosien myötä.

Ehdotus äitiydestä toi kyyneleet silmiini. Voi, miten haluaisinkaan lapsia! Tiedän, että hiekka tiimalasissani valuu koko ajan. Mutta vaikka laki ja yleiset käsitykset mitä mahdollistaisivat, en ikinä halua lasta ilman isää. Isää, joka on joka päivä läsnä lasten elämässä ja on koko sydämellään mukana luomassa hyvää kotia. Rakastan vanhempiani yli kaiken, ja haluan tarjota mahdollisille lapsilleni yhtä ihanan kasvuympäristön kuin sisareni ja minä saimme. Tähän liittyy yksi pelkoni sitoutumista kohtaan. Entä jos ”se oikea” osoittautuukin vääräksi ja pahimmillaan lasten jo tultua maailmaan haluaakin vaihtaa perheensä omiin kavereihinsa, omiin harrastuksiinsa, nuorempiin ja kauniimpiin naisiin, kapakoihin? Sellaista tapahtuu nykyään aivan liikaa.

Kiitos vielä vastauksista, jotka ovat saaneet miettimään monia asioita. Suhtaudutte niin ymmärtäväisesti tylsän tytön tilitykseen, että käsitykseni nettipalstoista kokivat aikamoisen muutoksen.

• AjatuksenVirta74

huomaisit, sinun kaltaiselle älykkäälle rauhalliselle naiselle löytyy sulhoehdokkaita vaikka kuinka:=) Kuinka toivoisinkaan olevani miehenä samassa asemassa. Siitä onko joku se "oikea" ei koskaan ole täyttä taetta. Toisaalta minusta ei myöskään kannata ottaa sellaista asennetta, että löytää sen "oikean" jonka jälkeen "elän onnellisena elämäni loppuun asti".

Ei sellaista hetkeä voi elämästään tunnistaa jonka jälkeen voi nostaa jalat pöydälle ja kuvitella onnen jatkuvan itsestään. Hyvä ja onnellinen elämä on jatkuvaa liikkuvan maalin tavoittelua. Sellaista kumppania itselleenkin toivoisi, jonka kanssa tätä tavoittelua voisi yhdessä harrastaa vaikka omat tilanteet ja maailma ympärillä muuttuisivatkin....ts. sellainen älykkäällä tavalla joustava ja muutoksiin sopeutuva kumppani olisi paras.

• ^^^^

En usko että rakkautta nähdään yleensä läheisriippuvuutena, onhan se paljon enemmän kuin pelkkää kiintymystä ja yksinäisyyden pelkoa. Tosin on varmasti olemassa ihmisiä jotka eivät halua olla yksin ja ovat sitten kenen tahansa kanssa, ainakin väliaikaisesti. Avioerotilastojenkin perusteella näyttäisi siltä, etteivät ihmiset ole niin riippuvaisia toisistaan. Ensin luvataan ikuista rakkautta, pidetään mahtavat häät ja perustetaan perhe, ja sitten kuitenkin erotaan. Lohduttavaa on kuitenkin se, että puolet avioliitoista eivät pääty eroon. Älkäämme siis menettäkö toivoamme! :D

• Ihmisiä paljon avoliitoissakin
        ^^^^ kirjoitti:

En usko että rakkautta nähdään yleensä läheisriippuvuutena, onhan se paljon enemmän kuin pelkkää kiintymystä ja yksinäisyyden pelkoa. Tosin on varmasti olemassa ihmisiä jotka eivät halua olla yksin ja ovat sitten kenen tahansa kanssa, ainakin väliaikaisesti. Avioerotilastojenkin perusteella näyttäisi siltä, etteivät ihmiset ole niin riippuvaisia toisistaan. Ensin luvataan ikuista rakkautta, pidetään mahtavat häät ja perustetaan perhe, ja sitten kuitenkin erotaan. Lohduttavaa on kuitenkin se, että puolet avioliitoista eivät pääty eroon. Älkäämme siis menettäkö toivoamme! :D

puolet avioliitoista ei pääty eroon. Mutta, mutta,
        kuinkahan on tulevaisuudessa?
        Katsellaan nyt yksi kymmenen vuotta, nykyisin tuntuu siltä, että rupeaa lisääntymään ja paljon jo eroaa vuosikymmeniä yhdessä olleet parit, kun lapset ovat lähteneet kotoa.
        Lisäksi avoliitot ovat erittäin yleisiä ja niitä ei rekisteröidä ja niissä on lapsia siinä kuin avioliitoissakin, eli suhteet eivät kestä ja tulevaisuudessa tuskin senkään vertaa.

