Heippa, olen

nuori nainen

ja hyvin hoikassa kunnossa. Sain tietää olevani raskaana ja olen siitä iki onnellinen!! Lapsi on minulle nyt tärkeintä, toivon tietysti että syntyy terve lapsi. Mutta koska kaikki on uutta, myös lihominen raskauden aikan olisi minulle nyt aivan uusi juttu.

Paljonko raskaus aikana lihoo ja lihooko välttämättä ollenkaan?

Kuinka raskauden jälkeen kroppa palautuu? Minulla on hyvä iho ja olen siis hoikka, tuleeko raskausarpia?

Entä ne suonikohjut sitten, mitenkäs ne syntyy?

Miten pidän itseni pahdollisimman terveessä ja hyvässä kunnossa, voiko joillakin voiteilla ehkäistä raskausarpia?

Kiitos asiallisista vastauksista!

5

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3:n lapsen äiti

Ei välttämättä tule ollenkaan ylimääräistä rasvaa raskausaikana. Riippuu täysin mitä syöt ja miten liikut.

Vauva, kohtu, lapsivesi, istukka, suurentuneet rinnat ja pakollinen nesteen kertyminen kehoon tuovat n. kahdeksan kiloa lisäpainoa. Tämä lähtee synnytyksen jälkeisinä päivinä.

Jos olet hyvin hoikka ja imetät, niin pari rasvakiloa ei ole ollenkaan pahitteeksi, koska imetys kuluttaa valtavasti energiaa.

Imetysaikana saatkin syödä sitten kuin hevonen, jos mitään ylimääräistä kehossa ei ole ;)

Raskausarpien muodostuminen on varsin yksilöllistä. Minulla ei niitä ole, mutta joillain ystävilläni, joiden paino nousi vähemmän raskausaikana kuin minulla, näitä on.

Raskausarvet syntyvät ihon alaisessa kudoskerroksessa, joten voiteet eivät auta, vaikka kosmetiikkateollisuus muuta väittää. Geeneistä kiinni on tämä juttu. Onko äidilläsi, siskollasi tms. ?

Todennäköisesti et niitä saa, jos olet nyt hoikka eikä painosi nouse esim. yli 15 kiloa raskausaikana. Turha pelätä sitä.

Turha myöskään pelätä mitään suonikohjuja. Harvat niitä saavat ja usein taustalla on ylipaino jo alun perin.

Kroppa palautuu todella nopeasti. Pääset omiin mittoihisi jo kuukaudessa, mikäli imetät. Reippaile vaunujen kanssa ulkona ja jumppaile kotona. Ja syödä voit tässä vaiheessa ihan mitä haluat. Vielä toisenkin lapsen jälkeen pääset helposti takaisin mittoihisi. Itselläni oli kolmannen jälkeen vaikeuksia, mutta se ei tarkoita, että sinulla olisi :)

Onnellista odotusta!

• loistavasta

vastauksesta. Nyt ei pelota enää niin paljon. Ei se sinänsä koskaan PELOTTANUTKAAN vaan harmittaa jos kroppa menee ihan "pilalle" vaikka lapsi onkin ensimmäisenä mielessä. Nyt tuli tunne että ehkä pysynkin ihmisen näköisenä ja synnytyksen jälkeen kiinteytän kroppani sitten uudelleen. Kiitos!=)

• uskoisin

Geeneistä on kiinni mitenkä kroppa palautuu. Toisilla jää jäljet heti ja toisilla ei mitään vaikka kymmenen lasta olisi synnyttänyt.

Äidilläni oli raskausarpia ja itsellenikin tuli niitä vaikken edes ollut ylipainoinen enkä edes ollut synnyttänyt.

Eikä ne mitenkään häiritse jos ei ole sellaisessa ammatissa missä pitäisi puoli alastomalla kropalla tienata. Selluliittiakin tulee laihoille malleille samoin raskausarpia jos paino sahaa vähänkin edestakaisin. Seksi elämää sellaiset kosmeettiset viat eivät häiritse jos vika ei ole pään sisällä.

Nykytekniikalla ja kuvamanipulaatiolla saadaan täydellinen kroppa ja naamavärkki lähes kenelle tahansa jotenka on ihan uskomatonta kuinka huonon itsetunnon ne sitten tuovatkaan ihan normaaleille ihmisille jos eivät ole yhtä tehdyn upean näköisiä mitä media esittelee!

• ei suvun
        uskoisin kirjoitti:

Geeneistä on kiinni mitenkä kroppa palautuu. Toisilla jää jäljet heti ja toisilla ei mitään vaikka kymmenen lasta olisi synnyttänyt.

Äidilläni oli raskausarpia ja itsellenikin tuli niitä vaikken edes ollut ylipainoinen enkä edes ollut synnyttänyt.

Eikä ne mitenkään häiritse jos ei ole sellaisessa ammatissa missä pitäisi puoli alastomalla kropalla tienata. Selluliittiakin tulee laihoille malleille samoin raskausarpia jos paino sahaa vähänkin edestakaisin. Seksi elämää sellaiset kosmeettiset viat eivät häiritse jos vika ei ole pään sisällä.

Nykytekniikalla ja kuvamanipulaatiolla saadaan täydellinen kroppa ja naamavärkki lähes kenelle tahansa jotenka on ihan uskomatonta kuinka huonon itsetunnon ne sitten tuovatkaan ihan normaaleille ihmisille jos eivät ole yhtä tehdyn upean näköisiä mitä media esittelee!

emännillä ole tullut raskausarpia mutta minulle tuli. ei tullut hirveästi painoa lisää mutta toisessa rinnassa on arpia. vain toisessa rinnassa ja esim vatsassa tai muualla ei ole ollenkaan.mistä lie johtuu kun rinnat ovat saman kokoiset ollut aina ja raskaus aikanakin samaa paria ja silti vain toiseen rintaan tuli...

• lukea tälläisiä pissisjuttuja

Hyvä ihminen, anna kehosi valmistautua synnytykseen ja imetykseen, eli joudut pakosta ottamaan pari ylimääräistä kiloa. Kannattaa varmaan jättää vauvahaaveet, jos oma kroppa on noin tärkeä.

Itse kokisin epäonnistuvani ainoassa naiselle tarkoitetussa tehtävässä, jos en voisi synnyttää alakautta tai "maitoa ei tulisi", kuten sanotaan...

Muista ainakin syödä niin, että vauva saa kaiken tarvitsemansa. Olet tod.näk. nähnyt itse nälkää, niin älä anna vauvan kohdata samaa kohtaloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe