Miten olette selvinneet lainan lyhennyksestä ja käyttövastike maksusta, kun on tarvinnut ottaa lainaa asumisoikeus asunnon maksuun?
Itselläni ei yksin mahdollista ostaa omaa asuntoa, asumisoikeusmaksun verran voisin lainaa nostaa, mutta pohdin tässä että miten selvitä suhteellisen kalliista käyttövastikkeesta sekä lainan lyhennyksestä joka kuukausi?? Vuokra asuntojen taso kun on mitä on, niistä pois haluaisin..
Onko jollakin samanlaisia pohdintoja ollut, mihin tulokseen päädyitte, miten olette pärjänneet???
Asumisoikeus asunnoista..
2
788
Vastaukset
- eräs asoasukas
olen selvinnyt, koska esim. allekirjoittaneella alenivat asumiskustannukset asoon muutettuani (laina asovastike verrattuna ent. vuokra-asunnon vuokraan). Eli asun nyt halvemmalla vaikka makselen lainaakin.
Pankissa lasketaan, paljonko voit suurin piirtein lyhentää lainaa kuukaudessa ja sen mukainen on sitten kuukausilyhennys lainasta. - peukku68
että se laina on asuntolainaa josta saat sen 29/30€ vähentää verotuksessa. Lisäksi jos todella olet tiukoilla niin asoon saa asumistukea ihan saman summan kuin vuokra-asuntoonkin.
Ei ne asot ole välttämättä aina vuokrataloa kaksisempia, eroja löytyy..
Toisaalta onhan siinä sekin, että siitä pääset EROON NOPEASTI JA VAIVATTA JOS VETÄÄKIN TIUKILLE. aIKANAAN SIINÄ ON KÄSIRAHA OMAANKIN ASUNTOON..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242431Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3462038Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261902Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101713Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181029- 55880
- 63875
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828