• sama
        Ihmisiä paljon avoliitoissakin kirjoitti:

puolet avioliitoista ei pääty eroon. Mutta, mutta,
        kuinkahan on tulevaisuudessa?
        Katsellaan nyt yksi kymmenen vuotta, nykyisin tuntuu siltä, että rupeaa lisääntymään ja paljon jo eroaa vuosikymmeniä yhdessä olleet parit, kun lapset ovat lähteneet kotoa.
        Lisäksi avoliitot ovat erittäin yleisiä ja niitä ei rekisteröidä ja niissä on lapsia siinä kuin avioliitoissakin, eli suhteet eivät kestä ja tulevaisuudessa tuskin senkään vertaa.

En tiedä Suomen tilastoja, mutta Amerikassa taitaa puolet avioliitoista päättyä eroon. Näin muistaakseni Dr. Phil yhdessä jaksossaan sanoi. :)

• Ahenea

Luen sinkkupalstaa vain harvoin, ja onneksi tänään tein niin.

Harmaa lumi, luin kirjoituksesi yhä uudelleen ja uudelleen. Yhä uudelleen sanasta sanaan, enkä voinut uskoa lukemaani. Oli kuin olisin katsonut peiliin. Kuin olisin katsonut noin 15 vuoden takaista peilikuvaani. Tai vieläkin hurjempaa. Ethän loukkaannu, jos kerron, että oli kuin edessäni olisi avautunut ikkuna toiseen todellisuuteen. Mahdolliseen maailmaan, joka ei kohdallani toteutunut, vaikka kaikki oli kiinni sattumista. On niin paljon, mitä haluaisin sanoa, mutta en löydä sanoja. Saanko kertoa hiukan omaa tarinaani?

Parikymppisenä opiskelijana olin samanlainen kuin sinä kerrot olevasi nyt. Olin tosin paljon epävarmempi ja heikompi. Sinun sanasi kumpuavat niin vahvan ja levollisen naisen sielusta, että luen niitä kuin, sallithan, jonkun vanhan ajan viisaan naispyhimyksen kirjoitusta.

Opiskeluaikani olosuhteiden ansiosta ystävystyin syvemmin kuin olisin koskaan kuvitellut kykeneväni kehenkään kiintymään. Ystävyyden tukemana tein juuri sellaista, mitä kerroit sisäisen prinsessasi haluavan tehdä. Tiedän, että yksin en olisi siihen kyennyt.

Muutuin ulkoisesti, mutta en sisäisesti. Meikkien ja mustien liehuvien helmojen takana olin yhä epävarma ja heikko. Silti en tänä päivänäkään tiedä, saanko kiittää juuri ulkoista muuttumistani, hyvää onnea, Luojaa vai mitä siitä, että matkani varrelle aivan sattuman kautta osui hän, jota olin koko siihenastisen ikäni odottanut uskomatta häntä olevan olemassakaan. Hän on yhä uudelleen
      vakuuttanut, että asialla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, että olin meikattu ja liehuvahelmainen, päinvastoin se kuulemma sai hänet empimään.

Mutta en halua pitkästyttää sinua omalla tarinallani. Tahtoisin vain sanoa, että ulkoinen muutos ei kuitenkaan muuta kovin paljon mitään siitä, mikä on pysyvää ja todellista. Toiset kehottavat sinua muuttamaan pintaa, mutta onko se tarpeen, jos et itse halua. Kuten palautteista näet, olet harmoniaa säteilevillä sanoillasi saanut paljon ihailijoita, minutkin. Itsekin kirjoitat haluavasi, että sinussa kiinnytään siihen, mikä on sisällä ja mikä on pysyvää. Sitä ajattelutapaa ei voi kuin ihailla.

Uskon, että sisäinen tyyni voimasi on se, jolla voitat omaksesi rakkauden. Et ehkä saa voimaasi säteilemään ulkoisen muuttumisen kautta, mutta olen aivan varma, että se näkyy teoissasi ja sanoissasi, vaikka et välttämättä itse sitä huomaa. Mielestäni sinun kannattaisi pyrkiä hakeutumaan sellaisiin piireihin, joista voisit uskoa löytäväsi kaipaamasi ihmisen. Ne piirit olisivat varmasti jotakin muuta kuin extreme-harrastuksia, yökerhoelämää tai kaukomatkailua. Ehkä sinun olisi sellaisessa, omaksi kokemassasi, ympäristössä helpompi keskustella ja toimia aivan omana itsenäsi. Silloin se sisäinen voima, mikä tekstissäsi on valloittanut niin monet, pääsisi esiin ja epäilemättä kietoisi sinut loisteeseen, joka ei voisi jäädä keneltäkään huomaamatta.

Anteeksi sanojeni pateettisuus. Kirjoituksesi vain teki niin kertakaikkisen suuren vaikutuksen

• Harmaa lumi

Ahenea,

kiitos kauniista sanoistasi. Nyt on minun vuoroni olla mykistynyt.

