kuulutukset

morsian07

Mitenkä noi kuulutukset menee jos ei kuulu kirkkoon (tai minä en kuulu,sulhanen kuuluu)? Ku jostain luin ettei avioliitto olis lainmukainen ilman kuulutuksia...epäilen kyllä tuota vahvasti,mutta...

6

837

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on

avioliitto ei ole virallinen ilman kuulutuksia = esteiden tutkintaa. teitä suorastaan ei voida vihkiä lainkaan, ei kirkollisesti eikä siiviilissä, ilman esteiden tutkintaa.

esteiden tutkinta suorietaan jommankumman kihlakumppanin seurakunnan tai maistraatin kautta. kihlakumppanien täytyy molempien olla yhtäaikaa allekirjoittamassa esteidentutkinta paperia ja tutkinta on valmis seitsemän vuorokauden kuluttua siitä kun paperi allekirjoitettuna on jätetty ao. viranomaiselle. esteiden tutkinta tarkoittaa sitä, että seurakunnasta tai maistraatista tarkistetaan, mm. että ette ole lähisukulaisia, ettei kumpikaan ole holhouksen alainen ja ettei kummallakaan ole voimassa olevia avioliittoja.

jos tutkinta pyytö jätetään seurakunnan kautta, siellä myös kysytään, että haluatteko kuulutuksen luettavaksi kirkossa ja mahdollisesti julkaistavaksi lehdessä seurakunta palstalla. jos ette näin halua, tapahtuu tutkinta kaikessa hiljaisuudessa aivan kuin maistraatinkautta hoidettunakin, mutta välttämätöntä se jokatapauksessa on!

• morsian07

Niin mä vähän epäilinkin, että selvitään ilman kirkon kanssa puljailua,maistraatissa kuitenkin vihkiminen meillä.

• naimisiin..

Miten paljon aikasemmin kuulutukset pitää hakea?

• arveluja...
        naimisiin.. kirjoitti:

Viikko on se minimiaika. Liian aikaisin ei kannata mennä, koska sitten taas tilanteisiin voi tulla jo muutoksia. Jos vaikkapa vuotta aikaisemmin käy, niin tutkinta vanhenee jo siinä ajassa. Mistä tietää, vaikka toinen osapuoli olisi jo toisissa naimisissa tai holhouksen alainen!!

• tulee hakea
        naimisiin.. kirjoitti:

kuulutukset eli suorittaa esteiden tutkinta

• eli esteiden tutkinta

suoritetaan samalla tavalla, kuului kirkkoon tai ei. Teidän kohdallanne voitte mennä sulhasen kotiseurakuntaan tai maistraattiin. Esteet on tutkittava viimeistään 7 pv. ennen vihkimistä ja on voimassa 4 kuukautta. Ilman esteiden tutkintaa ei voida vihkiä ollenkaan.
      Paperit voitte pyytää myös kotiin täytettäväksi, jos se on teille helpompaa. terv. Asiantuntija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      4357
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1649
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1478
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1465
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1351
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1080
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe