Onko tämä: Etsin kunnes löydän sun
käännösbiisi? Ja jos on, niin tietäiskö kukaan, mikä se on nimeltään ja kuka alkuperäinen esittäjä?
Kiitos kovasti jo etukäteen kaikista vastauksista!
Etsin kunnes löydän sun?
6
5384
Vastaukset
- PhearTheReaper
italialainen kappale nimeltä "Oasis" 70-luvun alkupuolelta, josta on vuosien varrella tehty käännöksiä myös niin ranskaan ("Et Si Tu N'existais Pas") kuin englantiinkin ("And If You Didn't Exist") suomen ja monen muun kielen ohella.
Alkuperäisen italialaisen version ovat säveltäneet Salvatore 'Toto' Cutugno ja Pasquale Losito sekä sanoittanut Vito Pallavicini ja esittänyt Cutugnon oma bändi Albatros. Cutugno on myös itse sanoittanut ja esittänyt ranskankielisen versionkin, jonka teki ensin Joe Dassin -nimiselle artistille mutta halusi itsekin myöhemmin esittää siitä omanlaisensa näkemyksen.- MMJKLMS
JEPP..SEHÄN SE < RANSKALAISVERSIO ON TUTTU...TOTO CUTUGNOLLA ON UPEITA BIISEJÄ...ITSE LAULOIN KARAOKESSA KYSEISEN SUOMI-VERSION
- frasier.crane
Voisi olla Joe Dassin, joka tod. näk. on/oli ranskalainen.
- Joe Dassin fani
Kysessä amerikkalais-ranskalaisen Joe Dassinin kappale, jonka nimeä tosin en osaa kirjoitta enkä löydä kasettia tähän hätään, jossa se on.
- Pasiko
Joe Dassin on tehnyt kappaleesta oman versionsa "Et si tu n'existain pas", mutta kuten PhearTheReaper sanoi, kappale on italialaisten Totu Cutugnon ja Pasquale Lasiton käsialaa.
Totu Cutugnon sävellyksiä ovat myös mm. "Kuusamo" ja "Olen suomalainen".
- Heinäsorsa
Näin on, kuten PhearTheReaper kirjoittaa. Oasis oli alkuperäisnimi ja levyttäjä Albatros (1975).
Joe Dassinin ranskankielinen versio on varmaan tunnetuin, mutta se ei siis originaali. Vähän sama kuin Sinatran My Way -kappaleessa, josta Sinatra teki aivan varmasti tunnetuimman version, mutta alkuperäinen on kappaleen säveltäjän Claude Francoisin levyttämä Comme d'habitude (1967)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185131Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221660- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101560Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314- 961177
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli91154