Olen myös aivan hämmästyksissäni. Kerroit lukeneesi kirjoitukseni yhä uudelleen ja uudelleen. Minulla on päiväkirjani välissä eräs taannoin verkosta tulostettu tarina, jonka olen monena, monena iltana lukenut iltasadukseni toivoen, että vielä joskus saisin kirjoittaa päiväkirjaani samanlaisista asioista, joista tuossa tarinassa kerrotaan.

Se tarina on hyvin samanlainen - kaunis ja rohkaiseva - kuin nyt kertoma oma tarinasi. Ja nimimerkkisi... voiko tämä olla sattumaa vai onko virtuaalimaailma niin pieni?

Anteeksi hassut juttuni. Taidan olla vähän liikuttunut, kun oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässäni sain purettua parisuhdekaipuuseen liittyviä tunteitani näinkin kootusti. Sanotaan mitä sanotaan, mutta nettipalstalla voi näköjään olla myös terapeuttinen vaikutus. Ainakin minusta tuntuu siltä, että minua on kuunneltu niissä asioissa, joista en oikeassa elämässä ole saanut puhuttua juuri kenellekään, kissaani lukuunottamatta.

Joka tapaksessa suuri kiitos kaikille kuunnelleille, myös Sinulle, Ahenea.

• Ahenea
        Harmaa lumi kirjoitti:

Ahenea,

kiitos kauniista sanoistasi. Nyt on minun vuoroni olla mykistynyt.

Olen myös aivan hämmästyksissäni. Kerroit lukeneesi kirjoitukseni yhä uudelleen ja uudelleen. Minulla on päiväkirjani välissä eräs taannoin verkosta tulostettu tarina, jonka olen monena, monena iltana lukenut iltasadukseni toivoen, että vielä joskus saisin kirjoittaa päiväkirjaani samanlaisista asioista, joista tuossa tarinassa kerrotaan.

Se tarina on hyvin samanlainen - kaunis ja rohkaiseva - kuin nyt kertoma oma tarinasi. Ja nimimerkkisi... voiko tämä olla sattumaa vai onko virtuaalimaailma niin pieni?

Anteeksi hassut juttuni. Taidan olla vähän liikuttunut, kun oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässäni sain purettua parisuhdekaipuuseen liittyviä tunteitani näinkin kootusti. Sanotaan mitä sanotaan, mutta nettipalstalla voi näköjään olla myös terapeuttinen vaikutus. Ainakin minusta tuntuu siltä, että minua on kuunneltu niissä asioissa, joista en oikeassa elämässä ole saanut puhuttua juuri kenellekään, kissaani lukuunottamatta.

Joka tapaksessa suuri kiitos kaikille kuunnelleille, myös Sinulle, Ahenea.

Harmaa lumi, voi hyvinkin olla, että tarkoitat erästä omaan kirjoitustani. Jos niin on, olen iloinen että pidit siitä. Ja olisihan minun pitänyt arvata, että tällainen nimimerkki ei voisi jäädä noin oppineelta ihmiseltä paljastumatta... Virtuaalimaailma, ainakin Suomi24:n, on sitten aika pieni. "Omaa" nimimerkkiäni en välittänyt erinäisistä syistä tässä vastauksessani käyttää.

Jos haluat joskus kirjoitella henkilökohtaisemmin, niin sähköpostini on [email protected]. Minulle olisi suuri kunnia päästä vaihtamaan ajatuksia kaltaisesi ihmisen kanssa.

Tämä on minusta ollut upea keskusteluketju! Kaikkea hyvää joulunodotukseen niin sinulle kuin kaikille muillekin,

Jenny

• Mies 35

Kyllä sä mun viekkuun kelpaisit :)

• Tepe74

................... :)

• Alik. Kine

...tylsistä ja arkeasietävistä naisista, koska heidän seurassaan voin olla tavallinen tylsä itseni :)

• valita

Hienoa on että tunnet itsesi, tiedät mitä haluat ja millainen haluat olla. Joten lopeta valittaminen. Ongelmasi on se, ettet käy missään joten et myöskään tapaa ketään missään. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

On paljon miehiä, jotka ihailevat kaltaisiasi naisia. Luo profiili, jossa ilmoitat sähköpostisi tmv. niin päättyvät ne sinun itkuiset yösi. - Vai uskallatko ottaa muutoksen vastaan?

• "Martukka"

Kirjoituksellasi.
      Ja itse asiassa koko tämä ketju antoi minullekin ehkä hieman vielä uskoa, että "kelpaan kelle vaan" ;)
      Minäkään en kaipaa valtaa, en loistoa...ehkä sitä omaa kultaa kylläkin.
      Vaikka arki yh:na on välillä äärimmäisen raivostuttavaa ja harmaata arkea, silti arki on se mitä meidän elämä suurimmalta osin on...
      Mukavaa jos siinä olisi joku jakamassakin sitä.

