Heippa, olen

nuori nainen

ja hyvin hoikassa kunnossa. Sain tietää olevani raskaana ja olen siitä iki onnellinen!! Lapsi on minulle nyt tärkeintä, toivon tietysti että syntyy terve lapsi. Mutta koska kaikki on uutta, myös lihominen raskauden aikan olisi minulle nyt aivan uusi juttu.

Paljonko raskaus aikana lihoo ja lihooko välttämättä ollenkaan?

Kuinka raskauden jälkeen kroppa palautuu? Minulla on hyvä iho ja olen siis hoikka, tuleeko raskausarpia?

Entä ne suonikohjut sitten, mitenkäs ne syntyy?

Miten pidän itseni pahdollisimman terveessä ja hyvässä kunnossa, voiko joillakin voiteilla ehkäistä raskausarpia?

Kiitos asiallisista vastauksista!

5

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:n lapsen äiti

Ei välttämättä tule ollenkaan ylimääräistä rasvaa raskausaikana. Riippuu täysin mitä syöt ja miten liikut.

Vauva, kohtu, lapsivesi, istukka, suurentuneet rinnat ja pakollinen nesteen kertyminen kehoon tuovat n. kahdeksan kiloa lisäpainoa. Tämä lähtee synnytyksen jälkeisinä päivinä.

Jos olet hyvin hoikka ja imetät, niin pari rasvakiloa ei ole ollenkaan pahitteeksi, koska imetys kuluttaa valtavasti energiaa.

Imetysaikana saatkin syödä sitten kuin hevonen, jos mitään ylimääräistä kehossa ei ole ;)

Raskausarpien muodostuminen on varsin yksilöllistä. Minulla ei niitä ole, mutta joillain ystävilläni, joiden paino nousi vähemmän raskausaikana kuin minulla, näitä on.

Raskausarvet syntyvät ihon alaisessa kudoskerroksessa, joten voiteet eivät auta, vaikka kosmetiikkateollisuus muuta väittää. Geeneistä kiinni on tämä juttu. Onko äidilläsi, siskollasi tms. ?

Todennäköisesti et niitä saa, jos olet nyt hoikka eikä painosi nouse esim. yli 15 kiloa raskausaikana. Turha pelätä sitä.

Turha myöskään pelätä mitään suonikohjuja. Harvat niitä saavat ja usein taustalla on ylipaino jo alun perin.

Kroppa palautuu todella nopeasti. Pääset omiin mittoihisi jo kuukaudessa, mikäli imetät. Reippaile vaunujen kanssa ulkona ja jumppaile kotona. Ja syödä voit tässä vaiheessa ihan mitä haluat. Vielä toisenkin lapsen jälkeen pääset helposti takaisin mittoihisi. Itselläni oli kolmannen jälkeen vaikeuksia, mutta se ei tarkoita, että sinulla olisi :)

Onnellista odotusta!

• loistavasta

vastauksesta. Nyt ei pelota enää niin paljon. Ei se sinänsä koskaan PELOTTANUTKAAN vaan harmittaa jos kroppa menee ihan "pilalle" vaikka lapsi onkin ensimmäisenä mielessä. Nyt tuli tunne että ehkä pysynkin ihmisen näköisenä ja synnytyksen jälkeen kiinteytän kroppani sitten uudelleen. Kiitos!=)

• uskoisin

Geeneistä on kiinni mitenkä kroppa palautuu. Toisilla jää jäljet heti ja toisilla ei mitään vaikka kymmenen lasta olisi synnyttänyt.

Äidilläni oli raskausarpia ja itsellenikin tuli niitä vaikken edes ollut ylipainoinen enkä edes ollut synnyttänyt.

Eikä ne mitenkään häiritse jos ei ole sellaisessa ammatissa missä pitäisi puoli alastomalla kropalla tienata. Selluliittiakin tulee laihoille malleille samoin raskausarpia jos paino sahaa vähänkin edestakaisin. Seksi elämää sellaiset kosmeettiset viat eivät häiritse jos vika ei ole pään sisällä.

Nykytekniikalla ja kuvamanipulaatiolla saadaan täydellinen kroppa ja naamavärkki lähes kenelle tahansa jotenka on ihan uskomatonta kuinka huonon itsetunnon ne sitten tuovatkaan ihan normaaleille ihmisille jos eivät ole yhtä tehdyn upean näköisiä mitä media esittelee!

• ei suvun
        uskoisin kirjoitti:

Geeneistä on kiinni mitenkä kroppa palautuu. Toisilla jää jäljet heti ja toisilla ei mitään vaikka kymmenen lasta olisi synnyttänyt.

Äidilläni oli raskausarpia ja itsellenikin tuli niitä vaikken edes ollut ylipainoinen enkä edes ollut synnyttänyt.

Eikä ne mitenkään häiritse jos ei ole sellaisessa ammatissa missä pitäisi puoli alastomalla kropalla tienata. Selluliittiakin tulee laihoille malleille samoin raskausarpia jos paino sahaa vähänkin edestakaisin. Seksi elämää sellaiset kosmeettiset viat eivät häiritse jos vika ei ole pään sisällä.

Nykytekniikalla ja kuvamanipulaatiolla saadaan täydellinen kroppa ja naamavärkki lähes kenelle tahansa jotenka on ihan uskomatonta kuinka huonon itsetunnon ne sitten tuovatkaan ihan normaaleille ihmisille jos eivät ole yhtä tehdyn upean näköisiä mitä media esittelee!

emännillä ole tullut raskausarpia mutta minulle tuli. ei tullut hirveästi painoa lisää mutta toisessa rinnassa on arpia. vain toisessa rinnassa ja esim vatsassa tai muualla ei ole ollenkaan.mistä lie johtuu kun rinnat ovat saman kokoiset ollut aina ja raskaus aikanakin samaa paria ja silti vain toiseen rintaan tuli...

• lukea tälläisiä pissisjuttuja

Hyvä ihminen, anna kehosi valmistautua synnytykseen ja imetykseen, eli joudut pakosta ottamaan pari ylimääräistä kiloa. Kannattaa varmaan jättää vauvahaaveet, jos oma kroppa on noin tärkeä.

Itse kokisin epäonnistuvani ainoassa naiselle tarkoitetussa tehtävässä, jos en voisi synnyttää alakautta tai "maitoa ei tulisi", kuten sanotaan...

Muista ainakin syödä niin, että vauva saa kaiken tarvitsemansa. Olet tod.näk. nähnyt itse nälkää, niin älä anna vauvan kohdata samaa kohtaloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      287
      5923
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      43
      3465
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2690
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2131
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      91
      1679
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1077
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      134
      895
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      885
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      834
    Aihe