Minua on sanottu nätiksi, kiltiksi ja hyväksi ihmiseksi...No mitäpä mies sellaisella tekisi??
      Sen sain karvaasti kokea ja todeta lähiaikoina.
      Siitä toipuessa, on välillä raskastakin lukea näitä karuja ihmissuhdekiemuroita, pettämistä ja muuta "mukavaa".Se vie toivoa onnen löytämiseltä.

Sinä sait kirjoituksellasi esiin "kunnon" miehiä, joille kelpasi tavallinen, ahkera, ja "tylsä" tyttö ;)
      Kiitos, kerrankin löytyi terapeuttinen keskustelu ketju =)

• "kunnon mies"

Sinä et ole samanlainen kuin aloittaja. Miksi mies haluaisi jonkun yh:n, joka on tehnyt lapsia jollekin linnakundeille tai vastaaville, ja sitten mies lähtenyt kävelemään?

• samanlainen
        "kunnon mies" kirjoitti:

Sinä et ole samanlainen kuin aloittaja. Miksi mies haluaisi jonkun yh:n, joka on tehnyt lapsia jollekin linnakundeille tai vastaaville, ja sitten mies lähtenyt kävelemään?

kuin aloittaja? No en! Olen muuten vain tavallinen, normaali arkielämää elävä ja siinä viihtyvä nainen.
        Mutta unohdin että yh-on saastaa..;)
        Lapseni ei ole linnakundille, sori vaan :)

• Uudestaanmuotoiltu
        samanlainen kirjoitti:

kuin aloittaja? No en! Olen muuten vain tavallinen, normaali arkielämää elävä ja siinä viihtyvä nainen.
        Mutta unohdin että yh-on saastaa..;)
        Lapseni ei ole linnakundille, sori vaan :)

Yh:t eivät ole saastaa, nyt lopetat tuollaisen sanomisen edes sarkastisesti.

Yh (mies tai nainen) on aivan yhtä haluttava kuin kuka tahnasa muu. Yksi mies ei todellakaan voi puhua kaikkien puolesta.

• jälleen yksin

Minua on sanottu nätiksi, kiltiksi ja hyväksi ihmiseksi...No mitäpä mies sellaisella tekisi??

Kirjoituksesi on kuin omalta näppäimistöltäni, vaikka lapsia minulla ei olekaan. Olen myös saanut mainitsemiasi kehuja, mutta eipä mies mitään nätillä , kiltillä ja hyvällä. Edellinen petti ja vieläpä hyvin raadollisesti. Haavojani vielä parantelen. Sitä edellinen jätti koska ei omien sanojensa mukaan tuntenut sielujen sympatiaa.

• ed.kirjoittaja (se yh.)
        jälleen yksin kirjoitti:

Kirjoituksesi on kuin omalta näppäimistöltäni, vaikka lapsia minulla ei olekaan. Olen myös saanut mainitsemiasi kehuja, mutta eipä mies mitään nätillä , kiltillä ja hyvällä. Edellinen petti ja vieläpä hyvin raadollisesti. Haavojani vielä parantelen. Sitä edellinen jätti koska ei omien sanojensa mukaan tuntenut sielujen sympatiaa.

...minäkin parantelen tuoreita haavojani, mies petti ja pahasti.
        Hyvää joulua sinulle kuitenkin :)

• Valkoinen lumi

Itse olen pian 29-vuotias ja tosiaankin myös täysin kokematon. Elämäni on suhteellisen täydellistä ja tulen hyvin toimeen omillani, olen itsenäinen.

Mutta, samalla minäkin kaipaan toista ihmistä lähelleni, ja monena iltana, kun olen väsynyt ja tunnen oloni nuhjaantuneeksi, olen ihmetellyt miksei minulla ole ketään ja kaipaan kovasti ja itkenkin.

Sitten kuitenkin nostan leukani pystyyn ja muistan: tulee, jos on tullakseen, näinkin on kuitenkin varsin hyvä :).

Koska, onhan se niin, ettei niin sinun, minun kuin monen muunkaan kohdalla kyse ole oikeastaan siitä, ettei löydä ketään jolle kelpaisi - eihän sitä kelle tahansa lähtisikään, vain, koska kelpaisi - kyse on ennemminkin siitä, että ei vielä ole kohdnnut sellaista jonka haluaisi samalla kun tämä haluaisi sinut ;). Odotukset on täytettävä puolin toisin.

Kun on tarkka siitä mitä haluaa, kestää kumppanin löytyminen himpun verran kauemmin, mutta kaiketi se on lopulta sen arvoista :).

Jep, sinulle (ja kaikille muillekin ketjuun osaa ottaneille) hyvää joulunalusaikaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5815
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3093
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2298
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2025
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1928
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1202
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1191
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      79
      1057
    Aihe